| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belastingen en andere heffingen huurcontract
-
goossens86
Belastingen en andere heffingen huurcontract
in mijn concept huurcontract staan de volgende belastingen:
a. de onroerende zaakbelasting en de waterschaps- of polderlasten ter zake van het feitelijk gebruik van het gebruik van het gehuurde en het feitelijk medegebruik van dienstruimten, algemene en gemeenschappelijke ruimten;
b. milieuheffingen, waaronder de verontreinigingsheffing oppervlaktewateren en zuiveringsheffing afvalwater;
c. baatbelasting, of daarmee verwante belastingen of heffingen, geheel of een evenredig gedeelte daarvan, indien en voor zover huurder is gebaat bij datgene op grond waarvan de aanslag of heffing wordt opgelegd;
d. overige bestaande of toekomstige belastingen, milieubeschermingbijdragen, lasten, heffingen en retributies
- ter zake van het feitelijk gebruik van het gehuurde;
- ter zake van goederen van huurder;
- die niet geheel of gedeeltelijk zouden zijn geheven of opgelegd, als het gehuurde niet in gebruik zou zijn gegeven.
Mijn vraag is of al deze kosten mogen worden doorberekend, vooral heb ik bevragen over de baatbelasting
Hoop snel wat te horen!
Dennis
a. de onroerende zaakbelasting en de waterschaps- of polderlasten ter zake van het feitelijk gebruik van het gebruik van het gehuurde en het feitelijk medegebruik van dienstruimten, algemene en gemeenschappelijke ruimten;
b. milieuheffingen, waaronder de verontreinigingsheffing oppervlaktewateren en zuiveringsheffing afvalwater;
c. baatbelasting, of daarmee verwante belastingen of heffingen, geheel of een evenredig gedeelte daarvan, indien en voor zover huurder is gebaat bij datgene op grond waarvan de aanslag of heffing wordt opgelegd;
d. overige bestaande of toekomstige belastingen, milieubeschermingbijdragen, lasten, heffingen en retributies
- ter zake van het feitelijk gebruik van het gehuurde;
- ter zake van goederen van huurder;
- die niet geheel of gedeeltelijk zouden zijn geheven of opgelegd, als het gehuurde niet in gebruik zou zijn gegeven.
Mijn vraag is of al deze kosten mogen worden doorberekend, vooral heb ik bevragen over de baatbelasting
Hoop snel wat te horen!
Dennis
-
goossens86
Re: Belastingen en andere heffingen huurcontract
Bedankt voor de reactie, misschien was het handig geweest erbij te vermelden dat het gaat om de huur van een appartement
-
the_hurricane
dan zal de eigenaar van de woning ook geen aanslag baatbelasting ontvangen aangezien dit een belasting is die voor rekening komt van ondernemers
OZB gezamelijke ruimte lijkt me spannend ben benieuwd hoe ze dit gaan berekenen. Volgens mij betaal je alleen voor het gebruik van het appartement en die heeft zelfstandig een WOZ waarde. Kosten voor gebruik algemene ruimte en dergelijke zit vaak in servicekosten.
-
goossens86
bedankt weer voor de reacties, in ieder geval duidelijkheid over de baatbelasting.
@aardjee, volgensmij heb ik toch niets meer temaken met die OZB?
Haal dit net van het internet af:
Tot 2006 werd er zowel een eigenarenbelasting opgelegd als een gebruikersbelasting. Sinds 2006 is de gebruikersbelasting voor woningen komen te vervallen. De OZB bestaat sinds die tijd alleen nog maar uit de eigenarenbelasting. Huurders van woningen betalen dus geen OZB meer. Voor niet-woningen, zoals bedrijfspanden, geldt de gebruikersbelasting nog wel.
@aardjee, volgensmij heb ik toch niets meer temaken met die OZB?
Haal dit net van het internet af:
Tot 2006 werd er zowel een eigenarenbelasting opgelegd als een gebruikersbelasting. Sinds 2006 is de gebruikersbelasting voor woningen komen te vervallen. De OZB bestaat sinds die tijd alleen nog maar uit de eigenarenbelasting. Huurders van woningen betalen dus geen OZB meer. Voor niet-woningen, zoals bedrijfspanden, geldt de gebruikersbelasting nog wel.
Hmm dat hebben ze mij jaren afgezet ik betaalde het wel
-
the_hurricane
ozb gebruik is inderdaad al jaren afgeschaft, kan natuurlijk zijn dat in je contract staat dat ook ozb bij de huur in zit met nog wat meer kosten. Is het contract misschien al van voor die tijd en is dat nooit aangepast
Deze wordt via het huurcontract doorbelast.
-
the_hurricane
staat het dan apart genoemd dat je voor de ozb een bepaald bedrag betaald ? zo ja dan zou ik er toch eens achteraan gaan.
Ja dat ga ik even uitzoeken dank voor de tip
-
goossens86
Als OZB en baatbelasting hekemaal niet van toepassing zijn.. Is het dan niet logisch / beter om deze punten er uit te laten halen.. Volgensmij gebruikt de makelaar die dit heeft opgemaakt gewoon een standaard contract uit 2003.