| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] h
-
VioletPrue
Re: h
Waarom zou de woningbouw de huurprijs meoten aanpassen?
Omdat u het anders niet kunt betalen?
U bent te vroeg blij geweest, zoals u schreef 'Ik was helemaal in de wolken. We konden verhuizen.' was iets te optimistisch.
Bovenaan de lijst staan wil niet altijd zeggen dat u het huis ook krijgt.
Als u het qua inkomen niet rond kan breinen wil dat niet zeggen dat de woningbouw maar mand in, maand uit € 117,- mis moet gaan lopen.
Als de prijs fout op de site staat, kunt u naar mijn mening hoogstens (en in het gunstigste geval) van moment van zien van de verkeerde prijs tot het moment van het ontdekken dat het een fout was compensatie krijgen.
Aangezien u op dat moment het huis nog niet huurde, heeft u dus helemaal nergens recht op.
Jammer maar helaas, ik vind dat de woningbouw in zijn recht staat.
Omdat u het anders niet kunt betalen?
U bent te vroeg blij geweest, zoals u schreef 'Ik was helemaal in de wolken. We konden verhuizen.' was iets te optimistisch.
Bovenaan de lijst staan wil niet altijd zeggen dat u het huis ook krijgt.
Als u het qua inkomen niet rond kan breinen wil dat niet zeggen dat de woningbouw maar mand in, maand uit € 117,- mis moet gaan lopen.
Als de prijs fout op de site staat, kunt u naar mijn mening hoogstens (en in het gunstigste geval) van moment van zien van de verkeerde prijs tot het moment van het ontdekken dat het een fout was compensatie krijgen.
Aangezien u op dat moment het huis nog niet huurde, heeft u dus helemaal nergens recht op.
Jammer maar helaas, ik vind dat de woningbouw in zijn recht staat.
Ik begrijp dat u 2 redenen ziet om de huur aan te vechten:
1. de vorige bewoner (huh? hoe kan je nou een huis huren in een nieuwbouwwijk en dan spreken over een "vorige bewoner"?) betaalde € 545.
Maar u heeft niks te maken met wat de vorige bewoner betaalde.
2. op de site stond een ander bedrag. Tja, da's lastig. In het algemeen kun je een dergelijke vermelding niet als een juridisch aanbod zien. Als is het alleen maar omdat niet duidelijk is om welk huis het ging. Pas toen u adres en bedrag te horen kreeg was er mogelijk een aanbod.
Dus ja, de woningbouwvereniging staat in haar recht. U kunt dit huis niet afdwingen voor € 545. U mag uiteraard het huis wel weigeren.
1. de vorige bewoner (huh? hoe kan je nou een huis huren in een nieuwbouwwijk en dan spreken over een "vorige bewoner"?) betaalde € 545.
Maar u heeft niks te maken met wat de vorige bewoner betaalde.
2. op de site stond een ander bedrag. Tja, da's lastig. In het algemeen kun je een dergelijke vermelding niet als een juridisch aanbod zien. Als is het alleen maar omdat niet duidelijk is om welk huis het ging. Pas toen u adres en bedrag te horen kreeg was er mogelijk een aanbod.
Dus ja, de woningbouwvereniging staat in haar recht. U kunt dit huis niet afdwingen voor € 545. U mag uiteraard het huis wel weigeren.
De huur die u nu betaald voor uw huidige woning is zeker niet de huur die de nieuwe bewoners gaan betalen.Deze zal ook naar boven aangepast gaan worden.Als een woning leeg komt zal de verhuurder de huur aanpassen naar de huur die geld voor die woning n.a.v. punten systeem.Dat kan honderden euro's meer zijn.
gr Henk
gr Henk
Staan deze woningen nog steeds op de site?
Als de 'oude' huurder zou blijven zitten, zou de huur niet ineens omhoog gaan.
Een wisseling van huurder wordt nogal eens aangegrepen om een huurverhoging door te voeren.
Zo kan het zijn dat de diverse huurders van eenzelfde huis, verschillende prijzen betalen, het ligt er maar aan of ze de eerste huurder van een huis of bijv. de derde zijn.
Als woningen te lang leeg blijven staan vanwege de prijs, ( boven huursubsidiegrens) zijn woningbouwverenigingen toch wel eens bereid te zakken.
Als de 'oude' huurder zou blijven zitten, zou de huur niet ineens omhoog gaan.
Een wisseling van huurder wordt nogal eens aangegrepen om een huurverhoging door te voeren.
Zo kan het zijn dat de diverse huurders van eenzelfde huis, verschillende prijzen betalen, het ligt er maar aan of ze de eerste huurder van een huis of bijv. de derde zijn.
Als woningen te lang leeg blijven staan vanwege de prijs, ( boven huursubsidiegrens) zijn woningbouwverenigingen toch wel eens bereid te zakken.
Zeg je met jouw 3e post.femdy schreef:Hoezo weer iemand???
Het gebeurd te vaak dat mensen de hele post weghalen. Laten staan is duidelijker hoor! Dit geeft nogal een vertekend beeld en je strijkt zo de mensen wie wat advies proberen te geven best tegen de haren in.