LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas mogen we hier geen feestje bouwen....

Om niet off Topic te gaan maak ik wel een nieuwe.

Wel een advies;

Vraag of er forum leden zijn met tenminste 1 jaar ervaring die regelmatig hier komen en plaatsen en als Moderator willen optreden.
Dan mogen ze van mijn veel doen, maar.... deze Hulp Moderators die dan herkenbaar worden moeten wel gecontroleerd op elke actie die ze uitvoeren en bij fouten moet het weer terug gedraaid kunnen worden.

Het is voor een dergelijk groot forum makkelijker om Hulp Moderatoren te controleren dan elk bericht na te lezen!
Voor de Moderators makkelijker en wij als forum leden die toch al vaak online zijn zal er eerder ingegrepen worden.

Net als nauwelijks leesbare Topics van net Nederlander geworden mensen en Dyslectische corrigeren zodat niemand over taalgebruik hoeft te klagen.
Het aanpassen van taalfouten en dat zou ook wel gewenst zijn.
Deze Hulp Moderators moeten ook een Ban kunnen geven voor 24 uren!
Niet meer en de echte Moderators kunnen dan definitief beslissen en eventueel de Hulp Moderator hun functie ontnemen als het fout gaat.

Ook het verplaatsen van Topics naar juiste groep of mensen die op oude Topic reageren dat verwarring opleverde van mensen die hetzelfde meemaken...
Dat ook verplaatsen als nieuwe en dat zou de leesbaarheid en verwarring van vele Topics ten goede komen.
Dit is dus voorlopig alle trouwe Forum leden die zich aanmelden... en dan die controleren om Moderator werk!

Dan hou je over een korte periode de goede over en lijkt me voor de huidige moderators ook beter werkbaar, vooral in de nacht & weekend hoewel het bericht van vannacht... Bedankt en denk er eens over.

Ik zal mezelf hier niet voor aanmelden maar ik zie elders op diverse kleine forums waar dit goed werkte.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Een hulpmoderator hoeft niet eens zoveel te kunnen. Een 'modbreak' om op de regels te wijzen kan al genoeg zijn. Gaan mensen na de tweede of de derde 'modbreak' door, dan kan de 'echte' moderatie de volgende dag besluiten tot een tijdelijke ban van 24 uur of een week. Immers, er is al een paar keer gewaarschuwd.

Dat kan prima als mensen een tweede (Radar + toevoeging) account hebben. Maar als zij 'dienst' doen kunnen en mogen ze niet meediscussiëren.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook goede morgen!

De reacties van RADAR heb ik wel even 2x moeten lezen :
dat de " gewraakte " reactie van MM niet is opgeslagen en dat daarom een permaban niet gerechtvaardigd is, is onzin want deze reactie van MM op Stofzuigertje is naar hem gestuurd door de moderatie en dat was , in jullie ogen, de druppel. Die reactie was nl onterecht gemeld en is dus nog wel degelijk ergens opgeslagen.
Ik had er groot respect voor gehad wanneer jullie toegegeven hadden dat deze permaban van MM onterecht was omdat zijn reactie dat niet rechtvaardigde, niet omdat jullie zijn reactie niet gearchiveerd hebben :x

En dat " melden " steeds kan dus aanleiding en is ook vaak aanleiding om iemand te verbannen of te waarschuwen en dat is dus precies het pijnpunt :
jullie verwijderen dan zo.n gemeld bericht of delen waarschuwingen uit i.p.v te kijken of de melding en vooral ook door wie wel zo terecht was.

Dat betekent wel meelezen en actief meedoen en op die manier verdwijnt ook de willekeur in het verwijderen.
Waarom is dat ( juridisch ) niet haalbaar?

Worden permabans nu omgezet in tijdelijke bans behalve bij trollen en ruziezoekers?
En worden de gegeven bans en/ of waarschuwingen door jullie hier neergezet en dan ook met de redenen?
Ik hoop dat dat het beleid wordt! Dat zou een hoop onrust en onbegrip doen verdwijnen :idea:

-

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

Radar schreef:Willekeur: hierin herkennen wij ons niet direct, maar het is natuurlijk jammer als dat wel op die manier overkomt.

