LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1
Re: Feedback op het Forum - deel 1
[Tekst verwijderd door de Moderator]
Bovendien zijn wij allemaal te gast op dit forum en zij bepalen de forumregels. Er wordt veel te emotioneel gereageerd op dit forum en op de man gespeeld. Ben je het niet eens met het beleid zoek dan je heil elders.
Bovendien zijn wij allemaal te gast op dit forum en zij bepalen de forumregels. Er wordt veel te emotioneel gereageerd op dit forum en op de man gespeeld. Ben je het niet eens met het beleid zoek dan je heil elders.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jun 2018 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet-onderbouwde beweringen
Reden: Niet-onderbouwde beweringen
Maar is het dan niet de bedoeling dat ze naar deze forumregels handelen?
Nee hoor, op een forum zijn de forumregels er voor de leden, niet voor de moderatie zelf.
Die mogen als eigenaren geheel vrij handelen naar eigen inzicht.
Vergelijk het met je analoge huiskamer: Ik zit graag met mijn voeten op de tafel na een dag hard werken, als we bezoek hebben en deze doen dat, zeggen we er wat van.
Vergelijk het met je analoge huiskamer: Ik zit graag met mijn voeten op de tafel na een dag hard werken, als we bezoek hebben en deze doen dat, zeggen we er wat van.
Vreemd1 is die gek die mij al tijden via andere accounts lastigvalt met iedere keer die opmerking dat ik ene marly of julie ben. Alleen dat deed hij via andere accounts.john18 schreef:Vreemd1 schreef:[Tekst verwijderd door de Moderator]
Julie en een aantal anderen die ik hierover met PB heb gesproken zeggen allemaal dat hij "eleven" heet en al een stuk of 20 accounts heeft. Hij heeft zelfs een nepaccount in mijn naam gemaakt: "JesaH" zonder spatie. De moderatie heeft dat voor zover ik dit heb aangegeven volledig genegeerd of roept "ga maar naar de politie" en deze persoon trolt maar door. Onder andere waarom ik het hier voor gezien houdt. Dat en die bizarre dubbele maat waarmee men meet... en nee, ik heb nog geen enkele waarschuwing of wat dan ook gehad maar zie dit wel gebeuren bij anderen waarvan ik ze in ieder geval nog nooit heb zien trollen. Of mensen die zonder enige waarschuwing voor letterlijk 1 post ineens een ban krijgen. Ondertussen zie ik revoked en stofzuiger de regels overduidelijk breken er daar doet men niks mee. Echt bizar.
Waarom de moderatie daar ook niks mee doet is mij een raadsel. Ik wil me verder graag aansluiten bij de opmerkingen van Vroem. Het is te idioot voor woorden dat Moneyman verbannen is want hij is altijd correct geweest tegen anderen. Duidelijk maar correct. Soms horen mensen niet wat ze graag willen horen maar dat betekent niet ineens dat vaste gebruikers daardoor fout zitten.
De moderatie zou hier moeten reageren en echt iets moeten doen met de feedback. Gebeurt dat niet ben ik bang dat de voorspelling van velen juist is en dat dit gewoon een topic is om iedereen even te laten spuwen waarna er niks verandert en we het allemaal maar moeten vergeten. Dan ben ik ook weer weg hoor. Heb wel wat beters te doen dan zo'n nepjournalistieke organisatie te ondersteunen.
Als ik nu mijn eerste waarschuwing krijg voor eerlijke feedback, so be it.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jun 2018 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat was van een verwijderd bericht van herhaaldelijk verbannen forumgebruiker.
Reden: Citaat was van een verwijderd bericht van herhaaldelijk verbannen forumgebruiker.
Inmiddels heeft deze persoon waar je beter niet op kan reageren wel weer een nieuw account aangemaakt. Dat gebeurt namelijk elke keer.Jesa H schreef:john18 schreef:Vreemd1 schreef:[Quotes en reacties daarop verwijderd]
Hij valt voor de vaste gebruikers hier elke keer vrij snel door de mand, maar nieuwe gebruikers hebben hier veel last van, aangezien die dit niet (kunnen) herkennen. Schandalig dat de moderatie hier niets aan doet en het vaak maar door laat etteren, maar dat zijn we inmiddels gewend.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jun 2018 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quotes van herhaaldelijk verbannen forumgebruiker
Reden: Quotes van herhaaldelijk verbannen forumgebruiker
-
Het is niet dat ik je niet geloof, maar: Hoe wéét je zo snel dat iemand meerdere accounts aanmaakt? Taalgebruik? IP-adressen? Pb? Zoekfunctie binnen forum? Of is het een gok zonder bewijs?Inmiddels heeft deze persoon waar je beter niet op kan reageren wel weer een nieuw account aangemaakt. Dat gebeurt namelijk elke keer.
