LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Whirlpool service !? wat een dieven !

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Amigo1973
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2007 19:56

Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door Amigo1973 »

Hallo ,

Ik wil graag iedereen waarschuwen tegen de praktijken van Whirlpool , Bauknecht , Ignis ( dit is namelijk dezelfde organisatie met blijkbaar dezelfde infame praktijken )


Ik heb een Keuken met 5 stuks apparatuur en er toendertijd 5 jaar garantie op gekregen het spul is in januari 2005 geplaatst dus nog ruim in de "garantie".

Enkele weken geleden had het flatgebouw waarin ik woon een verstopping in de afvoer leiding , waarna mijn afwasmachine niet meer werkte , deze stond te knipperen en wilde geen programma meer draaien nadat de verstopping verholpen was .

Daar ik de oorzaak wist ben ik dus op zoek gegaan hoe het probleem verholpen kon worden , echter ik kn van Whirlpool niets vinden overigens wel van siemens / Miele waar wordt verteld dat dan de overstroom beveiliging in werking treed en je dan het service luik moet openen en het water moet verwijderen waarna de machine dan weer werkt .

Echter mijn machine leek geen service luik te bezitten ( alles was dicht metaal ) , dus ik denk ik bel de Whirlpool klanten service , ik vertel het gehele verhaal en de mevrouw vraagt of mijn machine nog in de garantie zit , zij maakt vervolgens meteen een afspraak voor een monteur die een dag later op de stoep staat .

Ik vertel hem opnieuw het verhaal , hij pakt een torx schroevendraaier verwijdert het keuken front en op 4 op het oog verborgen plekken wordt een schroefje losgedraaid , vervolgens kan een metalen plaat worden losgenomen , dit blijkt de service ruimte te zijn , even met een spons erdoorheen om het water te verwijderen en klaar is kees

Dit alles duurde 5 minuten !! , ik blij wat een service van Whirlpool !! echter de monteur spreekt " das dan E 99,50 , -- " graag even contant betalen anders komt er 13,50 administratie kosten bij !

Huh wat is dit ? , Tjaa mijnheer Whirlpool kan er niets aan doen dat uw afvoer verstopt is geraakt ! , Tjaa mijn weerwoord ik wel dan ? Tjaa mijnheer betalen ! dus ik teken een machtiging en krijg een Enquete formulier ( wat ik van de service vindt ) ik besluit het hier niet bij te laten .

Ik stuur een begeleidende brief :
Whirlpool nederland B.V.
Customer Service
Heerbaan 50- 52
4817 NL
Breda

Geachte dame / heer ,

Graag wil ik mijn enquete formulier middels deze brief op enkele punten toelichten.

Ten eerste de tijdsduur vanaf melding tot oplossing van het probleem :
Ik heb mijn aanvraag via internet gedaan met een compleet probleemsbeschrijving ( hoe, wat waar, wanneer de storing is ontstaan ) .

Na ruim 1 week wachten zonder reaktie , was mijn geduld op en heb ik u telefonisch benaderd waarbij ik opnieuw een complete probleem omschrijving heb gedaan , de dame aan de telefoon was uitermate vriendelijk en heeft geregeld dat ik binnen een dag geholpen werd waarvoor hulde.

Echter er is mij niet verteld dat ik 100 euro kosten voor mijn kiezen zou krijgen , voor een simpel karweitje dat ik zelf ook had kunnen uitvoeren ( heb dit niet gedaan omdat ik garantie meende te hebben ) , en dat voor een apparaat met 5 jaar garantie waarvan nog niet eens de helft verstreken is .

Ik vraag mij dus sterk af wat uw garantie waard is , en dit zal voor mij zeker meespelen in de toekomst voor aan te schaffen huishoudelijke apparatuur , toevallig ben ik binnen nu en 1 jaar wederom in de gelukkige omstandigheid van de aanschaf van een nieuwe keuken, voor mijn nieuwe woning , ( minimaal 5 stuks apparatuur zoals mijn huidige keuken ) , echter een 5 jaar garantie argument van de verkoper om voor uw merken te kiezen zal ik deze keer met hoon ontvangen door deze zojuist opgedane ervaring met uw “service” .

