LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Actys bijzonder onvriendelijk

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
StefanoMartinoz

Actys bijzonder onvriendelijk

Ongelezen bericht door StefanoMartinoz »

Hallo Allemaal,

Eigenlijk zou ik graag willen weten wie er vervelende ervaringen hebben met Actys. Ik heb er al meerdere zaken over gelezen maar ook ik ben vandaag achter het service niveau gekomen van deze club.

Helaas heb ik glasschade aan ons huurpand. Dit had ik zelf moeten verzekeren volgens Actys. Nu ben ik geen jurist, weet ik dus ook niet of ik dit als huurder zelf moet doen, maar bij Actys zijn ze duidelijk: 'dit is niet ons probleem, u zoekt zelf maar uit hoe u dit oplost'

Uiteraard had ik een glasverzekring willen afsluiten, als iemand van Actys dit op een normale manier aan ons meldt...

Mijn vraag is nu eigenlijk tweeledig;

1. Wie heeft er ervaringen met deze club?
2. Wie weet of je als huurder van een woning zelf je glasverzekering moet afsluiten?

Dank voor de reacties,
MvG
Stefan

Brainless

Re: Actys bijzonder onvriendelijk

Ongelezen bericht door Brainless »

1. nee
2. Bij de meeste huurwoningen moet de huurder een glasverzekering afsluiten.

In de voorwaarden van Actys staat ook dat glasbreuk voor rekening van de huurder komt.

StefanoMartinoz

Ongelezen bericht door StefanoMartinoz »

Dank voor deze reacties.

Ik heb inmiddels van FBTO begrepen dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat huurders dit voor eigen rekening nemen. Het is meer uitzondering dan regel!

Mede vanwege de verwarring; wel servicekosten in de prijs, maar geen glas verzekering die daar onderdeel van uitmaakt...

En het gaat niet om de twee euro die deze verzekering kost per maand. Maar als huurder ga ik er van uit dat de verhuurder verantwoordelijk is voor het pand. Maar dat kan natuurlijk mijn eigen gebrek aan kennis zijn.

Last but not least: personeel van Actys op de serviceafdeling te Arhem is bijzonder onvriendelijk!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je verhuurder is verplicht om je een specificatie van de servicekosten op te geven indien je daar om vraagt. Ik zou dus een specificatie opvragen.

Zie ook: http://www.huurgeschil.nl/index.php?pag ... kosten.php#
http://www.huurgeschil.nl/index.php?pag ... kosten.php

Gesloten