LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aansprakelijkheid huurbaas falende thermostaat?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
wilmadebruin4

Re: Aansprakelijkheid huurbaas falende thermostaat?

Ongelezen bericht door wilmadebruin4 »

Slobberbone schreef:Thermostaat kun je toch zo vervangen voor een simpele aan/uit thermostaat.

Wat een berg gas verstook jullie per jaar ligt het ook niet mede door de verouderde ketel :?:
Ketel is niks mis mee, is al nagekeken. Per jaar is het vanaf 2009 gemiddeld 2300 per jaar, vind dat redelijk meevallen voor een thermostaat waar je geen invloed op hebt.
Afgelopen jaar en voornamelijk de laatste 5 maanden is er 3000 M3 doorheen gegaan.

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

wilmadebruin4 schreef:
Slobberbone schreef:Thermostaat kun je toch zo vervangen voor een simpele aan/uit thermostaat.

Wat een berg gas verstook jullie per jaar ligt het ook niet mede door de verouderde ketel :?:
Ketel is niks mis mee, is al nagekeken. Per jaar is het vanaf 2009 gemiddeld 2300 per jaar, vind dat redelijk meevallen voor een thermostaat waar je geen invloed op hebt.
Afgelopen jaar en voornamelijk de laatste 5 maanden is er 3000 M3 doorheen gegaan.
2300 m3 per jaar vindt ik ook een beste gasbel :o

En als dat gebeurd met een thermostaat waar je geen invloed op hebt dan was hij bij mij eraf gehaald, zo moeilijk is dat ook niet. Vindt wel vreemd dat je zo jaren blijft door te stoken bij fatsoenlijke geïsoleerde woning moet die 2300 M3 ook wel door de helft kunnen.

3000m3 in 5 maanden :shock: daar doen wij met zijn zessen 6 jaar mee :o

wilmadebruin4

Slobberbone schreef:
wilmadebruin4 schreef:

2300 m3 per jaar vindt ik ook een beste gasbel :o

En als dat gebeurd met een thermostaat waar je geen invloed op hebt dan was hij bij mij eraf gehaald, zo moeilijk is dat ook niet. Vindt wel vreemd dat je zo jaren blijft door te stoken bij fatsoenlijke geïsoleerde woning moet die 2300 M3 ook wel door de helft kunnen.

3000m3 in 5 maanden :shock: daar doen wij met zijn zessen 6 jaar mee :o

Nou ja, dat is ook mijn idee, huurbaas doet het af met de woorden; Het was een koude en lange winter. Daarom ben ik ook aan het uitzoeken of ik een compensatie o.i.d. kan krijgen.. :?

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Ik zou dus het resultaat van de monteur afwachten die Donderdag komt.
Bij fouten aan de ketel/thermostaat kunt U volgens mij de verhuurder
aansprakelijk stellen temeer daar hij gewaarschuwd is.Het is zeker een
lange winter geweest maat toch niet zo lang dat je bijna het dubbele gebruikt.
Bij fouten eventueel de monteur laten tekenen voor wat er fout is.

Slobberbone

Ik denk dat het lastig wordt om het meer verbruik te verhalen op de huurbaas, dit systeem is gewoon erg duur met stoken ken het wel bij meerdere woningen in een huis ketel blijft loeien op 24 graden(of nog warmer ) de hele dag en wie warmte wil schakelt hem paar graadjes bij(kent dus een nachtverlaging van paar graadjes en niet meer).

Beter is een thermostaat voor gehele de woning maar dan moet je het wel kunnen vinden met andere bewoner.

Scheelt hoop gas op die manier van stoken.

wilmadebruin4

Slobberbone schreef:Ik denk dat het lastig wordt om het meer verbruik te verhalen op de huurbaas, dit systeem is gewoon erg duur met stoken ken het wel bij meerdere woningen in een huis ketel blijft loeien op 24 graden(of nog warmer ) de hele dag en wie warmte wil schakelt hem paar graadjes bij(kent dus een nachtverlaging van paar graadjes en niet meer).

Beter is een thermostaat voor gehele de woning maar dan moet je het wel kunnen vinden met andere bewoner.

Thermostaat staat ook ingesteld op de gehele woning, 19 graden overdag met een nachtverlaging van 17 graden. Systeem heeft ook prima gewerkt, tot afgelopen jaar.. :-( Ik wacht inderdaad de monteur donderdag af, en dan kijken of ik een compensatie / regeling met mijn huurbaas kan treffen.

Slobberbone

wilmadebruin4 schreef:
Slobberbone schreef:Ik denk dat het lastig wordt om het meer verbruik te verhalen op de huurbaas, dit systeem is gewoon erg duur met stoken ken het wel bij meerdere woningen in een huis ketel blijft loeien op 24 graden(of nog warmer ) de hele dag en wie warmte wil schakelt hem paar graadjes bij(kent dus een nachtverlaging van paar graadjes en niet meer).

Thermostaat staat ook ingesteld op de gehele woning, 19 graden overdag met een nachtverlaging van 17 graden. Systeem heeft ook prima gewerkt, tot afgelopen jaar.. :-( Ik wacht inderdaad de monteur donderdag af, en dan kijken of ik een compensatie / regeling met mijn huurbaas kan treffen.

Ok maar 19 graden overdag dus van 7.00 uur tot 0.00 uur en dan 2 graadjes eraf. Vindt ik weinig nachtverlaging (bij goed geïsoleerd kan hij makkelijk naar 10 graden)

En overdag 19 graden ook als niemand thuis is ?

Hier praat een gasbespaarder en heb dit jaar afgesloten met zeer zuinig gasverbruik dus ik let er erg op.
Zeker als ik lees dat je een deel van huis bewoond is dat vast kleiner dan wat wij bewonen.

wilmadebruin4

Slobberbone schreef:Ok maar 19 graden overdag dus van 7.00 uur tot 0.00 uur en dan 2 graadjes eraf. Vindt ik weinig nachtverlaging (bij goed geïsoleerd kan hij makkelijk naar 10 graden)

Hier praat een gasbespaarder en heb dit jaar afgesloten met zeer zuinig gasverbruik dus ik let er erg op.
Zeker als ik lees dat je een deel van huis bewoond is dat vast kleiner dan wat wij bewonen.
Begrijp ik helemaal, het is een slecht geïsoleerde woning uit de jaren '30 (2 onder 1 kap)
De thermostaat is maar in 2 dagdelen instelbaar ( Dag / Nacht )
Tevens reageert dit systeem op basis van buiten tempratuur.. Ik heb er dus eigenlijk geen invloed op..

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

wilmadebruin4 schreef:
Slobberbone schreef:Ok maar 19 graden overdag dus van 7.00 uur tot 0.00 uur en dan 2 graadjes eraf. Vindt ik weinig nachtverlaging (bij goed geïsoleerd kan hij makkelijk naar 10 graden)

Begrijp ik helemaal, het is een slecht geïsoleerde woning uit de jaren '30 (2 onder 1 kap)
De thermostaat is maar in 2 dagdelen instelbaar ( Dag / Nacht )
Tevens reageert dit systeem op basis van buiten tempratuur.. Ik heb er dus eigenlijk geen invloed op..

Die kan dus buiten werking gezet worden.Zou ik beslist laten doen.

Gesloten