Ik wil benadrukken dat ik uitermate tevreden ben over de dame aan de telefoon , en de werkzaamheden van de monteur , echter waar andere merken ( O.A. Siemens ) gewoon een service luikje hebben , om het storings probleem van een verstopte afvoer te verhelpen .
Kiest uw merk ervoor ( “bewust” ? ) om een plaat te monteren met verstopte torx schroeven zodat men genoodzaakt is hier een monteur voor te laten komen en de hoofdprijs te moeten betalen voor 5 minuten werk.

Het argument van uw monteur was dat Whirlpool er niets aan kan doen dat de afvoer van mijn gebouw verstopt is geweest terwijl de machine draaide, waardoor de overstroombeveiliging is ingeschakeld , dus geen garantie ! , ik ben van mening dat een constructeur rekening dient te houden met veel voorkomende problemen ( wat andere merken blijkbaar wel doen middels een service luik ) zoals een verstopte afvoer , ik kan er tenslotte ook niets aan doen dat de afvoerbuis van mijn flatgebouw verstopt raakte .

Ik had van een kwaliteidsmerk als het uwe iets meer coulantheid richting haar klanten verwacht , zeker gezien het ontbreken van het inspectie luik waardoor de gemiddelde klant dit niet zelf kan doen , ik wist zelf precies wat het probleem was door te zoeken op internet , en zag daar vele verhandelingen van diverse merken hoe dit simpel op te lossen .

Ik ben op dit moment nog in de stille hoop dat het een en ander op een misverstand berust , dat uw monteur toch iets minder enthousiast had moeten zijn met het uitdraaien van zijn gepeperde rekening .

Echter indien het bovenstaande beleid is van Whirlpool , Bauknecht , Ignis dan ben ik helaas zeer teleurgesteld in uw organisatie .

Even nog ter Resume` :

Ik heb zowel per e-mail als per telefoon verteld dat het euvel kwam na een verstopping en dat ik vermoede dat de overstroombeveiliging in werking was getreden , Indien mij was verteld dat ik minimaal 100 euro moest gaan betalen omdat dit geen garantie was ( er is mij wel uitdrukkelijk gevraagd of ik nog wel garantie had op het apparaat ) , dan had ik of een lokale reparateur laten komen of ik was zelf aan het schroeven geslagen na aanschaf van een torx setje . Garantie die je niet blijkt te hebben kun je namelijk ook niet verliezen .

Met vriendelijke groet,

Het antwoord ? :

In het kort : Geen garantie , oorzaak is van buitenaf dus gewoon betalen klaar

Ben ik nou echt zo`n zeurpiet ? ,

Feit blijft toch dat niemend mij vertelde dat ik kosten voor mijn kiezen zou krijgen , en als ik wist dat het 100 euro zou kosten dan had ik mischien een ander gevraagd er eens naar te kijken , ik vind 100 euro voor 5 minuten werk ook wel erg veel geld ! 50 euro had ik nog mee kunnen leven maar 100 euro voor binnenstappen en tot ziens

Feit blijft toch ook dat andere merken , melding maken hoe dit probleem op te lossen is via documentatie en Whirlpool dit blijkbaar als een melkkoe ziet .

Op deze argumenten wordt helemaal niet ingegaan ,

Wat een trieste bende , Bedrijven lijken niet meer te weten wat klantvriendelijkheid en Coulance is , Voor mij dus nooit geen Whirlpool , Bauknecht of Ignis meer . Blijkbaar dringt dat niet door tot zulke bedrijven dat dit meespeelt bij de consument .

Ik voel dit gewoon als oplichting

Groeten

Michel

Toolboy

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door Toolboy »

Topicstarter.

De leverancier heeft u 5 jaar garantie versterkt ,niet de fabrikant.
En als er een verstopping zit in een afvoer is dit Uw probleem en heeft niets met het appie te maken.

Sorry klinkt hard maar het is niet anders.


T

Amigo1973
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2007 19:56

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door Amigo1973 »

Topicstarter.

De leverancier heeft u 5 jaar garantie versterkt ,niet de fabrikant.
En als er een verstopping zit in een afvoer is dit Uw probleem en heeft niets met het appie te maken.

