Ik zou m'n eigen bijdragen óók nog eens checken op dit punt...
![Rolling Eyes :roll:](./../images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Als dat iedereen nou eens zou doen... inclusief, jazeker Moneyman himself....
Check:
Inderdaad. Taalgebruik als 'the swamp te drainen' ... dan ben je heel erg ver in je eigen wereld ondergedoken. Het betekent 'het moeras droogleggen' en zoals iedereen met een beetje basiskennis zou kunnen weten, een drooggelegd moeras is geen plek voor woningbouw, omdat de grond nog decennialang inklinkt. Kun je niets mee.
Nog zo één. Als je iedereen met een afwijkende mening consequent in de rubriek 'deugen' onderbrengt, inclusief afgeleide woordvormen, wat zegt dat over jou? Ben jij dan iemand, die niet wil deugen of ben je iemand, die na 0,5 seconde anderen al in een richting probeert te framen, omdat je zelf geen argumenten meer hebt?
J. Deltoer schreef: ↑10 feb 2025 12:55Als dat iedereen nou eens zou doen... inclusief, jazeker Moneyman himself....
Correct geciteerd. Blij dat u het ermee eens bent.
Al net zo zinng als je antwoorden aangaande de discussie over transmensen in vrouwensport.Jablan schreef: ↑10 feb 2025 16:07Inderdaad. Taalgebruik als 'the swamp te drainen' ... dan ben je heel erg ver in je eigen wereld ondergedoken. Het betekent 'het moeras droogleggen' en zoals iedereen met een beetje basiskennis zou kunnen weten, een drooggelegd moeras is geen plek voor woningbouw, omdat de grond nog decennialang inklinkt. Kun je niets mee.
Mis. Draining the swamp wil zeggen dat alles blootgelegd wordt, alle geldstromen, alle onverkozen machten enzovoorts. En dat een groot deel van de ambtenarij die niks zinnigs doet en niks toevoegt er uit gesmeten wordt. Wat het vooral niet wil zeggen is alleen de vriendjes van iemand toelatenJablan schreef: ↑10 feb 2025 16:07
Oftewel: klinkt leuk, maar het is niets meer dan een eufemisme voor 'we ontslaan iedereen en daarna komen alleen onze aanhangers in aanmerking voor een baan' of 'wie niet voor ons is, is automatisch tegen'.
Wat weer doet denken aan Oost-Europa tijdens het communisme: alleen als je lid was van de partij, kwam je hogerop in de maatschappij en wie ook maar een heel klein beetje tegen was, kreeg tegenwind vanuit de staat te verwerken.
Met het gevolg, dat je een overheid krijgt, die ziende blind en horende doof is, ook jou gegarandeerd niet ziet staan.
Yeah, the country is great again.
Het gaat niet om de afwijkende mening. Discussie over politici en hun beleid is niks mis mee. Maar dat gebeurt hier over het algemeen niet. Er wordt direct gesmeten met termen als fascisme, Trump is Hitler enzovoorts.Jablan schreef: ↑10 feb 2025 16:07Nog zo één. Als je iedereen met een afwijkende mening consequent in de rubriek 'deugen' onderbrengt, inclusief afgeleide woordvormen, wat zegt dat over jou? Ben jij dan iemand, die niet wil deugen of ben je iemand, die na 0,5 seconde anderen al in een richting probeert te framen, omdat je zelf geen argumenten meer hebt?
Weer zo'n "zinnige" reactie.
En die persoon krijgt van allerhande beledigingen te verwerken. Het begint met taal en daar eindigt het ook.
Jouw omschrijving. Als zoekopdracht levert de uitdrukking nog een vijftal variaties op, heel helder is het niet. Wel gevonden:kuklos schreef: ↑10 feb 2025 17:01Draining the swamp wil zeggen dat alles blootgelegd wordt, alle geldstromen, alle onverkozen machten enzovoorts. En dat een groot deel van de ambtenarij die niks zinnigs doet en niks toevoegt er uit gesmeten wordt. Wat het vooral niet wil zeggen is alleen de vriendjes van iemand toelaten.
*sips some tea*
Maar jouw omschrijving is uiteraard een feit.Jablan schreef: ↑10 feb 2025 19:35Jouw omschrijving.kuklos schreef: ↑10 feb 2025 17:01Draining the swamp wil zeggen dat alles blootgelegd wordt, alle geldstromen, alle onverkozen machten enzovoorts. En dat een groot deel van de ambtenarij die niks zinnigs doet en niks toevoegt er uit gesmeten wordt. Wat het vooral niet wil zeggen is alleen de vriendjes van iemand toelaten.
Trump heeft in zijn eerste termijn onderschat hoe groot het probleem is Daarom doet hij het nu anders.Jablan schreef: ↑10 feb 2025 19:35Als zoekopdracht levert de uitdrukking nog een vijftal variaties op, heel helder is het niet. Wel gevonden:
In zijn verkiezingsretoriek bedoelde Trump het beperken van de invloed van lobbyïsten en (buitenlandse) geldstromen mee, zowel in 2016 als in 2024. Op dit punt is hij redelijk standvastig in plaats van wispelturig.
Kijken we naar zijn 1e termijn, tijdvak 2017-2020, dan ziet de werkelijkheid er een klein beetje anders uit:
- de bureaucratie is gegroeid, ongeveer 2 miljoen extra ambtenaren (overheids-werknemers is de letterlijke vertaling)
- de totale federale uitgaven zijn bijna verdubbeld
Zoekmachine geeft een hele rij videos hierover. Hier eentje op basis van feiten met de optie voor ondertitels: Why Trump Failed to “Drain the Swamp" van John Stossel.
Heeft te maken met de forumgeschiedenis. Naar aanleiding van de soevereinen heb ik een jaar of wat terug een fictief onafhankelijk weiland geïntroduceerd. In het verlengde daarvan, want een onafhankelijk weiland midden in een land is niet altijd even praktisch, is er dus een onafhankelijk eiland ontstaan. Ben er nog niet helemaal uit waar het ligt. Volgens mij ergens in Indonesië, maar kan ook ergens midden in de oceaan zijn. Gewoon voor als ik behoefte heb alleen te zijn. En die behoefte heb ik vaak, heel vaak... Nu weer met al dat politieke geneuzel hier...Papegaaiduiker schreef: ↑10 feb 2025 19:45*sips some tea*
Ik heb het idee dat op het forum politieke discussies in een rap tempo oplaaien.
Bij mij op het werk zie je dat ook terug. Doe mij maar een Zwitserlandje.