LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar schreef:Op veler verzoek onze (aangepaste) richtlijnen voor waarschuwingen en verbanningen:

- Wij zullen in beginsel sturend optreden door middel van privéberichten en / of openbare berichten in het desbetreffende topic.
- Bij een overtreding van de huisregels zullen wij normaliter niet direct overgaan tot het uitdelen van een officiële waarschuwing, laat staan een verbanning. Wij zullen deze persoon dan eerst op diens gedrag aanspreken middels een privébericht / enkele privéberichten. Is dat reeds gebeurd en gaat deze persoon nogmaals over de schreef, dan riskeert deze alsnog een waarschuwing (en, bij herhaling, een verbanning).
- We gaan pas over tot een verbanning wanneer de gebruiker éérst een waarschuwing heeft gehad.
- Voorafgaand aan elke verbanning vindt overleg plaats tussen minimaal twee Moderatoren. Zijn die het er unaniem over eens dat een verbanning op haar plek is, dan zullen zij deze uitdelen.
- Chronologisch gezien is dit ons beleid per overtreding per forumgebruiker:
1. Privébericht(en), daarna waarschuwing
2. Eerste verbanning: een week
3. Privébericht(en), daarna waarschuwing
4. Tweede verbanning: een maand
5. Privébericht(en), daarna waarschuwing
6. Derde verbanning: een maand
7. Privébericht(en), daarna waarschuwing
8. Vierde verbanning: drie maanden
9. Privébericht(en), daarna waarschuwing
10. Vijfde verbanning: drie maanden
11. Privébericht(en), daarna waarschuwing
12. Zesde verbanning: permanent

Uitzonderingen:
- Wij behouden ons het recht voor om van deze richtlijnen af te wijken en milder dan wel strenger op te treden, afhankelijk van de 'zwaarte' van de overtreding(en). (Bijvoorbeeld: nog een extra privébericht in plaats van een waarschuwing, of een verbanning van een maand in plaats van een week.)
- Wanneer wij vaststellen dat een gebruiker in 1 van de volgende categorieën valt, krijgt deze direct een permanente verbanning:
1. overduidelijke forumtrollen
2. gebruikers die terugkeren ondanks een permanente verbanning
3. (reclame)spammers
@radar :
wat staat er te gebeuren t.a.v sfeerverpesters / aandachtsgeile ruziezoekers / en verdere uitdagingen van trollen?

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Radar schreef:
Uitzonderingen:
- Wij behouden ons het recht voor om van deze richtlijnen af te wijken en milder dan wel strenger op te treden, afhankelijk van de 'zwaarte' van de overtreding(en). (Bijvoorbeeld: nog een extra privébericht in plaats van een waarschuwing, of een verbanning van een maand in plaats van een week.)
- Wanneer wij vaststellen dat een gebruiker in 1 van de volgende categorieën valt, krijgt deze direct een permanente verbanning:
1. overduidelijke forumtrollen

2. gebruikers die terugkeren ondanks een permanente verbanning
3. (reclame)spammers
Als reactie hier op had ik aan de redactie gevraagd of iemand die structureel mensen beledigd, agressief benaderd enz. ook onder een 'overduidelijke forumtrol' valt. Zonder antwoord van de redactie is mijn vraag daarover verwijderd.

Redactie, graag hoor ik wat voor jullie onder de noemer 'overduidelijke forumtrol' valt.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

vroem schreef:beetje analyse, en gezien wat er de laatste tijd langskomt zeer waarschijnlijk ook echt mijn laatste reactie hier, ook in feedback:

er lijken 3 soorten leden te zijn (tenminste, zo heet dat toch: forumlid?) :
1. zij die af en toe reageren met vaak best goede inhoudelijke reacties. En vervolgens (heel verstandig) wegblijven wanneer het topic een eigen leven gaat leiden (zo noem ik het maar even wanneer TS nooit meer terugkomt en een handvol leden vervolgens met elkaar in discussie blijft, meestal slechts op 1 punt toegespitst, namelijk de juridische kant.
2. zij die inhoudelijk op zich goede reacties geven maar er maar moeizaam mee om kunnen gaan dat een ander een andere mening/visie heeft. ipv dan te stellen "lets agree to disagree"" moet het dan zomaar 5, 10 of nog meer pagina's doorgaan, terwijl TS al lang vertrokken is (of omdat hij er niets meer uit kan halen, of omdat er toch kanttekeningen aan het verhaal zitten die hij of niet kwijt wil, of zijn ongelijk niet durft toe te geven).
3. zij die er blijkbaar iets positiefs uithalen voor zichzelf door continu te lopen porren, of zelfs eigen topics aanmaken, om maar iets te discussiëren te hebben... Enerzijds positief, want dan zijn ze van de straat. Anderzijds geeft dat veel negativiteit, want andere gebruikers storen zich er overduidelijk immens aan, en vertrekken deels om die reden. Geeft ook meeste werk aan moderatie dit segment.