In het laatste geval kan de moderatie moeilijk optreden tegen dit soort wantoestanden.
Dit klopt niet. Iedereen heeft zich aan de huisregels te houden, ook degene die ze opstellen. Daarnaast gaat het hier om een publiek forum van een publieke omroep betaald met publiek geld. Er is dus sprake van een openbare ruimte.BL2 schreef:Nee hoor, op een forum zijn de forumregels er voor de leden, niet voor de moderatie zelf.
Het inmiddels volgende dag 1015 mijn melding gistere gedaan om 2015 en de moderatie heeft nog niks gedaan met mijn melding. Zal wel. Soms reageren ze snel met een ban en de andere keer mer de zelfde situatie doen ze niks. Hoe moet de regels nu duidelijk zijn voor de leden? Pas op dadelijk krijg ik een ban omdat ik een melding heb gemaakt en dit hier plaats.
Moneyman kom terug! Desnood maak een nieuwe auccount aan als moneyman reborn. Die eleven waar ze hierboven over praten mag het ook dus jouw mogen ze daarvoor niet bannen. Hoe zegt de politie dat? Mag niet maar het word gedoogt?
Moneyman kom terug! Desnood maak een nieuwe auccount aan als moneyman reborn. Die eleven waar ze hierboven over praten mag het ook dus jouw mogen ze daarvoor niet bannen. Hoe zegt de politie dat? Mag niet maar het word gedoogt?
-
Goede morgen,
inmiddels zijn we bijna 1 week verder na de 1e posts op 29 mei.j.l met de collectieve verontwaardiging over de ban van MM en de moderatie.
Ik zie ook nog steeds dat 1 gebruiker nog steeds met 2 accounts tegelijk reageert en al lang door de vaste kern door de mand is gevallen .
Voor mij is zoiets zeer kwalijk en dat soort forummers en het feit dat de moderatie op deze manier gewoon blijft doorgaan en mister ook weer steeds de kans grijpt om terug te komen houd ik het nu ook echt voor gezien.
Er is ook in dit topic geen transparante interactie door de mods ....dit topic is een schijnhandreiking , dunkt mij.
Vooralsnog zie ik geen verandering komen en ook zie ik MM echt niet terug gehaald worden , noch een toelichting, noch een excuus o.i.d .
Ik heb veel geleerd op dit forum en heb door vallen en opstaan ( vooral het 1e jaar heb ik mij nog behoorlijk moeten aanpassen ) mij toch kunnen handhaven en hopelijk heb ik iets kunnen betekenen voor vraagstellers al was het maar om hen te bemoedigen of een hart onder de riem te steken of het e.e.a te nuanceren.
Ongelooflijk jammer vind ik dit alles....
het voelde voor mij toch plezierig om mee te doen en de vaste " kliek " voelde vertrouwd.
Daarbij heb ik meedoen vaak nodig gehad als afleiding op zware, verdrietige of heftige momenten .
Ik zal nog wel meelezen voorlopig maar niet meer actief meedoen.
Het gaat eenieder verder goed en ik wens jullie het beste!
Wees tevreden en tel je zegeningen en wees aardig en meewerkend en vriendelijk tegen vraagstellers , zeker tegen de nieuwelingen.
Groetjes, moederslink.
inmiddels zijn we bijna 1 week verder na de 1e posts op 29 mei.j.l met de collectieve verontwaardiging over de ban van MM en de moderatie.
Ik zie ook nog steeds dat 1 gebruiker nog steeds met 2 accounts tegelijk reageert en al lang door de vaste kern door de mand is gevallen .
Voor mij is zoiets zeer kwalijk en dat soort forummers en het feit dat de moderatie op deze manier gewoon blijft doorgaan en mister ook weer steeds de kans grijpt om terug te komen houd ik het nu ook echt voor gezien.
Er is ook in dit topic geen transparante interactie door de mods ....dit topic is een schijnhandreiking , dunkt mij.
