LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Asbestonderzoek door Ymere en Search

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
VCampen

Re: Asbestonderzoek door Ymere en Search

Ongelezen bericht door VCampen »

@encore
Leuke brief. Daar kan ik wel wat mee
Je lijkt me inderdaad een type dat al kruipend en likkend door het leven gaat.
maar goed, ìk weet niet eens wat Ymere is
Je had het kunnen weten als je mijn posts had gelezen.
Beetje kinderachtig om te proberen de rechterlijke uitspraak te..tja..wat eigenlijk?
Staat in de post, hoef je niet zelf in te vullen.
Maar wel klagen hier op het forum?
Inderdaad, ik heb op een forum voor kritische consumenten mijn klacht geplaatst omdat ik dat onder de aandacht wil brengen.
Ik vind het heel vervelend dat jij van deze gelegenheid gebruikt maakt om de aandacht voor jezelf op te eisen.
Nu mag je net als Gilas gaan uithuilen bij de moderator zodat mijn bericht word verwijderd.

VCampen

@Leo The Emperor
Ik denk dat ik naar jouw mening niet gezag vrezend genoeg ben en misschien ook geen goede burger of zo. Wellicht vind je mij te kritisch en vind je dat ik mijn mening niet zo luid en duidelijk moet verkondigen over zaken waar ik mee te maken heb. Het zal mij niet verbazen als jij mij de agressor vind.

Zwijg! en je kunt blijven waar je woont. Dat vind jij normaal, ik niet.

encore

Ongelezen bericht door encore »

VCampen schreef:@encore
...
Je lijkt me inderdaad een type dat al kruipend en likkend door het leven gaat.
...
Nu mag je net als Gilas gaan uithuilen bij de moderator zodat mijn bericht word verwijderd.
¿Que? Wat probeer je nou eigenlijk te bewerkstelligen? Als je problemen met Ymere hebt moet je ze oplossen en niet alleen maar wild om je heen schoppen en brullen. Daar bereik je niks mee.
En omdat ik dat blijkbaar wel begrijp woon ik een een leuk vrijstaand hutje met dubbele garage en een fraaie oprijlaan en moet jij je hut uit. En die beledigingen van je kan ik wel hebben hoor. Van mij mogen ze gewoon blijven staan, mij boeit het niet.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

VCampen schreef:@Leo The Emperor
Ik denk dat ik naar jouw mening niet gezag vrezend genoeg ben en misschien ook geen goede burger of zo. Wellicht vind je mij te kritisch en vind je dat ik mijn mening niet zo luid en duidelijk moet verkondigen over zaken waar ik mee te maken heb. Het zal mij niet verbazen als jij mij de agressor vind.

Zwijg! en je kunt blijven waar je woont. Dat vind jij normaal, ik niet.
Je hoeft niet te zwijgen, maar mensen psychopaten noemen en de rechtbank van omkoping beschuldigen is heel iets anders. Dat is laster

Je had ook je aandacht kunnen richten op het achtergebleven puin en stof , daar foto's van maken en Ymere om opheldering vragen. Dan had je op de feiten gereageerd in plaats van op personen

VCampen

@Leo The Emperor
Je had ook je aandacht kunnen richten op het achtergebleven puin en stof , daar foto's van maken en Ymere om opheldering vragen.
Eerst lezen en dan reageren?
mensen psychopaten noemen en de rechtbank van omkoping beschuldigen is heel iets anders. Dat is laster
Je kan voorkomen dat iemand je een psychopaat noemt door bijvoorbeeld bepaalde acties, voor mij kenmerkend voor een psychopaat, achterwege te laten.
De rechtbank kan voorkomen dat ze beschuldigd worden van omkoping door een vonnis degelijk te onderbouwen met feiten en niet met het rammelende verhaal van 1 partij want anders riekt het naar omkoping.
Waarom zou je niet eerlijk je mening daarover kunnen geven?
Sterker nog Ymere en de rechtbank kunnen er hun voordeel mee doen.
Het is geen laster, het is feedback.

encore

lol, de rechtbank is een onafhankelijk orgaan en zwaar gecontroleerd. Dus als jij denkt dat er van omkoping sprake is dan kun je aan je advocaat vragen wat je moet doen. Maar alleen denken dat er sprake is van omkoping omdat jij toevallig je zin niet kreeg of omdat jouw argumenten totaal geen hout sneden is natuurlijk gewoon belachelijk. Je krijgt je zin niet en daarom moet iedereen maar boeten? Tsss. Je mag trouwens nog van geluk spreken dat het blijkbaar bij de rechtbank gewoon de shredder in is gegaan want minachting van de rechtbank is een serieuze zaak en kan resulteren in gevangenisstraf. Dan heb je inderdaad wel een dak boven je hoofd èn krijg je te eten. Misschien is dat je achterliggende bedoeling?