Wanneer ik topics doorlees is er feitelijk niet echt iets veranderd, en ik zie dat ook niet gebeuren. De categorie die je niet wilt maakt gewoon een nieuw account aan aan gaat verder waar ie gebleven was.

Wanneer dit soort situaties op andere fora zouden voordoen ben ik daar ook weg (ook wanneer ik nog de enige tandarts ben die daar met regelmaat actief is. Echt onvoorstelbaar dat dit zo door kan blijven gaan, mensen ook blijkbaar geen capaciteit voor een stuk zelfreflectie hebben (zelfs niet wanneer ze erop gewezen worden...) Inmiddels kan dit forum denk ik wel verplaatst naar een subforum bij de psychologen... hebben die er tenminste nog leermomenten aan.
Beste forum-deelnemer ... (want collega màg niet meer), dit waren ooit uw eigen woorden:

... het blijft dus een puinzooi, aangezien moderatie nog steeds niet de juiste weg kiest. Ego? onbekwaamheid? wie zal het zeggen, het resultaat is en blijft hetzelfde. Ik blijf weg. behalve hier voor kritische feedback.

U heeft nu uw kritische feedback kunnen geven, maar doet helemaal niets meer aan een fundamentele verbetering van dit forum.

M.a.w. U gaat niet meer preventief naar uw tandarts ... alleen nog maar wanneer u kiespijn heeft!

Ik zie óók wel dat moderator, de redactie, de beheerder of de omroep niet werkelijk meer reageert en 'de revolutie' inmiddels verdampt. De oorzaak van de kiespijn is m.i. eerder het gebrek aan een 'behandlingsplan' (door mij visie genoemd) en het iszèker niet effectief om een patiënt met kiespijn een brochure over 'het betere tandenpoetsen' mee te geven.

NB. Deel -2- van deze topic Feedback is niet dood, we wachten allemaal op een positieve voortgang
en ik heb zojuist met een topic daaraan iets constructiefs bijgedragen i.p.v af te wachten en te blijven doorzeuren over thema's die allang in Feedback 1 en twee aan de orde zijn geweest. De topics gaan inmiddels gewoon door en staan ook helemaal niet droog!

Resultaat tot zojuist en nog steeds geen stap beter?

661x een reactie op Feedback -2- + 1050 berichten op Feedback -1-
(17080 x gelezen)
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 01 aug 2018 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door reggie2 »

ook echt mijn laatste reactie hier
Alweer je laatste reactie?? Je verpest de hele sfeer hier.

Moderatie zet dit persoontje aub ff op non actief!!
Laatst gewijzigd door reggie2 op 01 aug 2018 14:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Miepje1 »

moederslink schreef:
crazyme schreef:Don’t feed the trolls.
Je hebt gelijk! Ik moet me niet meer laten verleiden, maar als je aangevallen wordt ga ik hem (zeker hem niet) niet mijn andere wang toekeren.
En je kunt bijna niet meer om deze man heen, hij heeft alweer een topic geopend. ..... :roll:
Ik heb hem (en nog enkele anderen) gewoon in mijn vijandenlijst gezet. Rust in de tent. Vanwege mijn werk ben ik wel in staat om héél snel geschreven informatie tot me te nemen, dus ik zie met één blik wel of ik een topic wil openen of niet. En gewoon helemaal niet meer reageren op mensen waar je jeuk van krijgt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

hänschen klein schreef:
Beste forum-deelnemer ... (want collega màg niet meer), dit waren ooit uw eigen woorden:

... het blijft dus een puinzooi, aangezien moderatie nog steeds niet de juiste weg kiest. Ego? onbekwaamheid? wie zal het zeggen, het resultaat is en blijft hetzelfde. Ik blijf weg. behalve hier voor kritische feedback.

