Helder en duidelijk ! Interessant !hänschen klein schreef:Rechtsmiddelen/uitspraken m.b.t. een opgelegde ban: https://www.rvdj.nl/uitspraken/201630
Hier moet Radar iets mee , dit kan m.i. niet genegeerd worden .
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Helder en duidelijk ! Interessant !hänschen klein schreef:Rechtsmiddelen/uitspraken m.b.t. een opgelegde ban: https://www.rvdj.nl/uitspraken/201630
Die heb ik dus ook niet gezien... Sommigen hebben wel wat anders te doen namelijk.Moiseule58 schreef:Er is na de door WA gequote waarschuwing over Brahms nog een waarschuwing geweest:
. RE: Wie heeft zoiets meegemaakt met VGZ en ziekenhuizen?
door Radar » 27 mei 2018 20:37
Wij hebben deze (relatief nieuwe) forumgebruiker gewezen op het feit dat dit 1 van onze huisregels is:
Bijdragen die (zeer) slecht te begrijpen zijn, bijvoorbeeld door taalfouten of gebrek aan interpunctie, kunnen verwijderd worden door de Moderator.
Dat diverse forumgebruikers dit in neutrale, constructieve bewoordingen ook al gedaan hebben is prima, en die reacties hebben we ook laten staan, maar wat wij niet OK vinden is als dit op een negatieve / niet-constructieve / 'lollig' bedoelde manier gebeurt. Dit is precies de manier waarop al te veel forumgebruikers, nieuwe én oude, zijn afgeschrikt / weggejaagd. Zo'n reactie is dan ook uit dit topic verwijderd, en dit zullen wij in de toekomst vaker doen, en hier ook vaker waarschuwingen / verbanningen voor uitdelen. Een andere huisregel luidt immers:
Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken. Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende, onrespectvolle, niet-constructieve, irrelevante of anderszins ongepaste bijdragen zijn niet toegestaan.
Overigens hebben wij besloten dit topic met deze openingspost te laten staan, ondanks het gebrek aan leesbaarheid, aangezien er inmiddels een beter leesbare versie aan is toegevoegd (met dank aan ).
Bedankt voor jullie aandacht.
Gezien de reactie van mijn eigen wederwoord op de permanente ban, is de beheerder helemaal niet van mening 'iets te mòeten' en zal eerder minder navolgbaar de term 'coulance' gebruiken. Daarbij meldt zich ook niet iedereen die een ban kreeg, of kan het verweer niet goed verwoorden, of is er meteen helemaal klaar mee.moederslink schreef:Helder en duidelijk ! Interessant !hänschen klein schreef:Rechtsmiddelen/uitspraken m.b.t. een opgelegde ban: https://www.rvdj.nl/uitspraken/201630
Hier moet Radar iets mee , dit kan m.i. niet genegeerd worden .
Eens!alfatrion schreef:Radar kan daar nog veel van leren, omdat ze nooit kan onderbouwen waarom ze iets verwijderd of mensen verbant. Veel on topic bijdragen worden ook verwijderd.
Dat schrijf ik ookalfatrion schreef:Ook met een ip ban kun je meelezen.Moneyman schreef:Dat hangt er vanaf. Ik had een ban op gebruikersnaam, dan kun je gewoon meelezen. Als je echter een ban op je ip-adres hebt, kan je helemaal niet meer op het forum (tenzij je die ban omzeilt, maar dat is dan ook weer verboden).
Wie weet zijn er nog meer waarschuwingen geweest. Zelfs ik lees niet alle topics.witte angora schreef:Die heb ik dus ook niet gezien... Sommigen hebben wel wat anders te doen namelijk.Moiseule58 schreef:Er is na de door WA gequote waarschuwing over Brahms nog een waarschuwing geweest:
. RE: Wie heeft zoiets meegemaakt met VGZ en ziekenhuizen?
door Radar » 27 mei 2018 20:37
Wij hebben deze (relatief nieuwe) forumgebruiker gewezen op het feit dat dit 1 van onze huisregels is:
Bijdragen die (zeer) slecht te begrijpen zijn, bijvoorbeeld door taalfouten of gebrek aan interpunctie, kunnen verwijderd worden door de Moderator.