Hier bereik je in ieder geval helemaal niets.

VCampen

want minachting van de rechtbank is een serieuze zaak en kan resulteren in gevangenisstraf
Je kletst!

Leo The Emperor

VCampen schreef:
want minachting van de rechtbank is een serieuze zaak en kan resulteren in gevangenisstraf
Je kletst!
Klopt, minachting van de rechtbank bestaat wel in het buitenland maar niet bij ons. Normaal gesproken worden er hier dwangsommen opgelegd, of serieus verhoogd als je uit daden laat blijken dat je een vonnis van de rechtbank minacht.

Wat van Campen doet is echter wel laster. Hij weet immers dat de rechtbank niet is omgekocht en dat de medewerker van Ymere geen psychopaat is , en verspreid dit desondanks op verschillende media.
Hiervoor kan een rechtbank van Campen veroordelen om deze berichten te verwijderen en de geleden schade aan Ymere en de rechtbank te vergoeden.

Van Campen zal wel reageren dat de genoemde zaken echt waar zijn, maar daarvoor moet hij een sterker argument gebruiken dan : "Het is waar omdat ik vind dat het waar is". Door geen valide argumentatie te gebruiken is de grens van de vrijheid van meningsuiting hier overschreden en is het gewoon laster geworden.

VCampen

@Leo The Emperor
Hij weet immers dat de rechtbank niet is omgekocht en dat de medewerker van Ymere geen psychopaat is
O!
en verspreid dit desondanks op verschillende media.
O, waar?
Ik weet niet beter dan dat ik mijn ervaring heb geplaatst op een forum dat daarvoor bedoeld is.
Hiervoor kan een rechtbank van Campen veroordelen om deze berichten te verwijderen en de geleden schade aan Ymere en de rechtbank te vergoeden.
Dat vonnis betekent het einde van dit forum.
Van Campen zal wel reageren dat de genoemde zaken echt waar zijn
O!
daarvoor moet hij een sterker argument gebruiken dan : "Het is waar omdat ik vind dat het waar is".
Dit soort flauwekul-argumenten heb ik nergens gebruikt.

Wat jij doet is jezelf profileren terwijl een ander een serieus probleem onder de aandacht probeert te brengen.
Waarom ga je jezelf niet lekker op LinkedIn profileren?

Leo The Emperor

vCampen schreef:Dit soort flauwekul-argumenten heb ik nergens gebruikt.
jawel hoor
vCampen schreef:Je kan voorkomen dat iemand je een psychopaat noemt door bijvoorbeeld bepaalde acties, voor mij kenmerkend voor een psychopaat, achterwege te laten.
De rechtbank kan voorkomen dat ze beschuldigd worden van omkoping door een vonnis degelijk te onderbouwen met feiten en niet met het rammelende verhaal van 1 partij want anders riekt het naar omkoping.
Waarom zou je niet eerlijk je mening daarover kunnen geven?
Sterker nog Ymere en de rechtbank kunnen er hun voordeel mee doen.
Dit zijn jou flauwekul argumenten uit een eerdere posting.

En even nog uit de forumregels:
•Belastende uitlatingen dienen altijd te worden onderbouwd
en dat is de laster die je verspreid niet

VCampen

@Leo The Emperor
voor mij kenmerkend voor een psychopaat
Het lijkt mij algemeen bekend dat psychopaten immoreel zijn, geen medegevoel of schuldgevoel hebben.
Dat heb ik niet bedacht.

