LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 10066
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

HK, uw gedachte van een collectief onderschrijf ik niet. Een collectief treedt volgens mij als een eenheid op. Van dit forum valt veel te zeggen, maar niet dat de forumleden als eenheid optreden. Zo lang het niet de spuigaten uitloopt, draagt dat bij aan het nut van het forum. Er is zelden slechts één goed antwoord, vrijwel altijd verscheidene invalshoeken. Daarnaast moeten onjuiste of onduidelijke adviezen door forumleden worden gecorrigeerd of aangevuld.
Wat betreft de door u aangehaalde waarschuwing, die lijkt mij volkomen terecht. Ik ben overtuigd van uw goede bedoelingen, maar de toonzetting en formulering van uw reacties lijken mij niet altijd in lijn met uw eigen uitgangspunten.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Erthanax schreef:HK, uw gedachte van een collectief onderschrijf ik niet. Een collectief treedt volgens mij als een eenheid op. Van dit forum valt veel te zeggen, maar niet dat de forumleden als eenheid optreden. Zo lang het niet de spuigaten uitloopt, draagt dat bij aan het nut van het forum. Er is zelden slechts één goed antwoord, vrijwel altijd verscheidene invalshoeken. Daarnaast moeten onjuiste of onduidelijke adviezen door forumleden worden gecorrigeerd of aangevuld.
Wat betreft de door u aangehaalde waarschuwing, die lijkt mij volkomen terecht. Ik ben overtuigd van uw goede bedoelingen, maar de toonzetting en formulering van uw reacties lijken mij niet altijd in lijn met uw eigen uitgangspunten.
Om bij het broodbakkersvoorbeeld te blijven ... lijkt het mij voor het forum als instituut een voordeel om als een collectief te kunnen optreden, het verkopen via een merk/brand is altijd effectiever dan ieder het eigen brood te laten bakken. Het probleem van geruzie op een forum zou door een ons- en wij-gevoel kleiner worden en het forum als geheel geloofwaardiger kunnen groeien en maatschappelijke taken beter kunnen uitstralen.

Ik ben overigens actief op dit forum geworden op het moment dat dit forum de gastheer/gastvrouw ging aanvallen ... ! en ik heb vanuit het zakenleven geleerd, dat je van je vijanden het meest kunt leren. Mede dáárom heb ik mijn eigen tegenstribbelaars moeten creëren om een hoger doel te kunnen bereiken, namelijk een beter, veiliger en plezieriger forum te helpen opzetten.

De neuzen dezelfde kant op, is deels een groot voordeel voor 'het beste consumentenforum van Nederland'. Helaas is het géén kleine renovering, maar een grote bouwplek geworden met noodzakelijke correcties, zèlfs aan het fundament!

NB. Menigeen schijnt zich er niet bewust van te zijn, dat alle topics via de zoekmachines weer opduiken (levenslang) en het is niet fraai wanneer topic nà topic het forum voor een groot aandeel uit 'stribbelaars' blijkt te bestaan. Langzaam gaat zo'n forum uiteindelijk overlijden.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 11 jul 2018 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hänschen klein

Het ontbreekt u nog steeds aan een spiegel.

Uw reacties helpen zeker niet mee om “een hoger doel te kunnen bereiken, namelijk een beter, veiliger en plezieriger forum te helpen opzetten.”

En “eigen tegenstribbelaars”? Wat zijn dat?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Lady1234 schreef:@hänschen klein

Het ontbreekt u nog steeds aan een spiegel.

Uw reacties helpen zeker niet mee om “een hoger doel te kunnen bereiken, namelijk een beter, veiliger en plezieriger forum te helpen opzetten.”

En “eigen tegenstribbelaars”? Wat zijn dat?
Bedankt voor uw reactie.

