LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1
-
Re: Feedback op het Forum - deel 1
???? Wat is er nú weer aan de hand op dit forum????
Een half uur aaneengesloten geen gezeur meer?
Allemaal een ban gekregen of lopen de lijnen nu ondergronds via Privé-mails?
-
We " rusten " even en doen een middagdutje of.....we hebben het voorlopig opgegeven
-
Oh, ik was al aan het overleggen om 112 te bellen!moederslink schreef:We " rusten " even en doen een middagdutje of.....we hebben het voorlopig opgegeven
Mijn inschatting is: Dat je het gras nu éénmaal niet sneller kunt laten groeien, door er constant aan te gaan trekken ...!
M.a.w. Beter het het oude grasveld eruit en het speelveld opnieuw inzaaien.
Misschien is ook nu het voetbalveld de grote 'boosdoener' en worden de collega's elders afgeleid?
Kan daar, bij FTM, ook geklaagd worden over hedera en Savedo?hänschen klein schreef:Ik had (met toestemming achteraf) het vandongen-sprookje op een topic over de slechte kwaliteit van het Kassa-omroepforum geplaatst, maar ik moet helaas berichten, dat nu ook dáár het grote verklikken en verwijderen zijn ingang heeft gekregen. De redacties van deze fora keren zich nu tégen hun eigen reageerders. Het feit van censuur bij de publieke omroepen is vandaag dus een bewuste realiteit geworden.
Mensen die echt serieus ook zwaardere onderwerpen willen discuteren kan ik nu het medium van de onderzoeksjournalisten FTM (Follow The Money) hartelijk aanbevelen. Daar zijn NUL trollen en gaat het over onze toekomst tegen het groot-kapitaal/kapitalisme en de onvoorspelbare politiek. (zij hebben de case Keizer bij voorbeeld gerechercheerd, die VVD-er, die zijn zakken vulde met begrafenisondernemingen).
Volgens mij heet het Kassa forum Vraag en Beantwoord en is dat niet bedoeld om over “zwaardere onderwerpen te discuteren”.
-
1 - V&B van BNNKassa is inderdaad overzichtelijk met een smalle blik en de horizon vrij dichtbij. Gewoon voor gewone consumenten dus. Maatschappelijke problemen en discussies worden zoveel mogelijk gemeden en de redactie corrigeert gedoseerd met een persoonlijke mail. Van een ban heb ik dáár nog nooit iets meegekregen. Helaas hebben zij momenteel technische problemen en daardoor irritaties met de deelnemers.Lady1234 schreef:Kan daar, bij FTM, ook geklaagd worden over hedera en Savedo?hänschen klein schreef:Ik had (met toestemming achteraf) het vandongen-sprookje op een topic over de slechte kwaliteit van het Kassa-omroepforum geplaatst, maar ik moet helaas berichten, dat nu ook dáár het grote verklikken en verwijderen zijn ingang heeft gekregen. De redacties van deze fora keren zich nu tégen hun eigen reageerders. Het feit van censuur bij de publieke omroepen is vandaag dus een bewuste realiteit geworden.
Mensen die echt serieus ook zwaardere onderwerpen willen discuteren kan ik nu het medium van de onderzoeksjournalisten FTM (Follow The Money) hartelijk aanbevelen. Daar zijn NUL trollen en gaat het over onze toekomst tegen het groot-kapitaal/kapitalisme en de onvoorspelbare politiek. (zij hebben de case Keizer bij voorbeeld gerechercheerd, die VVD-er, die zijn zakken vulde met begrafenisondernemingen).
Volgens mij heet het Kassa forum Vraag en Beantwoord en is dat niet bedoeld om over “zwaardere onderwerpen te discuteren”.
2 - FTM heeft, na het opstarten de fase bereikt, waarin zij versterkt regionaal gaan rechercheren en ... óók onderwerpen op verzoek. Het gaat over maatschappelijke feiten en is niet ècht een club om over de normale consumententhema's te discuteren. Wèl kan men open met de autoren/journalisten omgaan en wordt er o.a. gemeenschappelijk een nieuw boek over de plaats en waarde van de veelal overtrokken aandacht aan economische feiten en wetten gediscussieerd. Méér tweerichtings- en ondelinge verkeer in ieder geval, maar ook zwaardere onderwerpen.
