Ik huur een woning bij een woningstichting Com.wonen
Die heeft voor de algemene ruimtes een naheffing gestuurd betreffende de schoonmaakkosten, elektra en andere algemene kosten. Dit was medio Juni 2009
Nu was daar een fout in geslopen, dat wist ik zeker we moesten 77,27 euro nabetalen en dat betreft alle woningen in dit complex +/- 40 stuks. Het betreft de kosten over 2008 (dit is een naheffing per huishouden)
Ik heb toen een bezwaarschrift gestuurd en die hebben ze na een half jaar beantwoord, waarin bleek dat ze (lang verhaal) een fout hadden gemaakt waardoor er ongeveer 3000 euro over alle woningen bij elkaar teveel is berekend
Nu zouden we een nieuwe aanslag krijgen, ergens in november. Dit was allemaal per brief.
Tot daartoe gaat alles goed, maar nu komt het.
Ligt er gisteren een brief op de deurmat, of ik en dus ook alle andere bewoners het bedrag willen voldoen en dat de fout die gemaakt is in 2010 verrekend zal worden met de aanslag die in juni 2010 op de deurmat zal gaan vallen.
Nou gaat het mij niet om het relatief lage bedrag van 77 euro, maar gewoon om het principe, zij maken een fout en wij moeten toch betalen, en kunnen dus in de tussentijd rente trekken van 40 x 77= ruim 3000 euro.
Voor hetzelfde geldt is het bedrag veel hoger, en kan ik het op dit moment niet betalen. Het dient namelijk voor de 15de voldaan te zijn.
Ik ben dus pertinent niet van plan om dit bedrag te betalen, om het simpele feit dat wij als bewoners nu moeten opdraaien voor hun fout. Volgende week geven ze hierop antwoord, als ze al terugbellen. Doen ze ook nooit.
Ben benieuwd hoe jullie hierover denken, en hoe sterk ik sta, als zij zeggen dat ik moet betalen en dat dan weiger....
Macht dit wettelijk gezien wel, en hoe kan ik dit het beste aanpakken?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fout woningstichting toch betalen ?!
Re: Fout woningstichting toch betalen ?!
Het probleem is dat je elke maand al betaald en deze fout was een naheffing.
Dus ja toch een stukje betalen gaat niet, maar aangetekend mij ongenoegen te kennen geven ga ik zeker doen, ik zou graag willen weten of ze t recht hebben dit geld toch te mogen innen ook al hebben ze zelf een fout gemaakt ?
Dus ja toch een stukje betalen gaat niet, maar aangetekend mij ongenoegen te kennen geven ga ik zeker doen, ik zou graag willen weten of ze t recht hebben dit geld toch te mogen innen ook al hebben ze zelf een fout gemaakt ?
Nee je betaald een standaard bedrag bij je huur, en als er een naheffing komt of teruggave dan gaat dat via een acceptgiro ! of via terugbetaling op je rekening !
Ja dat klopt helemaal !
nou dan sta je toch sterk genoeg. Gewoon aanvechten. hun maken fouten dus t is hun probleem en wat hun nu doen is t probleem verplaatsen. Daar zijn veel instanties goed in tegenwoordig
-
Hier een link van het ministerie van VROM
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=7017#a10
Hier staat duidelijk in (punt 12) dat als je het niet met de eindafrekening eens bent, je niet hoeft te betalen. Servicekosten moeten jaarlijks worden verrekend, dus niet na twee jaar of zoiets (punt 14) Sterker nog: als de verhuurder een verhoging van het voorschotbedrag in rekening zou willen brengen, dan mag hij dat niet omdat de afrekening van 2008 nog niet rond is.
Punt 9 is ook een hele leuke, uiterlijk 1 juli 2009 had de afrekening over 2008 rond moeten zijn.
De brief dat de woningbouw pas in 2010 wil verrekenen is dus per definitie onjuist.
In dit stukje staat ook een aantal keren een link naar de huurcommissie, je kunt hen het beste benaderen voor advies.
Je zou in ieder geval de woningbouw kunnen aanschrijven dat je het niet met hun gang van zaken eens bent, waarbij je de artikelen uit de link die ik gegeven hebt kunt noemen/kopiëren. Maar betalen hoef je -volgens deze link- zeker niet.
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=7017#a10
Hier staat duidelijk in (punt 12) dat als je het niet met de eindafrekening eens bent, je niet hoeft te betalen. Servicekosten moeten jaarlijks worden verrekend, dus niet na twee jaar of zoiets (punt 14) Sterker nog: als de verhuurder een verhoging van het voorschotbedrag in rekening zou willen brengen, dan mag hij dat niet omdat de afrekening van 2008 nog niet rond is.
Punt 9 is ook een hele leuke, uiterlijk 1 juli 2009 had de afrekening over 2008 rond moeten zijn.
De brief dat de woningbouw pas in 2010 wil verrekenen is dus per definitie onjuist.
In dit stukje staat ook een aantal keren een link naar de huurcommissie, je kunt hen het beste benaderen voor advies.
Je zou in ieder geval de woningbouw kunnen aanschrijven dat je het niet met hun gang van zaken eens bent, waarbij je de artikelen uit de link die ik gegeven hebt kunt noemen/kopiëren. Maar betalen hoef je -volgens deze link- zeker niet.