Hallo,
Ik woon in een huurwoning (particulier) en betaal €780,- all-in. Toen ik hier net kwam wonen n december 2006 kreeg ik een rekening van €60,- van Stichtse Rijnlanden. Ik heb deze toen betaald aangezien mijn huisbaas deze mij retour stuurde met de boodschap dat ik dit niet moest verwarren met de kosten van water. Dit was een belasting voor mij. Juli 2007 heb ik weer een rekening betaald van €230,- aan de Stichtse en afgelopen maart weer €230,- Dus in totaal
al €520,- euro in anderhalf jaar... Nu kreeg ik afgelopen weekend een rekening van de Gemeente of ik voor het eind van de maand €250,- wil betalen dat is voor Afvalstofheffing.
Ik belde mijn huisbaas op en vroeg wat er met deze rekening moest gebeuren. Hij zei dat die rekening voor mij was aangezien ik sta ingeschreven bij de Gemeente, Ja duh!
Eenmaal thuis gekomen kijk ik eens even in het huurcontract en daar staat in dat ik al elke maand een bedrag betaal voor zuivering en/of afvalstofheffing.
Ik krijg mijn huisbaas sindsdien niet meer te pakken. Ik begrijp dus uit het huurcontract dat de rekeningen van de Stichtse en de Gemeente dus eigenlijk voor zijn rekening zijn toch? Of heb ik het verkeerd?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afvalstofheffing en waterschapsheffing
-
-
Re: Afvalstofheffing en waterschapsheffing
All in is all in dat wil zoveel zeggen dat u dergelijke kosten niet hoeft te betalen van uw huisbaas moet dat doen zonder uitzonderingen.
OZB, waterschapslasten, verontreinigingsheffing etc komen geheel voorrekening van uw huurbaas. Ik hoop echter dat u wel een huurovereenkomst heeft waarin daadwerkelijk over all-in gesproken wordt.
OZB, waterschapslasten, verontreinigingsheffing etc komen geheel voorrekening van uw huurbaas. Ik hoop echter dat u wel een huurovereenkomst heeft waarin daadwerkelijk over all-in gesproken wordt.
-
Er is in de huurovereenkomst geen sprake van All-in.
Het ziet er als volgt uit
kale huurprijs € 659
gas,water licht € 115
zuiverings en/of afvalstofheffing € 6
Totaal € 780,-
Dus ik betaal dan al elke maand in ieder geval voor afvalstofheffing. En zuiveringsheffingen zijn volgens mij die van de Stichste Rijnlanden.
Het ziet er als volgt uit
kale huurprijs € 659
gas,water licht € 115
zuiverings en/of afvalstofheffing € 6
Totaal € 780,-
Dus ik betaal dan al elke maand in ieder geval voor afvalstofheffing. En zuiveringsheffingen zijn volgens mij die van de Stichste Rijnlanden.
-
Maak een kopie van uw huurovereenkomst en overleg deze aan de schuldeisers. Lost dat niets op dan hier even terug posten.
-
Je kunt natuurlijk wel bedenken dat die €6 per mnd voor zuivering/afvalstoffenheffing het gehele bedrag niet dekt.
Ik denk dat je verhuurder op een heel bedrag uit wilde komen, maar hij zal natuurlijk liever niet extra rekeningen betalen. Echter vind ik dat je best veel huur betaalt. Probeer er maar uit te komen met je verhuurder. De gemeente/waterschap zal sowieso z'n geld willen beuren.
Ik denk dat je verhuurder op een heel bedrag uit wilde komen, maar hij zal natuurlijk liever niet extra rekeningen betalen. Echter vind ik dat je best veel huur betaalt. Probeer er maar uit te komen met je verhuurder. De gemeente/waterschap zal sowieso z'n geld willen beuren.
-
Oke, maar dat is het probleem van de verhuurder.
Of u betaald de heffingen zelf en houdt het deel daarvan op de huurbetaling in of u verlegd de rekening naar de verhuurder dor deze eenvoudig aan hem te verzenden.
Of u betaald de heffingen zelf en houdt het deel daarvan op de huurbetaling in of u verlegd de rekening naar de verhuurder dor deze eenvoudig aan hem te verzenden.
-
Bedankt voor jullie reacties.
Veel huur is het wel ja,maar in Utrecht centrum zijn de prijzen niet anders.
Ik heb hem gesproken en moet de rekeningen naar hem sturen e hij zal uitzoeken of deze voor onze of voor zijn rekening zijn. Even afwachten dus maar.
Veel huur is het wel ja,maar in Utrecht centrum zijn de prijzen niet anders.
Ik heb hem gesproken en moet de rekeningen naar hem sturen e hij zal uitzoeken of deze voor onze of voor zijn rekening zijn. Even afwachten dus maar.