LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 40 euro administratiekosten bij aanvragen toeslag?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Horticuli
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2018 11:20

40 euro administratiekosten bij aanvragen toeslag?

Ongelezen bericht door Horticuli »

Vanmorgen wilde ik een wijziging doorgeven n.a.v. mijn huursubsidie. Ik had het idee, dat ik met de belastingdienst zelf te maken had, en verbaasde me erover €39.50 aan admin.kosten te moeten betalen.
Het blijkt, bij navraag van de belastingen, dat als je naar "toeslagen aanvragen" gaat, je bij een commerciële club terechtkomt.
Stuitend!
Kan ik het bedrag terugpakken van mijn bank?
Het schijnt legaal te zijn, maar wel onfris.
Met vriendelijke groet, Horticuli (71 jaar)

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: 40 euro administratiekosten bij aanvragen toeslag?

Ongelezen bericht door mahadma »

Nee, dat kunt u NIET terugpakken van de bank. Doet u dat wèl, dan krijgt u een herinnering, daarna een aanmaning met extra kosten en als u het op laat lopen zelfs een rechtszaak met loonbeslag. U heeft geklikt op de toppositie en daar staat ADV bij, dus advertentie. De correcte weg is gewoon http://www.belastingdienst.nl Bovendien wordt er ook duidelijk gemeld dat dit ook geld kost voordat u in gaat vullen.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: 40 euro administratiekosten bij aanvragen toeslag?

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Kunt u toevallig iets meer informatie geven der middel van welke site u dit gedaan heeft?
toeslagen.nl heb ik zelf nog recentelijk wijzigingen ingevuld en hier kwamen geen kosten bij.
Het is mogelijk dat u via google "toeslagen aanvragen" op een reclame site bent gekomen als toeslagenaanvragen.net bijvoorbeeld maar wil geen aannames doen van wat er gebeurt is.

Lowieze
Berichten: 6720
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: 40 euro administratiekosten bij aanvragen toeslag?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Horticuli schreef:Vanmorgen wilde ik een wijziging doorgeven n.a.v. mijn huursubsidie. Ik had het idee, dat ik met de belastingdienst zelf te maken had, en verbaasde me erover €39.50 aan admin.kosten te moeten betalen.
Het blijkt, bij navraag van de belastingen, dat als je naar "toeslagen aanvragen" gaat, je bij een commerciële club terechtkomt.
Stuitend!
Kan ik het bedrag terugpakken van mijn bank?
Het schijnt legaal te zijn, maar wel onfris.
Met vriendelijke groet, Horticuli (71 jaar)

Wat doet dat commerciële bedrijf dan voor dat geld? U bent namelijk de enige die via Toeslagen.nl iets kunt veranderen aan uw huurtoeslag.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: 40 euro administratiekosten bij aanvragen toeslag?

Ongelezen bericht door yan »

Nee natuurlijk niet.
U typt lukraak iets in en vult dit in op een website zonder te controleren of dit de website is waarop u denkt te zitten.

Er staat op de site duidelijk vermeld:
Wij controleren en verwerken uw aanvraag en sturen deze vervolgens naar de Belastingdienst. Uw DigiD hebben wij hiervoor niet nodig. Hiervoor betaalt u slechts eenmalig € 39,5, ongeacht het soort toeslag
Oftewel, u heeft bij deze website gewoon een dienst gekocht.
Dat zal dus betaald moeten worden.

Horticuli
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2018 11:20

Re: 40 euro administratiekosten bij aanvragen toeslag?

Ongelezen bericht door Horticuli »

dank voor jullie reakties, Horticuli

Lady1234
Berichten: 27337
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 40 euro administratiekosten bij aanvragen toeslag?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lowieze schreef:
Horticuli schreef:Vanmorgen wilde ik een wijziging doorgeven n.a.v. mijn huursubsidie. Ik had het idee, dat ik met de belastingdienst zelf te maken had, en verbaasde me erover €39.50 aan admin.kosten te moeten betalen.
Het blijkt, bij navraag van de belastingen, dat als je naar "toeslagen aanvragen" gaat, je bij een commerciële club terechtkomt.
Stuitend!
Kan ik het bedrag terugpakken van mijn bank?
Het schijnt legaal te zijn, maar wel onfris.
Met vriendelijke groet, Horticuli (71 jaar)

Wat doet dat commerciële bedrijf dan voor dat geld? U bent namelijk de enige die via Toeslagen.nl iets kunt veranderen aan uw huurtoeslag.
Wat dat bedrijf doet? Zij voeren die wijziging in, heel simpel.

Zoé
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 aug 2017 19:53

Re: 40 euro administratiekosten bij aanvragen toeslag?

Ongelezen bericht door Zoé »

Dat is toch al langer bekend. Je moet even goed kijken dat je niet op een commerciële site klikt die dit graag even voor je wilt regelen. Deze site staat vaak net boven de originele site van de belastingdienst.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 40 euro administratiekosten bij aanvragen toeslag?

Ongelezen bericht door renewouters »

Zoé schreef:Dat is toch al langer bekend. Je moet even goed kijken dat je niet op een commerciële site klikt die dit graag even voor je wilt regelen. Deze site staat vaak net boven de originele site van de belastingdienst.
De advertentie van dit bedrijf staat inderdaad bovenaan. Maar wie laat zich nu beinvloeden door reclame? ;-) ( ;-) omdat bijna iedereen altijd zegt zich niet te laten leiden door reclame)

Gesloten