LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aan huren hou je niks over.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
!!!!

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door !!!! »

Ik woon niet in Roodeschool (zoals jij probeerd te beweren) en (helaas) ook niet in de randstad (waar ik overigens heel graag naar terug zou willen, maar dat terzijde).....
Woon in de hoofdstad van Gelderland!!!! Zijn ook niet volop woningen te krijgen, maar daar kan je zelf rekening mee houden....
je vroeg genoeg laten inschrijven bijvoorbeeld.....
Helaas zijn de mensen daar tegenwoordig te gemakzuchtig voor.

Ook in de Randstad zijn nog genoeg huurwoningen te krijgen, maar net wat ik al eerder zei, je moet niet te veel eisen gaan stellen....

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Tijdig in laten schrijven, makkelijker gezegd dan gedaan. Eerst moet je een baan hebben in de stad zelf, en zo niet dan moet je eerst jaren in de stad wonen voordat je maatschappelijke binding hebt, en daarna weer jaren wachten voordat je in aanmerking komt voor een flat in een achterstandswijk. Dan ben je vijf jaar verder.
Dom geklets over te veel eisen stellen of zo verandert niks aan de realiteit.

Hoe het in Arnhem is weet ik niet.

!!!!

Het zelfde als in de randstad en de rest van nederland (platteland niet meegerekend)

Maar het enige wat ik wil zeggen is dat een ieder voor zichzelf uit moet maken of hij/ zij wil huren of kopen.....
Valt mij gewoon sterk op hier dat mensen elkaar constant dingen proberen aan te praten en andere om niks veroordelen.

Gast

Maar het enige wat ik wil zeggen is dat een ieder voor zichzelf uit moet maken of hij/ zij wil huren of kopen.....
Het enige dat ik wil zeggen is dat niet iedereen vrij is om de beslissing te nemen om te huren.

Als je in Arhem komt wonen, duurt het dan ook vijf jaar voordat je IETS kan huren?

!!!!

Ehhhhhhhhhh, ja of je moet aan tonen dat het urgent is......
Of de manier dat wij 16 jaar geleden (jammer genoeg) naar Arnhem zijn gekomen, maar dat is niet voor een ieder weggelegd.....

Gast

Hoezo jammer genoeg? Arnhem is toch zeker een hele leuke en fijne stad om in te wonen hoor!

!!!!

Voor een Arnhemmer misschien wel, maar voor mij niet.

Gast

Nu, ik ben ook geen Arnhemmer, maar kom er wel regelmatig. Heb er ook familie wonen in Elderveld. Ik vind het centrum leuk en ook kom ik graag op Kronenburg. Maarja, ieder zijn smaak en misschien heb je wel gelijk, als je er niet vandaan komt!

Ik vind ook dat de huizen daar nog redelijk betaalbaar zijn bij andere gemeentes vergeleken. Ik kijk weleens bij Funda.nl.

!!!!

Ik weet natuurlijk niet waar jij vandaan komt, maar neem aan uit de omgeving van Arnhem.
Voor iemand uit het oosten van nederland zal het een stuk makkelijker zijn in Arnhem dan voor iemand die van oorsprong uit het westen komt.
Heerst toch een hele andere mentaliteit.

En wanneer je het over de betaalbaarheid van woningen hebt in Arnhem vraag ik me af of je het over huur- of koopwoningen hebt.
Ik ben zelf echter van mening dat ze beide te hoog liggen Arnhem, maar dat is een persoonlijke mening.

???

Ongelezen bericht door ??? »

beste !!!,wat is het verschil van mentaliteit van een wereldburger uit het westen van nederland en een wereldburger uit arnhem?ik ben heel benieuwd naar je antwoord.

Tellie

Ongelezen bericht door Tellie »

Arnhemmers zijn verschrikkelijk stug.
Ik heb er nooit aan kunnen wennen en ik zal er ook nooit aan wennen.
Je weet nooit wat je aan een arnhemmer hebt.
Het ene moment zijn ze heel erg vriendelijk en de andere keer ben je net lucht voor ze, terwijl er niks is voorgevallen.

Ik kan daar niet zo goed tegen.
Heb liever dat ze het recht in mijn gezicht zeggen wanneer er iets is, dan dat achterbakse gedoe.

Westerlingen zijn over het algemeen wat directer.
Je weet tenminste wat je aan ze hebt.

Gast

Tellie, ben je dezelfde als !!! Denk ,t wel hè?O ja ik moet dan even nog zeggen dat ik inderdaad ook uit het oosten van het land kom.