1 - Vooraf, ik ben verre van ijdel en/of uitsluitend op mezelf gefixeerd, waarom zou ik dus steeds maar in een spiegel kijken?
2 - Tegenstribbelaars zijn al diegenen, die tegenstribbelen:

TEGENSTRIBBELEN
1) Capties maken 2) Kapsies maken 3) Kribben 4) Protesteren 5) Tegenspartelen 6) Tegensputteren 7) Tegenstand bieden 8) Tegenwerken 9) Verzetten 10) Zich op kleine schaal verzetten 11) Zich verzetten

Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoo ... RIBBELEN/1

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:


Uw reacties helpen zeker niet mee om “een hoger doel te kunnen bereiken, namelijk een beter, veiliger en plezieriger forum te helpen opzetten.”

?

Een plezierig forum zal dit nooit worden, zoveel mensen zoveel meningen.

Voor plezier moet je toch in het "echte" leven zijn, niet op een forum.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

reggie2 schreef:
Lady1234 schreef:


Uw reacties helpen zeker niet mee om “een hoger doel te kunnen bereiken, namelijk een beter, veiliger en plezieriger forum te helpen opzetten.”

?

Een plezierig forum zal dit nooit worden, zoveel mensen zoveel meningen.

Voor plezier moet je toch in het "echte" leven zijn, niet op een forum.
Het kan best nog een stuk plezieriger worden tussen de vraagsteller en de deelnemers en de collega's onderling ... waardoor het vertrouwen onderling en in het platform kan groeien. Op veel community's heerst er gewoon standaard een prettige omgangsvorm, waardoor 'de klanten' er vaker terugkeren en eerder gaan meelezen. Veel verschillende meningen is m.i. tevens een grotere keuze voor de vraagsteller ... en dat is uiteindelijk eerder positief.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Collega's?? Nou jij bent absoluut geen collega van mij, niemand niet van hier.

Moneyman
Berichten: 31169
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:
Lady1234 schreef:@hänschen klein
Het ontbreekt u nog steeds aan een spiegel.
Bedankt voor uw reactie.
1 - Vooraf, ik ben verre van ijdel en/of uitsluitend op mezelf gefixeerd, waarom zou ik dus steeds maar in een spiegel kijken?
Wellicht omdat niemand perfect is en een blik in de spiegel uitermate verhelderend kan zijn.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

reggie2 schreef:Collega's?? Nou jij bent absoluut geen collega van mij, niemand niet van hier.
Dat is jammer, dat u dit zo voelt en zo hard verwoord. Misschien is het begrip 'de mede-deelnemers' eerder wèl acceptabel voor het moment?

"Wij", de deelnemers die hier de vragen beantwoorden hebben doorgaans individuele drives, maar het doel is redelijk gelijk 'we willen vraagstellers verderhelpen', of ... zie ik daarbij iets over het hoofd? Men zit hier toch niet puur uit tijdverdrijf om de dag om te krijgen ... of toch?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:
hänschen klein schreef:
Lady1234 schreef:@hänschen klein
Het ontbreekt u nog steeds aan een spiegel.
Bedankt voor uw reactie.
1 - Vooraf, ik ben verre van ijdel en/of uitsluitend op mezelf gefixeerd, waarom zou ik dus steeds maar in een spiegel kijken?
Wellicht omdat niemand perfect is en een blik in de spiegel uitermate verhelderend kan zijn.
In ieder geval NIET met de vraag: 'Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is het mooiste in dit land'.

Nee, ik meet liever (mogelijkst objectief) de successen/mislukkingen en de wegen die er naar toe of vanaf leiden, een spiegel helpt daarbij zelden!

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door grun »

hänschen klein schreef:1 - Vooraf, ik ben verre van ijdel en/of uitsluitend op mezelf gefixeerd, waarom zou ik dus steeds maar in een spiegel kijken?
Ik vind dat daar wel het nodige op af valt te dingen. U kent uzelf slecht als u zichzelf als een bescheiden persoon beschouwt. Een bescheiden persoon blijft op de achtergrond en zou niet, ik noem maar iets, zonder daartoe te zijn uitgenodigd, eigenhandig de forumregels gaan herschrijven.

