| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 2x huur op je naam mag dat?
2x huur op je naam mag dat?
Ik heb een vraag misschien kan iemand me helpen.
Mijn man's ex-vrouw heeft een uitkering en een huur flat in de gemeente Rotterdam, waar ze woont met de 2 kinderen.
Nu woon ik met mijn man en een kleine in Waddinxveen op een woonwagenkamp. Nu is het probleem dat de grond waar wij op staan op haar naam staat (wij betalen de huur, gas water licht enz.) Nu is mijn mijn vraag mag zij 2 huren (flat en grond) op haar naam hebben staan. Ook nog in 2 gemeentes en in op de huurgrond staat ze niet meer ingeschreven (al 2 jaar)???
Ik begin een beetje wanhopig te worden, over wat nou wel of niet mag. Wie oh wie kan me duidelijkheid geven???
Mijn man's ex-vrouw heeft een uitkering en een huur flat in de gemeente Rotterdam, waar ze woont met de 2 kinderen.
Nu woon ik met mijn man en een kleine in Waddinxveen op een woonwagenkamp. Nu is het probleem dat de grond waar wij op staan op haar naam staat (wij betalen de huur, gas water licht enz.) Nu is mijn mijn vraag mag zij 2 huren (flat en grond) op haar naam hebben staan. Ook nog in 2 gemeentes en in op de huurgrond staat ze niet meer ingeschreven (al 2 jaar)???
Ik begin een beetje wanhopig te worden, over wat nou wel of niet mag. Wie oh wie kan me duidelijkheid geven???
Re: 2x huur op je naam mag dat?
Je kunt maar in 1 gemeente staan ingeschreven,in twee is onmogelijk.Is de grond gehuurt of eigendom?
Allebei zijn huur, de grond waar de woonwagen opstaat is huur in Waddinxveen (hier staat ze niet meer ingeschreven) en de flat is ook huur in rotterdam (hier staat ze ingeschreven)
-
VioletPrue
Heeft zij een Bijstandsuitkering?
Zo ja, zal de gemeente dat een beetje een rare constructie vinden.
Zo ja, zal de gemeente dat een beetje een rare constructie vinden.
Ze heeft een uitkering voor alleenstaande moeder met 2 kinderen en wat voor uitkering precies weet ik niet maar ik dacht een wbb uitkering.
-
arthur2000
Ligt het aan mij of is dit een HELE rare constructie

-
VioletPrue
Wwb is inderdaad Bijstand.muisje80 schreef:Ze heeft een uitkering voor alleenstaande moeder met 2 kinderen en wat voor uitkering precies weet ik niet maar ik dacht een wbb uitkering.
Ik denk dat de gemeente raar op zou kijken als zij hier van horen.
Kan mij niet voorstellen dat iemand in de Bijstand buiten de gemeente een stuk grond kan huren in deze constructie.
-
the_hurricane
waarom schrijven jullie dit dan niet over op de naam van haar ex ? dan is het probleem toch uit de wereld. Jullie betalen al de huur toch, alleen de naam is nog van haar op het huurcontract of niet ?
Wil zij daar dan niet aan meewerken of zo ?
Wil zij daar dan niet aan meewerken of zo ?
-
witte angora
Bij mijn weten mag dit niet. Je zou het zelfs als illegale onderhuur kunnen bestempelen. Een en ander hangt er natuurlijk van af hoe het zo gegroeid is. Ik neem aan dat dit al speelt sinds de ex van je man naar Rotterdam ging? Dan is het, denk ik, nu wel tijd om orde op zaken te stellen, dat de huur op naam van je man komt te staan. Als ze gehuwd waren, of een samenlevingscontract hadden, dan heeft hij er recht op om de grond op zijn naam te laten zetten.Nu is mijn mijn vraag mag zij 2 huren (flat en grond) op haar naam hebben staan.
Wij willen het ook graag op onze naam hebben, alleen zij wil niet mee werken en de woningbouw (AWS) doet ook een beetje raar. Eerst moesten we bewijzen dat ze niet meer ingeschreven stond in W'veen en dat alleen wij ingeschreven stonden (kost 12 euro) daarna moesten we bewijzen dat ze gescheiden zijn (kosten ook weer 12 euro) en nu zegt de woningbouw dat mevrouw moet tekenen. Vandaar dat ik deze oproep heb gedaan, zodat we door jullie reacties wat wijzer worden. Weet iemand nog een goedkope (liefst prodeo) advocaat? Die ons met deze zaak kan helpen
Alvast bedankt voor jullie reacties
Zou toch de woonwagenwet eens bekijken wat er wel en niet mag, ik weet dat deze wet in 2010 is aangepast maar ik denk dat je daar de antwoorden kan vinden.
-
witte angora
Ik heb net even op de site van de huurcommissie gekeken, zij zullen waarschijnlijk niets voor jullie kunnen betekenen. Hun advies is contact op te nemen met het juridisch loket. Het eerste gesprek is meestal gratis, daarna krijg je, afhankelijk van de hoogte van je inkomen, een zgn toevoeging, oftewel, je betaalt een kleine bijdrage, en verder is het pro deo.muisje80 schreef:Wij willen het ook graag op onze naam hebben, alleen zij wil niet mee werken en de woningbouw (AWS) doet ook een beetje raar. Eerst moesten we bewijzen dat ze niet meer ingeschreven stond in W'veen en dat alleen wij ingeschreven stonden (kost 12 euro) daarna moesten we bewijzen dat ze gescheiden zijn (kosten ook weer 12 euro) en nu zegt de woningbouw dat mevrouw moet tekenen. Vandaar dat ik deze oproep heb gedaan, zodat we door jullie reacties wat wijzer worden. Weet iemand nog een goedkope (liefst prodeo) advocaat? Die ons met deze zaak kan helpen