LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalingsachterstand Nuon vorige bewoner

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
bak63

betalingsachterstand Nuon vorige bewoner

Ongelezen bericht door bak63 »

Beste mensen,

Ik had mijn woning verhuurd en ga daar nu zelf weer wonen. Bij het aanmelden voor een energieleverancier kreeg ik te horen dat er nog vorderingen openstaan van de vorige bewoner.En dat ik eerst dat moet betalen voordat ik me kan aanmelden. Kunnen ze dit eisen, het energiecontract stond niet op mijn naam en ik stond op dat moment ook niet ingeschreven op dit adres?

Teunbosseman
Contacteer:

Re: betalingsachterstand Nuon vorige bewoner

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bak63 schreef:Beste mensen,

Ik had mijn woning verhuurd en ga daar nu zelf weer wonen. Bij het aanmelden voor een energieleverancier kreeg ik te horen dat er nog vorderingen openstaan van de vorige bewoner.En dat ik eerst dat moet betalen voordat ik me kan aanmelden. Kunnen ze dit eisen, het energiecontract stond niet op mijn naam en ik stond op dat moment ook niet ingeschreven op dit adres?

Maar je was wel de eigenaar....toch ?

Mij lijkt niet vorderingen van een vorige bewoner op jou kunnen worden verhaald maar genoeg forum juristen hier welke dit ongetwijfeld zullen weten.

bak63

Ongelezen bericht door bak63 »

Ik ben idd de eigenaar. Ben benieuwd wat de juristen zeggen

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bak63 schreef:Ik ben idd de eigenaar. Ben benieuwd wat de juristen zeggen

Bedenk me nu......wat als een huurder van een woningbouw met de noorderzon vertrekt, dan zal de vordering toch ook niet naar de woningbouw gaan ?
Zelfde principe alleen ben jij nu zeg maar de woningbouw.

Volgens mij proberen ze alleen maar. Wel lastig om een nieuw contract af te sluiten.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kies gewoon een andere leverancier! Kijk eens op energieleveranciers.nl of gaslicht.com of een andere site.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 dec 2013 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd door de Moderator

Dofolo

Ongelezen bericht door Dofolo »

Hoe is het energie contract overgegaan toen je uit de woning vertrok? Opgezegd of contract over laten nemen?

prisma64

Ongelezen bericht door prisma64 »

als energie contract niet op je naam stond en je ook niet stond ingeschreven op dat adres, nee dan hoef je dit niet te betalen, zou toch al te zot zijn dat dit moet, hoe moet het dan met al die mensen die een woning van een woningstichting huren en waar de vorige bewoners uit zijn gezet ivm wanbetaling :lol: :lol: ja mevr/meneer u krijgt de woning en alstublieft hier heeft u gelijk factuur van de vorige bewoner die moet u dan ook even gelijk betalen

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

bak63 schreef:Ik ben idd de eigenaar. Ben benieuwd wat de juristen zeggen
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de energieleverancier op jouw een vordering heeft omdat de contractant toevallig op hetzelfde adres heeft gewoond.
het contract stond op zijn naam. Daar heb jij verder geen boodschap aan.

Gesloten