Dat diverse forumgebruikers dit in neutrale, constructieve bewoordingen ook al gedaan hebben is prima, en die reacties hebben we ook laten staan, maar wat wij niet OK vinden is als dit op een negatieve / niet-constructieve / 'lollig' bedoelde manier gebeurt. Dit is precies de manier waarop al te veel forumgebruikers, nieuwe én oude, zijn afgeschrikt / weggejaagd. Zo'n reactie is dan ook uit dit topic verwijderd, en dit zullen wij in de toekomst vaker doen, en hier ook vaker waarschuwingen / verbanningen voor uitdelen. Een andere huisregel luidt immers:
Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken. Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende, onrespectvolle, niet-constructieve, irrelevante of anderszins ongepaste bijdragen zijn niet toegestaan.
Overigens hebben wij besloten dit topic met deze openingspost te laten staan, ondanks het gebrek aan leesbaarheid, aangezien er inmiddels een beter leesbare versie aan is toegevoegd (met dank aan ).
Bedankt voor jullie aandacht.
Daarom denk ik zelf dat een topic 'mededelingen' een prima plaats zou zijn voor dit soort zaken, dan kan iedereen er kennis van nemen omdat het topic bij iets nieuws boven aan komt te staan, en als iemand het niet leest, sja....
Het ultieme argument tegen een (tijdelijke) banstofzuigertje schreef:Trol of foutje, ik vind dat een Ban moet kunnen maar dan eerst 24 uren rust.
daarna 3 dagen, weekje, 2 weken en dan permanent.
Dus niet gelijk enkele weken als Money kreeg en die moet nu alle oude zooi die onleesbaar was doorspitten en dat is ook niet goed.
...
In mijn ogen voor het eerst dat je iets noemt dat nog niet eerder genoemd is, maar zo waar als maar kan. Niet de dader krijgt klappen van de moderatie, maar het slachtoffer, even uitvergroot. En dat kan natuurlijk niet. Temeer niet omdat de moderatie er bepaald niet vlug bij is om 'daderreacties' te verwijderen, en al die tijd moet je als 'slachtoffer' maar toekijken wat de ander geschreven heeft, zonder je te kunnen verweren.hänschen klein schreef: ERGO: Eerst wordt de reageerder door een collega op de éne wang geslagen, reageer je met een tegenantwoord (verweer) krijg je van de beheerder een mep op de andere wang, omdat je onvriendelijk, off-topic bent en beter een melding had kunnen maken.
Dit is uw wens neem ik aan? Als dat niet zo is, waaruit is dat dan gebleken dat dit het meest belangrijke is?moederslink schreef:...
Het meest belangrijke is toch wel gebleken :
Waarom is het belangrijk dat het nooit permanent kan zijn? Dat lijkt me ongewenst. Het betekent namelijk dat er geen enkel gedrag bestaat, hoe extreem ook, dat een permanente ban rechtvaardigt (inclusief het begaan van strafbare feiten). Dat kan niet waar zijn.moederslink schreef:...
- afschaffing permabans
In een persoonlijk bericht aan de gebruiker. Niet publiekelijk. De gewraakte reactie moet zeker niet benadrukt worden. Er moet duidelijk zijn waarom een actie wordt ondernomen. Tenminste dient op vraag van de gebruiker daarover duidelijkheid te worden gegeven.moederslink schreef:...
- bij ( tijdelijke ) verbanning of waarschuwing de gewraakte reactie plaatsen met toelichting en consequentie voor hem/ haar
wie meldt zal nu ook wel bekend zijn bij de moderatie; meerdere meldingen mogelijk maken is belangrijk; hoger aantal meldingen in kort tijdsbestek kan indicatie zijn van ernst van de situatie en er kunnen ook verschillende redenen zijn waarom berichten gemeld wordenmoederslink schreef:...
- de meldknop telbaar maken, zodat meerdere melders ( en niet onbelangrijk : vooral wie ? ) , indien nodig, kunnen melden
Wat bedoelt u met 'transparante tijd'? Tot welke aanpassingen dient dit dan te leiden?moederslink schreef:...- huisregels eens aanpassen aan de huidige transparante tijd
Ik ben ook tegen dictatuur en censuur. Maar ja, die huisregels. En die kunnen uiteindelijk leiden tot het verwijderen van berichten (censuur). Berichten aanpassen door de moderatie vind ik erg. Dat zou je aan de gebruiker kunnen vragen. Menig aanpassing hier gezien, die de bedoeling van de poster geweld aan doen. Dat is inderdaad een slechte zaak.moederslink schreef:...