Voor de goede orde. Ik heb mijn hele ervaring met Ymere hier neergezet en onderdeel van die ervaring is een brief waarin ik beschuldigd word van smaad. Lijkt me redelijk om hier dan ook te zeggen wat ik heb gezegd zodat de lezer weet waarom een ander mij beschuldigd van smaad.
Jij rukt alles uit verband en probeert er van te maken dat ik hier een topic ben gestart om mensen te belasteren.
Terwijl jij degene bent die in 2 posts over laster begint en er maar niet over ophoudt.
Als je vind dat het te ver gaat dan moet je er niet elke keer over beginnen ander lijkt het alsof je er een kick van krijgt.

Wat betreft de forumregels. Dien een klacht in!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoe het verder ook zit: ik kan volledig beamen dat er bij wonigcorporaties ("sociale" woningbouw) psychopaten werken. Ze hebben daar zeker geen oog voor het welzijn van mensen. En misbruiken hun positie om fatsoenlijke huurders onder druk te zetten. Ik weet er alles van als huurder van de Alliantie Eemvallei.

Bij psychopathie denken veel mensen al snel aan TBS'ers etc. Maar dat is een misvatting: psychopathie komt overal voor in de samenleving. Ik zag er toevallig vorige week een erg goede Channel 4 docu over:

https://www.youtube.com/watch?v=pROu77TvZzA Zeer aan te bevelen om beter te begrijpen wat het begrip "psychopaat" nu eigenlijk betekent. Meer dan een scheldwoord alleen...

Leo The Emperor

vCampen schreef:Voor de goede orde. Ik heb mijn hele ervaring met Ymere hier neergezet en onderdeel van die ervaring is een brief waarin ik beschuldigd word van smaad. Lijkt me redelijk om hier dan ook te zeggen wat ik heb gezegd zodat de lezer weet waarom een ander mij beschuldigd van smaad.
Jij rukt alles uit verband en probeert er van te maken dat ik hier een topic ben gestart om mensen te belasteren.
Terwijl jij degene bent die in 2 posts over laster begint en er maar niet over ophoudt.
Nee ik probeer je juist te helpen.

Je hebt namelijk een schritfelijk waarschuwing van Ymere gehad waar ze aangeven dat als de laster niet stopt, ze maatregelen gaan nemen.

Ik heb je geadviseerd om juist op de zakelijk kant van het geschil te focussen en de persoonljke vetes met genoemde personen te laten rusten. Je zou eventueel een excuusbrief naar Ymere of de rechtbank kunnen sturen, voor de gedane aantijgingen en dat aspect hiermee afsluiten

VCampen

@Bob Schurkjens
Ze hebben daar zeker geen oog voor het welzijn van mensen
Het gaat ze om de winst aan het eind van het jaar en als daarvoor iemands gezondheid of leven ingezet moet worden dan vinden ze dat prima. Ondertussen lees en hoor je overal dat de huurder zo goed beschermd is.
En misbruiken hun positie om fatsoenlijke huurders onder druk te zetten.
Juist! Ze hebben de 'vijand' liefst zo vriendelijk en beleefd mogelijk.
Zulke huurders kan je eindeloos provoceren en o wee als de huurder menselijke trekjes als boosheid of agressie vertoont na de zoveelste provocatie.

Je vroeg vorige keer waarom ik mijn buren hier niet in betrek.
Er zijn 3 woningen op deze etage.
Een van mijn buren is vertrokken omdat Ymere geen informatie wilde verstrekken over asbest in de woning en de andere buur is overleden. Hij had longklachten en had daarvoor een zuurstoftank in huis.
Ik mag niet denken of zeggen dat er misschien wel een verband is tussen zijn klachten en het asbest in zijn woning.
Ik heb dus allemaal nieuwe buren en ik wil hun woonplezier niet bederven.

VCampen

@Leo The Emperor
Je zou eventueel een excuusbrief naar Ymere of de rechtbank kunnen sturen
Serieus? Je bent echt hilarisch!
Wat moet ik dan zeggen? Sorry dat ik heb verteld hoe ik over u denk?
Daarna vragen of ik alsjeblieft in de woning mag blijven?
Nee hoor, zet mij maar het huis uit!

Ik heb juist aan Ymere gezegd dat zij hun excuses aan mij moeten aanbieden en ik ben in staat om dat ook van de rechtbank te eisen. Het is dat ik geen tijd heb.

