LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betaling huursubsidie bewijzen.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Dembar
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2011 13:04

betaling huursubsidie bewijzen.

Ongelezen bericht door Dembar »

Ik zal beginnen bij het begin.

September 2009 de woning bouw laat mijn vriendin weten dat de maand augustus niet betaald is. Bank overzicht laten zien, waarop geconstateerd word dat de huur wel is betaald. December 2009 De woning bouw laat weten dat augustus 2009 niet betaald is. Na contact laten ze weten dat waarschijnlijk het huur subsidie gedeelte niet is ontvangen van de belasting dienst. Aan geraden werd om naar de belasting dienst te gaan en daar een uitdraai te vragen van betalingen.
Dit gedaan en met deze uitdraai naar de woning bouw. Daar werd geconstateerd dat het hele jaar de huursubsudie gewoon is overgemaakt.

zomer 2010 de eerste deurwaarder aan de deur. Alle papieren laten zien, zij gingen het verder uitzoeken.

november 2010 weer een Deurwaarder aan de deur, alle papieren laten zien. En hulp van maatschappelijk werk in onze gemeente om hulp gevraagd.

Eergister gerechts duerwaarder heeft ons vereerd met een bezoek, binnen gelaten voor een kop koffie alles uitgelegd en alle papieren weer laten zien. Na de papieren gezien te hebben claimt hij dat de uitdraai van de belasting dienst geen bank afschrift is en dus geen bewijs is dat het overgemaakt is. En dat hij niks van de uitdraai snapt omdat er codes op staan die hij niet begrijpt. en dus als het voor de rechter komt hij dit ook niet als bewijs zal aanvaarden dat het betaald is. Hij heeft wel contact gehad met de woning bouw en vandaag zal het verder uitgezocht worden (weer).

wat zijn de beste stappen die ik eventueel kan nemen?

met vriendelijke groeten

wouter

discovery
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2010 19:19

Re: betaling huursubsidie bewijzen.

Ongelezen bericht door discovery »

Wat je zou kunnen doen, is contakt opnemen met de belastingdienst en vragen of de huurtoeslag van augustus 2009 geclusterd (gekoppeld aan de huur) is overgemaakt aan de woningbouwvereniging.
De uitdraai van de BD geeft wel aan dat de toeslag is overgemaakt, maar daar staat niet bij of het geclusterd is. BD maakt de laatste jaren veel fouten door de toeslag wel op de rekening van de WB over te maken, maar niet de combinatie van huur en toeslag. Jouw toeslag zal ergens op de grote rekening van de WB terecht zijn gekomen.
Jouw verhaal kon mijn verhaal zijn, omdat ik vorig jaar exact hetzelfde heb meegemaakt. Na ruim een half jaar kon men mij pas vertellen dat de huurtoeslag wel was binnengekomen, alleen op de verkeerde manier.

epdejong03
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2008 14:17

Re: betaling huursubsidie bewijzen.

Ongelezen bericht door epdejong03 »

discovery schreef:Wat je zou kunnen doen, is contakt opnemen met de belastingdienst en vragen of de huurtoeslag van augustus 2009 geclusterd (gekoppeld aan de huur) is overgemaakt aan de woningbouwvereniging.
De uitdraai van de BD geeft wel aan dat de toeslag is overgemaakt, maar daar staat niet bij of het geclusterd is. BD maakt de laatste jaren veel fouten door de toeslag wel op de rekening van de WB over te maken, maar niet de combinatie van huur en toeslag. Jouw toeslag zal ergens op de grote rekening van de WB terecht zijn gekomen.
Jouw verhaal kon mijn verhaal zijn, omdat ik vorig jaar exact hetzelfde heb meegemaakt. Na ruim een half jaar kon men mij pas vertellen dat de huurtoeslag wel was binnengekomen, alleen op de verkeerde manier.
Inderdaad, meestal ligt de fout bij het niet geclusteerd overmaken door de belastingdienst naar de woningbouw toe. De wbv stort dan het geld weer terug naar de belastingdienst, die er dan zelf niet meer uitkomen van wie het geld is.

De makkelijke oplossing, ga even langs de balie van de toeslagen op het belastingkantoor. Vraag daar of ze naar Utrecht kunnen bellen om na te kijken of de woningbouw het geld heeft terug gestort. Mocht dit het geval zijn, lossen ze het meestal op binnen 6 weken, let op je krijgt het geld negen van de tien keer op je eigen rekening gestort.

Gesloten