Beste Lezers,
N.a.v. mijn brief (
viewtopic.php?f=18&p=2335041#p2335041) aan de gemeente Oud Beijerland inzake de WSNP regeling van de ex-vrouw van mijn oplichter RB, heb ik van de gemeenteraad Oud Beijerland een antwoord mogen ontvangen.
Dit antwoord is te lang om hier op het Forum te posten, dus ik heb het in Wordpress gepost met mijn reactie.
U kunt dit antwoord lezen op
https://josevictima.wordpress.com/2014/02/
Onder het kopje:
WSNP, ex-vrouw oplichter March 1, 2017 by josevictima
Ik zal deze posting o.a. ook tweeten naar de Hoge Raad, Gerechtshof Den Haag en Rechtbank Den Haag met het verzoek dit verhaal serieus door te lezen en te bedenken dat het voor gedupeerde verhuurders, die dankzij malafide verhuurmakelaars een criminele huurder in de woning hebben gekregen, ondoenlijk is om hun gemiste huurpenningen bij deze huurders te incasseren.
Wij hebben niets aan een Civiel vonnis en/of een Strafrechterlijk vonnis om de doodeenvoudige reden dat de daders niet opgepakt worden, de instanties niet of nauwelijks aan gegevensuitwisseling doen en/of beslissingen nemen die ondoordacht zijn.
Het staat wel heel leuk dat wij met een Civiel Vonnis 20 jaar de tijd hebben om het te innen, maar dat betekent tevens 20 jaar deurwaarders, advocaten betalen en er non-stop bovenop zitten plus tegengewerkt worden door instanties/bewindvoerders die het of niet begrijpen of zo hun eigen ideeen hebben.
Wilt u zo leven?
Beste Rechters en Raadsheren, u "straft" de verkeerde partij; U straft de slachtoffers i.p.v. de daders, in deze de malafide verhuurmakelaar!
In Maart 2009 heb ik een Civiel Vonnis gehaald op RB, mijn malafide huurder.
In December 2009 stond RB tranen met tuiten huilend voor de rechter. Het had allemaal zo tegengezeten en hij zou iedereen terug gaan betalen.
De rechter vroeg nog aan RB of hij vond dat hij hulp nodig had met zijn probleem. RB vond dat hij absoluut geen hulp nodig had en hij ging het allemaal goedmaken.
Typerend was dat de rechter aan de daar aanwezige slachtoffers, die met hun Civiele Vonnissen, financiele en emotionele ellende de rechtszitting bijwoonden helemaal niet vroeg of zij hulp nodig hadden.
Slachtoffers van oplichting doen er niet zo toe?
Enfin, RB kreeg een taakstraf, waarbij zijn vader uiteraard weer een duur advocatenkantoor inschakelde die ervoor zorgde dat RB in Hoger Beroep ging.
Die zitting zou plaatsvinden in Maart 2011, dus ruim 1 jaar later.
RB was wederom op vrije voeten en nieuwe slachtoffers waren het gevolg.
In de week dat het Hoger Beroep zou dienen trok RB het in, waardoor hij dus zijn opgelegde taakstraf moest gaan vervullen.
Het is nu Maart 2017 en RB heeft bij mijn weten nog geen dag van de taakstraf vervuld, blijft nieuwe slachtoffers maken en woont weer fijn thuis in Oud Beijerland bij zijn ex SK als spookburger.
Stand van Zaken na 8 jaar met een Civiel en Straf Vonnis achter de criminele huurder aanjagen:
•De liegende verhuurmakelaar Direct Wonen (QMULUS) blijft gewoon in business en ik ben bij lange na niet het enige slachtoffer van de wanpraktijken van dit bedrijf
•RB loopt op vrije voeten rond, ondanks de +25 jaar ellende die hij heeft aangericht en gaat gewoon door.
•De vader van RB, die heel bekend is bij de slachtoffers, blijft zoonlief faciliteren
•De ex-vrouw SK is fijn van haar schulden af dankzij de Schuldhulpverlening (WIHW) van de gemeente Oud Beijerland en de bewindvoerder mr. G
En de gedupeerde verhuurder, die heeft kunnen aantonen bij in totaal 9 rechters dat zij misleidt/voorgelogen is door Direct Wonen, blijft achter met een enorme financiele en emotionele schadepost.
Ik begrijp nu heel goed dat de rechter niet aan de slachtoffers van RB heeft gevraagd of zij hulp nodig hebben.
Die is er gewoonweg niet.
Noch voor gedupeerde verhuurders, noch voor slachtoffers van andere vormen van oplichting.
De daders worden echter prima "geholpen"?
Leest u "De impact van Oplichting"
http://opgelicht.avrotros.nl/dossiers/item/7296/
We hoeven ons helemaal niet te verwonderen dat slachtoffers van oplichting, soms schreeuwend en tierend, hun verhalen posten.
Voor ons "voelt" het niet dat wij in een Rechtsstaat leven.
Kreten als "het moet anders", "normen en waarden moeten terug", morele revolutie, etc. het klinkt allemaal geweldig, maar de resultaten zijn er helaas nog niet naar!