Sorry klinkt hard maar het is niet anders.

Nee niet de leverancier Whirlpool heeft mij die garantie gegeven dat staat zwart op wit op een mooi certificaat wat dus blijkbaar niets voorsteld , is ook door Whirlpool nederland aan mij opgestuurd na de aanschaf .

Je werkt toch niet toevallig bij whirlpool ? die hebben namelijk ook een probleem met mijn argument te begrijpen , ik betwijfel zelfs of zij mijn brief volledig hebben gelezen net zoals ik daar bij u aan twijfel

Ik snap ook wel beste Toolboy dat Whirlpool er niets aan kan doen ! echter ik ook niet ! ( toch ? )

Waar heb ik dan een probleem mee ?

Je krijgt 5 jaar garantie , dan ga je een machine niet demonteren binnen die garantie ! en daar maakt whirlpool dus handig gebruik van door voorkomende "normale" storingen lekker voor de hoofdprijs door te berekenen

Feit is dat Siemens en Miele gewoon een handleiding hebben hoe te handelen na een verstopping van de afvoer ( hebben zelfs een service luik )

Whirlpool , Bauknecht en Ignis laten de consument in het duister tasten wat men moet doen , zodat je de service dienst belt , deze rept met geen woord over kosten !! en brengt voor een simpel karweitje 100 euro in rekening , een karweitje wat ieder jan doedel in 10 minuten zou kunnen doen mits hij de juiste informatie zou hebben .

En dat is dus mijn probleem hoe had je mij niet horen zeuren ?

dame aan telefoon : mijnheer de kosten bedragen in uw geval minimaal 100 euro omdat de oorzaak van buitenaf komt gaat u hiermee akkoord ?

Persoonlijk vindt ik dat men coulant had moeten zijn en een redelijk bedrag had moeten rekenen 100 euro is veel geld in mijn wereld voor 5 minuten werk en ik ben toch ook goed voor 45K weet niet in welke wereld u leeft ? even ter herinnering dat zijn + 220 oude Guldens !!

Het bedrag staat niet in verhouding tot het geleverde werk , en ik verdenk Whirlpool . Bauknecht , Ignis ervan dat dit bewust is

ter vergelijking Auto`s oh wat vinden we dat duur allemaal, vorige week mijn auto Grote beurt + APK bij de merkdealer auto 1 dag onder de pannen bij de dealer kosten 240 euro inclusief dat is dus de arbeids kosten van de monteur , inclusief materiaal ( bougies , filters ) + afmeldkosten bedragen alleen al 40 euro

En dan moet ik 100 euro "normaal" vinden voor een spons door de bodemplaat halen !!

Die 100 euro kan ik best wel missen , het gaat mij gewoon om het principe dat je eringeluist wordt om die monteur te laten komen en er net gedaan wordt alsof het onder de garantie zal vallen , waarna je een onredelijk hoge rekening krijgt gepresenteerd .


Maar ja het zal dan toch wel aan mij liggen :roll:

Groeten
Michel [/quote]

Keukenprinsesje
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 nov 2005 12:53

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door Keukenprinsesje »

Helemaal met Toolboy eens. We moeten eens stoppen om alles maar in de garantie te moeten laten stoppen.
Als geen aanwijsbare problemen met het desbetreffende apparaat is en de " schuld" elders ligt dan mogen er gewoon voorijkosten en arbeidsloon worden gerekend.
Gelieve de kosten dan bij de veroorzaker te claimen en niet bij een bedrijf die ten onrechte tijd van een monteur vrijmaakt om een probleem op te lossen.
Garantie geld alleen voor zaken die door de "schuld' van de producent en/of produkt zijn ervoorzaakt.
Mijn advies: claim kosten bij veroorzaker!
Succes

Amigo1973
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2007 19:56

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door Amigo1973 »

Helemaal met Toolboy eens. We moeten eens stoppen om alles maar in de garantie te moeten laten stoppen. Als geen aanwijsbare problemen met het desbetreffende apparaat is en de " schuld" elders ligt dan mogen er gewoon voorijkosten en arbeidsloon worden gerekend.
Gelieve de kosten dan bij de veroorzaker te claimen en niet bij een bedrijf die ten onrechte tijd van een monteur vrijmaakt om een probleem op te lossen.
Garantie geld alleen voor zaken die door de "schuld' van de producent en/of produkt zijn ervoorzaakt.
Mijn advies: claim kosten bij veroorzaker!
Succes
Lees eerst eens voordat je ongefundeerde opmerkingen plaatst !

