LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overlast: maximum aantal personen op 2-kamerappartement?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Overlast: maximum aantal personen op 2-kamerappartement?

Ongelezen bericht door inxsnl »

@sjz
jou mis the point.
m`n kids zijn aan m`n ex toegewezen,(met instemming)
Dus ?? hoe dan met deze /mijn situatie

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Overlast: maximum aantal personen op 2-kamerappartement?

Ongelezen bericht door kiz »

@SJZ:
er bestaat nog wel verschil tussen 6 personen in een 5 persoons woning of 5 personen in een 1 á 2 persoons woning.

@inxsnl:
in jouw geval is er geen sprake van permanente bewoning, dus ik zie het probleem in jouw geval niet.

marnix
Berichten: 815
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Overlast: maximum aantal personen op 2-kamerappartement?

Ongelezen bericht door marnix »

trouwens, zou een verhuurder iets doen met een klacht van een niet- huurder?

nweenink
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2006 13:14

Re: Overlast: maximum aantal personen op 2-kamerappartement?

Ongelezen bericht door nweenink »

Vaak kan de afdeling Burgerzaken van uw gemeente u wel advies geven hoe te handelen. Ik begrijp uit uw verhaal dat uw vriendin een koopwoning heeft en dat haar buren een huurwoning hebben? In dat geval kunt u de verhuurder aanspreken op het gedrag van uw buren, en een officiele klacht indienen. Doe dat wel aangetekend. Geef ook aan dat u, wanneer de klachten blijven, u verdere stappen zult ondernemen Niet aangeven welke, maar politie is dan uw volgende actie. Mocht dat niet helpen dan kunt u bij de politie een aangifte doen/klacht indienen. Neem een kopie van de brief aan de verhuurder mee. De politie zal dan in veel gevallen met de verhuurder gaan praten om de problemen op te lossen. Voor hen is het ook zaak om problemen op te lossen voor ze escaleren.

U kunt echter alleen klagen over structurele overlast. Het feit dat uw vriendin een tumor heeft gehad is erg, maar het geeft weinig extra kracht. Klachten moeten structureel zijn voor men er iets aan zal doen. Ziekte van een persoon is, helaas, vaak geen extra motivering om hier iets aan te doen.

Guillorme
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2006 16:28

Re: Overlast: maximum aantal personen op 2-kamerappartement?

Ongelezen bericht door Guillorme »

Er mag per 12m2 1 persoon leefbaar zijn (of is dit al gezegd?, ik heb niet alle postings gelezen...) Dit staat in het vigerende (huidige) bouwbesluit en is landelijk geldend, opgesteld door het Ministerie van VROM.

De gemeente dient nadat zij is ingelicht, te handhaven (ofwel: optreden indien nodig).
Dit gebeurt door de afdeling "Toezicht en Handhaving van Bouwen en Wonen".
Het kan zijn dat ze door 'andere prioriteiten' hier even geen tijd voor hebben, dit wordt vaak als excuus gebruikt (er is ook voor iedere gemeente die een degelijk beleid voert, een zgn. 'handhavingsnota', waar hun prioriteitenbeleid in staan). Dring er echter op aan dat ze ingrijpen en probeer te achterhalen, lees: zwart op wit krijgen, hoeveel personen er volgens het bevolkingsregister vd gemeente wonen. Gebruik je creativiteit!

In principe hebben alle gemeenten ook een zgn. bouwverordening en een algemene plaatselijke verordening (APV), waar zulke regels in staan. Deze vinden aansluiting bij de landelijk heersende richtlijnen, o.a. opgesteld door VROM.

Cornel40
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:50

Re: Overlast: maximum aantal personen op 2-kamerappartement?

Ongelezen bericht door Cornel40 »

Wat een mazzel dat ik alleen in een 3 kamer appartementen complex woon, met nog 5 andere (oudere) alleenstaanden als buren, waar ik het goed mee kan vinden. :D :wink:

Kushinkai
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 apr 2004 11:40

Re: Overlast: maximum aantal personen op 2-kamerappartement?

Ongelezen bericht door Kushinkai »

Hallo mensen, even een update. Allereerst iedereen hartelijk dank voor het meedenken. Verder is het probleem zelf niet opgelost, maar zijn de herriemakers gemiddeld maar 1x per week thuis en valt er dus wel mee te leven. Maar goed om te lezen dat er weldegelijk eventueel maatregelen te nemen zijn! Wellicht dat andere mensen met dit topic ook geholpen zijn!

Gesloten