Nu zult u zeggen: ja maar ik wilde alleen maar helpen. Ik vind dat u dit forum beter dient als u gewoon, net als iedereen hier, vragen beantwoordt waar u het antwoord op weet en de redactie hun werk laat doen. De laatste paar weken zijn al kleine verbeteringen zichtbaar. Het is nog verre van perfect maar het gaat langzaam de goede kant op.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

grun schreef:
hänschen klein schreef:1 - Vooraf, ik ben verre van ijdel en/of uitsluitend op mezelf gefixeerd, waarom zou ik dus steeds maar in een spiegel kijken?
Ik vind dat daar wel het nodige op af valt te dingen. U kent uzelf slecht als u zichzelf als een bescheiden persoon beschouwt. Een bescheiden persoon blijft op de achtergrond en zou niet, ik noem maar iets, zonder daartoe te zijn uitgenodigd, eigenhandig de forumregels gaan herschrijven.

Nu zult u zeggen: ja maar ik wilde alleen maar helpen. Ik vind dat u dit forum beter dient als u gewoon, net als iedereen hier, vragen beantwoordt waar u het antwoord op weet en de redactie hun werk laat doen. De laatste paar weken zijn al kleine verbeteringen zichtbaar. Het is nog verre van perfect maar het gaat langzaam de goede kant op.
U zult vanaf hier alleen nog de echte hänschen klein tegenkomen, die twee jaar lang consumentenfora heeft bekeken en vergeleken en steeds weer de deelnemers op het betreffende forum heeft uitgedaagd en t.o.v. de modeator heeft dwarsgelegen.

M.b.t. de Radar-spelregels die u als voorbeeld noemt, was het gewoon standaard geweest om te schrijven, dat er enkele verbeteringen zouden kunnen worden aangebracht en die zouden nú ergens gewoon in een map sluimeren. Met het zèlf verbeteren van een gedeelte van de huidige spelregels is het nieuwsgierig meelezen van de 'forum-bouwcommissie' zo goed als zekergesteld ... of ze het uiteindelijk aanbrengen of toepassen ... dàt weet ik óók niet, het was in ieder geval wèl meer werk! Bekijk dit dus als een strategie (zonder daarbij bescheiden te kunnen zijn) om een boodschap eens ànders, maar wekzamer, te kunnen overbrengen.

Opvallend is daarbij, dat ik een uitgebreide discussie met de community-manager's van de Consumentenbond heb gehad over hèt moment van een permanente ban uitspreken en deze ervaringen eerder aan de Radar-redactie, als leerproces, heb aangeboden ... zij hier echter nooit op hebben gereageerd. Het ban-gebeuren blijft (mede daarom) voor mij nog steeds één van de zwakste plekken op dit Radar-forum.

Op BNNVara kreeg ik een bewust uitgedeelde ban (in tegenstelling tot een bijna automatische ban zoals op dit forum) na duidelijke waarschuwingen ... en het leuke dáár was, dat de redactie direct daarna een persoonlijke mail, mèt handtekening, stuurde waarin zij mij bedankten voor de sámenwerking en aangegeven informaties. Die mail heb ik zèlfs bewaard. Tamelijk contrair, maar de realiteit, hoe je enerzijds goeds kunt doen en tòch (bewust) anderzijds een ban oploopt.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 11 jul 2018 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach ja, overal gebanned en nog weet u niet hoe het werkt. :lol:

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Lady1234 schreef:Ach ja, overal gebanned en nog weet u niet hoe het werkt. :lol:
Ja, het lijkt grappig of het lijkt misschien ook eerder stom ... maar momenteel staat voor mij 'het Radar-forum' in het middelpunt. Ik heb hier bewust voor gekozen om, zoals al eerder gezegd "mee te werken aan het (toekomstig) bèste consumentenforum van Nederland".