Natuurlijk snap ik ook wel dat het geen garantie is !!! daar gaat het ook helemaal niet om .


Maar ja als ik dit moet gaan uitleggen tjaa lezen is moeilijk voor een hoop mensen, begrijpend lezen was ooit een vak op school

ga eerst nog eens goed lezen , ook mijn reaktie op Toolboy en probeer het dan nog eens .

ik stel dat het garantie argument wordt misbruikt om je op onnodige hoge kosten te jagen .


Ik verwacht dat men meld , dat je hoge kosten moet gaan betalen nu wordt je er naar mijn mening ingeluisd

Oh ja. en een verstopping claimen ? bij wie dan das gewoon iets wat kan voorkomen bij iedereen ook bij jou , daar doe je niets aan en daar dient een goed constructeur rekening mee te houden .

Om dezelfde reden dat een auto een brandstoffilter heeft , de benzine / diesel hoort niet vervuild te zijn maar mocht het zomaar eens gebeuren

en : Als geen aanwijsbare problemen met het desbetreffende apparaat is en de " schuld" elders ligt dan mogen er gewoon voorijkosten en arbeidsloon worden gerekend.

Het apparaat werkte toch echt niet meer dus er was wel een probleem met het apparaat anders had ik ook niet gebeld .

Nee ik zal het nog leuker maken , eigenlijk ben ik gestraft met mijn eerlijkheid , had ik niets gezegd en alleen verteld "hij doet het niet meer , hoe kan dat nou " dan was het wel garantie geweest !

ik zou gewoon keihard kunnen ontkennen dat er ooit spreke is geweest van een verstopping "nee hoor opeens deed hij het niet meer " en dan ?

Dus voor iedereen die dit leest het is naaien of genaaid worden !
dat blijkt maar weer

Eerlijk zijn doe je maar 1 keer was dus ook mijn laatste keer

Voor de personen die niet goed kunnen lezen , ik zou best wel een redelijk bedrag hebben willen betalen maar 100 euro voor 5 minuten is mij net iets teveel !
Laatst gewijzigd door Amigo1973 op 28 okt 2007 15:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Keukenprinsesje
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 nov 2005 12:53

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door Keukenprinsesje »

Prima...

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door BBCS »

Ondanks dat je garantie hebt, betekent dat dus niet dat aan de producten geen onderhoud gepleegd dienen te worden.

En alle kosten van het onderhoudt zijn altijd voledig voor de gebruikers.

En filters e.d. behoren altijd volgens een bepaalde schema zelf schoongemaakt dienen te worden.

Vaak staan dergelijke zaken ook in de gebruiksaanwijzingen, alleen worden die weer bijna nooit door de consumenten gelezen. :shock:

Als er dan geen onderhoud gepleegd is en er komt dan schade, dan valt dat niet onder de garantie.
Als ik dat dan tegen de mensen zeg dat ze het hadden kunnen weten, zeggen ze bijna allemaal: Die gebruiksaanwijzingen lees ik nooit.

Bij sommige wasmachines moet je zelfs de gebruiksaanwijzing lezen, omdat anders bepaalde functies geblokkeerd blijven. Toch wel een goede actie van de fabrikanten, want zo wordt je als consument gedwongen om de gebruiksaanwijzingen te lezen.

Sorry dat het ook hard klinkt, maar het is zoals Toolboy aangaf niet anders.

odo
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:02

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door odo »

Ja, € 100 klinkt hard, maar zo werkt een landelijke onderhoudsdienst tegenwoordig. Eerst 45 min. rijden naar een klant, km-stand en formulieren invullen, 10 minuten sleutelen a € 1 per minuut. Vergeet de tijd van de juffrouw niet die de klacht en NAW gegevens noteert en een monteur indeelt. Adminstratie, adminstratie en reistijd. Als een monteur in de buitendienst 40% effectief werkt zou het mij meevallen.

