LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brievenbus ledigen.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
taschke40
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 sep 2009 13:50

Brievenbus ledigen.

Ongelezen bericht door taschke40 »

Hallo,

Mag een woningbouwvereniging zomaar een brievenbus leegmaken,in een appartementencomplex?
Ik vind dat nogal een inbreuk op iemands privacy.
Wanneer de huurder dan contact opneemt met de woningbouwvereniging,blijkt dat desbetreffende medewerker,alle post in een container gegooid heeft :!:
Deze post is dus uiteindelijk wel terecht gekomen,en men zou die naar de huurder opsturen,maar er kon nog geen sorry vanaf :?
Wat kan de huurder,hier tegen doen?

Bij voorbaat dank :D

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Brievenbus ledigen.

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat doet een woningbouwvereniging natuurlijk niet "zomaar"

Ik denk dat je wel weet waarom ze dat hebben gedaan. Is dat de reden waarom je dit verhaal zo summier beschrijft ?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Brievenbus ledigen.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wat is de reden dat de woningbouw dat gedaan heeft.

taschke40
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 sep 2009 13:50

Re: Brievenbus ledigen.

Ongelezen bericht door taschke40 »

De reden dat ik dit zo schrijf,is dat het, een ander persoon betreft,die sinds kort een woning huurt van deze woningbouwvereniging.

Een blanco,jong persoon,die voor het eerst een woning huurt!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Brievenbus ledigen.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Nu nog graag antwoord op mijn vraag.

taschke40
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 sep 2009 13:50

Re: Brievenbus ledigen.

Ongelezen bericht door taschke40 »

Het enige antwoord van de woningbouwvereniging was,dat ze de brievenbussen van de leegstaande appartementen hebben geledigd,en die van de huurder hebben meegenomen...............waarom?Geen idee!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Brievenbus ledigen.

Ongelezen bericht door crazyme »

taschke40 schreef:Het enige antwoord van de woningbouwvereniging was,dat ze de brievenbussen van de leegstaande appartementen hebben geledigd,en die van de huurder hebben meegenomen...............waarom?Geen idee!
Vergissing ?

Gevalletje oeps ?

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Brievenbus ledigen.

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

dit mag dus niet! Het zou ernstiger zijn als ze de brieven hadden opengemaakt want nederland kent het briefgeheim. Maar ook al hebben ze dat niet gedaan, een brief telt in nederland als een goed (net zo als een televisie of een tafel) en een brievenbus als intern. Technisch gezien heeft de verhuurder dus de post van deze persoon gestolen. Hier kan aangifte van gedaan worden.
Over het algemeen worden deze aangiften serieus genomen omdat het stelen van post vaak (waarschijnlijk niet in dit geval) te maken heeft met identiteitsfraude.

Ik zou zelf niet meteen aangifte doen maar wel de verhuurder informeren dat dit een strafbaar feit is en dat er in de toekomst wel aangifte gedaan zal worden.

groetjes

Trudy

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Brievenbus ledigen.

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Geen gebruik gemaakt van de verhuisservice van TNT?
Nu de eerste maand gratis. :wink:
http://www.tntpost.nl/voorthuis/post-do ... vice%20TNT

taschke40
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 sep 2009 13:50

Re: Brievenbus ledigen.

Ongelezen bericht door taschke40 »

Bedankt Trudy81,voor de enige normale reactie in dit lijntje,waar ik iets aan heb.

Ik vind het uiterst jammer,dat er zo'n bevooroordeelde en onzinnige reacties hier op zijn gekomen.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Brievenbus ledigen.

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Of .... je zaakjes voortaan wat beter regelen.
Dat kan natuurlijk ook.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Brievenbus ledigen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik gooi andermans post anders ook altijd weg hoor. Niks mis mee!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Brievenbus ledigen.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Bob Schurkjens schreef:Ik gooi andermans post anders ook altijd weg hoor. Niks mis mee!
Da's anders best strafbaar, verkeerd bezorgd of niet:
http://nos.nl/artikel/156568-post-wegge ... arlem.html
http://advocaten.startpagina.nl/prikbor ... 62,quote=1

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Brievenbus ledigen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Was gekscherend bedoeld. Ik vind het alleen nogal jammer dat mensen hier soms iets posten op dit forum zonder het hele verhaal te vertellen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Brievenbus ledigen.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Daar hooopte ik al op Bob, maar ik dacht, ik zet het toch even neer. :wink:

epdejong03
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2008 14:17

Re: Brievenbus ledigen.

Ongelezen bericht door epdejong03 »

trudy81 schreef:Hai,

dit mag dus niet! Het zou ernstiger zijn als ze de brieven hadden opengemaakt want nederland kent het briefgeheim. Maar ook al hebben ze dat niet gedaan, een brief telt in nederland als een goed (net zo als een televisie of een tafel) en een brievenbus als intern. Technisch gezien heeft de verhuurder dus de post van deze persoon gestolen. Hier kan aangifte van gedaan worden.
Over het algemeen worden deze aangiften serieus genomen omdat het stelen van post vaak (waarschijnlijk niet in dit geval) te maken heeft met identiteitsfraude.

Ik zou zelf niet meteen aangifte doen maar wel de verhuurder informeren dat dit een strafbaar feit is en dat er in de toekomst wel aangifte gedaan zal worden.

groetjes

Trudy
Het mag dus wel, dagelijks doe ik het tijdens mijn werkzaamheden. Als een bewoner vertrokken is, stuur ik de post een maand lang door en daarna gaat het echt de prullenbak in of retour afzender. Wat niet mag is de post open maken, dat valt wettelijk gezien onder het briefgeheim.

Gesloten