LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Radar »

ClaimConcept schreef:En waar is de functie Persoonlijk Bericht gebleven? Tot slot graag een nieuw (2e) venster via links in een bericht.
Persoonlijk bericht
Deze knop was wel al aanwezig en aanklikbaar, maar om de 1 of andere reden onzichtbaar. Dit is nu opgelost; de knop is te zien in de rechterkolom naast elk bericht (onder de gebruikersnaam, aantal berichten et cetera).

Let op: in de verticale weergave (bijvoorbeeld op een mobiel) valt deze kolom weg. Je hebt dan twee mogelijkheden:

1: klikken / tikken op de gebruikersnaam.
2: je (smartphone)scherm kantelen. Zodra je browser overschakelt naar de horizontale weergave (let op: dit kan uitgeschakeld zijn. Check dan je instellingen), zie je de kolom als het goed is weer verschijnen.

Links openen in nieuw venster
Goede suggestie, gaan we mee aan de slag.
harkja schreef:Als je de laatste post op een topic gelezen hebt en het is post (18) en later volgt dan een nieuwe post (19) dan blijf je je rot scrollen. Waarom niet net zoals in het oude forum het teken van de laatste post terugzetten dan kun je meteen de laatste post lezen. Het lijkt wel of Radar graag 'mens erger je niet' speelt :arrow:
Gaan we proberen op te lossen.

EDIT: Zou moeten werken nu. Als het goed is zie je rechts bovenaan een topic de link naar het eerste ongelezen bericht staan.

Heb je echter alle berichten in dat topic bekeken, dan verdwijnt deze link zodra je de pagina ververst. Is dat wat je bedoelde harkja?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door moederslink »

grun schreef: Tot het zover is, heb ik in het gebruikersprofiel de sorteerrichting omgedraaid, zodat de laatste berichten altijd als eerste getoond worden
Heb ik nu ook gedaan en je hoeft je niet meer " rot te scrollen " , aldus harkja
Ook n manier dus :wink:

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ah, dat had ik altijd al. In combinatie met de knop om naar de eerste ongelezen post te gaan vind ik dat ideaal.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door moederslink »

@moneyman :D
toch blijft de eerste ongelezen post ( blauw/ zwart :roll: ?!) nog voor een aantal schijnbaar wat onduidelijk .
Zelf blijf ik zeggen dat het niet verkeerd is om voorgangers ook te lezen , al hoeft dat natuurlijk ook weer niet - tig- keer :wink:

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door grun »

Radar schreef: Zou moeten werken nu. Als het goed is zie je rechts bovenaan een topic de link naar het eerste ongelezen bericht staan.
Maar je moet nog wel steeds inloggen om die link te zien, de meelezers zonder account zijn er niet mee geholpen.

In de vorige versie van het forum stond er in het topic overzicht naast de naam van de laatste reageerder een klein geel vierkantje, als je daarop klikte ging je meteen naar het laatste bericht. Dat werkte voor iedereen, inloggen was niet noodzakelijk. Is het niet mogelijk om dat tekentje terug te krijgen?

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door harkja »

Blijkbaar niet zal wel te ingewikkeld zijn. Waarom zou je een goed vorig forum in stand houden als je dit forum nu kunt
verpesten 8)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door crazyme »

harkja schreef:Blijkbaar niet zal wel te ingewikkeld zijn. Waarom zou je een goed vorig forum in stand houden als je dit forum nu kunt
verpesten 8)
Niet zo negatief doen, dit topic toont juist aan dat er naar gebruikers wordt geluisterd.

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:@moneyman :D
toch blijft de eerste ongelezen post ( blauw/ zwart :roll: ?!) nog voor een aantal schijnbaar wat onduidelijk .
Zelf blijf ik zeggen dat het niet verkeerd is om voorgangers ook te lezen , al hoeft dat natuurlijk ook weer niet - tig- keer :wink:
Sterker, het zou een hoop onzin schelen als iedereen de moeite zou nemen eerdere reacties te lezen ;-)
grun schreef:
Radar schreef: Zou moeten werken nu. Als het goed is zie je rechts bovenaan een topic de link naar het eerste ongelezen bericht staan.
Maar je moet nog wel steeds inloggen om die link te zien, de meelezers zonder account zijn er niet mee geholpen.

In de vorige versie van het forum stond er in het topic overzicht naast de naam van de laatste reageerder een klein geel vierkantje, als je daarop klikte ging je meteen naar het laatste bericht. Dat werkte voor iedereen, inloggen was niet noodzakelijk. Is het niet mogelijk om dat tekentje terug te krijgen?
Hoeveel moeite is het om een account aan te maken? Ik vind het prima dat een site geoptimaliseerd wordt voor de meer betrokken gebruikers.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door grun »

Moneyman schreef: Omdat die wellicht kleinere doelgroep wel de grootste bijdrage levert. Plat gezegd: van lezers wordt het forum niet beter, van schrijvers (soms :mrgreen: ) wel.
Daarin geef ik je gelijk, maar wellicht ziet radar dan kans om beide groepen tegemoet te komen door de functies voor beide groepen te combineren: de 'laatste ongelezen bericht' knop voor degenen die ingelogd zijn en tegelijkertijd het 'spring naar laatste bericht' icoontje voor de meelezers.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door harkja »

n de vorige versie van het forum stond er in het topic overzicht naast de naam van de laatste reageerder een klein geel vierkantje, als je daarop klikte ging je meteen naar het laatste bericht
wat @grun schreef dat bedoel ik Radar. Bedankt voor uw reactie.