Monteurs/loodgieters etc. komen voor kleine klussen bij mij het huis niet in. Zelf doen is sneller, efficienter en honderen euro´s per jaar goedkoper. Voor grote klussen vraag ik wel echte vakmensen. Die ik zelf uitkies.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door bot321 »

Op diverse fora's is de service van Bauknecht-Wirlpool
al aan de orde geweest en dat er totaal geen coulance is.
Waarom niet even aan de T.S. doorgegeven wat hij moest
doen daar dit bij andere merken wel staat.
Nu is hij voor 10 min. werk bijna 100 euro kwijt.Heeft
niks met garantie te maken wel met klantenbinding.
Zo gauw het gaat over Bauknecht Wirlpool is het
altijd negatief.Wordt tijd dat ze er wat aan gaan doen.
Toolboy weet ook beter.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door BBCS »

Heeft niks met garantie te maken wel met klantenbinding.
Je kunt nu wel alles op klantenbinding gooien, maar er zijn mensen bij die nooit de gebruiksaanwijzingen lezen en heel laconiek zijn met onderhoudt.

En als er dan schade is door gebrekkig onderhoudt, moet de winkelier of fabrikant dan coulant zijn uit oogpunt van de klantenbinding?

Persoonlijk vind ik dat je die klanten dan niet hard genoeg in hun knip kunt pakken, want ze moeten dan maar eens leren om die gebruiksaanwijzingen te lezen en op te volgen. Daarnaast als ze te laconiek zijn in het onderhoudt, moeten ze het maar voelen in hun knip.

Mensen die problemen hebben en wel de gebruiksaanwijzingen lezen en opvolgen en ook mensen die netjes zelf het onderhoudt plegen, voor die mensen kunnen we dan best wel coulant zijn.

In mijn branche is dat precies hetzelfde. Je kunt de mensen wel 100 keer op wijzen dat ze onderhoudt dienen te plegen, maar als ze dat weigeren, moeten ze dan maar voor alle schade zelf opdraaien.

Klinkt hard, maar misschien leren ze het dan wel.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door bot321 »

BBCS.
Hou nou toch eens op met alles te vergelijken
hoe het er bij jou toe gaat.
Lees nou toch eens wat T.S. aangeeft hij heeft
toch zijn best gedaan.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door BBCS »

Enkele weken geleden had het flatgebouw waarin ik woon een verstopping in de afvoer leiding , waarna mijn afwasmachine niet meer werkte , deze stond te knipperen en wilde geen programma meer draaien nadat de verstopping verholpen was .

Daar ik de oorzaak wist ben ik dus op zoek gegaan hoe het probleem verholpen kon worden , echter ik kn van Whirlpool niets vinden overigens wel van siemens / Miele waar wordt verteld dat dan de overstroom beveiliging in werking treed en je dan het service luik moet openen en het water moet verwijderen waarna de machine dan weer werkt .

Echter mijn machine leek geen service luik te bezitten ( alles was dicht metaal ) , dus ik denk ik bel de Whirlpool klanten service , ik vertel het gehele verhaal en de mevrouw vraagt of mijn machine nog in de garantie zit , zij maakt vervolgens meteen een afspraak voor een monteur die een dag later op de stoep staat .

Ik vertel hem opnieuw het verhaal , hij pakt een torx schroevendraaier verwijdert het keuken front en op 4 op het oog verborgen plekken wordt een schroefje losgedraaid , vervolgens kan een metalen plaat worden losgenomen , dit blijkt de service ruimte te zijn , even met een spons erdoorheen om het water te verwijderen en klaar is kees
Waarom ben je dan niet naar de winkelier gegaan. De meeste witgoedwinkeliers hebben een eigen servicemonteurs.
Die kijken er dan naar en zijn ook nog veel goedkoper.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door BBCS »

BBCS.
Hou nou toch eens op met alles te vergelijken
hoe het er bij jou toe gaat.
Lees nou toch eens wat T.S. aangeeft hij heeft
toch zijn best gedaan.
Kun je wel zeggen, maar de producten hebben vaak ook onderhoudt nodig.