Vooralsnog zie ik geen verandering komen en ook zie ik MM echt niet terug gehaald worden , noch een toelichting, noch een excuus o.i.d .
Ik heb veel geleerd op dit forum en heb door vallen en opstaan ( vooral het 1e jaar heb ik mij nog behoorlijk moeten aanpassen ) mij toch kunnen handhaven en hopelijk heb ik iets kunnen betekenen voor vraagstellers al was het maar om hen te bemoedigen of een hart onder de riem te steken of het e.e.a te nuanceren.
Ongelooflijk jammer vind ik dit alles....
het voelde voor mij toch plezierig om mee te doen en de vaste " kliek " voelde vertrouwd.
Daarbij heb ik meedoen vaak nodig gehad als afleiding op zware, verdrietige of heftige momenten .
Ik zal nog wel meelezen voorlopig maar niet meer actief meedoen.
Het gaat eenieder verder goed en ik wens jullie het beste!
Wees tevreden en tel je zegeningen en wees aardig en meewerkend en vriendelijk tegen vraagstellers , zeker tegen de nieuwelingen.
Groetjes, moederslink.
Ervaring? Ik loop hier inmiddels 13 jaar rond en deze persoon doet dit al jaren. In 1e instantie openlijk, de laatste jaren in het 'geheim', maar het is eigenlijk altijd zo. Ook nu weer was dit account ( vreemd1 ) vrijwel meteen ( 2 posts ) verdacht en je weet eigenlijk meteen wel wie het is. Nu blijkt uit de pb's van Jesa H die ze hier heeft vermeld ook wel dat het idd deze zelfde persoon weer is. Het gedrag is altijd hetzelfde.Het is niet dat ik je niet geloof, maar: Hoe wéét je zo snel dat iemand meerdere accounts aanmaakt? Taalgebruik? IP-adressen? Pb? Zoekfunctie binnen forum? Of is het een gok zonder bewijs?
Ikweethettoch was ook zo'n account dat iets langer kon blijven posten, maar na een post of 10 was ook hier bij de oud-gedienden inmiddels wel bekend wie het was. Na ontdekking wordt het account meestal al snel weer opgeheven of verbannen ( dat duurt vaak langer ) door de moderatie die ongetwijfeld aan ip's kan zien wie het is.
Daar zouden dus de vaste gebruikers van dit forum een enorm goede rol in kunnen vervullen, juist omdat ze al zo lang hier rond lopen. Zij herkennen dit soort gasten vaak vrij snel en kunnen de mod's hierin tippen ( niet meteen actie ondernemen zou ik zeggen, maar de mod's kunnen wel degelijk hierop gericht onderzoek doen ). Omdat een van de eisen op dit forum is dat je een actief e-mailadres en telefoonnummer invult, is het heel eenvoudig te controleren of dit idd. het geval is en of dit eerder is gebruikt. Dan weet je dus of het iemand is met goede bedoelingen of niet. Maar dat moet je als moderatie wel willen en hier lijkt het vooral geen moeite te mogen kosten.
Dit soort gasten is alleen tegen te houden door een (pro) actieve moderatie die zo iemand meteen in de kiem smoort en actief alle posts tegenhoudt en verwijderd bij ontdekking.. Je kunt dan niet continu achterover hangen, een beetje op meldingen reageren en lukraak wat posts verwijderen hoe het uitkomt. Ook vereist het ervaring als moderator en tijd om de gebruikers en het forum te leren kennen. Allemaal factoren die de huidige moderatie compleet mist ( kan je ook niet verwachten van stagiaires ).
Moest jij je telefoonnummer opgeven?angel1978 schreef:Omdat een van de eisen op dit forum is dat je een actief e-mailadres en telefoonnummer invult, is het heel eenvoudig te controleren of dit idd. het geval is en of dit eerder is gebruikt. Dan weet je dus of het iemand is met goede bedoelingen of niet. Maar dat moet je als moderatie wel willen en hier lijkt het vooral geen moeite te mogen kosten.
[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jun 2018 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Op de man spelen
Reden: Op de man spelen
Voor zover duidelijk is gemaakt, mogen we er wel vanuit gaan dat de forum-moderatie liegt en de verbanning niet terecht was. Het sluit ook aan bij de ervaring die de meesten hier op het forum hebben.Meint schreef:Het is een beetje ironisch dat het feit dat de moderatie niet over gebande gebruikers praat er voor zorgt dat MM hier in een heilige veranderd wordt.