Vooropgesteld dat in de huisregels en gebruiksvoorwaarden (https://radar.avrotros.nl/over/huisrege ... orwaarden/), waarmee alle forumgebruikers akkoord zijn gegaan, duidelijk vermeld staat: 'De Moderator kan te allen tijde en zonder overleg of toelichting berichten aanpassen of verwijderen', zullen wij intern bespreken of wij de transparantie hieromtrent kunnen vergroten.

Klopt. De huisregels staan toe dat de Moderatie zichzelf niet oeverloos hoeft te verklaren of te verdedigen. De keerzijde van de medaille is dat er willekeur toegepast KAN worden en dat geen forumlid zich daartegen kan verdedigen.
Radar schreef:Het is onderdeel van ons forumprotocol om bij zware maatregelen als het verbannen van een vast forumlid een en ander goed te documenteren, onder andere door de gewraakte tekst (de 'druppel die de emmer deed overlopen') te archiveren.

Dat is bij deze verbanning helaas niet goed gebeurd: de betreffende tekst is niet opgeslagen.
Volgens de Moderatie gaat het dus om een aanhoudend en bewijsbaar wangedrag van Moneyman. Slechts de 'druppel-posting' is niet goed gearchiveerd. Als men alle bijdragen van Moneyman leest, dan ziet men geen aanhoudend wangedrag. Eerder het tegenovergestelde. Vandaar de publieke verontwaardiging.

Er zijn meerdere forumleden die veel ernstiger wangedrag laten zien en dat bij herhaling blijven doen. Hieruit blijkt de willekeur aan straffen van Radar.
Laatst gewijzigd door arvandongen op 15 jun 2018 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Niet elke verwijderd bericht komt in je PB box te zitten... wel had dat toen moeten gebeuren maar wie werkt maakt fouten en dat moeten we accepteren.

Een Hulp Moderator moet wel mee kunnen discuteren en corrigeren!
Wel moet hij/zij dan aangeven verwijderd en/of aangepast door en de volgende werkdag door een Radar Moderator controleert worden en eventueel terug gezet.

Ooit werd hier op vrijdag avond en het hele weekend Spam geplaatst door buitenlandse dubieuze bedrijven en daarom ben ik voor de 24 uur Ban die elke Hulp Moderator kan uitdelen en ook gelijk kan Deleten!
Na aanmelden zal de redactie van dit forum oordelen wie er wel en niet voor in aanmerking komen!

Dat ik geen bezwaar heb tegen deze Functie voor Moneyman betekend niet dat ze hem dit ook moeten geven.
Het is nog altijd hun forum wat we mogen gebruiken!

Vergeet vooral niet dat een verlies als Hulp Moderator voor vele niet leuk zal zijn en hun betrouwbaarheid aantasten.
De Hulp Moderators willen dit na aanmelden blijven dus zullen zeker voorzichtig blijven is mijn mening.
Daarom, ik doe het zelf niet!
Maar heb ervaring op andere forums waar dit goed werkte!

moederslink

arvandongen schreef:..............
Volgens de Moderatie gaat het dus om een aanhoudend bewijsbaar wangedrag van Moneyman Slechts de 'druppel-posting' is niet goed gearchiveerd. Als men alle bijdragen van Moneyman leest, dan ziet men geen aanhoudend wangedrag. Eerder het tegenovergestelde. Vandaar de publieke verontwaardiging.

Er zijn meerdere forumleden die veel ernstiger wangedrag laten zien en dat bij herhaling blijven doen. Hieruit blijkt de willekeur aan straffen van Radar.
EXACT !

@MM : als je nog meeleest : van harte weer welkom en alvast een goed weekend !

stofzuigertje

Omdat vele mensen met schulden het niet leuk vinden als de Deurwaarder hier een opmerking maakte en juist tegen deze beroepsgroep is....
Dan krijg je eerder een melding van ongewenst.

Of het werkelijk ongewenst is betwijfel ik maar vooroordelen van nieuwe topic starters die de knop vinden kan een oorzaak zijn.

