LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
hänschen klein

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Moneyman ...

Ik heb het niet onder stoelen of banken gestoken, maar ik heb me vaak aan uw bijna arrogante/dominante tegenreacties gestoord op topics die buiten uw vakgebied vielen en uw speciale kennis als deurwaarder niet tot een onderbouwde inzet kwam. Desondanks prima dat u zich weer op dit forum kon terugmelden. Het zou uiteindelijk om de zaak moeten gaan en niet over de poppetjes.
Vaker heb ik aangegeven dat ik de wind omtrent uw persoon hier heb meegekregen, maar nam dit dan vooral als aanleiding om erop te wijzen, dat hier misschien tientallen personen gebanned werden die geen idee hebben waarom zij weg moesten en ook géén verweer hebben gegeven. Die lopen waarschijnlijk nog steeds met een gebalde vuist in de broekzak.
Voor hèn zou ik nu een lans willen breken en misschien kunt u zich met de ervaring die u nu moest opdoen ook voor hèn (indien er een gelegenheid zich aanbiedt) sterk maken.

Welkom terug dus op dit forum, dat er hopelijk nu uiteindelijk sterker en democratischer gemanaged uitkomt dan het ìn deze topic is gegaan.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 16 jun 2018 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein

Suggestie aan de beheerder: Klaarblijkelijk zijn er nogal wat dingen fout gegaan m.b.t. het geven van een permanente ban.

Als voorbeeld gaf ik @Tenormin eerder al aan, die technisch niet zo handig, vanuit Amerika probeerde in te loggen en een robot werd met ban. *)

Mijn voorstel is om àlle permanent gebande personen in de gelegenheid te stellen zich bij u te melden om zich alsnog te kunnen verweren. @Tenormin, als voorbeeld, lijkt te hebben gefraudeerd ... maar was in werkelijkheid een prima deelnemer die de regels helemaal onbewust heeft overtreden.

*) Mij is overigens niet bekend of @Tenormin er überhaupt nog waarde aan hecht, maar eerlijkheidshalver kan het tenminste opluchten.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hänschen klein

U hebt toch in uw topic op het Kassa forum kunnen lezen dat Tenormin daar helemaal niet op zit te wachten?

hänschen klein

Lady1234 schreef:@hänschen klein

U hebt toch in uw topic op het Kassa forum kunnen lezen dat Tenormin daar helemaal niet op zit te wachten?
Dat geeft eerder indirect aan, dat zij géén interesse meer heeft aan een deelname bij het forum TrosRadar. Maar niemand laat zich graag zonder reden afwijzen. Misschien stelt u (wanneer u intensief meeleest) óók vast dat er op het forum BNNVara telkens terugkerend een negatieve ondertoon meeloopt van tenminste drie personen die ooit bij TrosRadar een permanente ban hebben gekregen ... en allemaal waarschijnlijk dus óók niet 'op een terugkeer zitten te wachten'.

Het feit, dat ze de opgelegde ban niet negeren, maar telkens weer oprakelen zegt toch genoeg daarover, dat ze zich daarmee gekwetst voelen.

Lady1234

@hänschen klein

Vraag dan eens aan Tenormin of zij uw bemoeienis op prijsstelt. Die ban is aangehaald in het topic hier en als gevolg daarvan ook daar, dus geen kwestie van “telkens terugkerend negatieve ondertoon”. Zij rakelt dus niets op.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Als je deur wordt uitgezet en niet eens weet waarom dat doet natuurlijk gewoon pijn!
Dus deze verwijderde forummers voelen zich uiteraard gekwetst ook al omdat ze geen enkele kans meer krijgen om zich te verdedigen . Je wordt veroordeeld door een dictatoriale beslissing zonder dat je een toelichting of spreekrecht krijgt.
Ik vind dat niet meer kunnen !
Een permaban , levenslang , kan gewoon niet en dat moet echt afgeschaft worden.

Om op MM terug te komen :
waarschijnlijk onder druk van dit topic heeft de moderatie besloten hem weer " binnen te laten " en met een smoes dit dus teruggedraaid , zo zie ik dat.
Ik vind dat nogal wat ! Er is hem geen excuus aangeboden , laat staan publiekelijk , en dan mag hij ineens toch " weer meedoen " en kan hij eindelijk weer reageren . Denk erom : dat is echt niet gemakkelijk hoor (!!) en daarom chapeau voor zijn bericht!