Mijn hederaprobleem is intussen (voorlopig) opgelost en Savedo had ik tevens op V&B geplaatst als topic, maar werd door een technisch probleem volkomen ondergesneeuwd. Overigens ikzelf heb geen enkel actueel probleem met buitenlandse deposito's, ik heb ze gewoon niet, wil ze gewoon ook niet. Radar heeft echter een Columnsite, waarop de econoom Erica Verdegaal NIET zo uitdrukkelijk in details heeft gewaarschuwd wat de gevolgen kunnen/zullen zijn. Een consumentwaardig onderwerp dus!
-
Of misschien een baan...hänschen klein schreef:???? Wat is er nú weer aan de hand op dit forum????
Diverse berichten verwijderd wegens off topic gaan en op de persoon spelen.
Ontopic dan maar :Radar schreef:Diverse berichten verwijderd wegens off topic gaan en op de persoon spelen.
Hoi, hoe staat het met de terugkeer van moneyman ?
-
... en met al die andere nog anonieme TrosRadar-forum-slachtoffers die hier niet zoveel aandacht krijgen?crazyme schreef:Ontopic dan maar :Radar schreef:Diverse berichten verwijderd wegens off topic gaan en op de persoon spelen.
-
En even zo goed blijven weer andere offtopic berichten wel gewoon staanRadar schreef:Diverse berichten verwijderd wegens off topic gaan en op de persoon spelen.
En het geven van feedback is ook bijna gestopt dus wat nu RADAR ....
Sorry ik lees net;
Je mag niet op de MONEY man spelen!
en ze vragen om Feedback maar geven zelf nauwelijks Komkommer taar...
Je mag niet op de MONEY man spelen!
en ze vragen om Feedback maar geven zelf nauwelijks Komkommer taar...
Dit willen ze blijkbaar;
Wat is feedback?
Het Engelse woord feedback laat zich het beste vertalen door het Nederlandse terugkoppeling. Dit betekent informatie aan een persoon geven over de manier waarop zijn of haar gedrag overkomt en of het goed begrepen wordt. Vooral tijdens de studie en in werk-situaties vormt feedback ontvangen een belangrijk onderdeel van je leerproces. Tegelijkertijd is het voor je studiegenoten en collega’s waardevol als jij hen duidelijke feedback geeft.
Situaties die feedback beïnvloeden
Nu je weet wat feedback is, zul je beseffen dat feedback niet altijd wordt gegeven. En dat klopt, want de mate waarop mensen naar elkaar terugkoppelen is sterk afhankelijk van allerlei factoren:
De relatie of verstandhouding
De sfeer die op dat moment heerst
Het vertrouwen tussen de betreffende personen
Daarnaast zijn er verschillende manieren waarop je feedback informatie kunt geven of ontvangen: bewust of onbewust, spontaan of als antwoord op een vraag, verbaal of met lichaamstaal, formeel of informeel.
Hoe je effectieve feedback geeft
Met goede feedback bevorder je gewenst gedrag en voorkom je ongewenst gedrag. Maar wanneer is feedback effectief? Hiervoor geldt een ezelsbruggetje: die van de 4 G’s.
Gedrag
Beschrijf het gedrag van de ander op objectieve manier. Hierbij horen zinnen als “ik zie dat je…” en “ik hoor jou zeggen dat…”
Gevoel
De derde G staat voor gevoel. Welk gevoel roept het gedrag van je studiegenoot of collega bij jou op? Voorbeelden hiervan zijn: “Dat vind ik erg vervelend” of “Daarmee maak je mij óók onzeker.”
Gevolg van gedrag
Na het benoemen van het gedrag in stap 1, laat je de persoon weten wat het gevolg daarvan is, welke indruk je daarbij krijgt. Bijvoorbeeld: “Ik krijg hierdoor het idee dat…” of “mensen kunnen dit verkeerd opvatten.”
Gewenst gedrag
Tijdens de vierde stap geef je aan welk gedrag gewenst is, zonder stil te staan bij het ongewenste gedrag: “Ik vind het belangrijk dat we op één lijn zetten. Geef het aan als je ergens niet mee eens bent, dan kunnen we proberen tot een compromis te komen.”
Hopelijk is deze elders gestolen info niet verboden en niet al te juridisch.
Wat is feedback?