Als ik zeg hoe je de regels kan ontduiken zal Moneyman zeker hier op reageren!
Dat is zijn recht en hoewel hij mijn dan persoonlijk aanviel, ik zie het als aanval op de wettelijke regels en niet persoonlijk.
Ik weet van Deurwaarders die vaak ook Incasso werk doen die niet willen luisteren en roepen; U moet gewoon betalen, en zo snel mogelijk want anders komen er hoge kosten bij!
Die Deurwaarders kun je alleen op mijn niet toegestane manier met hun eigen methode terug pakken!

Ook voor onterechte incasso een Deurwaarder in de val laten lopen met procedure fout is bepaald niet netjes maar er zitten enkele Deurwaarders tussen die het helaas wel verdienen en de naam van dit op zich goede beroep aantasten.

Een moderator die een melding kreeg en ziet dan Money op de man speelde en maar half heeft gelezen, en niet het eerdere bericht van mijn erbij pakte?
Dan krijg je een foute beoordeling en dat is helaas het risico wat hij liep.
Ik hoop dat deze naam nu zo bekend is dat ze ook naar de persoon waarop hij reageerde beter zullen kijken omdat 99% het hier niet eens is met zijn Ban!

Er is een grijs gebied tussen de regels overtreden of gebruik maken van de mazen in de wet, en soms zelf gaten maken..... want net als Geert Wilders balanceer ik ook vaak op het randje om zo makkelijk mijn gelijk te krijgen!
Zolang ik de rest niet van hem overneem!

Ik verwacht hier een reactie van Moneyman die dan zijn kan van het verhaal hier kan plaatsen en hopelijk word dat niet verwijderd!

moederslink

NB : Tenormin is ook al een paar x genoemd : ook zij is permanent verbannen zonder verdere toelichting en zo zijn er meerdere geweest die ik nooit meer heb teruggezien :( en die misschien dus ook onterecht zijn verbannen.
Daarom pleit ik er nog steeds hartgrondig voor om permabans die gegeven zijn alsnog op te heffen en nooit meer te geven , tenzij het trollen of ruziezoekers zijn of reïncarnaties :idea:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

moederslink schreef:NB : Tenormin is ook al een paar x genoemd : ook zij is permanent verbannen zonder verdere toelichting en zo zijn er meerdere geweest die ik nooit meer heb teruggezien :( en die misschien dus ook onterecht zijn verbannen.
Daarom pleit ik er nog steeds hartgrondig voor om permabans die gegeven zijn alsnog op te heffen en nooit meer te geven , tenzij het trollen of ruziezoekers zijn of reïncarnaties :idea:

Diverse zijn allang terug gekomen onder ander account :wink:

witte angora

En wat is 'aanhoudend' overtreden van gedragsregels. Waarschuwingen blijven vele maanden staan. Iemand kan in een half jaar tijd makkelijk 1000 tot 2000 berichten schrijven, maar met het 2 x overtreden van de gedragsregels (en dan puur op melding van een forumvijand) toch een permaban krijgen. Slaat dus helemaal nergens op.

Aanhoudend overtreden betekent dagelijks of structureel meerdere keren per week. Niet een of twee keer per half jaar.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hoe het verder ook zij, voor het eerst in mijn leven hoop ik van harte dat vandaag de deurwaarder langskomt!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:Willekeur: hierin herkennen wij ons niet direct, maar het is natuurlijk jammer als dat wel op die manier overkomt.
De leden herkennen dat helaas wel.
Radar schreef:Vooropgesteld dat in de huisregels en gebruiksvoorwaarden (https://radar.avrotros.nl/over/huisrege ... orwaarden/), waarmee alle forumgebruikers akkoord zijn gegaan, duidelijk vermeld staat: 'De Moderator kan te allen tijde en zonder overleg of toelichting berichten aanpassen of verwijderen', zullen wij intern bespreken of wij de transparantie hieromtrent kunnen vergroten.
Hoe is dat geen willekeur?
Radar schreef:Deze discussie ontspoort voortdurend; wij zien ons daarom genoodzaakt om erin te snoeien. Het alternatief is het sluiten of verwijderen van dit topic, en dat willen wij voorlopig niet.
Misschien is het moment gekomen om een apart forum op te richten voor feedback, maar dan wel eerst een samenvatting te maken van wat hier is aangegeven en wat daarvan uitgevoerd gaat worden.