Leo The Emperor

vCampen schreef:Daarna vragen of ik alsjeblieft in de woning mag blijven?
Nee hoor, zet mij maar het huis uit!
je spoort niet of weet niet waarover je praat.

VCampen

Leo The Emperor schreef:
je spoort niet
Leo The Emperor schreef:
En even nog uit de forumregels:
•Belastende uitlatingen dienen altijd te worden onderbouwd

encore

Die onderbouwing zal bestaan uit een litanie aan quotes van al je posts. Jemig, wat maak jij je druk om niks. Het gelijk dat je meent te hebben bestaat alleen in je eigen wereld.
Word eens volwassen en aanvaard dat jouw acties ook consequenties hebben...

VCampen

http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek ... gels.dhtml
Uit het artikel van Trouw:
Twintig jaar nadat het kankerverwekkende asbest werd verboden en er strikte veiligheidsmaatregelen werden voorgeschreven voor het verwijderen en afvoeren ervan, is het niet gelukt daarvoor een sluitend en veilig systeem te ontwikkelen.

De politiek koos ervoor de verwerking van asbest, in het kader van de deregulering, door de branche zelf te laten uitvoeren. Maar de controle daarop van overheidswege werkt niet, en veel bedrijven sjoemelen waar ze kunnen, was vier jaar geleden al de conclusie van het rapport 'Naleving asbestregels' dat Bureau Bartels in opdracht van twee ministeries uitbracht. Ook twee jaar na het schandaal met de asbestflat in de Utrechtse wijk Kanaleneiland is er nog geen waterdichte controle.

Met regels alleen kom je er volgens mij niet.
Er moet een instantie komen dat actief controleert of het in de praktijk ook allemaal klopt.
Een instantie waar huurders en werknemers klachten/incidenten kunnen melden.
Nu is er alleen de dure mogelijkheid om naar de rechtbank te gaan.
Dan is het meestal al te laat.
Bij de rechtbank wordt alleen gekeken of het op papier allemaal klopt, het gaat om vergunningen en certificaten.
Maakt niet uit hoe bedrijven aan die vergunningen en certificaten zijn gekomen.

Wat op papier staat heeft soms totaal niks met de werkelijkheid te maken.
Op papier is Search een gecertificeerd bedrijf, in de praktijk zeggen ze geen nee als Ymere vraagt om zonder voorzorgsmaatregelen een gat in een asbestplafond te maken.
Ik ben daar getuige van geweest maar kan dit nergens melden.

De overheid vertrouwt er op dat een verhuurder zoals bijvoorbeeld Ymere de regels naleeft.
Het is allemaal heel vrijblijvend.
Naleven van de regels kost Ymere heel veel geld. Frauderen levert juist heel veel geld op.
De kans is groot dat Ymere er onder de huidige omstandigheden voor zorgt dat het op papier klopt, dus vergunningen en een gecertificeerd bedrijf.
Ik ken Ymere als een bedrijf waar flink word gerotzooid met geld, waar complete budgetten voor onderhoud verdwijnen.
Onder andere het complete budget om de keukens in dit complex te vernieuwen is verdwenen.
Zouden ze dan ineens wel veel geld uitgeven aan een asbestonderzoek terwijl niemand kijkt en het voor veel minder kan?
Op papier is Search een gecertificeerd bedrijf maar Ymere weet blijkbaar dat het ook hét adres is waar je moet zijn om de strenge regelgeving rond asbest te omzeilen.

In juli heeft Ymere een ander gecertificeerd bedrijf ingeschakeld om asbest uit de meterkast van de buren te verwijderen.
Na de werkzaamheden is er veel puin in en om de meterkast blijven liggen.
Ymere weigert elke communicatie hierover.
Uit niets blijkt dat Ymere zich bekommert om de situatie. Bewoners mogen doodvallen.
Er komt geen uitleg of onderzoek, gewoon he-le-maal geen reactie.
Het zou fijn zijn als er in dit soort gevallen een instantie is waar bewoners naar toe kunnen.
We hoeven toch niet voor elke vraag of het antwoord daarop naar de rechter.
Zoals de zaken er nu voor staan zijn gedupeerden afhankelijk van de daders.

Gesloten