Mijn excuses, ik bedoel het alleen maar goed hoor.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 28 Okt 2007 16:56 door BBCS


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
BBCS.
Hou nou toch eens op met alles te vergelijken
hoe het er bij jou toe gaat.
Lees nou toch eens wat T.S. aangeeft hij heeft
toch zijn best gedaan.


Kun je wel zeggen, maar de producten hebben vaak ook onderhoudt nodig.


Natuurlijk hebben ze onderhoud nodig maar daar gaat
het in dit geval toch niet om.Ze hadden gewoon ff de
informatie moeten verstrekken had wel zo vriendelijk geweest.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door BBCS »

Natuurlijk hebben ze onderhoud nodig maar daar gaat
het in dit geval toch niet om.Ze hadden gewoon ff de
informatie moeten verstrekken had wel zo vriendelijk geweest.
Wat dacht je van een gebruiksaanwijzing? :roll:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 28 Okt 2007 17:05 door BBCS


Wat dacht je van een gebruiksaanwijzing?


Nou dan wordt het toch echt tijd dat je van voren
af aan begint met deze topic nog eens te lezen. :wink:

Amigo1973
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2007 19:56

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door Amigo1973 »

Ik onderhoud mijn aparatuur wel degelijk Mijn wasmachine , afwasmachine en droger hebben hele duidelijke instructies wanneer en hoe ik de filters en de condensor moet reinigen .

feit is dat deze Whirlpool afwas automaat volledig dicht is , je moet dus de machine uit elkaar schroeven niks geen onderhoudsluikje of what so ever , okay het is simpel en snel gedaan mits je weet waar de verborgen schroefjes zitten

Had er op de whirlpool site of in het onderhoudsboekje gestaan bij verstoping treedt de overstroombeveiliging in werking dit kunt u op manier XXX oplossen dan had ik nooit gebeld en had ik het zelf wel opgelost .

Nee je belt op verteld het hele verhaal , er wordt zeer vriendelijk gereageerd , er wordt expliciet gevraagd zit uw machine nog in de garantie ? er wordt met geen woord gesproken over kosten ( hoewel ik dat best redelijk zou vinden in zo`n situatie )

Vervolgens komt de monteur die lost het in 5 minuten op en wil gelijk contant 100 euro aftikken hij had trouwens nog een klusje bij mij in de buurt dus die 45 minuten rijden zal wel meevallen ik woon in Rotterdam en als men voor ieder zucht en scheet een monteur langs stuurt die effe minimaal 100 euris aftikt per bezoek lijkt mij dit pure omzet .

En een verstopping in de riolering van het gebouw , wel wie heeft er nou nog nooit een verstopping gehad ? of kan garanderen dat hij deze nooit zal krijgen .

Als ik mijn wasmachine aanzet en de afvoer raakt verstopt dan geeft deze een storingscode (volgens de handleiding is nooit gebeurd ) , dan verhelp je de verstopping zet de machine weer aan en hij doet het weer vrolijk .

Hoewel ik best handig ben ga ik niet op de bonnefooi schroeven aan een machine die nog in de garantie zit tenzij ik op voorhand weet hoe het een en ander in elkaar zit .

Ik had dan dus maar moeten gaan gokken welke schroefjes losgedraaid moesten worden , mischien had ik meer gesloopt als gemaakt en dan was ik dus mooi mijn garantie kwijt .

Ik vind het gewoon schandalig , dat men op voorhand niet meld wat de kosten zijn en dat men in het geheel niet coulant is

Ik besprak dit voorval met mijn buurvrouw zij vertelde mij dat zij kortgeleden een monteur liet komen van Bosch voor haar wasmachine omdat er een tik inzat , de monteur schroeft de machine open en haalt er een BH-Beugel uit , geeft haar het advies haar lingerie in een dichtegknoopte kussensloop te wassen en berekend alleen de voorrij kosten omdat het binnen een half uur gefikst was .

Kijk dan denk ik meteen dat is nou klantvriendelijk , dat is nou coulantheid naar je klanten ! dat is nou lange termijn visie !

of had ik mischien toch mijn vrouw de monteur moeten laten ontvangen , zou dat de truuk zijn ?