Een discussie met een natuurlijk verloop veranderd van langzaam van onderwerp. Een bericht is overigens off-topic wanneer het zich buiten de grenzen van de huidige discussie bevind.
Radar schreef:Houd er echter rekening mee dat wij niet klakkeloos verwijdersuggesties overnemen, en mogelijk niet elk bericht even 'ernstig' off topic vinden als jij.
Dit antwoord doet vermoeden dat u creatief omgaat met het begrip.
Radar schreef:Dat is bij deze verbanning helaas niet goed gebeurd: de betreffende tekst is niet opgeslagen.
Met andere woorden MM weet niet waarom hij verbannen is, de leden (inclusief stofzuigertje) weten niet waarom MM is verbannen en eigenlijk weet Radar dat ook niet. Ik had het sterker gevonden als u de ban had vernietigd en excuses had aangeboden.

moederslink

Teunbosseman schreef:
moederslink schreef:NB : Tenormin is ook al een paar x genoemd : ook zij is permanent verbannen zonder verdere toelichting en zo zijn er meerdere geweest die ik nooit meer heb teruggezien :( en die misschien dus ook onterecht zijn verbannen.

Dan heb ik ze niet herkend op wel wat uitzonderingen na trouwens . :wink:

moederslink

alfatrion schreef:............. Ik had het sterker gevonden als u de ban had vernietigd en excuses had aangeboden.
Juist ! Ik schreef dat ook al een paar x dat ik daar respect voor zou hebben gehad....een knieval dus maken .
Nu lijkt het op een smoes : het is niet gearchiveerd en daarom is de ban opgeheven ....raar!

witte angora

alfatrion schreef:
De leden herkennen dat helaas wel.
'Hierin herkennen wij ons niet direct'. Wel indirect c.q. achteraf?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

"Dat is bij deze verbanning helaas niet goed gebeurd: de betreffende tekst is niet opgeslagen."
Noemen ze dat in juridische termen geen "vormfout" ? ;-). Neem aan dat bij dit "gebrek aan bewijs" (ofwel geklungel van de moderatie) die permaban dan zsm teruggedraaid wordt.
alfatrion schreef:
Met andere woorden MM weet niet waarom hij verbannen is, de leden (inclusief stofzuigertje) weten niet waarom MM is verbannen en eigenlijk weet Radar dat ook niet. Ik had het sterker gevonden als u de ban had vernietigd en excuses had aangeboden.
+1
Laatst gewijzigd door bprosman op 15 jun 2018 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

alfatrion schreef:
Radar schreef:Dat is bij deze verbanning helaas niet goed gebeurd: de betreffende tekst is niet opgeslagen.
Het was vanaf 29 mei al duidelijk dat niemand het wist, inclusief de redactie en inclusief Moneyman zelf. Jammer dat er evengoed wekenlang over gesteggeld moest worden met dit feedbacktopic.

Het huiskamertopic is trouwens een stille dood gestorven. Hopen dat iemand het licht heeft uitgedaan.

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

alfatrion schreef:Met andere woorden MM weet niet waarom hij verbannen is, de leden (inclusief stofzuigertje) weten niet waarom MM is verbannen en eigenlijk weet Radar dat ook niet. Ik had het sterker gevonden als u de ban had vernietigd en excuses had aangeboden.
Inderdaad.
+2

witte angora

Teunbosseman schreef:

Op één vaste terugkomer na heb ik er geen een herkend... hetgeen laat zien dat die permabans gewoon nergens op slaan. Mensen krijgen een permaban op hun account, maar als persoon kunnen ze evengoed rustig verder. Stop dan maar met die permabans, dat heeft feitelijk geen enkel nut.

witte angora

Radar schreef:
Dit heeft tot twee dingen geleid:

- het aanscherpen van ons verbanningsprotocol (vooral: zorgen dat alle Moderatoren hiervan goed op de hoogte zijn, zorgen dat sprake is van voldoende documentatie, meer overleg tussen Moderatoren bij dergelijke ingrijpende beslissingen)
- het aanpassen van de Moneyman-verbanning
Overigens maak ik uit dit bericht op dat, in tegenstelling tot wat jullie meerdere keren beweerden, er onvoldoende (geen?) overleg is geweest betreffende het uitdelen van permabans. Denk er toch nog maar eens over na...

Gesloten