LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de rechten ven een verhuurder

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
crisseman
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2011 19:08

de rechten ven een verhuurder

Ongelezen bericht door crisseman »

Mag een huurbaas de borg intrekken als je vergeet of weigert een copy van je inboedelverzekering af te geven?
Mag hij zo wie zo hierom vragen???

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: de rechten ven een verhuurder

Ongelezen bericht door Bosjesman »

lijkt me dat jouw verhuurder hier geen bal mee heeft te maken, misschien heb jij wel de miljoen gewonnen bij de loterij en draag je zelf het risico wel.... Dan verzeker je je dus niet. En je schat zelf het risico in, misschien verzeker je je inboedel niet, maar spaar je die premie zelf wel...

Wat ik maar probeer aan te geven: Wat heeft jouw verhuurder er mee te maken of en hoe jij je verzekerd?

epdejong03
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2008 14:17

Re: de rechten ven een verhuurder

Ongelezen bericht door epdejong03 »

crisseman schreef:Mag een huurbaas de borg intrekken als je vergeet of weigert een copy van je inboedelverzekering af te geven?
Mag hij zo wie zo hierom vragen???
Ja, de verhuurder mag als het expliciet in het huurcontract staat vermeld dat een inboedelverzekering verplicht is, mag de borg worden ingetrokken. Vooral bij kamer bewoning is het bij veel verhuurders verplicht om een wa + inboedel verzekering te hebben.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: de rechten ven een verhuurder

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Waarvoor zou een verhuurder een inboedelverzekering kunnen eisen? Als je spullen worden gejat heeft hij daar toch geen last van? WA snap ik, maar inboedel? Toen ik op mezelf ging wonen had ik amper een inboedel, dus ook geen verzekering. Nooit problemem mee gehad.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: de rechten ven een verhuurder

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik snap niet wat een inboedelverzekering te maken heeft met een verhuurder. De spullen zijn van jou niet van de verhuurder dus als er iets mee gebeurd is de het jouw zaak.
Wat voor belang heeft een verhuurder bij een inboedelverzekering van een huurder :?:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: de rechten ven een verhuurder

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Mijn idee: ik heb schade aan mijn aanrechtblad, wegens het neerzetten van een hete pan.
Aangezien ik moest kiezen tussen mijn handen finaal verbranden of de pan neerzetten op het aanrecht, koos ik voor optie twee.
Mijn verhuurder wil dit niet kosteloos herstellen, zij vragen € 550,- voor een nieuw blad, plaatsingskosten en BTW.
Zij zeggen nu, claim het maar bij uw inboelverzekering.
Geintje is, dit mag helemaal niet, het is verzekerd in hún inboeldelverzekering.
Misschien dat de verhuurder daarom wil weten of je daar wel voor verzekerd bent, om zijn wettelijke verplichting (volgens mijn verzekering dan he) te ontlopen.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: de rechten ven een verhuurder

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

nou volgens mij is dat gebruikersschade

als er in gewoond word gebeurd zoiets

zou het is vragen aan een andere woning stichting of iets dergelijks hoe hun daar mee omgaan

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: de rechten ven een verhuurder

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Volgens mijn verzekeraar valt dit onder de inboelverzekering van de WBV.
Omdat je het huis huurt inclusief keuken en badkamer.
En mogen ze mij niet verplichten dit zelf te laten betalen.
Maar goed, ik heb het topic half gekaapt zie ik.
Dit verhaal was meer bedoelt als voorbeeld waarom een verhuurder zou kunnen willen weten of je een inboelverzekering hebt of niet.

Gesloten