Ik denk overigens, dat er niet veel deelnemers zijn als ervaringsdeskundige, die vier bans op hun naam hebben staan :shock:

Moneyman
Berichten: 31169
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:
Lady1234 schreef:Ach ja, overal gebanned en nog weet u niet hoe het werkt. :lol:
Ja, het lijkt grappig of het lijkt misschien ook eerder stom ... maar momenteel staat voor mij 'het Radar-forum' in het middelpunt. Ik heb hier bewust voor gekozen om, zoals al eerder gezegd "mee te werken aan het (toekomstig) bèste consumentenforum van Nederland".
"Verbeter de wereld, begin... bij jezelf" is niet voor niet een bekend gezegde. Mij helpt het, jou wellicht ook...?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door reggie2 »

hänschen klein schreef:
Dat is jammer, dat u dit zo voelt en zo hard verwoord. Misschien is het begrip 'de mede-deelnemers' eerder wèl acceptabel voor het moment?

?

Weet je wat acceptabel is, normaal doen en dit zien als een forum.
Collega's heb ik op mijn werk niet op een forum.

Als je dit forum als " je leven " gaat zien, wordt het tijd om de huisarts eens te bezoeken. Misschien krijg je een verwijskaart. pffft doe iets zinnigs met je leven.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:
hänschen klein schreef:
Lady1234 schreef:Ach ja, overal gebanned en nog weet u niet hoe het werkt. :lol:
Ja, het lijkt grappig of het lijkt misschien ook eerder stom ... maar momenteel staat voor mij 'het Radar-forum' in het middelpunt. Ik heb hier bewust voor gekozen om, zoals al eerder gezegd "mee te werken aan het (toekomstig) bèste consumentenforum van Nederland".
"Verbeter de wereld, begin... bij jezelf" is niet voor niet een bekend gezegde. Mij helpt het, jou wellicht ook...?
Toevallig ben ik een fan van dit soort levenswaarheden en heb er inmiddels al meerdere op topics geplaatst. Helaas ziet de moderator dit iets anders en verwijdert ze telkens weer. Ik hoop, dat u er nu toe heeft bijgedragen, dat de redactie de waarde van dit soort spreuken beter gaat waarderen.

''Wees blij met positieve ervaringen en wees blij met wat je leert van negatieve ervaringen.''
Olaf Hoenson
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 11 jul 2018 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

reggie2 schreef:
hänschen klein schreef:
Dat is jammer, dat u dit zo voelt en zo hard verwoord. Misschien is het begrip 'de mede-deelnemers' eerder wèl acceptabel voor het moment?

?

Weet je wat acceptabel is, normaal doen en dit zien als een forum.
Collega's heb ik op mijn werk niet op een forum.

Als je dit forum als " je leven " gaat zien, wordt het tijd om de huisarts eens te bezoeken. Misschien krijg je een verwijskaart. pffft doe iets zinnigs met je leven.
Daar ben ik dus nu even héél bewust mee bezig ... 'meewerken aan het beste consumentenforum van Nederland'! ... en mijn huisarts ... leest mee!

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door angel1978 »

Kunnen we aub weer gewoon dit forum het forum laten zijn en de egocentrische mens niet nog verder voeden in het middelpunt van de aandacht zijn?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Misschien is het een nuttige/verfrissende aanpak m.b.t. de maatschappelijke waarde van dit Radar-forum, om eens de hamvraag te stellen; 'wat het uitmaakt of wat er verandert, wanneer volgende week dit forum niet meer zou bestaan?'

de raadzoekenden (gaan dan elders vragen, ook via zoekmachines)
de beheerder (krijgt geen feedback meer uit de consumentenmarkt, een middelgrote ramp?)
de deelnemers (gaan zich vervelen of verhuizen naar andere fora)
de meelezers - consumenten (Jammer, maar hebben er verder geen invloed op, accepteren)
de meelezers - de professionals zoals journalisten, bloggers enz. (krijgen geen gratis ideeën meer)
de redactie moet een andere opgave zoeken (wie verliest er nu graag zijn/haar baan, maar ... hoeveel personen zijn dit?)

anders ???

Mij lijkt dat in dit rijtje de forumbeheerder/de omroep de meest betrokkene zal worden ... of hoe zien jullie dit?
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 11 jul 2018 18:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten