Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is toch opmerkelijk hoe groot de kans om slachtoffer van een misdrijf te worden is in Oxford.
J. Deltoer schreef:
02 nov 2022 08:10
Ik had een bordje "geen verkoop aan de deur" hangen, maar kreeg toch verkopers want dat bordje gold niet voor "goede doelen" informeerde colporteurs van abonnementen mij. Dus maar een strakkere tekst gehanteerd.
Ach, ieder zijn stijl. Tijdens de Corona-beperkingen werd bij ons nog aangebeld door een loterijverkoper, natuurlijk net als je het vlees wilt aanbraden. Hardnekkig en vasthoudende gespreksstrategie, totdat ik vroeg of het echt nodig is om een jachtgeweer tevoorschijn te halen om niet meer lastig gevallen te worden. Ze waren heel snel de straat uit ...

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is simpel. Geen belangstelling, goedendag, deur dicht.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vergeet Frost en Morse niet.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

breien schreef:
04 nov 2022 16:36
DS Dalziel heeft het deze week druk.
Gisteren beunhaasde hij als hoofdportier in Oxford. (...)
Inderdaad, en Lewis en Hathaway deden net of ze hun collega niet herkenden. Wat steekt daar achter?

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Die uitwisseling van acteur in de Engelse crimi's vind ik wel grappig.
Zag deze week Richard Bucket (spreek uit als Bouquete) in Midsomer Murders (Barnaby) op ZDFNeo

Jablan
Contacteer:

Tussendoor ... zijn we bezig een nalatenschap op te ruimen. Een goed deel is al bij musea terechtgekomen, nu zijn we bij de langspeelplaten aangekomen.

Wim Kan, Oudejaarsavond 1973. Wij hebben er een jaarboek bij gepakt voor alle namen en om überhaupt te weten wat er toen speelde, maar als je alle namen naar nu verandert, is het eigenlijk verrassend actueel. Toen tekort aan olie, nu tekort aan gas. Toen werd gehamsterd, nu wordt gehamsterd. Toen was de eerste reactie van de regering 'gaat u rustig slapen'. Nu geeft elke regering toe overvallen te zijn door alle ontwikkelingen.

Toen was er een partij met de naam PPR en die wilde windmolens, de VVD was tegen. We zijn 49 jaar verder en nog steeds is er discussie over windenergie.

Verandert er ooit iets in dit land?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
04 nov 2022 20:31
Verandert er ooit iets in dit land?
Nee.
Prediker I, vs. 9: 'Tgene datter geweest is, 't selve salder zijn: ende 't gene datter gedaen is, 't selve salder gedaen worden: so datter niet nieuws en is onder de Sonne.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kijk ook vaak naar Ketel1 uit Schiedam.
Lekker eigenwijs drankje net als de Vieux!

witte angora

Nee hoor, ik haal mijn jenever gewoon in de winkel. Maar wie denk jij nu eigenlijk in de maling te nemen? Je gelooft hopelijk toch zelf je eigen sprookjes niet, of wel?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

clowndelft schreef:
04 nov 2022 23:42
Ik woon er vlakbij in Delft een echte studentenstad.
Jij woont wel op heel veel plekken Ridder777. Vlaardingen, Schiedam, nu weer Delft.
Maar er zijn vast wel steden waar je claimt te wonen die ik gemist heb.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hoor, of liever lees eens even, clown. In een ander topic schrijf je dit:
clowndelft schreef:
04 nov 2022 22:38
?
Ik kan inloggen zonder IP adres, dus ze kunnen mij wel bannen, ik zal er altijd weer terugkomen.
Waarom begint een "nieuw" lid in hemelsnaam spontaan over IP-adressen en "altijd weer terugkomen"? Omdat het geen echt nieuw lid is natuurlijk, maar iemand die al eerder een IP-permaban heeft gekregen.

En dan schrijf je ook nog:
clowndelft schreef:
04 nov 2022 22:43
(...) Ze kunnen wel mijn account blokken, ik kan gewoon een nieuwe aanmaken!
Ik heb veel emailadressen.
Je bent door de mand gevallen. Jij weet dat, ik weet dat, iedereen weet dat.

Wees dan een echte vent en ga dan hier niet schijnheilig doen en de vermoorde onschuld uithangen met dit soort flauwiteiten:
clowndelft schreef:
04 nov 2022 23:42
Woont u in Schiedam?
Ik woon er vlakbij in Delft een echte studentenstad.
Wacht nou maar rustig af tot de moderator langskomt en verder geen forumleden meer uitschelden of beledigen, daar maak je echt geen vrienden mee. Een spelletje (mee)spelen wil ik echt wel, maar alleen als het fatsoenlijk blijft. Met een oen zonder fatsoen is er geen lol aan.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Helaas is de moderatie het laatste jaar niet zo geweldig meer.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wat ik wel vind, en laat ik het heel voorzichtig zeggen, erg overdreven is dat iemand het nodig vind om bij echt alle posts van clown fanatiek op de meldknop te drukken...
Jablan schreef:

Wim Kan, Oudejaarsavond 1973. Wij hebben er een jaarboek bij gepakt voor alle namen en om überhaupt te weten wat er toen speelde
Ik heb de conferences 79 en 82 gezien op tv destijds en die van 79 heb ik als lp. Wat kan kan kan kan alleen. Die van 73 zal ik zeker nog ooit beluisteren. Kan was uniek

witte angora

Wat mij betreft mag er ondertussen wel eens strafrechtelijk op worden getreden, sorry hoor.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

clowndelft schreef:
05 nov 2022 08:45
Meneer Kuklos loopt elke keer de boel te verraden
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Ik durf te wedden dat Meneer Kuklos met alle liefde belooft om nooit meer berichten van jou te melden als jij belooft om dit forum niet met nieuwe ellende te overspoelen.
J. Deltoer schreef:
05 nov 2022 07:39
Wat ik wel vind, en laat ik het heel voorzichtig zeggen, erg overdreven is dat iemand het nodig vind om bij echt alle posts van clown fanatiek op de meldknop te drukken...
Gek. Want dat is nu juist de enige logische reactie als iemand de forumregels overtreedt. Maar dat juist jij daar anders over denkt, verbaast natuurlijk niemand.

Jablan
Contacteer:

J. Deltoer schreef:
05 nov 2022 07:39
Jablan schreef:
Wim Kan, Oudejaarsavond 1973. Wij hebben er een jaarboek bij gepakt voor alle namen en om überhaupt te weten wat er toen speelde
Ik heb de conferences 79 en 82 gezien op tv destijds en die van 79 heb ik als lp. Wat kan kan kan kan alleen. Die van 73 zal ik zeker nog ooit beluisteren. Kan was uniek
Op YouTube is al veel geplaatst, zelfs 'het koffertje van Wim Kan' duikt op in de zoekresultaten. Bij ons was het koffertje volgestopt met vinyl van Wim Kan en andere theatermensen uit die tijd.

Denk je bijna klaar te zijn ... nee, nog een doos met 60-70 platen erin. Nog niet gekeken wat precies; de verzameling is heel erg breed georiënteerd.
Wij houden een digitale versie vast en daarna gaat het naar platenwinkel. Alles is in extreem goede staat, het is een mooie route naar een liefhebber.

*

Nog kort zeuren over de NOS. De hoofdredactie is dol op het formaat 'nieuws laten vertellen door mensen op straat'. Voor ons ongeloofwaardig, want we weten niet hoeveel mensen de verslaggever heeft aangesproken en welke mensen dan de uitzending halen.
In landen als Rusland is het een verkeerde benadering, omdat daar de communicatie indirect is èn het momenteel alleen een echo van de propaganda oplevert, waardoor de NOS onbedoeld meewerkt aan het verder verspreiden van die propaganda.
Bovendien duren die items lang, je kunt hetzelfde veel korter vertellen en dan blijft er tijd over voor ander nieuws. Zoals het feit, dat er nu 100.000 Russen in Servië zijn aangekomen, die inmiddels 2300 bedrijven hebben opgericht. Dat doe je niet als je van plan bent weer terug te gaan. Dat doe je wel als je geld hebt, een goed stel hersens en twee rechterhanden. (Vertaald naar Nederland: dit is alsof er 258.000 mensen zouden zijn bijgekomen.)

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

clowndelft schreef:
05 nov 2022 10:12
Ik ga mij terugtrekken op dit forum.
Beloofd is beloofd :wink:

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

clowndelft schreef:
05 nov 2022 10:19
Ik vind het wel jammer dat meneer Kuklos mij een trol noemt, want alles is op waarheid verteld.
Naar er bekend is woont er een hier bekende clown op de Hoofdstraat in Jeneverstad,

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
05 nov 2022 10:46
Leuk om te proberen
Algeheel vuurwerkverbod in twaalf gemeenten bij komende jaarwisseling - https://nos.nl/l/2451115
Zo'n algeheel vuurwerkverbod is zo nutteloos en totaal niet te controleren. Het vuurwerk dat echt overlast veroorzaakt is het illegale vuurwerk en dat is juist het vuurwerk dat je het hele jaar door ziet als er al een vuurwerkverbod is. Het legale vuurwerk wordt nu aan banden gelegd, die gebruikers gaan nu over op zwaarder illegaal vuurwerk. En de politie gaat niet controleren, want dat werkt niet.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Waar we in Nederland heel goed in zijn is allerlei regels bedenken, maar van handhaven zijn we niet.

Plaats reactie