Ik kan goed aanvoelen wat dat doet met een banneling , er is toch een kras op je blazoen gekomen , want is het niet zo dat een aantal denkt of heeft gedacht : " waar rook is is vuur ?"

Dat doet wat met iemand , dat kan ik heel goed snappen .

Wat er bij de collega.s wordt besproken weet ik niet , ik zit niet op Kassa , wel zie ik dat Radar met dit soort acties zich schier onmogelijk heeft gemaakt en maakt dus daar ligt wel een opdracht 8)

Een openbaar forum leiden vereist degelijke en intelligente en interactieve moderatie en ik hoop nu echt 1 ding dat Radar hier lering uittrekt en hun beleid aanpast aan de huidige tijd anno 2018.
Regeltjes en censuur toepassen uit 2004 kan m.i. echt niet meer.
Laatst gewijzigd door moederslink op 16 jun 2018 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Precies, aanpassen die handel zoals ik al eerder heb geopperd. In 2018 verwacht je toch wel op zijn minst dat een moderator goed uit de verf komt en niet zo maar wat verf op het doek kwakt, strak en consequent modereren.

Higherlevel bijv. die heeft de boel aardig in de greep en je kan daar een kneus of een duim krijgen. Ik vind dat forum een zeer goed voorbeeld al is het alleen voor ondernemers toeganklijk, maar daar voel ik mij als een vis in het water en hier toch een beetje van...heee wat kom jij hier doen joh als buitenlander :shock:

Moiseule58

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

@ Moderatie.

Misschien is het een idee om het melden van topics niet meer anoniem te kunnen doen.
Nu kan iedereen een ander melden, zonder dat de gemelde weet door wie en waarom.

Het nadeel zou kunnen zijn dat er wraakacties komen. Maar ook dat is dan gelijk duidelijk.

Als iedereen ziet dat je het bericht van een ander hebt gemeld, ga je als het goed is eerst nadenken of je nog wel zo graag wilt melden. Anoniem is makkelijker dan open en bloot zichtbaar zijn voor iedereen.

Dan wordt ook zichtbaar wie, en vooral hoe vaak, er gemeld wordt.
Dit zou de onderlinge sfeer een hoop goed kunnen doen.

En tevens een van de grootste ergernissen kunnen verminderen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moiseule58 schreef:@ Moderatie.

Misschien is het een idee om het melden van topics niet meer anoniem te kunnen doen.
Nu kan iedereen een ander melden, zonder dat de gemelde weet door wie en waarom.

Het nadeel zou kunnen zijn dat er wraakacties komen. Maar ook dat is dan gelijk duidelijk.

Als iedereen ziet dat je het bericht van een ander hebt gemeld, ga je als het goed is eerst nadenken of je nog wel zo graag wilt melden. Anoniem is makkelijker dan open en bloot zichtbaar zijn voor iedereen.

Het zou de onderlinge sfeer het best verhogen als moderatie helemaal niet nodig was, als iedereen elkaar met respect behandelt en men ook eens luisterde naar een ander ipv 'het baasje' te willen zijn.

Moiseule58

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Lowieze schreef:
Moiseule58 schreef:@ Moderatie.

Het zou de onderlinge sfeer het best verhogen als moderatie helemaal niet nodig was, als iedereen elkaar met respect behandelt en men ook eens luisterde naar een ander ipv 'het baasje' te willen zijn.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Echter, mensen blijven mensen.
Dit forum is wat dat betreft een redelijke afspiegeling van de maatschappij.

En de verhuftering wordt ook in onze samenleving steeds erger. :mrgreen:

hänschen klein

Suggestie voor de beheerder:
Het hartje met 'vind deze reactie leuk' zou aangepast kunnen worden om (ook) de poster meteen een beter feedback te kunnen geven. Dit komt ook het eerdere voorstel ten goede om een feedback aan een reageerder te kunnen vastmaken. Transparant en informatief dus!

