LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buurman zit op mijn wateraansluiting

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

Zoek het zelf ff in het wetboek op , je zet TS op een verkeerd spoor!!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door puma73 »

ciske schreef:Zoek het zelf ff in het wetboek op , je zet TS op een verkeerd spoor!!
JIJ beweert dat het strafbaar is, dus kom maar met bewijzen i.p.v. zomaar wat in het wilde weg te roeptoeteren zonder enige vorm van onderbouwing.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Als de hoofdaansluiting van het water zich in de woning van ts bevindt (wat denk ik niet het geval is) dan mag ts niet vier huishoudens van water afsluiten. Daar heb je geen wet voor nodig alleen een beetje verstand.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

weetnietveel schreef:Als de hoofdaansluiting van het water zich in de woning van ts bevindt (wat denk ik niet het geval is) dan mag ts niet vier huishoudens van water afsluiten. Daar heb je geen wet voor nodig alleen een beetje verstand.

Precies en dat weet Puma ook , je kan niet uit eigen beweging iemand afsluiten . Dan moet TS bij de verhuurder zijn!!

Daar heb je niet eens een wetboek bij nodig ,maar gezond verstand!!

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door Jantje7 »

witte angora schreef:
Jantje7 schreef:Voor diegene die de kosten van het waterverbruik niet begrijpen.
Deze € 50,- zijn de water kosten bij een verbruik van ca. 70 m³, dus niet Vastrecht, Watersysteemheffing, Zuiveringsheffing en Rijksbelasting leidingwater.
Deze kosten zijn voor elke gebruiker.

Jantje7
Sorry, ik weet niet waar jij woont, maar hier is het tarief 1,12 per kuub, inclusief BTW, ex de rest, waaronder een of andere belasting op leidingwater. Dus bij 70 kuub water kom je nog steeds op zo'n 80 euro uit, geen 50.
Wij zijn aangesloten op het net van Brabant water en hier is de kale prijs van 1 m³ € 0,4298.

Misschien verhuizen?

Jantje7

witte angora
Berichten: 32002
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door witte angora »

Verhuizen vanwege het topic van TS? Dacht het toch niet.

Maar of hij nu meer of minder betaalt per kuub: hij krijgt de hele nota, inclusief alle vastrecht kosten, of het nu vast of variabel is. En dat klopt dus niet. Als het een gemeenschappelijke meter is, dan moet 'iemand', en dat is nog altijd de verhuurder, die nota betalen en de kosten bij alle bewoners in rekening brengen. Het kan niet zo zijn dat één huurder voor alle huurders de waternota betaalt.

nintendo
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 apr 2011 05:21

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door nintendo »

Nou mijn water verbruik was dit jaar ongeveer 120m3 (we hebben nog niet eens zo lang aparte water aansluiting, een paar maanden) en dan draai ik niet eens een wasmachine. Ik douche om de 2 a 3 dagen en ben alleen dus afwassen doe ik ook om de 2 a 3 dagen eens een keer. Ik drink wel veel water :p

Het is ook aan die 120m3 te danken dat ik er achter kwam met de standen opnemen. De website van Vitens gaf aan dat dit veel hoger is dan hun hadden ingeschat. We hebben aparte aansluitingen voor water en elektra als dat niet echt duidelijk was. Ik heb alles dus voor mezelf in de meterkast.

Het verhaal over elektra is nooit wat aan gedaan door mijn verhuurder sinds 2005 terwijl het al meerdere malen aangegeven was.

Gecombineerd met meerdere problemen die mijn verhuurder niet of niet goed repareert en oplost is het een vervelende situatie en heb besloten om maar eens naar het juridisch loket te gaan en informatie in te winnen over verdere stappen om dit opgelost te krijgen. Het kan niet langer zo.

Groet N

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Buurman zit op mijn wateraansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

Gecombineerd met meerdere problemen die mijn verhuurder niet of niet goed repareert en oplost is het een vervelende situatie en heb besloten om maar eens naar het juridisch loket te gaan en informatie in te winnen over verdere stappen om dit opgelost te krijgen. Het kan niet langer zo.
Zeer verstandig, succes!!

Gesloten