LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Borg gedeeltelijk terug

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Youandi
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2010 23:46

Borg gedeeltelijk terug

Ongelezen bericht door Youandi »

We hebben een probleem met onze oude huurbaas.
Juli jl. zijn we verhuisd en tijdens de eindinspectie zei de huurbaas dat het laminaat beschadigd was (er zitten wat krasjes op en 1 gaatje). Dit had hij echter niet opgemerkt tijdens de voorinspectie. Wij zijn dus niet in de gelegenheid gesteld deze schade zelf te repareren. Hij zei het gaatje te repareren en deze kosten van de borg af te halen. Wij gingen hiermee akkoord. Nu kregen wij 2 weken terug de eindafrekening. Hij berekende kosten voor geheel nieuw laminaat (van zo'n 35m2) + kosten van het herstel van de plinten. In de eindinspectie staat er niks over de plinten; hij had er ook niks over gezegd.
Nu hebben wij contact met de nieuwe bewoners, en mijn man is er laatst op bezoek geweest. Nu blijkt dat er helemaal niks is vervangen! Het oude laminaat ligt er nog.
De huurbaas mag deze kosten toch niet berekenen als hij dan ook niks doet? En daarbij dan de kosten van de plinten..Ook heeft hij legkosten berekend van het laminaat.
We hebben foto's gemaakt van het (onherstelde) laminaat en met een aangetekende brief naar hem gestuurd. In de brief hadden we geschreven dat we het niet eens waren met de gedeeltelijk borg-teruggave, aangezien hij kosten berekende voor iets wat hij niet uitgevoerd had. Hierop kregen we een brief dat hij deze kosten wél mocht berekenen, en dat hij hierin vrij was om het wel of niet uit te voeren. Dit klopt toch niet?
Wat zijn nu de volgende stappen die we kunnen nemen? We zitten te denken aan aangifte, aangezien hij de boel fraudeerd..

Alvast bedankt.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Borg gedeeltelijk terug

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
zou die is opbellen want volgens mij zit je huisbaas echt fout

juster
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2010 17:24

Re: Borg gedeeltelijk terug

Ongelezen bericht door juster »

Niet iedereen heeft zo'n waardeloze rechtsbijstand verzekering :lol:

Youandi
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2010 23:46

Re: Borg gedeeltelijk terug

Ongelezen bericht door Youandi »

Bedankt voor de snelle reactie!
Nee ik heb geen rechtsbijstandsverzekering.
Iemand een idee welke stappen ik zou kunnen ondernemen?

Flufjuh
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2010 15:33

Re: Borg gedeeltelijk terug

Ongelezen bericht door Flufjuh »

.
Laatst gewijzigd door Flufjuh op 21 nov 2010 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Youandi
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2010 23:46

Re: Borg gedeeltelijk terug

Ongelezen bericht door Youandi »

@Flufjuh, dank voor je reactie.
Hoe bedoel je dat het met de verzekering ook zo gaat?
Ik declareer alleen dingen bij de verzekering die ook daadwerkelijk gedaan zijn.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Borg gedeeltelijk terug

Ongelezen bericht door tiptoo »

Flufjuh schreef:Of hij iets mag declareren wat niet gedaan is ..

nee dat mag niet hij moet namelijk een rekening laten zien en als TS zegt dat het oude er nog ligt dan mag die sowieso niks rekenen

@Youandi
stap eens naar een juridisch loket, succes

Flufjuh
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2010 15:33

Re: Borg gedeeltelijk terug

Ongelezen bericht door Flufjuh »

.
Laatst gewijzigd door Flufjuh op 21 nov 2010 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Youandi
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2010 23:46

Re: Borg gedeeltelijk terug

Ongelezen bericht door Youandi »

@Flufjuh, aha dat bedoel je ermee. Goh ik wist niet dat verzekeringen dat zo deden. Die van mij vergoedde alleen de inbraakschade aan mijn auto d.m.v. een nota.

@Tiptoo, bedankt!

riddert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Borg gedeeltelijk terug

Ongelezen bericht door riddert »

Het is heel eenvoudig;

de huurbaas heeft schade geleden, namelijk een beschadigde vloer. Hiervoor dient hij schadeloos gesteld te worden. Aangezien het vervangen van 1 plank in een laminaatvloer niet mogelijk is ivm kleur/dikte etc. zal de hele vloer en plinten vervangen moeten worden. Deze schade dient dan ook vergoed te worden aan de huurbaas.

Daarmee is de zaak tussen TS en de huurbaas afgedaan, en of de huurbaas daadwerkelijk de vloer vervangt, of in de oude staat verder verhuurt, dat is aan hem.

Ik kan me wel voorstellen dat je er een naar gevoel aan overhoudt, als je ziet dat er niets vervangen is.

Angie-54
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2010 11:30
Locatie: Zwolle

Re: Borg gedeeltelijk terug

Ongelezen bericht door Angie-54 »

Vind zoiezo knap dat hij een rekning heb kunnen uitschrijven voor iets wat niet gedaan is. als hij dit door een bedrijf heeft laten doen, dan moet je vragen om een kopie factuur. Maar als er inderdaad helemaal niks is gedaan en het er precies nog zo ligt..... klopt er iets niet.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Borg gedeeltelijk terug

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Youandi schreef:Juli jl. zijn we verhuisd en tijdens de eindinspectie zei de huurbaas dat het laminaat beschadigd was (er zitten wat krasjes op en 1 gaatje).
Als het niet al te grote beschadigingen betreft, lijkt mij dat een risico wat de verhuurder loopt.
Men kan m.i. niet verlangen dat vloerbedekking als museumstuk dient.
Het zelfde eigenlijk als een keukenkastje of radiatorkraan 2000 keer open en dicht gedaan wordt, dan begeeft een scharnier of kraan het op kosten van de verhuurder ook wel eens.
De kosten ervan zitten in de huur verdisconteerd.

Afhankelijk van de 'schade' of eigen risico leg de zaak bijv. bij je WA-verzekeraar neer als je die hebt.
Dan geeft de verzekeraar de verhuurder waarschijnlijk wel een tik op z'n vingers.

Gesloten