Ik ga ervan uit dat ze niet liegen, dus zou een screenshotje van de problematische reactie die tot zijn ban heeft geleid veel discussie stoppen.
Immers is de laatste dagen gebleken dat de forum-moderatie maar doet wat ze willen. Eigenlijk iets wat ze altijd al hebben gedaan zonder ooit het gevoel te hebben gehad zich te verantwoorden. En dan ineens wordt een forumgebruiker met altijd veel constructieve berichten en kennis van zaken permanent van het forum verbannen. Zelfs de persoon naar wie het bericht is gegaan waarom de forumgebruiker is verbannen, kan niet begrijpen waarom dit is gebeurd.
Dat die verbanning niet op het forum met andere forumgebruikers wordt besproken, kan ik dan nog wel begrijpen. Verbanningen zouden immers alleen met de betreffende forumgebruiker besproken worden. Prima. Totdat ik verneem dat er helemaal niets met de betreffende forumgebruiker besproken wordt. Het onderstreept wederom dat de forum-moderatie het gevoel heeft zich niet te hoeven verantwoorden.
Dat is een ervaring die ik ook steeds weer heb met deze forum-moderatie en dus ook kan beamen. De forum-moderatie stuurt een waarschuwing en die is op geen manier te bespreken omdat de forum-moderatie nergens op reageert. (Of in mijn geval reageren door de waarschuwing te verwijderen die zeker weten onterecht was en direct een nieuwe waarschuwing te geven voor provocerend gedraging zonder te melden om welk bericht dat zou gaan. Ik denk zelf het provocerende bericht naar de forum-moderatie die meer dan terecht was voor het geven van een onterechte waarschuwing.)
Dat zou alleen opgaan als de forum-moderatie zelf offtopic zou gaan, op de man zou spelen etc. Maar dat is niet het geval. Er zijn forumregels opgesteld door de forum-moderatie, maar de forum-moderatie doet vervolgens maar wat en handelen niet volgens de door hun opgestelde forumregels. Zo heb ik vaak zien gebeuren dat de forum-moderatie willekeurige berichten in een topic verwijdert zonder dat duidelijk is dat zij de forumregels overtreden terwijl andere berichten die wel overduidelijk de forumregels overtreden, gewoon blijven staan. Ik heb zelfs wel eens zien gebeuren dat de quote in iemands bericht werd verwijderd onder de noemer "op de man spelend" terwijl het oorspronkelijk bericht dat gequote was, gewoon bleef staan.BL2 schreef:Nee hoor, op een forum zijn de forumregels er voor de leden, niet voor de moderatie zelf.
Mogelijk dat dit komt door die ene forumgebruiker met meerdere accounts die steeds bepaalde forumgebruikers aan het melden is en een forum-moderatie die als brave hondjes de meldingen uitvoert en helemaal niet naar het probleem kijkt. Ik weet het niet.
Uiteindelijk blijft er een topic over met een willekeur aan berichten waar geen touw meer aan vast te knopen is en een melding van de forum-moderatie die vrijwel altijd hetzelfde is:
"Offtopic bijdragen en geruzie door Moderator verwijderd. Gebruikers krijgen een waarschuwing of verbanning wanneer zij nogmaals een offtopic-bericht plaatsen. De Moderator kan ook besluiten over te gaan tot sluiting van het topic."
Vervolgens wordt na zo'n melding vrijwel nooit meer een reactie geplaatst. Voor mij logisch; niemand snapt nog wat wel en niet mag en volgens mij wil niemand een risico op verbanning oplopen. Dan maar helemaal niet meer reageren en accepteren dat niemand die ooit nog de moeite neemt het topic door te lezen zal begrijpen wat er is geschreven met mogelijk het idee dat de forumgebruikers op Radar niet helemaal lekker in hun hoofd zijn zo onduidelijk en willekeurig is alles geschreven.
Dat laatste is op zich natuurlijk niet zo verkeerd. Nieuwe gebruikers hoeven hier ook geen last van te hebben, dat is iets tussen de moderatie en de gebruikers die het betreft.fonsflons schreef:Ik denk dat het zo langzamerhand wel duidelijk wordt dat je dingen 1000 keer kunt roepen, maar dat de moderatie en het forum niet gaat veranderen.
