Privacy is natuurlijk ook een kul-argument. Welke privacy wordt geschaad met de bespreking van een verbanning? De betreffende forumgebruiker heeft immer zelf en openbaar het bericht dat tot een verbanning heeft geleid, op dit forum geplaatst. Volgens mij kan er dan niet gesproken worden over privacy en privé-informatie.witte angora schreef:Dit dus. Uiteraard wordt er onder het mom van privacy niet verteld wat er wel of niet gecommuniceerd wordt. Komt dát even goed uit: 'privacy'. Hét argument om niet te hoeven vertellen hoe het écht zit, en het via dreigpb's 'op te lossen' met dooddoeners.arvandongen schreef:Ik vind het ernstig dat er zoveel verhalen zijn dat de moderatie een ban uitdeelt, ZONDER de verbannen persoon een duidelijke reden te geven.
Nog veel ernstiger is het dat de moderatie op dit forum een ander verhaal vertelt rond verbanningen. Het lijkt mij dat de waarheid eenvoudig bovenkomt als verbannen personen hun zijde van het verhaal vertellen.
Ik kan dan ook geen privacy-overweging bedenken die wel van toepassing is op de verbanning van de betreffende forumgebruiker, maar tegelijkertijd niet van toepassing is op de vele forumberichten van willekeurige forumgebruikers die door de forum-moderatie zijn aangepast met daaronder vermelding van de overtreden forum-regel(s). Blijkbaar ligt het daar wel in het publiekelijk belang om de overtreden regel(s) door een forumgebruiker openbaar te bespreken zonder de privacy van de forumgebruikers in het geding is.
Dus, @Radar, welke privacy-overweging is er dan gedaan dat jullie om die reden de verbanning niet kunnen bespreken? Ondertussen is al publiekelijk bekend om wie het gaat en tevens door jullie bevestigd, dus dat kan ook geen privacy-overweging meer zijn. En met het steeds verwijzen naar de forum-regels, zou het ook niet zo moeilijk moeten zijn om - net zoals bij aanpassing van berichten - op z'n minst te vermelden welke forum-regel(s) is/zijn overtreden die tot de verbanning heeft/hebben geleid. Ook dat doen jullie niet.
Nogal logisch dat men vervolgens zelf conclusies gaat trekken. En naarmate dit topic vordert en die conclusies op geen manier door jullie worden betwist, lijkt het er steeds meer op dat die conclusies meer de waarheid weerspiegelen dan dat er daadwerkelijk een forumgebruiker is geweest die zodanig over de scheef is gegaan, dat een permanente verbanning van het forum de enige oplossing kon zijn.