LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen bij leegstand???

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
le-idiote

Betalen bij leegstand???

Ongelezen bericht door le-idiote »

Ik ben al 6 jaar een huurder van Rijswijk Wonen en het is mij al een paar keer opgevallen dat op het huuroverzicht naast de gebruikelijke kosten zoals service kosten e.d. ook een bedrag staat voor leegstand. M.a.w. huurders betalen gewoon een gedeelte voor leegstaande woningen. Althans in mijn ogen is dit het geval.
Is dit geoorloofd of toch een sneaky way to make money? Ik vraag me dan ook af of we nu - nu rijswijk wonen ook bepaalde woningen in de verkoop heeft gegooid- we daar ook voor moeten betalen zolang ze niet verkocht zijn.
M.v.G

henk51

Re: Betalen bij leegstand???

Ongelezen bericht door henk51 »

Derving servicekosten door leegstand

In een complex worden voor het leveren van diensten collectief kosten gemaakt. Als een woning in een complex door huurbeëindiging tijdelijk leegstaat (zogenaamde frictieleegstand), worden er gedurende die periode geen servicekosten voor dit adres betaald. De collectieve kosten lopen echter wel gewoon door, net alsof de woning wel bewoond wordt. De Huurcommissie is van mening dat het bij de afrekening in rekening brengen van derving door leegstand is toegestaan tot een maximum van 2% van de overige servicekosten. Zijn de kosten van de leegstaande woning(en) echter lager dan 2% van de overige totale servicekosten, dan is het slechts toegestaan dit lagere percentage als derving door leegstand in rekening te brengen.

Misschien beantwoord bovenstaande je vraag is dus goedgekeurd door de huurcommissie.

gr Henk

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als je Rijswijk in ZH bedoeld, kan me niet voorstellen dat daar ooit een huis leegstaat :shock:

le-idiote

Ongelezen bericht door le-idiote »

sephora30 schreef:Als je Rijswijk in ZH bedoeld, kan me niet voorstellen dat daar ooit een huis leegstaat :shock:
Yep, die bedoel ik. En als je zou kijken in de muziekbuurt in Rijswijk komen er steeds meer woningen leeg te staan.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Oh vreemd, ik woon er dichtbij en als hier een huis leegkomt zijn er al nieuwe huurders voordat de oude huurders ook maar vertrokken zijn.

In de buurt van De Boogaard zie ik nooit huizen leeg staan.

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

vogels schreef:
is dus goedgekeurd door de huurcommissie.
Maar wat nu als de huizen (zoals steeds vaker voor komt) de verkoop in gaan als zij leeg komen?
Daar heb je een heel goed punt. Een huis wat niet langer beschikbaar is voor de verhuur maar te koop is gezet, zou niet voor rekening van de overige huurders mogen zijn. Er is hier immers geen sprake van leegstand maar van speculatie.

Heeft iemand dit weleens meegemaakt ?

Gesloten