1 - Vind ik een goede/constructieve bijdrage
2 - Vind ik grappig (lol)
3 - Vind ik eerder een minder geslaagde bijdrage
4 - Vind dit absoluut een slechte bijdrage en mag verwijderd worden
5 - Vind ik een rapportage waard, totaal off-topic/beledigend

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De bovenstaande kies ik nr 6....niets doen.

hänschen klein

Lady1234 schreef:@hänschen klein

Vraag dan eens aan Tenormin of zij uw bemoeienis op prijsstelt. Die ban is aangehaald in het topic hier en als gevolg daarvan ook daar, dus geen kwestie van “telkens terugkerend negatieve ondertoon”. Zij rakelt dus niets op.
Ik neem stelling m.b.t. àlle reageerders die een ban hebben. @Tenormin is er slechts één van en wanneer het u persoonlijk interesseert kunt u het haar zèlf vragen. Over de ban las ik al vaker en daarom geef ik eerder aan 'dat het steeds weer terugkeerd'.

Bij BNNVara
1 - moet men daarvoor een topic aanmaken, die verwijderd wordt door de beheerder
2 - off-topic in een lopende topic inbreken, die wordt dan eventueel gemeld en alsnog verwijderd
3 - dat forum kent geen privé-mailfunctie (die komt er ook niet) en dan houdt alles dus op
4 - mogelijk leest de één of ander uw vraag en kan dan op TrosRadar antwoorden

Lady1234

Ik heb de reactie van Tenormin gelezen, dus ik heb al helemaal geen vraag.

En iedereen die geband is, is beslist zelf in staat om contact op te nemen met de redactie.

Misschien zijn die reacties ook wel niet “gearchiveerd”. :lol: en kan daarom de ban vervallen.

hänschen klein

stofzuigertje schreef:De bovenstaande kies ik nr 6....niets doen.
Het was een suggestie geadresseerd aan de beheerder, maar dat daar óók een stofzuigertje is, dàt is mij volkomen nieuw! :shock:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:Suggestie aan de beheerder: om ongewenste PM-benaderingen in de spelregels aan te geven als ongewenst en een reden is voor een waarschuwing.
:mrgreen: hoe stel je je dit voor? Dit is natuurlijk (en gelukkig) compleet onuitvoerbaar.

Moneyman

hänschen klein schreef:Suggestie voor de beheerder:
Het hartje met 'vind deze reactie leuk' zou aangepast kunnen worden om (ook) de poster meteen een beter feedback te kunnen geven. Dit komt ook het eerdere voorstel ten goede om een feedback aan een reageerder te kunnen vastmaken. Transparant en informatief dus!

Dit is wel een goede suggestie. De huidige versie (met alleen een niet-gespecificeerd hartje) voegt niets vol.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:

Dit is wel een goede suggestie. De huidige versie (met alleen een niet-gespecificeerd hartje) voegt niets vol.
Misschien is het ook niet de bedoeling is toe te voegen? En op zich is daar weinig mis mee. Zo belangrijk is het niet.

Als je nog meer 'oorlog' wilt ontketenen dan nu al vaak het geval is, moet je deze suggestie opvolgen.
Dan loopt het zeker uit de hand.

Waarom heeft Facebook geen 'thumbs down' onder 'Like' ('like/dislike)?

Moneyman

tttlocke schreef:
Moneyman schreef:

Misschien is het ook niet de bedoeling is toe te voegen? En op zich is daar weinig mis mee. Zo belangrijk is het niet.

Als je nog meer 'oorlog' wilt ontketenen dan nu al vaak het geval is, moet je deze suggestie opvolgen.
Dan loopt het zeker uit de hand.

Waarom heeft Facebook geen 'thumbs down' onder 'Like' ('like/dislike)?
Het is een manier die meer ruimte geeft dan alleen de huidige keuze tussen twee extremen (te weten "vind ik leuk" en "rapporteer". Dat lijkt mij winst.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
hänschen klein schreef:Suggestie aan de beheerder: om ongewenste PM-benaderingen in de spelregels aan te geven als ongewenst en een reden is voor een waarschuwing.
:mrgreen: hoe stel je je dit voor? Dit is natuurlijk (en gelukkig) compleet onuitvoerbaar.
Ik ben ook niet zo vd PM en laat dit vaker uit dan aan , maar soms is het handig en prettig :wink:
Wanneer je er echt niet van gediend bent , zet je dit gewoon uit , toch?

Gesloten