LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aan huren hou je niks over.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben de gast van boven ja, en ik heb zelf 2 huizen, geen schulden, zelf huur ik gewoon.
En over rechten studeren, ik denk een universiteits graad in de natuurkunde is meer dan dat jij ooit bijelkaar kunt optellen in je leven.
Dus als dat alles is wat je wilt toevoegen ipv tegenargumenten dan maak ik geen woorden meer vuil aan je 'still in the state of denial' ;-)

Dus ga gauw terug naar je dagelijkse illusie en hokje want anders raak je maar in de war.

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Oh, je hebt natuurkunde gesturdeerd. Tja, je bent misschien goed in dat vak. maar was je nu maar zo wijs om je te beperken tot je eigen vakgebied. Jij denkt dat omdat je een graad in de natuurkunde hebt, dat je daarom over juridische zaken uitspraken kan doen. Niet slim.

Lucifer

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Lucifer »

Ik vind de opmerking van"gast op 31 mei"OK!

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik woon ook in een huurhuis. Ik woon prima naar mijn zin, maar zou best iets willen kopen. Maar hier in de randstad zijn de prijzen zo giga hoog, dat ik echt geen hypotheek kan krijgen. Vind ik heel jammer, maar het is niet anders. Ik ga niet aan de andere kant van het land wonen om iets te kopen. Ik heb hier familie, vrienden en een leuke baan. En dat vind ik net iets belangrijker dan een huis. En dat gezeik van die lui die elkaar zitten af te katten.... Hebben jullie niks anders te doen ofzo?? Is het zo moeilijk om elkaar een beetje in de eigen waarde te laten? Stelletje stakkers... :roll:

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

We worden allemaal gepakt door dit kabinet,dus inplaats van mekaar hier voor gek uit te maken,wat hier kopers en huurders doen,kunnen we beter dit kabinet een schop onder hun GAT geven,want dat zijn degene die ons tengronde richten.Dus ook als je een huizenkoper bent pakken ze je,dat kan nu zijn of over een paar jaar !

Groet

Ron V

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Ron V »

Ik ben het echt spuugzat. Echt, ze geven meer macht aan werkgevers om de werknemers op te branden voor een economie wat niet te redden valt met dit beleid en die )#$*(@#)$*^%!)@$#(%!)@$(% EU.

Van een goed loon blijft bijna niks over. Je wordt er gewoon MOE van, geen wonder dat sommige mensen zo ziek van dit beleid worden dat ze DAARDOOR de bijstand in gaan.

Lucifer

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Lucifer »

Inderdaad Ron het is echt [/b]waardeloos in nederland en toch veel onnozele burgers die zeggen "het is in nederland goed geregeld" DOM!

Ron V

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Ron V »

Ja, die amerikaanse toestanden die beginnen hier ook door wanbeleid.
Werknemers krijgen niet meer rechten, was dat maar waar, maar rechten worden ontnomen of gewijzigd. Mensen moeten straks, als het aan een paar jojo's ligt, ook op zaterdag werken, minder vrije dagen en langer door werken per dag. Mensen die bijv jarenlang premies betalen en op straat komen te staan krijgen te horen van een slavendrijver bij het cwi dat ze maar elk werk aan moeten nemen en het liefst binnen 6 maanden. En ga zo maar door..

J.Slim

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door J.Slim »

Om een en ander maar weer eens on topic te krijgen:
Laatst gewijzigd: 29-06-2004 15:17


Rabobank: huidige prijsstijgingen huizenmarkt niet houdbaar


De Rabobank waarschuwt in het economisch kwartaalbericht van deze maand dat prijsstijgingen op de huizenmarkt onhoudbaar zijn geworden, dat komt door het sombere economische klimaat en de hoge prijsniveaus van koopwoningen.

Huizenmarkt remt af
De Rabobank, de grootste hypotheek-verschaffer van Nederland, stelt dat de bijleenregeling de doorstroming op de woningmarkt tijdelijk en éénmalig heeft gestimuleerd.

