Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:
22 jan 2021 11:17
witte angora schreef:
22 jan 2021 10:47
Net een interessant artikel gelezen over het verschil in biodiversiteit bij zandpaden en geasfalteerde wegen. Ik zou zeggen: ruim al het asfalt maar weer op. :D

https://www.naturetoday.com/intl/nl/nat ... &msg=27198
Dit krijgt wel steeds meer aandacht, we zijn nu voor een waterschap aan het onderzoeken waar er kansen zijn om bloemrijk onderhoud te gaan voeren, maw op welke stukken gebied van het waterschap, is het beheer en onderhoud zo aan te passen, dat er meer en diverse bloemen en planten kunnen groeien, met alle voordelen voor flora én fauna. Dit zonder de integriteit van de keringen en dijken aan te tasten.
Een interessant object is de oude wierdijk op Wieringen. Ken je dat? Ik ben er vorig jaar overheen geweest, ergens in juli/augustus. Het eigenlijke pad was onbegaanbaar door de vele distels, daar zou wel aandacht aan besteed moeten worden. Maar ik denk dat dit voor jullie onderzoek wel eens heel leerzaam zou kunnen zijn.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Voor wie het interesseert: Алексей Навальный over Putins Paleisje. YouTube-docu van 1u52min in het Russisch met Engelse ondertiteling en een hoog tempo.

Analyse van mijn betere helft: Leiders als Putin zien zichzelf als de staat in plaats van dienaar van de staat.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

I like the way she/he thinks, Jablan.
De waarheid is nòg gekker. Het is nooit maar 1 persoon. Zelfs in NoordKorea is het de goddelijke familie.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is iedereen binnen? Niet in de voortuin?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Bob Schurkjens schreef:
23 jan 2021 21:10
Een run op ' leenhonden ' dus veel hondenuitlaters buiten :lol:

witte angora

Bob Schurkjens schreef:
Nou... Net even wat chips uit de berging gehaald, stond nergens bij stil. Eenmaal boven op de galerij rijdt er een woutenbak een rondje over het parkeerterrein. Net op tijd boven dus... :oops:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

witte angora schreef:
23 jan 2021 21:36
Bob Schurkjens schreef:
Nou... Net even wat chips uit de berging gehaald, stond nergens bij stil. Eenmaal boven op de galerij rijdt er een woutenbak een rondje over het parkeerterrein. Net op tijd boven dus... :oops:

Nou, lekker dan.

Afbeelding

Ze zijn er klaar voor.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
Bob Schurkjens schreef:
Zolang die berging binnen is... :wink:

witte angora

Nou inderdaad. Waar ik woon is het een redelijk grote U-vormige flat, met in het midden een parkeerplaats waar je dus omheen kan rijden. Er is één toegangsweg naar die parkeerplaats, en dan kom je dus, als je wegrijdt, ook in een woonwijk uit. Geen winkels niks, we hebben geen last van hangjeugd of hangouderen, helemaal niks. Dat is hier nooit geweest ook.

Dus wat ze nou verwachten hier aan te treffen? Geen idee. Denk dat ze, ondanks het geklaag van tevoren dat het zoveel werk op zou leveren, niks te doen hebben.

Jablan
Contacteer:

Te mooi om onder te laten gaan in dat andere grote topic.
Nijogeth schreef:
20 jan 2021 00:21
Overigens zit ik nog wel met wat vragen over die avondklok.
- Welk bedrijf komt hem installeren?
- Mag ik zelf bepalen aan welke muur de klok komt?
- Krijgt iedereen dezelfde of is er een catalogus waar we uit kunnen kiezen?
- Zijn de batterijen inbegrepen (we blijven Nederlanders, toch?)?
- Zijn er verborgen kosten?
- Werkt dat ding ook overdag of moet ik daar zelf een klok voor aanschaffen?
- Als de klok kapot is, heb ik dan garantie?
- Mag ik mijn oude klok nog wel gebruiken?

Zoals je ziet is er nog veel onduidelijk, hopelijk komt de regering snel met antwoorden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Had je die ook niet al van 1000 kanten in je whatsapp of social media zien binnenkomen, Jablan?

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
Bob Schurkjens schreef:
Het plenst hier dus geen enkele aandrang om naar buiten te gaan!

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Net even een rondje gelopen en wat een heerlijke rust....zelfs geen herrie van de rijksweg, die anders altijd hoorbaar is op de achtergrond. (Achterkant van ons huis grenst aan donker park, geen gevaar voor politie....)
Na 5 minuten weer snel naar binnen, maar wilde het toch even meemaken, die stilte.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Arizonakid schreef:
23 jan 2021 23:34
Net even een rondje gelopen en wat een heerlijke rust....zelfs geen herrie van de rijksweg, die anders altijd hoorbaar is op de achtergrond. (Achterkant van ons huis grenst aan donker park, geen gevaar voor politie....)
Na 5 minuten weer snel naar binnen, maar wilde het toch even meemaken, die stilte.
Van noordoost Groningen , Drenthe, Twente , tot diep in de Achterhoek, in het Oosten des lands , nog inktzwarte nachten, miljoenen sterren en doodse stilte in de kleinere dorpen en in het buitengebied.