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Geweldig bedankt Radar bij mij werkt het weer. Het tekentje is terug en ik kan weer
zoals vanouds meteen de laatste posting van een topic lezen zonder al dat gedoe met scrollen.....burp :D

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

En nu is het weer verdwenen :oops:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Toon actieve onderwerpen" en "Toon nieuwe berichten" geven exact hetzelfde zoekresultaat. Kan niet kloppen.

En dit is wat ik nog steeds krijg in Firefox
Afbeelding

Alle functies Gebruikerspaneel etc ontbreken

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:Ik heb nog wel een ander issue. Als je het forum op diverse devices leest (pc werk, laptop, pc thuis, Ipad) worden de "gelezen berichten" niet onthouden. Op het device waarop je hebt gelezen zijn de gelezen topics keurig zwart, maar als ik dan op de pc kijk is alles weer blauw. Een en ander wordt dus gelinkt aan de device, en niet aan de gebruiker. Wellicht kan dat meegenomen worden.
Even voor de zekerheid: hebben jullie deze nog op je netvlies?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door moederslink »

Bob Schurkjens schreef:"Toon actieve onderwerpen" en "Toon nieuwe berichten" geven exact hetzelfde zoekresultaat. Kan niet kloppen.
En dit is wat ik nog steeds krijg in Firefox Alle functies Gebruikerspaneel etc ontbreken
@Bob,
het verschil tussen actieve en nieuwe berichten is er wel:
*bij actieve berichten kun je tot op de laatste pagina kijken>>> nu---- t/m pagina 6
*bij nieuwe berichten zie je nu maar 2 pagina.s
Op het moment dat de moderatie de berichten opschoont kun je bij nieuwe berichten soms maar slechts 1 of 2 berichten zien.
Dat firefox niet werkt bij jou kan ik helaas niet verklaren .

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door harkja »

lies-oostveen schreef:En nu is het weer verdwenen :oops:
Ik heb de volgende PB verstuurd naar Radar:
n de vorige versie van het forum stond er in het topic overzicht naast de naam van de laatste reageerder een klein geel vierkantje, als je daarop klikte ging je meteen naar het laatste bericht

wat @grun schreef dat bedoel ik Radar. Bedankt voor uw reactie.

Beste redactie,

Wordt hier nog iets aan gedaan :?:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door moederslink »

harkja schreef:
lies-oostveen schreef:En nu is het weer verdwenen :oops:
in de vorige versie van het forum stond er in het topic overzicht naast de naam van de laatste reageerder een klein geel vierkantje, als je daarop klikte ging je meteen naar het laatste bericht
Wordt hier nog iets aan gedaan
Zou het kunnen dat zo.n vierkantje op een tablet nooit te zien is geweest?
Ik heb zo.n tekentje volgens mij nooit gezien naast de naam vd laatste reageerder of mis ik iets :roll: ?

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb het ook zowel op de pc als op de ipad nooit bewust gezien. Maar ik zou 'm toch niet gebruiken, dus ik ben er ook niet naar op zoek geweest.

alfatrion
Berichten: 21918
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:Zou het kunnen dat zo.n vierkantje op een tablet nooit te zien is geweest?
Nee.
moederslink schreef:Ik heb zo.n tekentje volgens mij nooit gezien naast de naam vd laatste reageerder of mis ik iets :roll: ?
Het valt ook haast niet op, maar ik heb het altijd super handig gevonden.

https://www.phpbb.com/community/viewforum.php?f=466
Zie rechts aan het einde van alle topics.

https://www.phpbb.com/community/viewtop ... #p14374206
Zie in het bericht bovenaan voor "Postby cprgolds » Tue Mar 08, 2016 1:37 am"

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door crazyme »

Moneyman schreef:Ik heb het ook zowel op de pc als op de ipad nooit bewust gezien. Maar ik zou 'm toch niet gebruiken, dus ik ben er ook niet naar op zoek geweest.
Zit wel in de software :
http://try-phpbb.com/31x/

Functie : view the latest post. Zit ook in deze versie, maar is waarschijnlijk weg gehaald om het forum clean te krijgen.

Of om te zorgen dat niet alleen het laatste bericht wordt gelezen.
Wanneer ik de afweging zou maken zou ik alleen om deze reden de functie laten vervallen.

Gesloten