Door de bijleenregeling moet de winst op het verkochte huis, fiscaal gezien, worden ingezet bij de aanschaf van het volgende huis. Vanaf 1 januari geldt deze regeling waardoor de huizenmarkt nu gaat afremmen, aldus de bank. Daarbij lijkt de kapitaalmarktrente een opwaartse beweging te hebben ingezet. De hypotheekrente is een afgeleide van deze lange rente.

Ondersteunende factoren
Ondersteunende factoren voor het prijsniveau van koopwoningen blijven de nog steeds zeer lage renteniveaus en de aanhoudende krapte als gevolg van de te geringe nieuwbouwproductie. Bovendien verwacht de Rabobank een aantrekkende economie wat de koopbereidheid op de woningmarkt ten goede zal komen.

Lees ook:
 Dossier ontwikkelingen op de huizenmarkt


En nou niet weer zeggen dat ik jullie niet gewaarschuwd heb; hoe vaak moet ik het hier nog zeggen DE KAPITAALMARKT RENTE IS STIJGEND! We krijgen dus een probleem!!

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Ja J. Slim, nu weten we het wel, we zijn gewaarschuwd. Dat worden we al tien jaar, en als er dan echt eens een procentje van de prijs afgaat is er altijd wel iemand die kan zeggen: "dat zei ik toch?" (inderdaad, nadat je eerst tien jaar de plank mis hebt geslagen.

P71

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door P71 »

Ik woon in een zeer mooie groene buurt met een grote vijver voor mijn (flat)deur. De woning is een huurwoning, zeer goed onderhouden en van een betrouwbare verhuurder.

Als ik deze woning zou moeten kopen dan weet ik zeker dat de heren makelaars (synoniem voor geldbelust schorem) de omgeving van mijn woning zo zwaar zouden laten meetellen dat de 45 jaar oude flat ineens verandert in een "prettige stadswoning met riant uitzicht", verkoopprijs? Hou maar op!
Dankzij het feit dat mijn woning een huurwoning is heb ik de kans om in een leuke buurt te wonen voor een reeële prijs.

Dank u!

rex158

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door rex158 »

:D :D ze hebben het allemaal over huren of kopen .
als je een huis koopt neem dan ook eens een wao en arbeidsongeschikt heids verzekering heb mijn huis ook gekocht na 3 jaar heb ik een ongeval gehad en mijn baas ging ook nog over de kop ben nu 80 a 100 procent afgekeurd maar mijn hypotheek word netjes door mijn verzekering betaald[/b]

deafcook

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door deafcook »

zo allemaal

ik ben zelf een huurder krijg als goed is huursubustie voor mijn woning.
mijn woning kost al 496 euro aan huur alleen.
de huurprijzen zijn zo hoog en iedereen die eigen woning heeft kan goedkoop wonen dankzij hypotheekaftrek en dan lees ik in de krant dat er bezuinigd gaat worden op huursubustie waar is den haag mee bezig!!!!!!

kan beter hypotheek rente af schaffen.
ipv woonkostenkorting gaan geven via belasting die trouwens gekoppeld is aan inkomen zo heeft iedereen eerlijk de keus om te kiezen huur of kopen. dit is al het geval in engeland en duitsland.

den haag verdomt gewoon om meer sociale huurwoningen gaan bouwen of sociale koopwoningen voor starters.

dat is de probleem in den haag.
ook is bekend als hypotheekaftrek afgeschaft zou worden zou den haag ook veel stemmen kosten.

de banken zeggen zelf door die hypotheekaftrek zijn de prijzen van de koopwoningen enrom gestegen.

wie zijn er fout in den haag ? de projectonwikkelaars,makelaars,gemeenten,woningbouwst of ver,politiek zelf

zeg het zelf maar!!


groeten bastiaan die graag een goedkope koopwoning wil.

pb

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door pb »

het maakt niet uit als je een huis koopt of huurt want je moet voor allerbij heel je leven werken,en als je pech hebt ben je straks 65 jaar en misschien zit je dan wel in het bejaarde huis wat heb je dan aan een koophuis(eigen huis) ja als je dood bent gaan je kinderen er om vechten

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben zelf een huurder krijg als goed is huursubustie voor mijn woning. mijn woning kost al 496 euro aan huur alleen.
Voor 496 euro kun je nauwelijks meer in een koopwoning gaan wonen tegenwoordig, zelfs na aftrek van hypotheekrente. En dan krijg jij als huurder nog huursubsidie!
Als ik dit zo lees dan denk ik: schaf de huursubsidie maar af en geef dat geld aan de eigenaren van koopwoningen. Dat is eerlijker.