U heeft nu uw kritische feedback kunnen geven, maar doet helemaal niets meer aan een fundamentele verbetering van dit forum.

M.a.w. U gaat niet meer preventief naar uw tandarts ... alleen nog maar wanneer u kiespijn heeft!

Ik zie óók wel dat moderator, de redactie, de beheerder of de omroep niet werkelijk meer reageert en 'de revolutie' inmiddels verdampt. De oorzaak van de kiespijn is m.i. eerder het gebrek aan een 'behandlingsplan' (door mij visie genoemd) en het iszèker niet effectief om een patiënt met kiespijn een brochure over 'het betere tandenpoetsen' mee te geven.

NB. Deel -2- van deze topic Feedback is niet dood, we wachten allemaal op een positieve voortgang
en ik heb zojuist met een topic daaraan iets constructiefs bijgedragen i.p.v af te wachten en te blijven doorzeuren over thema's die allang in Feedback 1 en twee aan de orde zijn geweest. De topics gaan inmiddels gewoon door en staan ook helemaal niet .......
Hoe durft u nu weer een zeer kundig en constructief forummer als Vroem , die zich nu weer even meldt , een sneer te geven? :twisted:

Wat is uw constructieve bijdrage dan ? Waar dan ook? :roll:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
ook echt mijn laatste reactie hier
Alweer je laatste reactie?? Je verpest de hele sfeer hier.

Moderatie zet dit persoontje aub ff op non actief!!
ff ? Graag forever! Deze man voldoet in alle opzichten aan het stereotype ruziezoeker / forumtrol . :twisted:
Ik kan gewoon niet begrijpen waarom deze man nog steeds een platform krijgt en steeds opnieuw topics kan openen.
Echt, ik begrijp zoiets gewoon NIET !
Hoe lang laat de moderatie dit nog door etteren?
De bezem erdoor en alsjeblieft : creëer rust .

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb de indruk dat de moderatie helemaal niet aanwezig is.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door vroem »

hänschen klein schreef:
vroem schreef:beetje analyse, en gezien wat er de laatste tijd langskomt zeer waarschijnlijk ook echt mijn laatste reactie hier, ook in feedback:

er lijken 3 soorten leden te zijn (tenminste, zo heet dat toch: forumlid?) :
1. zij die af en toe reageren met vaak best goede inhoudelijke reacties. En vervolgens (heel verstandig) wegblijven wanneer het topic een eigen leven gaat leiden (zo noem ik het maar even wanneer TS nooit meer terugkomt en een handvol leden vervolgens met elkaar in discussie blijft, meestal slechts op 1 punt toegespitst, namelijk de juridische kant.
2. zij die inhoudelijk op zich goede reacties geven maar er maar moeizaam mee om kunnen gaan dat een ander een andere mening/visie heeft. ipv dan te stellen "lets agree to disagree"" moet het dan zomaar 5, 10 of nog meer pagina's doorgaan, terwijl TS al lang vertrokken is (of omdat hij er niets meer uit kan halen, of omdat er toch kanttekeningen aan het verhaal zitten die hij of niet kwijt wil, of zijn ongelijk niet durft toe te geven).
3. zij die er blijkbaar iets positiefs uithalen voor zichzelf door continu te lopen porren, of zelfs eigen topics aanmaken, om maar iets te discussiëren te hebben... Enerzijds positief, want dan zijn ze van de straat. Anderzijds geeft dat veel negativiteit, want andere gebruikers storen zich er overduidelijk immens aan, en vertrekken deels om die reden. Geeft ook meeste werk aan moderatie dit segment.

Wanneer ik topics doorlees is er feitelijk niet echt iets veranderd, en ik zie dat ook niet gebeuren. De categorie die je niet wilt maakt gewoon een nieuw account aan aan gaat verder waar ie gebleven was.

Wanneer dit soort situaties op andere fora zouden voordoen ben ik daar ook weg (ook wanneer ik nog de enige tandarts ben die daar met regelmaat actief is. Echt onvoorstelbaar dat dit zo door kan blijven gaan, mensen ook blijkbaar geen capaciteit voor een stuk zelfreflectie hebben (zelfs niet wanneer ze erop gewezen worden...) Inmiddels kan dit forum denk ik wel verplaatst naar een subforum bij de psychologen... hebben die er tenminste nog leermomenten aan.
Beste forum-deelnemer ... (want collega màg niet meer), dit waren ooit uw eigen woorden:

... het blijft dus een puinzooi, aangezien moderatie nog steeds niet de juiste weg kiest. Ego? onbekwaamheid? wie zal het zeggen, het resultaat is en blijft hetzelfde. Ik blijf weg. behalve hier voor kritische feedback.

