Ik heb al een paar keer tot alle tevredenheid witgoed en electronica gekocht via internet.
Garantie lijkt me geen probleem aangezien deze vaak via de importeur loopt. Toen onze Liebherr koelkast na 5 jaar defect was stelde de importeur zich (na een briefje mijnerzijds) coulant op.
De enige teleurstelling was onze Bauknecht vaatwasser welke na 5 jaar op de schroothoop kon. Enig snuffelen op diverse fora op internet leverde op dat je apparatuur van Bauknecht/Whirlpool/Ikea (komt uit 1 fabriek) beter kunt mijden als je er lang mee wilt doen. Prijsstunter Indesit schijnt ook niet geweldig te zijn.
De beste ervaringen hebben wij al tientallen jaren met merken zoals Bosch, Siemens, AEG, Liebherr, Miele.
Binnen deze merken letten wij, als we iets nodig hebben op (bij vaatwasser/koelkast) een handige indeling en een stevig binnenwerk, stomweg de goedkoopste uitzoeken en hem achteraf toch niet zo praktisch te vinden is niet slim.
Voor een wasmachine/droger ben je bij al deze merken goed uit en kun je wat meer op de prijs letten, niet te veel programma's die je toch niet gebruikt.
Bij
www.kieskeurig.nl kun je makkelijk prijzen vergelijken.
Loop eens een paar winkels binnen en kijk welke modellen je aanstaan en zoek ze op bij kieskeurig.nl, hou het niet op 1 model maar zoek ook een paar alternatieven, ik heb gemerkt dat het ene model/merk veel meer voordeel oplevert dan het andere.