Wilson

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Wilson »

Voor 496 euro kun je nauwelijks meer in een koopwoning gaan wonen tegenwoordig, zelfs na aftrek van hypotheekrente. En dan krijg jij als huurder nog huursubsidie!
Als ik dit zo lees dan denk ik: schaf de huursubsidie maar af en geef dat geld aan de eigenaren van koopwoningen. Dat is eerlijker.

Een beetje domme opmerking. Hypotheekrente-aftrek is toch ook subsidie (verkapte) en dat kost de staat meer dan de huursubsidie.

Ben nieuwsgierig wat er gaat gebeuren als de rente omhoog gaat. Ik heb nu al medelijden met al die mensen die hun hypotheek voor het grootste gedeelte aflossingsvrij hebben.

Ik durf te voorspellen dat wij over 5 jaar een " Hypotheekschandaal" a la Legio Lease hebben. Waarbij de de zogenaamde " Hypotheek-adviseurs " de afgelopen jaren op schandalige wijze hun zakken hebben gevuld door verkeerde adviezen (provisiejagen) te geven.

Bij the way, De huizenprijs in Amsterdam is al meer dan 6% gedaald.

wilson

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door wilson »

ze hebben het allemaal over huren of kopen .
als je een huis koopt neem dan ook eens een wao en arbeidsongeschikt heids verzekering heb mijn huis ook gekocht na 3 jaar heb ik een ongeval gehad en mijn baas ging ook nog over de kop ben nu 80 a 100 procent afgekeurd maar mijn hypotheek word netjes door mijn verzekering betaald
Wacht maar totdat de plannen van Van de Geus door gaan. Dan zal je verzekeraar er heel anders over denken.

speldekamp

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door speldekamp »

Ik huur dus nu een huis, maar ik denk er sterk over om toch te kopen, we hebben al heel lang trammelant met de huurbaas (particulier) hij wil dus niets laten maken, ik heb een zonnnescherm 2 jaar terug aan de muur laten plaatsen, nu is de muur gaan schuren, ik durf nu al 2jaar het zonnescherm te gebruiken, omdat dan de hele muur en zonnescherm naar beneden komt, ik ben nu bezig met de huurcommissie :( :oops: . Ik heb 2 bouwbedrijven laten kijken hun oordeel is dat de scheuren die zijn ontstaan niet door het zonnescherm komen. Maar ja is zit pal op het zuiden, zonder zonnescherm.
Als ik dus een eigen huis had , had ik dat allang laten maken, maar nu niet

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, lees je polis eens nog een keer, die verzekering is maar voor een bepaalde periode en je bent afhankelijk van je verzekeraar en straks je eigen bijdrage.

Ik blijf erbij dat een huis kopen je een vette schuld oplevert en je zwaar risico neemt, tegen de tijd van afbetaling ben je als een oudje allang blij met een klein optrekje die je huurt, want probeer maar met een aow/pensioen je huis te onderhouden en van je leven te genieten in wat nog rest.

Nee hoor, het is of in een keer kopen of lopen.

wilson

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door wilson »

Ik blijf erbij dat een huis kopen je een vette schuld oplevert en je zwaar risico neemt, tegen de tijd van afbetaling ben je als een oudje allang blij met een klein optrekje die je huurt, want probeer maar met een aow/pensioen je huis te onderhouden en van je leven te genieten in wat nog rest.

Er is niks mis mee om een huis te kopen. Maar dan gelijk aflossen in de vorm van een linaire- of een annuiteiten hypotheek. De heren " Hypotheekadviseurs" zullen daar wel anders over denken.

Ik zit nu voor 150 Euro per maand in een huis wat over een paar jaar vrij is. En dat voor mijn veertigste.

En al die verhalen over maximale belastingaftrek etc etc. Dat noem ik last hebben van mentaal boekhouden.

Gesloten