Ik vind ook dat er rare dingen gebeuren, maar de mods hebben het nu netjes in een enkel draadje opgevangen waar een vast groepje tegen elkaar aan het roepen is dat het niet meer zo mag. Dat is precies wat de bedoeling ervan is lijkt mij.
Intussen draait het forum gewoon verder als vanouds en hebben alle nieuwe topicstarters geen idee (en last) van de onvrede.
Of je krijgt een waarschuwing met een linkje naar het bericht waar het betrekking op heeft, maar dat bericht is inmiddels verwijderd door diezelfde moderatie ( of zelfs het hele topic ).. Volstrekt onduidelijk waar het nu eigenlijk om gaat.Dat is een ervaring die ik ook steeds weer heb met deze forum-moderatie en dus ook kan beamen. De forum-moderatie stuurt een waarschuwing en die is op geen manier te bespreken omdat de forum-moderatie nergens op reageert. (Of in mijn geval reageren door de waarschuwing te verwijderen die zeker weten onterecht was en direct een nieuwe waarschuwing te geven voor provocerend gedraging zonder te melden om welk bericht dat zou gaan. Ik denk zelf het provocerende bericht naar de forum-moderatie die meer dan terecht was voor het geven van een onterechte waarschuwing.)
-
Ik wel.HansieZant schreef:Moest jij je telefoonnummer opgeven?angel1978 schreef:Omdat een van de eisen op dit forum is dat je een actief e-mailadres en telefoonnummer invult, is het heel eenvoudig te controleren of dit idd. het geval is en of dit eerder is gebruikt. Dan weet je dus of het iemand is met goede bedoelingen of niet. Maar dat moet je als moderatie wel willen en hier lijkt het vooral geen moeite te mogen kosten.
-
De bliksemafleider werkt dus perfect, alleen dit topic is nu dus een wedstrijdje ver plassen geworden maar de andere topics worden er een stuk rustiger door. Het doel is dus door de Mods bereikt. Om toch in de urine te blijven: iedereen doet een plas en alles blijft zoals het was.
Wat ook opvalt is dat ik nog geen enkele juridische discussie heb gezien.juliomariner schreef:De bliksemafleider werkt dus perfect, alleen dit topic is nu dus een wedstrijdje ver plassen geworden maar de andere topics worden er een stuk rustiger door. Het doel is dus door de Mods bereikt. Om toch in de urine te blijven: iedereen doet een plas en alles blijft zoals het was.
Geen enkele TS die sindsdien de befaamde regel:
Wat zijn mijn rechten?
heeft gebruikt..
Om uiteindelijk met dezelfde beerput te blijven zitten die al die tijd al bestond waardoor helemaal niets opgelost wordt en de forum-moderatie alles denkt op te lossen met een dreiging tot verbanning en af en toe een permanente verbanning of verdwijning van een forumgebruiker met een heleboel kennis.juliomariner schreef:De bliksemafleider werkt dus perfect, alleen dit topic is nu dus een wedstrijdje ver plassen geworden maar de andere topics worden er een stuk rustiger door. Het doel is dus door de Mods bereikt. Om toch in de urine te blijven: iedereen doet een plas en alles blijft zoals het was.
Lijkt mij toch niet het doel van de forum-moderatie. Of misschien wel en is het forum alleen maar bedoelt als makkelijke manier interessante verhalen te verzamelen die mogelijk leiden tot een uitzending. Immers leveren de uitzendingen geld op, dus alles voor de glorie daarvan.
Dat laatste is sowieso waar.JvandeW schreef:Om uiteindelijk met dezelfde beerput te blijven zitten die al die tijd al bestond waardoor helemaal niets opgelost wordt en de forum-moderatie alles denkt op te lossen met een dreiging tot verbanning en af en toe een permanente verbanning of verdwijning van een forumgebruiker met een heleboel kennis.juliomariner schreef:De bliksemafleider werkt dus perfect, alleen dit topic is nu dus een wedstrijdje ver plassen geworden maar de andere topics worden er een stuk rustiger door. Het doel is dus door de Mods bereikt. Om toch in de urine te blijven: iedereen doet een plas en alles blijft zoals het was.
Lijkt mij toch niet het doel van de forum-moderatie. Of misschien wel en is het forum alleen maar bedoelt als makkelijke manier interessante verhalen te verzamelen die mogelijk leiden tot een uitzending. Immers leveren de uitzendingen geld op, dus alles voor de glorie daarvan.