LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bemiddelingskosten

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
YoungShinji

Bemiddelingskosten

Ongelezen bericht door YoungShinji »

Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een maat om een woning te huren via 123wonen, maar wij moeten dus nu bemiddelingskosten betalen, alleen zijn deze kosten redelijk hoog.

Daarnaast was het bekijken van de woning zeer kort, ik ben zelf nog een keer later bij de woning terug geweest en de verhuurder aangesproken op onze punten van de woning, want we hadden nog wel een paar puntjes die we niet echt netjes vonden. De verhuurder gaf aan dat die hier niks van af wist.

Nu moeten we dus rond de 1200 euro betalen aan Bemiddelingskosten, terwijl er eigenlijk voor ons gevoel helemaal niks is gedaan en dat alleen alles is doorgestuurd.

Mijn vraag is meer over er mensen zijn die ervaring hebben met 123wonen en hoe jullie hier overdenken en misschien het zelfde hebben meegemaakt.

sjohie

Re: Bemiddelingskosten

Ongelezen bericht door sjohie »

YoungShinji schreef:Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een maat om een woning te huren via 123wonen, maar wij moeten dus nu bemiddelingskosten betalen, alleen zijn deze kosten redelijk hoog.

Daarnaast was het bekijken van de woning zeer kort, ik ben zelf nog een keer later bij de woning terug geweest en de verhuurder aangesproken op onze punten van de woning, want we hadden nog wel een paar puntjes die we niet echt netjes vonden. De verhuurder gaf aan dat die hier niks van af wist.

Nu moeten we dus rond de 1200 euro betalen aan Bemiddelingskosten, terwijl er eigenlijk voor ons gevoel helemaal niks is gedaan en dat alleen alles is doorgestuurd.

Mijn vraag is meer over er mensen zijn die ervaring hebben met 123wonen en hoe jullie hier overdenken en misschien het zelfde hebben meegemaakt.
Dit is niet uniek voor 123wonen, maar ze geven toch van te voren aan wat die kosten zijn?

YoungShinji

Ongelezen bericht door YoungShinji »

sjohie schreef:
Dit is niet uniek voor 123wonen, maar ze geven toch van te voren aan wat die kosten zijn?
Hier kwamen ze mee toen we alles hadden getekend en moest zelfs om de goede factuur vragen, omdat ze eerst de verkeerde stuurde (totaal andere woning) en daarna stuurde ze me een factuur zonder bemiddelingskosten.

Maar op de factuur van de eerste stond een veel lager bedrag, maar de huur was een heel stuk hoger. daarom vonden wij het raar.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

YoungShinji schreef:
sjohie schreef:
Hier kwamen ze mee toen we alles hadden getekend en moest zelfs om de goede factuur vragen, omdat ze eerst de verkeerde stuurde (totaal andere woning) en daarna stuurde ze me een factuur zonder bemiddelingskosten.

Maar op de factuur van de eerste stond een veel lager bedrag, maar de huur was een heel stuk hoger. daarom vonden wij het raar.
Ze schrijven zelf dat ze een vergoeding in rekening brengen, afhankelijk van de huurprijs, type object, en zo nog wat dingen. Maw, die prijs is uniek voor elk contract. Misschien dat ze voor dat andere/duurdere huis minder werkzaamheden hoefden te verrichten? Het is wel een beetje een aparte gang van zaken, en zou voor mij reden genoeg zijn om ze links te laten liggen, maar goed, als de nood hoog is, snap ik wel dat men met dit soort bedrijfjes in zee gaat.

Er zijn juridisch meer onderlegde gebruikers hier, maar volgens mij is het toch wel wat apart dat ze zonder offerte oid, simpelweg na afloop een factuur met bedrag X er op sturen. Hun meeste concurrenten rekenen gewoon 1 of 2 maanden huur voor de bemiddeling, da's tenminste nog uniform.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

En waarom denk je dat deze (de laatste) factuur wel correct is? Ze maken nog wat foutjes:

Factuur 1 - verkeerde woning, hoge huur, lage bemiddelingskosten
Factuur 2 - juiste woning, maar geen bemiddelingskosten
Factuur 3 - juiste woning, lage huur, hoge bemiddelingskosten.
En bij de woning bezichtiging zien ze niet wat ze zouden moeten zien.
Als de bemiddelingskosten afhankelijk zijn van de huur, lijkt me dat er hogere kosten zijn bij een hogere huur?

andre@home

Ongelezen bericht door andre@home »

Ze staan op de zwarte lijst...vast niet voor niets.. ;)
http://huis-en-tuin.infonu.nl/kopen-en- ... -hoog.html

vincentbijlsma

Ongelezen bericht door vincentbijlsma »

Mijn ervaringen zijn prima met 123Wonen.

Ja, ik heb bemiddelingskosten betaald. Dit wist ik ook vantevoren. Staat tegenover dat alles goed geregeld is. Deze mensen kunnen ook niet voor niets aan het werk.

Verder heb ik na enkele maanden een discussie met mijn huisbaas gehad, daar hebben ze ook in bemiddeld.
Prima service dus

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik zou het ze gewoon vragen. Betekent niet dat je een bevredigend antwoord krijgt, maar je kunt toch zeggen dat de kosten jullie verbazen en dat je het vreemd vind dat ze op de eerder ontvangen factuur lger waren tov duurder huis?

sylelisa65

Ongelezen bericht door sylelisa65 »

Beste mensen,

In 2014 (en mogelijk ook in 2015) is 123Wonen (Apeldoorn) nog een 'ster' in het doorberekenen van de zogenoemde bemiddelingskosten. Toen ik een woning zag staan op internet die ik zou willen bezichtigen, heb ik contact opgenomen om een afspraak te plannen. Mij is toen wel meegedeeld dat er bemiddelingskosten in rekening zouden worden gebracht, bestaande uit 3x de maandhuur, een waarborgsom van 1x de maandhuur en uiteraard - wat normaal is - de vooruitbetaling van de huurmaand. De woning had een huurprijs van € 850 per maand. Even een rekensommetje: 3x € 850 = € 2.550 + 1x waarborg € 850 = totaal € 3.400. Dan moet je natuurlijk de huurmaand betalen van € 850, dus ben je als je er net in gaat wonen al € 4.250 kwijt. Gelukkig had ik informatie over deze bemiddelingskosten opgezocht, want anders had ik nooit geweten dat dit allereerst een veel te hoog bedrag is (3x de maandhuur van € 850) en ten tweede dat bemiddelingskosten helemaal niet van toepassing zijn op mij omdat ik juist de woning heb opgezocht en er niet voor mij bemiddeld is. Ik heb 123Wonen vervolgens een mail gestuurd met de mededeling dat ik niet bereid was zoveel aan bemiddelingskosten te gaan betalen en van bezichtiging af zag. Vervolgens ontving ik een voicemailbericht dat het niet ging om 3x de bemiddelingskosten maar om bemiddelingskosten van 3 maanden huur ??(dit had ik gewoon in mijn mail goed aangegeven) en dat de waarborg weer teruggestort zou worden als ik weer zou verhuizen. Sorry, ik kan dan niet in aanmerking komen voor een sociale huurwoning, maar ik heb ook niet zoveel geld in voorraad dat ik even € 4.250 in vooruit kan betalen. Ik hoop maar dat 123Wonen eens wordt aangepakt met hun zogenoemde bemiddelingskosten! Aanpakken die boeven zou ik zeggen! Ik heb in ieder geval afgezien van een woning van 123Wonen!

Gesloten