Wat ik van westerlingen vind is dat ze bv, op vakantie in Spanje altijd zò nadrukkelijk aanwezig zijn. Ik geef maar een voorbeeld hoor van wat ik zelf meemaak! En natuurlijk ook niet iedereen, maar over het algemeen toch wel! Nou, geef mij dan de Brabanders maar!

mirtje

Ongelezen bericht door mirtje »

He Kul Uit ARNHEIM Huisje 200.000 Eurie kost +/- 667,00 eurie per maand. :idea:

Vul zelf in mensen wat je kunt betalen en verkoop geen KUL hier :!:

Tellie

Ongelezen bericht door Tellie »

Tellie, ben je dezelfde als !!! Denk ,t wel hè?O ja ik moet dan even nog zeggen dat ik inderdaad ook uit het oosten van het land kom.

Wat ik van westerlingen vind is dat ze bv, op vakantie in Spanje altijd zò nadrukkelijk aanwezig zijn. Ik geef maar een voorbeeld hoor van wat ik zelf meemaak! En natuurlijk ook niet iedereen, maar over het algemeen toch wel! Nou, geef mij dan de Brabanders maar!
Ik kom zelf van oorsprong uit het westen en woon nu al weer jaren in Arnhem.
Ik merk zelf nog steeds heel sterk dat ik me meer verbonden voel met het westen.
zal ook altijd wel zo blijven denk ik.

Dat westerlingen op vakantie altijd zo aanwezig zijn, heb ik persoonlijk niet zo heel veel moeite mee.
Ligt ook een beetje aan de manier waarop, denk ik.
Ik merk zelf heel erg sterk dat de mensen uit het westen een stuk spontaner zijn dan de mensen uit het oosten.
Ik kan dat gewoon beter waarderen.
Iedereen kan alles tegen mij zeggen, zolang het maar op een eerlijke manier gebeurd.
Dat mis ik heel sterk in het oosten (in Arnhem).
Heb hier te vaak het gevoel dat mensen me een mes in de rug steken en daar hou ik niet van.
heb dan het lef om het in mijn gezicht te zeggen.

???

Ongelezen bericht door ??? »

Beste !!!! arnhemmers zijn inderdaad stug maar je moet niet generaliseren.verder alles goed hier :)

Gast

Nou, ik woon in de randstad, maar dat kunnen ook stugge mensen zijn hoor. In veel winkels kijken ze je aan of je gek bent als je "goeiedag" zegt als je wegloopt bij de kassa. Iemand normaal groeten vinden veel mensen hier erg gek. Dat is pas stug!

mirtje

Ongelezen bericht door mirtje »

Gast Gewoon stug volhouden dat je zelf niet stug bent en kun je na die tijd wel wat van overhouden ( Bolletje )

ppiet

Ongelezen bericht door ppiet »

ik denk dat de meeste wel een eigen huis zouden willen als het betaalbaar zou zijn, en je houd nog wat over voor later.
behalve als het toekomstplaatje niet gaat zoals je gehoopt had. een kennis van mij , huisje boompje beestje , heel veel zelf aan het huis gedaan en en nu gescheiden, huis getaxeerd incl een berg overwaarde kan het huis zelf niet kopen want hij moet zijn vrouw uitkopen voor hetzelfde bedrag als dat ze het huis gekocht hadden.overwaarde is leuk als er niets tussen komt.....en om iets anders te kopen komt hij /zij inkomen te kort.

gertkel

Ongelezen bericht door gertkel »

Wanneer ik 5 jaar geleden een huis had gekocht van 167.000,00 gulden, is het nu hetzelfde bedrag aan euro's waard. Iemand die zijn huis nu zou verkopen, zou er dus flink aan kunnen verdienen als hij of zij dan zou beslissen om in een huurwoning te gaan. Een overbuur heeft de woning gekocht van de woningstichting (8 jaar terug) en betaald rond de 275 euro p/m aan aflossing, ik huur dezelfde woning tegen over hem en betaal binnenkort rond de 400 euro per maand aan huur. Dit bedrag is inclusief de servicekosten, anders moet men ook zelf grotendeels reparatie of onderhoud aan deze huurwoning zelf betalen. Een huurwoning is een melkkoe en een woning die 20 jaar is verhuurd en wordt verkocht is een goudmijn voor de bezitter. Iemand die huurt lost zijn leven lang af om te mogen huren en iemand die koopt, lost af op zijn toekomstige bezit. En wanneer men juist met de knip weet om te gaan kun je beter gaan kopen dan huren.

Gast

Beste ppiet,

dan is het toch een goede keus geweest om te gaan kopen? als er nu een grote overwaarde op zit kunnen ze na de scheiding toch gewoon samen het huis te koop zetten en allebei de helft van de overwaarde in eigen zak steken.

Gesloten