En hoe nu verder?
Het hoofd buigen, of kun je nog in hoger beroep?
Eerlijk gezegd ben ik er niet meer van overtuigd dat bij de rechtbank regels en wetten ook gelden voor Ymere.
Ymere wint hele vreemde rechtszaken.
Ik ben o.a. op internet hele schrijnende gevallen van Ymere tegengekomen.
Zelfs de politiek houdt zich ermee bezig omdat het om grote aantallen gaat.
Met een goed functionerend rechtssysteem was dat niet het geval.
Tijdens de aanloop naar het kort geding toe was ik bang dat ik de rechtszaak zou winnen en dan bedoel ik dat ik bang was voor de gevolgen daarvan.
Ik heb namelijk al 2 keer een huurcommissiezaak van Ymere gewonnen.
Dan krijg je ineens te maken met de louche, onsportieve en onprofessionele kant van Ymere.
Ze stuurden iemand naar mijn woning om mij te intimideren.
Ze benaderden achter mijn rug om de door mij ingeschakelde deskundige om hem over te halen zich terug te trekken. Gelukkig bracht hij mij daarvan op de hoogte.
De ravage die Ymere in mijn woning heeft aangericht tijdens het visuele asbestonderzoek was ook nadat ze een huurcommissiezaak hadden verloren.
Met deze gebeurtenissen nog vers in het geheugen maakte ik mij zorgen over wat er zou gebeuren als ik de rechtszaak zou winnen. Dus ik laat het zo.
Dan zou ik wel eerst contra-expertise laten uitvoeren, zonder wordt je door de rechter weinig serieus genomen.
Ik denk niet dat het aan het bewijsmateriaal ligt.
Het asbestrapport van Search, bewijsmateriaal van Ymere, is prutswerk.
Het is niet moeilijk fouten en tegenstrijdigheden daarin te vinden.
De medewerker van Ymere kreeg tijdens de zitting ook zijn leugens niet waterdicht.
Dan ging hij maar ineens een verhaal over de historie van het pand vertellen, daar kwam hij niet uit en vroeg hij of ik daar misschien wat over kon vertellen.
Ook zei hij dat ik 1 van de 2 gaten in het plafond zelf had uitgekozen.
Dus het bewijsmateriaal is ongeloofwaardig en het verhaal is ongeloofwaardig maar hij heeft wel een machtige woningcorporatie achter zich.
Het is een sprookje dat dat niet telt bij de rechtbank.