U heeft nu uw kritische feedback kunnen geven, maar doet helemaal niets meer aan een fundamentele verbetering van dit forum. KLOPT! is mijn taak ook niet... en ik heb ook absoluut geen intentie dat tot mijn taak te maken, dank je wel zeg... Dat is aan de redactie. En lukt hen dat niet is het klaar. Kan niemand wat aan doen, ook niet zichzelf als ""redder van het forum"" opwerpende leden. Is namelijk zinloos als niet alle neuzen de zelfde kant op staan.

M.a.w. U gaat niet meer preventief naar uw tandarts ... alleen nog maar wanneer u kiespijn heeft! Appels met peren vergelijken.... Wat is er preventief aan dit forum bezoeken of eraan deelnemen? betere vergelijking zou zijn dat ik patiënten niet meer behandel, geen preventief beleid meer voer maar alleen iets doe bij klachten. Verschil is dat ik daarmee mijn brood verdien, hier krijg ik er geen euro voor. Wil best betaald hier aan deelnemen hoor, maar onbetaald dus niet meer.

Ik zie óók wel dat moderator, de redactie, de beheerder of de omroep niet werkelijk meer reageert en 'de revolutie' inmiddels verdampt. De oorzaak van de kiespijn is m.i. eerder het gebrek aan een 'behandlingsplan' (door mij visie genoemd) en het iszèker niet effectief om een patiënt met kiespijn een brochure over 'het betere tandenpoetsen' mee te geven. het plan lijkt er bij redactie wel te zijn (grotendeels gewoon laten doodbloeden...) maar dat is niet een richting waar ik iets in zie. Dan is er maar 1 consequentie..

NB. Deel -2- van deze topic Feedback is niet dood, we wachten allemaal op een positieve voortgang
en ik heb zojuist met een topic daaraan iets constructiefs bijgedragen i.p.v af te wachten en te blijven doorzeuren over thema's die allang in Feedback 1 en twee aan de orde zijn geweest. De topics gaan inmiddels gewoon door en staan ook helemaal niet droog!

Resultaat tot zojuist en nog steeds geen stap beter?

661x een reactie op Feedback -2- + 1050 berichten op Feedback -1-
(17080 x gelezen)
blij dat je mijn vermoeden/verdacht dat er onder de streep niets veranderen zal bevestigd. Ook jouw bijdragen zullen in de prullenbak belanden. en uiteindelijk ga ook jij gewoon dood. net als de rest van ons. Waarom ga je niet gewoon iets anders doen, hier wordt het toch nooit meer wat, behalve een one man show van jezelf , tenminste , begint het steeds meer op te lijken. publiek ligt ook hier rollend over straat, je acht jezelf wat wat je denkt bij te dragen echt hoger in dan dat het feitelijk is..En ja dat is best op de man (en ik ben er trots op!) , maar dat is je reactie hierboven niet minder. .
Laatst gewijzigd door vroem op 01 aug 2018 15:26, 2 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie geen vrienden en vijanden en als Forum (t) rol ben ik blijkbaar ook niet geschikt....

Volgens mij was de vraag om het forum te verbeteren en daar Feedback op te geven.... en niet of ze permanent aanwezig moeten zijn!
Ook zij hebben recht op vakantie en dan mag er best traag gereageerd worden en straks veel vuilnis verwijderd worden!

gosewijn
Berichten: 2913
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door gosewijn »

Volgens mij is die opper aap ,toen hij van de rots is gevallen op zijn hoofd terecht gekomen .

Ik snap niet dat deze persoon alles mag en kan zeggen , ik maak een kleine opmerking van 48 uur proefslapen en krijg bericht ,laatste waarschuwing anders een ban . Nou kan er niet mee zitten .

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Af en toe krijg ik het idee dat de redactie die bijdragen van die visionair juist op prijsstelt. De grootste onzin blijft staan.

gosewijn
Berichten: 2913
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door gosewijn »

De grootste onzin blijft staan.