- dus geen dictatuur , noch censuur , toepassen.
kwam niet over als maar was (is?) het gewoon. kon/kan daar niets anders van maken hoor.moderatie kwam over als incompetent, inconsistent, amateuristisch.
Je zou dus het bewuste bericht gewoon kunnen laten staan met daaronder een toelichting vd moderator . Passanten zien dan ook dat een dergelijke reactie op dit forum beslist niet gewenst istttlocke schreef:Dit is uw wens neem ik aan? Als dat niet zo is, waaruit is dat dan gebleken dat dit het meest belangrijke is?moederslink schreef:...
Het meest belangrijke is toch wel gebleken :Waarom is het belangrijk dat het nooit permanent kan zijn? Dat lijkt me ongewenst. Het betekent namelijk dat er geen enkel gedrag bestaat, hoe extreem ook, dat een permanente ban rechtvaardigt (inclusief het begaan van strafbare feiten). Dat kan niet waar zijn.moederslink schreef:...
- afschaffing permabans
mijn excuses : zoals ik al eerder in dit topic heb genoemd : alleen bij evident aso en onbeschofte reacties en reïncarnaties , dan wel een permaban
edit : heb mijn geplaatste bericht nu ook aangepastIn een persoonlijk bericht aan de gebruiker. Niet publiekelijk. De gewraakte reactie moet zeker niet benadrukt worden. Er moet duidelijk zijn waarom een actie wordt ondernomen. Tenminste dient op vraag van de gebruiker daarover duidelijkheid te worden gegeven.moederslink schreef:...
- bij ( tijdelijke ) verbanning of waarschuwing de gewraakte reactie plaatsen met toelichting en consequentie voor hem/ haar
Wanneer de gewraakte actie zichtbaar is gemaakt en de plaatser publiekelijk terecht is gewezen , zal hem/ haar dit hopelijk eens goed achter de oren doen krabben
wie meldt zal nu ook wel bekend zijn bij de moderatie; meerdere meldingen mogelijk maken is belangrijk; hoger aantal meldingen in kort tijdsbestek kan indicatie zijn van ernst van de situatie en er kunnen ook verschillende redenen zijn waarom berichten gemeld wordenmoederslink schreef:...
- de meldknop telbaar maken, zodat meerdere melders ( en niet onbelangrijk : vooral wie ? ) , indien nodig, kunnen melden
Eens
moederslink schreef:...- huisregels eens aanpassen aan de huidige transparante tijd
Wat bedoelt u met 'transparante tijd'? Tot welke aanpassingen dient dit dan te leiden?
Achterkamertjespolitiek bedrijven zonder dit openbaar te maken acht ik zeer ongewenst en niet meer van deze tijd
Het " volk " roept om transparantie bij het nemen van welk besluit dan ook , zowel in de landelijke als in de plaatselijke politiek.
En dus ook op een openbaar publieksforum
Ik ben ook tegen dictatuur en censuur. Maar ja, die huisregels. En die kunnen uiteindelijk leiden tot het verwijderen van berichten (censuur). Berichten aanpassen door de moderatie vind ik erg. Dat zou je aan de gebruiker kunnen vragen. Menig aanpassing hier gezien, die de bedoeling van de poster geweld aan doen. Dat is inderdaad een slechte zaak.moederslink schreef:...
- dus geen dictatuur , noch censuur , toepassen.
Dat denk ik ook , men zou uit het megabudget een goed betaalde ervaren moderator kunnen aanstellen die hier een dagtaak/ baan uit krijgt gegenereerdtttlocke schreef:Uiteindelijk draait het waarschijnlijk allemaal om de kosten. Dat heeft er ook voor gezorgd dat we in deze situatie terechtgekomen zijn: moderatie kwam over als incompetent, inconsistent, amateuristisch. Daar zal men zich rekenschap van moeten geven en dan zijn we al een heel eind verder.