LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dubbel verhuurd dus opgelicht??

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
pjutter

dubbel verhuurd dus opgelicht??

Ongelezen bericht door pjutter »

goedemiddag,
Sinds 1 augustus heb ik een huurovereenkomst met mijn huurder,
Ik heb voor het betreffende appartement al 1 maand huur en 1 maand borg betaald. Toen ik mezelf ging inschrijven op het gemeentehuis, bleek hier al iemand op ingeschreven te staan (slechts 5 dagen voor mij).
Ik heb met de andere ingeschreven persoon contact gehad en deze persoon bleek dus ook 1 maand huur en 1 maand borg betaald te hebben. Ik ben al in het appartement aan het verven, behangen en inrichten omdat ik bij het tekenen van het huurcontract gelijk de sleutels heb gekregen. De andere persoon heeft nog geen sleutel gekregen, dit werd blijkbaar elke keer uitgesteld.
De eigenaar van het appartement is wel dezelfde persoon als de persoon die mijn contract getekend heeft. Verder heb ik de contact gegevens van de eigenaar, ik weet waar hij werkt, ik heb zelfs een foto van hem...
het lijkt mij dat deze oplichter ontzettend dom is geweest....
Wat kan ik nu het beste doen??
groetjes en bedankt,
p

gravedigger

Re: dubbel verhuurd dus opgelicht??

Ongelezen bericht door gravedigger »

In principe heb je niets te maken met de andere "huurder. Dat is een zaak tussen hem/haar en de verhuurder. Een tip die uk je wel wil meegeven, is het vervangen van het slot van de toegangsdeur, zodat je er zeker van bent dat er buiten jou niemand kan binnen komen!

pjutter

maar het is natuurlijk wel heel erg vreemd..
Die huurder is eigenlijk niet te vertrouwen.
Slot is vernieuwd dus de verhuurder kan er niet in.
Maar hoe zit het als het verhuurd wordt aan 2 personen, wie is dan degene die er echt recht op heeft? Ik ben gewoon bang dat ik er straks uitgezet wordt en mijn geld kwijt ben... daarnaast heb ik ook al veel geld aan het inrichten besteed.
Dit lijkt mij gewoon een strafbaar feit van de eigenaar omdat hij 2 maal het geld heeft binnen gekregen.. is het handig om hem strafrechtelijk aan te klagen en aangifte te doen?

gravedigger

Moreel js de eerste natuurlijk de huurder, feitelijk ben jij dat door overhandiging van de sleutels. Ik vind het ook geel vreemd dat de eerste kandidaat daar niet om gevraagd heeft. Aangifte kan door die eerste kandidaat worden gedaan wegens olichting.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Die huurder is eigenlijk niet te vertrouwen.
Die kon er toch ook niks aan doen? Die is zelf juist opgelicht!

gravedigger

Als je de post ff goed leest SJZ, zal jij ook begrijpen dat de VERhuurder bedoeld wordt ;)

pjutter

jaa inderdaad ik bedoel 'verhuurder'
Ik heb contact gehad met de andere huurder die dus nog geen sleutel gekregen heeft. Deze gaat maandag aangifte doen.
Ik denk dat het nu een kwestie van afwachten is,
Meer kan ik denk ik niet doen.
Hoewel de verhuurder niet te vertrouwen is, voel ik er weinig voor om alle spullen er al uit te gaan halen en hem er relatief simpel mee weg te laten komen. Als aangifte gedaan is, gaan we hem proberen te confronteren (hoewel hij telefonisch niet meer te bereiken is).
Als ik op google op het adres zoek, zie ik een oude advertentie op marktplaats, waarin iemand waarschuwt voor deze man. Het is dus helaas vaker voorgekomen. Is het dan zo simpel om daar mee weg te komen en dit gewoon te herhalen?

pjutter

vandaag de huurder een aantal keer gebeld,
door verschillende personen en dus verschillende nummers.
Hij nam de telefoon op,
Hij heeft aangeven het bedrag terug te storten op de rekening, dit moest gesmst worden;
Toen iemand anders belde om een bevestiging, ging hij helemaal door het lint.
(je weet niet wie je voor je hebt, ik zou je er maar niet mee bemoeien, kankersukkel, etc.. het woord kanker is wel 10 keer gezegt.
Dit was een behoorlijk bedreigend telefoongesprek.
Eigenlijk jammer dat het niet opgenomen is...
Het lijkt nu of hij zelf bang is, en zich in een hoek gedreven voelt..
Voorlopig maar afwachten denk ik??

Meghan

Ongelezen bericht door Meghan »

wil jij nog wel huren van zo iemand dan?

Gesloten