LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheidingswand in woning door vorige huurder verwijderd

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
trabando

Scheidingswand in woning door vorige huurder verwijderd

Ongelezen bericht door trabando »

Hallo,

Ik ben over een paar dagen nieuwe huurder van een appartementje. De vorige bewoner heeft de tussenwand tussen woonkamer en slaapkamer geheel verwijderd waardoor er een grote ruimte is ontstaan. Ik heb er in eerste instantie op gereageerd omdat er in de toelichting stond dat er twee ruimtes waren. Bij de bezichtiging bleek anders. Nu geeft de woning coöperatie te kennen deze wand niet terug te plaatsen en dat dit voor eigen rekening komt.

Kan de verhuurder dit zomaar maken? Is er enige mogelijkheid dat zij voor de kosten opdraaien?

Daarnaast hebben de andere appartementen gewoon twee kamers en betaal ik evenveel aan huur als dat zij doen ondanks het verschil in woning indeling? Is er een mogelijkheid dat ik huurverlaging kan krijgen hiervoor?

Gr Trabando

riddert

Re: Scheidingswand in woning door vorige huurder verwijderd

Ongelezen bericht door riddert »

trabando schreef:Hallo,

Ik ben over een paar dagen nieuwe huurder van een appartementje. De vorige bewoner heeft de tussenwand tussen woonkamer en slaapkamer geheel verwijderd waardoor er een grote ruimte is ontstaan. Ik heb er in eerste instantie op gereageerd omdat er in de toelichting stond dat er twee ruimtes waren. Bij de bezichtiging bleek anders. Nu geeft de woning coöperatie te kennen deze wand niet terug te plaatsen en dat dit voor eigen rekening komt.

Kan de verhuurder dit zomaar maken? Is er enige mogelijkheid dat zij voor de kosten opdraaien?

Daarnaast hebben de andere appartementen gewoon twee kamers en betaal ik evenveel aan huur als dat zij doen ondanks het verschil in woning indeling? Is er een mogelijkheid dat ik huurverlaging kan krijgen hiervoor?

Gr Trabando
Ik denk niet dat je erg sterk staat, je hoeft de woning immers niet te accepteren na de bezichtinging.

Daarnaast wordt de huurprijs volgens mij niet berekend naar het aantal kamers, maar naar inhoud of vierkante meters. Ik zou er zelf een wandje tussen zetten als dit je droomappartement is. Zal maar een paar honderd euro kosten, heb je jarenlang plezier van.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

trabando schreef:Hallo,

Gr Trabando
Je accepteert een appartement "as-is" na een bezichtiging, dus nee, dat kan je niet van hun eisen of op hun verhalen. De verhuurder had dit eventueel kunnen regelen met de vorige huurder bij het verlaten, aangezien men normaliter een huur-object in de originele staat op moet leveren. Maar dat is iets tussen die 2 partijen, waar jij geen deel van uit maakt.

Stel, jij hebt een blauwe auto te koop gezet, maar bij bezichtiging zie ik dat deze rood is, zou je die dan kosteloos overspuiten zodat ik deze als blauwe kan kopen, of wacht je wel op de volgende koper die er niet over valt?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Vermeld het huurcontract iets over aantal kamers?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je de woning aanvaardt en zelf die wand plaatst, zorg dan dat je op papier krijgt dat je bij het verlaten van de woning die wand niet weer hoeft af te breken, omdat je 't in 'oorspronkelijke' :roll: staat moet terugbrengen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Huurcontract is bindend maar daar staat waarschijnlijk niks in over aantal kamers.

Gesloten