BTW : het inbrekersgilde moet nu ook steun vd regering vragen, hun inkomsten vallen nu weg :mrgreen:

witte angora

Zo, de eerste avondklok zit er op. De natuur, met name de dieren, zullen er blij mee zijn. Eindelijk, na vele decennia, eens een rustige, vrijwel ongestoorde nacht. :D

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Was toch wel vervelend die avondklok. Ik had wat vrienden en vriendinnen hier. Op 1 na bleven ze allemaal slapen. En op een bepaald moment zaten we ook allemaal die ene persoon naar huis te kijken, maar die wilde per se tot half 5 wachten.

witte angora

Nijogeth schreef:
24 jan 2021 10:35
Was toch wel vervelend die avondklok. Ik had wat vrienden en vriendinnen hier. Op 1 na bleven ze allemaal slapen. En op een bepaald moment zaten we ook allemaal die ene persoon naar huis te kijken, maar die wilde per se tot half 5 wachten.
:lol: :lol:

Wat heb jij een zwaar leven, Nijo. :mrgreen:

Jablan
Contacteer:

Moneyman schreef:
23 jan 2021 22:29
Had je die ook niet al van 1000 kanten in je whatsapp of social media zien binnenkomen, Jablan?
Die gebruiken we of niet of in andere talen. Eigenlijk is deze site de enige uitzondering.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Jablan schreef:
23 jan 2021 20:32
Voor wie het interesseert: Алексей Навальный over Putins Paleisje. YouTube-docu van 1u52min in het Russisch met Engelse ondertiteling en een hoog tempo.

Analyse van mijn betere helft: Leiders als Putin zien zichzelf als de staat in plaats van dienaar van de staat.
Ik ben nav Putins paleisje gaan zoeken.
Kwam terecht bij Putin, Medvedev, Sobtsjak , Chodorkovsky.

Dan een link naar "The wheel of fortune" van Thane Gustavson Zeer onthullend!
Een groot deel staat hier: https://books.google.nl/books?id=GSH3Ph ... &q&f=false

Rusland van nu is gebouwd rond de controle over olie&gas. De staat poogt olie, gas, mijnbouw via de vrijemarktmechanisme te stimuleren tot geld verdienen, wat meer belasting moet opleveren. De machthebbers delen mee (aandelen, baantjes) vanwege de compromissen die met die bedrijven gesloten moeten worden. Maar de machthebbers willen/moeten ook zorgen voor het volk. Met die argumentatie konden ze de echt wel losgeslagen vrijemarktexploitant Chodorkovsky aanpakken.
-Putin zorgt dat de gekozenen gemiddeld tevreden zijn.

-Mark Rutte is de Nederlandse Putin.

-Ik voorspel dat Navalny uiteindelijk dezelfde behandeling krijgt als Chodorkovsky. Allebei ageren ze te rechtstreeks tegen de gevestigde orde.

-Moskou is veroverd door Sobtsjek, Putin, Medvedev, cs vanuit StPetersburg/Leningrad. Analoog kan DenHaag in de toekomst veroverd worden door bv Eindhoven.

Jablan
Contacteer:

Uit de research van de mensen rond Aleksey Navalny komt een ander beeld naar voren. Mensen zoals Khodorkovsky zaten buiten de machtscirkel en door hen aan te pakken, kon Putin naar buiten toe laten zien, dat hij corruptie aanpakte. Alleen ... moesten ze ook aan zijn cirkel geld afdragen.

Het is onzeker hoe het verder gaat met Navalny. Meerdere pogingen om de man te vergiftigen zijn mislukt. Ballingschap zoals Khodorkovsky is een optie, maar dat past niet bij deze man, want hij en zijn vrouw leven voorbij de angst. In de gevangenis zal zijn conditie verslechteren, tenzij hij hulp krijgt. Optimistisch scenario: gevangenis buiten Moskou, waar hij een voorkeursbehandeling krijgt door middel van corruptie en te zijner tijd de gevangenis in goede gezondheid verlaat.

Mark Rutte vergelijken met Putin, lukt mij niet. Putin komt uit een andere traditie en zijn stijl van regeren is licht tsaristisch of die van het wilde oosten. Alles wordt per wet gelegitimeerd, al is het ordinaire diefstal en roof. Bovendien hanteert Putin een systeem van wederkerige afhankelijkheid, waarvan het doel is, om mensen te laten zwijgen over zijn echte motieven en levnesttijl. Wie hem wil laten vallen, valt zelf ook. Je kunt hem alleen ten val brengen, als je zelf nul connecties met hem of zijn inner crowd hebt.
Van Mark Rutte is bekend, dat hij niet eens onkosten declareert. De pogingen om hem te beïnvloeden, vallen direct op en gaan uiteindelijk niet door (dividendbelasting). Qua persoonijkheid is hij niet uit op persoonlijk gewin, zoals Putin dat wel is.

Plaats reactie