Mijn ervaring ? die circuleerd binnenkort door mijn vrienden en kenissenkring en uiteraard wordt dit tijdens de koffie tegen de collega`s verteld en ikzelf zal nooit meer iets kopen wat ook maar ruikt naar de firma Whirlpool dus uiteindelijk gaat dit Whirlpool heel wat meer centjes kosten als dat het ze met die "reparatie" opgeleverd heeft

Tegenwoordig lijken sommige bedrijven zich een zeker arogantie aan te meten die volstrekt misplaatst is, maar gezien de vele reakties in dit forum ondertussen door de consument geaccepteerd .

het zal dus wel aan mij liggen

Gezocht door kritische consument bedrijven die nog echte service bieden , hoeft echt niet de goekoopste te zijn, ik wil best betalen als het maar redelijk is en dat vinds ik met 5 minuten 100 euro duidelijk niet .

Oh ja even nog voor de leuk , Mijn huidige beroep is ICT er ik ben Software Developer , ik schrijf dus computer programma`s nu gaan er dus fabels de rondte dat wij zoveel kosten wel het tarief is maar 85 euro per uur voor dat bedrag kan ik ieder programma maken wat je maar wilt .

Ik denk dat ik maar een bus met Whirlpool bestikkering ga aanschaffen

:lol: :?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door caruso »

Van ICT heb je misschien een beetje verstand, van consumentenzaken helemaal niets!
En op je bijdehante opmerkingen richting de echte kenners zitten we ook niet te wachten.
Weet je wat: donder effe lekker op!

Amigo1973
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2007 19:56

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door Amigo1973 »


Geplaatst op: 28 Okt 2007 22:05 Onderwerp:


Van ICT heb je misschien een beetje verstand, van consumentenzaken helemaal niets!
En op je bijdehante opmerkingen richting de echte kenners zitten we ook niet te wachten.
Weet je wat: donder effe lekker op!
Huh ?? lijkt er sterk op dat u in het geheel geen verstand bezit

Heb ook echt geen flauw idee wat u loopt te blaten
nog zo een die niet kan lezen en dan maar wat tokkie taal begint te schreeuwen .

Even voor de hint dit is een forum / discussie groep het is naar mijn bescheiden mening de bedoeling om hier van gedachtes te wisselen
als u daar niet op een fatsoenlijke manier mee om kunt gaan moet u eens bij uzelf te rade gaan .

De grote experts die antwoord gaven ? u bedoelt die 2 in het begin de keukenprinses en de toolboy ? die reageren als een rode lap op een stier op het woord garantie terwijl de strekking van mijn verhaal geheel ergens anders ligt .

kijk ik weet niet wat de verhoudingen zijn in deze groep maar bot321 en odo die snappen precies wat ik bedoel de rest geeft tot zover niet ter zake doende als een tang op een varken slaande opmerkingen .


trouwens ook wel leuk nog zo`n bijdehante opmerking
"Van ICT heb je misschien een beetje verstand"

waar denkt u die conclusie uit te kunnen trekken ?

"van consumentenzaken helemaal niets! "

Ik ben een consument dus tjaa als ik het ergens niet mee eens ben dan zijn dat mijn zaken ! , ik dacht hier een dialoog te starten ( mischien zat ik wel fout en kon iemand mij overtuigen hoefde ik die brief niet te schrijven ) echter het ontaard door u in iets ordinairs wat een niveau zeg .

diep triest ik hoop dat u niet een afspiegeling bent van wat zich in deze fora beweegt
Laatst gewijzigd door Amigo1973 op 29 okt 2007 00:37, 2 keer totaal gewijzigd.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Whirlpool service !? wat een dieven !

Ongelezen bericht door caruso »

Knulletje, als je denkt mij op dezelfde manier te kunnen behandelen als de mensen van Whirlpool, dan kun je nog van een koude kermis thuiskomen! Je kunt dan wel bijdehand gaan doen en je postings een semi-intellectueel tintje meegeven, jij weet van consumentenaken geen ene reet! Ik heb daar, weet ik eigenlijk wel zeker, iets meer verstand van dan jij en je onkunde laat je op een stuitende manier zien! Ik zou jou weleens tegen willen komen als klant, ik zou je vierkant de toko uitschoppen, snotneusje!

Gesloten