Je zou bijna denken dat hij een betaalde kracht is .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

@radar...
willen jullie een toelichting geven op dat schijnbaar selectief uitdelen van waarschuwingen?
En op het selectief verwijderen van reacties ?
Dit is toch niet meten met 2 maten hè?
Waarom kan een trol blijven trollen en blijven uitdagen en krijgen de reageerders daarop waarschuwingen ?
En wat is jullie definitie van een overduidelijke trol?
Laatst gewijzigd door moederslink op 01 aug 2018 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik mis inmiddels enkele opmerkingen en er vallen duidelijk gaten in de tijd....

Dus we klagen over niemand aanwezig en dan de grote bezem er weer door?

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:Op veler verzoek onze (aangepaste) richtlijnen voor waarschuwingen en verbanningen:

- Wij zullen in beginsel sturend optreden door middel van privéberichten en / of openbare berichten in het desbetreffende topic.
- Bij een overtreding van de huisregels zullen wij normaliter niet direct overgaan tot het uitdelen van een officiële waarschuwing, laat staan een verbanning. Wij zullen deze persoon dan eerst op diens gedrag aanspreken middels een privébericht / enkele privéberichten. Is dat reeds gebeurd en gaat deze persoon nogmaals over de schreef, dan riskeert deze alsnog een waarschuwing (en, bij herhaling, een verbanning).
- We gaan pas over tot een verbanning wanneer de gebruiker éérst een waarschuwing heeft gehad.
- Voorafgaand aan elke verbanning vindt overleg plaats tussen minimaal twee Moderatoren. Zijn die het er unaniem over eens dat een verbanning op haar plek is, dan zullen zij deze uitdelen.
- Chronologisch gezien is dit ons beleid per overtreding per forumgebruiker:
1. Privébericht(en), daarna waarschuwing
2. Eerste verbanning: een week
3. Privébericht(en), daarna waarschuwing
4. Tweede verbanning: een maand
5. Privébericht(en), daarna waarschuwing
6. Derde verbanning: een maand
7. Privébericht(en), daarna waarschuwing
8. Vierde verbanning: drie maanden
9. Privébericht(en), daarna waarschuwing
10. Vijfde verbanning: drie maanden
11. Privébericht(en), daarna waarschuwing
12. Zesde verbanning: permanent

Uitzonderingen:
- Wij behouden ons het recht voor om van deze richtlijnen af te wijken en milder dan wel strenger op te treden, afhankelijk van de 'zwaarte' van de overtreding(en). (Bijvoorbeeld: nog een extra privébericht in plaats van een waarschuwing, of een verbanning van een maand in plaats van een week.)
- Wanneer wij vaststellen dat een gebruiker in 1 van de volgende categorieën valt, krijgt deze direct een permanente verbanning:
1. overduidelijke forumtrollen
2. gebruikers die terugkeren ondanks een permanente verbanning
3. (reclame)spammers
Ik vind het beleid omtrent verbanning te rigide (klinken). Er wordt (schijnbaar) geen onderscheid gemaakt tussen mensen die hier langer zijn en mensen die hier korter zijn. Het beleid omtrent het (bijna) altijd eerst waarschuwen lijkt mij goed.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door reggie2 »

gosewijn schreef:Volgens mij is die opper aap ,toen hij van de rots is gevallen op zijn hoofd terecht gekomen .

Ik snap niet dat deze persoon alles mag en kan zeggen , ik maak een kleine opmerking van 48 uur proefslapen en krijg bericht ,laatste waarschuwing anders een ban . Nou kan er niet mee zitten .

Ik kreeg een berichtje dat ik "niet op de man "mag spelen. pfffft wat een raar en idioot forum zo.

HK loopt hier te gallen en wij krijgen een berichtje. Hoe eerlijk is dit forum.:-)

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@reggie

U bent niet de enige. :lol:

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
ook echt mijn laatste reactie hier
Alweer je laatste reactie?? Je verpest de hele sfeer hier.

Moderatie zet dit persoontje aub ff op non actief!!
Heb je het nu tegen Vroem? Zo ja, dan ben je twee zeer belangrijke woorden. Ergeren die aan je selectieve quote vooraf gingen, namelijk “zeer waarschijnlijk”.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Oh, ik heb het naast mijn naam staan rechtsboven. Anders kijk je bij je berichten daar kan je toch wel bij?

Gesloten