Het Engelse woord feedback laat zich het beste vertalen door het Nederlandse terugkoppeling. Dit betekent informatie aan een persoon geven over de manier waarop zijn of haar gedrag overkomt en of het goed begrepen wordt. Vooral tijdens de studie en in werk-situaties vormt feedback ontvangen een belangrijk onderdeel van je leerproces. Tegelijkertijd is het voor je studiegenoten en collega’s waardevol als jij hen duidelijke feedback geeft.
Situaties die feedback beïnvloeden
Nu je weet wat feedback is, zul je beseffen dat feedback niet altijd wordt gegeven. En dat klopt, want de mate waarop mensen naar elkaar terugkoppelen is sterk afhankelijk van allerlei factoren:
De relatie of verstandhouding
De sfeer die op dat moment heerst
Het vertrouwen tussen de betreffende personen
Daarnaast zijn er verschillende manieren waarop je feedback informatie kunt geven of ontvangen: bewust of onbewust, spontaan of als antwoord op een vraag, verbaal of met lichaamstaal, formeel of informeel.
Hoe je effectieve feedback geeft
Met goede feedback bevorder je gewenst gedrag en voorkom je ongewenst gedrag. Maar wanneer is feedback effectief? Hiervoor geldt een ezelsbruggetje: die van de 4 G’s.
Gedrag
Beschrijf het gedrag van de ander op objectieve manier. Hierbij horen zinnen als “ik zie dat je…” en “ik hoor jou zeggen dat…”
Gevoel
De derde G staat voor gevoel. Welk gevoel roept het gedrag van je studiegenoot of collega bij jou op? Voorbeelden hiervan zijn: “Dat vind ik erg vervelend” of “Daarmee maak je mij óók onzeker.”
Gevolg van gedrag
Na het benoemen van het gedrag in stap 1, laat je de persoon weten wat het gevolg daarvan is, welke indruk je daarbij krijgt. Bijvoorbeeld: “Ik krijg hierdoor het idee dat…” of “mensen kunnen dit verkeerd opvatten.”
Gewenst gedrag
Tijdens de vierde stap geef je aan welk gedrag gewenst is, zonder stil te staan bij het ongewenste gedrag: “Ik vind het belangrijk dat we op één lijn zetten. Geef het aan als je ergens niet mee eens bent, dan kunnen we proberen tot een compromis te komen.”
Hopelijk is deze elders gestolen info niet verboden en niet al te juridisch.
Overleg tussen Moderatoren uiteraard.arvandongen schreef:Een permaban gaat altijd in overleg?
Dan is er dus een overeenkomst ontstaan tussen MM en moderatie. ...
Zo zou je het inderdaad kunnen zien (als moderatieteam)
Wat betreft Moneyman: hierover later meer.arvandongen schreef: De spraakmakende permanente ban voor Moneyman werd in een (op zich correcte) PB toegelicht. Trosradar suggereert dat er ruim met deze persoon gecommuniceerd is en dat de redenen achter de ban duidelijk en zwaarwegend zijn. Echter, die persoon heeft de reden van de ban niet begrepen. De communicatie vanuit Trosradar blijkt miniaal geweest te zijn. Trosradar blijkt (in tegenstelling tot de suggestie) niet in gesprek te zijn om de ban te heroverwegen, danwel duidelijker toe te lichten aan de verbannen persoon.
Trosradar geeft aan dat er altijd gecommuniceerd wordt met forumleden als er een straf uitgedeeld word. Nu blijken er veel meer forumleden te zijn die een opgelegde straf niet begrijpen. Er blijkt een ware willekeur aan straffen uitgedeeld te worden, die vervolgens niet, nauwelijks of verkeerd toegelicht worden.
Deel minder straffen uit en zorg ervoor dat uitgedeelde straffen veel beter onderbouwd worden aan de bestrafte persoon.
Willekeur: hierin herkennen wij ons niet direct, maar het is natuurlijk jammer als dat wel op die manier overkomt.
Vooropgesteld dat in de huisregels en gebruiksvoorwaarden (https://radar.avrotros.nl/over/huisrege ... orwaarden/), waarmee alle forumgebruikers akkoord zijn gegaan, duidelijk vermeld staat: 'De Moderator kan te allen tijde en zonder overleg of toelichting berichten aanpassen of verwijderen', zullen wij intern bespreken of wij de transparantie hieromtrent kunnen vergroten.
Bedankt voor de tip.hänschen klein schreef:Een (constructief) bericht voor de beheerder:
Bestudeer eens de moderatie en hun ban-procedure bij de Consumentenbond-collega's op de Consumentenbond-community.
Ik heb hun ban-procedure diepgaand bestudeerd en u kunt via PM daarover contact met mij opnemen of direct met de communitymanager Niels.
Men mag toch aannemen, dat jullie huidige procedure, gezien de commentaren hier, absoluut één van de ontevredenheidsfactoren is.
Moderatoren en manager bij deze community leggen e.e.a. bij 'misdragingen' duidelijk uit, herinneren, waarschuwen, manen en wat dàn komt is werkelijk een verbazingwekkende actie, maar ... niet meer voor andere deelnemers zichtbaar. Leden maar óók niet-leden krijgen een buitengewone persoonlijke 'behandeling'!
Meelezen doen wij bij eerste posts van nieuwe gebruikers. Om dit bij alle posts te doen is onhaalbaar.hänschen klein schreef:Een tweede (constructief) bericht aan de beheerder:
Tenminste voor een overgangstijd kunt u iedere post eerst meelezen en na een controle op het forum plaatsen, tenminste wanneer het u werkelijk ernst is, om dit forum nog te redden voor de langzame ondergang.
Notificatie: aan vragenstellers die slechts 1 bericht posten en daarna wegblijven bedoel je? Dat is een aardige suggestie. Gaan we naar kijken.hänschen klein schreef:Een derde (constructieve) tip aan de beheerder:
Stuur de vraagsteller na een paar dagen eens een (automatische) notificatie waarin u vraagt om een feedback te plaatsen.
Diverse is niet hetzelfde als willekeurige. Wanneer gaan jullie eens echt modereren en niet half werk leveren of braaf luisteren naar de meldingen die zijn gedaan.Radar schreef:Diverse berichten verwijderd wegens off topic gaan en op de persoon spelen.
Of hebben jullie ook zo'n mentaliteit waarin jullie de tijd en moeite er niet voor willen nemen en dan maar gewoon uitvoeren wat gevraagd wordt?
Met smart wacht ik jullie verwijdering van mijn bericht af.
-
Waaronder Tenormin, die iets van 2 jaar geleden ook een permanente ban kreeg, zonder te weten waarom?hänschen klein schreef:... en met al die andere nog anonieme TrosRadar-forum-slachtoffers die hier niet zoveel aandacht krijgen?crazyme schreef:Ontopic dan maar :Radar schreef:Diverse berichten verwijderd wegens off topic gaan en op de persoon spelen.
Dit vinden wij net zo vervelend als jullie en hier zijn we inderdaad mee bezig.hänschen klein schreef:Geef de website-designer i.s.m. een jurist de opdracht om ervoor te zorgen, dat 'ongewenste gasten' géén achterdeurtje meer kunnen vinden om alsnog deel te kunnen nemen op uw forum. Herhaaldelijk wordt hier aangegeven dat dit niet waterdicht is en steeds weer rumoer kan veroorzaken.
De bepaling dat het vermelden van persoonsgegevens verboden is, lijkt ons hier afdoende.hänschen klein schreef: Het nasnuffelen van (persoonlijke) gegevens op het internet over een andere reageerder resp. vraagsteller is m.i. ongewenst en off-topic. Een goede tegenmaatregel zou een opname hierover in de spelregels kunnen zijn.
Interessante gedachte maar juridisch niet mogelijk (als moderatie meedoen met dit forum). 'Open en bloot corrigeren': dat zal op zichzelf ook weer een hoop off topic discussie genereren, en dat willen we juist voorkomen.moederslink schreef:Wat zegt dat dan over hem? Wat suggereert u hier nu mee ? Dat MM zich onnozel voordoet , geen zelfkennis heeft en dus ook niet snapt waarom hij deze permaban heeft gekregen? Het is toch evident gebleken uit de reacties dat waarschuwingen ook zomaar om niets zijn gegeven ? En dat er nooit fatsoenlijk onderbouwde toelichting wordt gegeven?HansieZant schreef:..............Dat hij nu zelf zegt die waarschuwingen niet te begrijpen zegt genoeg over hem .Ik heb ook wel eens een waarschuwing gehad en dan weet ik donders goed waarom. Dat heet zelfkennis.
Hij heeft zijn waarschuwingen gekregen en nadat zijn terechte reacties op Stofzuigert gemeld waren kreeg ie deze permaban , zonder toelichting !
Ik noem dat geen modereren dat is met de botte bijl hakken en het gaat nu in dit topic over dat idiote gemodereer en wij mogen feedback geven ...jippie ....maar er verandert vooralsnog niets vrees ik.
Je zou ook de meldknop er helemaal uit kunnen halen en als moderatie meedoen met dit forum en gelijk ter plekke onder zo.n reactie ( die in hun ogen niet deugt ) zo.n reageerder open en bloot corrigeren.
Dan houd je de boel transparant en begrijpelijk en zo.n reageerder wordt even op zn nummer gezet of er wordt gezegd dat ie kan ophoepelen.
Dan is het voor iedereen duidelijk wat er gebeurt en waarom iets gebeurt.
Niks bans en zeker geen permabans.
In principe krijgt een gebruiker bij schending van de huisregels de eerste keer een waarschuwing en nooit meteen een verbanning. Wij bekijken dit echter per geval: de ene overtreding is een stuk onschuldiger dan de andere, en wie duidelijk alleen maar komt om te trollen of te spammen wordt uiteraard direct verbannen.hänschen klein schreef:Constructieve suggestie aan de beheerder:
Met een strafpuntensysteem kan de gewaarschuwde deelnemer zien, dat en hoe zwaar hij/zij minpunten krijgt en al op zijn/haar conto heeft staan.
Voor de beheerder een tool om over de straf te moeten nadenken. Voor de bestrafte een controlemogelijkeid dat er niet zómaar of fout gewaarschuwd is.
Met andere woorden: er zit al een bepaalde methodiek achter (hoewel een aantal van jullie die indruk niet heeft...), maar jij suggereert om het aantal waarschuwingen openbaar te maken, of in elk geval (beter) inzichtelijk voor de gebruiker zelf? Klinkt lastig te implementeren maar wel interessant. We zullen het bespreken.
Goed idee! Even kijken of zoiets kan.Erthanax schreef: Maak berichten vaker meldbaar, met een teller die alleen voor de moderator zichtbaar is.
Op die manier kan de moderator zien of er meer (of veel) forumleden zijn die vinden dat het niet door de beugel kan.
Per PB graag ja.angel1978 schreef:Laten we de grootste ruziezoekers een eigen topic geven waar ze elkaar de tent uit mogen vechten met als voorwaarde dat ze de andere met rust laten.. mag ook best dit topic zijn. Of vecht het lekker per pb uit.
Dan nog even iets over het hete hangijzer van de Moneyman-verbanning, en verbanningen in het algemeen.
Om te beginnen: de permanente verbanning van Moneyman is omgezet in een tijdelijke, en deze is per 15 juni 2018 voorbij. Deze gebruiker kan dus weer deelnemen aan het forum (als hij dat nog wil).
Uiteraard hebben wij hem hiervan ook per mail op de hoogte gesteld.
Een beknopte versie van wat wij Moneyman hebben laten weten, en wat de achtergrond is van deze beslissing:
Het is onderdeel van ons forumprotocol om bij zware maatregelen als het verbannen van een vast forumlid een en ander goed te documenteren, onder andere door de gewraakte tekst (de 'druppel die de emmer deed overlopen') te archiveren.
Dat is bij deze verbanning helaas niet goed gebeurd: de betreffende tekst is niet opgeslagen.
Dat betekent niet per definitie dat de verbanning onterecht was, maar het tegendeel kunnen wij ook niet kunnen volhouden. Volgens onze eigen richtlijnen én redelijkheid tegenover de verbannen gebruiker zouden wij dat natuurlijk wel moeten kunnen.
Dit heeft tot twee dingen geleid:
- het aanscherpen van ons verbanningsprotocol (vooral: zorgen dat alle Moderatoren hiervan goed op de hoogte zijn, zorgen dat sprake is van voldoende documentatie, meer overleg tussen Moderatoren bij dergelijke ingrijpende beslissingen)
- het aanpassen van de Moneyman-verbanning
Om te beginnen: de permanente verbanning van Moneyman is omgezet in een tijdelijke, en deze is per 15 juni 2018 voorbij. Deze gebruiker kan dus weer deelnemen aan het forum (als hij dat nog wil).
Uiteraard hebben wij hem hiervan ook per mail op de hoogte gesteld.
Een beknopte versie van wat wij Moneyman hebben laten weten, en wat de achtergrond is van deze beslissing:
Het is onderdeel van ons forumprotocol om bij zware maatregelen als het verbannen van een vast forumlid een en ander goed te documenteren, onder andere door de gewraakte tekst (de 'druppel die de emmer deed overlopen') te archiveren.
Dat is bij deze verbanning helaas niet goed gebeurd: de betreffende tekst is niet opgeslagen.
Dat betekent niet per definitie dat de verbanning onterecht was, maar het tegendeel kunnen wij ook niet kunnen volhouden. Volgens onze eigen richtlijnen én redelijkheid tegenover de verbannen gebruiker zouden wij dat natuurlijk wel moeten kunnen.
Dit heeft tot twee dingen geleid:
- het aanscherpen van ons verbanningsprotocol (vooral: zorgen dat alle Moderatoren hiervan goed op de hoogte zijn, zorgen dat sprake is van voldoende documentatie, meer overleg tussen Moderatoren bij dergelijke ingrijpende beslissingen)
- het aanpassen van de Moneyman-verbanning
Deze discussie ontspoort voortdurend; wij zien ons daarom genoodzaakt om erin te snoeien. Het alternatief is het sluiten of verwijderen van dit topic, en dat willen wij voorlopig niet.moederslink schreef:En even zo goed blijven weer andere offtopic berichten wel gewoon staanRadar schreef:Diverse berichten verwijderd wegens off topic gaan en op de persoon spelen.
En het geven van feedback is ook bijna gestopt dus wat nu RADAR ....
Andere berichten die je off topic vindt en waarvan je denkt dat we die niet gezien hebben, kun je gewoon melden en dan kijken wij ernaar. Houd er echter rekening mee dat wij niet klakkeloos verwijdersuggesties overnemen, en mogelijk niet elk bericht even 'ernstig' off topic vinden als jij.
Over elk bericht een toelichting schrijven waarom we het verwijderen of juist laten staan is ondoenlijk; wij hopen dat jullie dat ook begrijpen.
De meeste feedback is inmiddels gegeven, zo lijkt het ja. Op een aantal punten hebben wij al kort gereageerd, en wij gaan ze verder op de redactie bespreken.
Code: Selecteer alles
-
Dat is wel bijzonder vreemd... Overigens ook vreemd dat jullie een permanente ban waarvan jullie de rechtvaardigingsgrond niet kunnen bewijzen, om zetten in een tijdelijke ban. Kunnen jullie de rechtvaardigheidsgrond van die tijdelijke ban dan wel bewijzen?Radar schreef:
Moderatie, jullie hebben zoveel steken laten vallen, ik geloof er niks meer van.. Volgens mij is het een smoesje om geen knieval te hoeven maken. Verder zie ik inhoudelijk geen ander beleid. Alleen wat cosmetische veranderingen. Het feit alleen al dat het in dit topic gisteren volledig uit de hand is gelopen zegt genoeg.
Daarbij, jullie noemen het zelf zware maatregelen, veel waarschuwingen gaan letterlijk nergens over. Echt, letterlijk, nergens. Ik heb als voorbeeld mijn laatste waarschuwing hier neer gezet. Maar ik heb niet het idee dat jullie dit beleid gaan veranderen. Nota bene, als jullie bij doorgewinterde gebruikers hooguit een van van een week, of twee geven, heb je al die 'documentatie' helemaal niet nodig. Het zou ook een hoop 'overleg' schelen over die permabans, tijd die je kunt besteden aan het beter modereren van dit forum.
Dan raakt dit ook nog eens de privacywetgeving. Hoelang willen jullie deze documentatie opslaan? Volgens de wetgeving mag het niet langer dan nodig is. Maar bij een permaban is dat dus oneindig, in ieder geval tot nadat de gebruiker overleden is, helaas krijgen jullie daar geen bericht van. Jullie hebben al een aantal keren gewezen op juridische onmogelijkheden, ik denk dat jullie hier ook zwaar de fout in gaan.
Het is gewoon in- en intriest dat jullie na zoveel rumoer vast blijven houden aan een beleid dat gewoon onrechtvaardig is, en dat niet werkt.
Daarbij: is nu echt het hele moderatieteam tot midden in de nacht bezig geweest om deze berichten te schrijven/goed te keuren?