LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hangjongeren

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Hebbeding

Hangjongeren

Ongelezen bericht door Hebbeding »

6 Jaren geleden hebben wij ons huis verkocht, omdat wij kleiner wilde gaan wonen. Via de makelaar hebben we een vrij nieuw appartement kunnen huren in het centrum. Lekker alles bij de hand, dachten we.
Op het plein staan 2 driehoekige muurtjes tegenover C1000, waartegen 2 banken zijn gemaakt, dus een ultieme verzamelplaats.
In deze 6 jaren begint de verloedering flink toe te slaan d.m.v. hangjongeren die het hele plein onveilig maken. Er wordt met scooters gecrossd, rotzooi getrapt, spullen kapot gemaakt enz. enz. kortom, kommer en kwel. Wanneer je er een opmerking over durft te maken, kun je een grote bek krijgen en het gevolg is, dat wij allerhande rotzooi tegen de ruiten en op het balkon gemikt krijgen.Op het balkon zitten met mooi weer is er niet meer bij, omdat we vergaan van de lucht van de benzine-dampen die die krengen uitblazen. De winkeliers durven geen actie te ondernemen, omdat men dan bang is klanten kwijt te raken.
Ons woongenot is danig afgenomen en hebben onderhand spijt dat we zijn gaan huren!

Intussen hebben we met alle bewoners hebben we een handtekeningen-actie ondernomen en ons beklag gedaan bij de gemeente, de politie en de verhuurder.
Nu is mijn vraag, in hoeverre kan de verhuurder zijn invloed uitoefenen bij de gemeente en politie?
Wie kan ons raad geven???

NAK

Re: Hangjongeren

Ongelezen bericht door NAK »

Naar mijn mening heeft de verhuurder even veel kans van slagen, om die jeugd weg te krijgen, als jullie zelf.

De antwoorden die de gemeente en politie gaan geven zijn voorspelbaar.
Termen als het valt wel mee en we moeten ze eerst op heterdaad betrappen etc. etc. zullen ruimschoots aan bod komen.

Waarschijnlijk is de enige oplossing verhuizen.

En als je daartoe besluit geef ik je de volgende tip.
Ga op verschillende momenten in de nieuwe woonomgeving kijken.
Overdag, 's-avonds, in het weekend en zeker als het goed weer is.

Dan zie je in welke buurt je ventueel wilt gaan wonen.

timefa

Ongelezen bericht door timefa »

Wat stelt u zich bij maatregelen voor?
Er zal waarschijnlijk gekeken worden naar maatregelen binnen andere gemeenten.
Dat kan slechts één ding beteken, een samenscholingsverbod.
Het lijkt wel oorlog mensen, waar moet die jeugd naar toe? Wat deed u zelf toen u van de zelfde leeftijd was?
Hangjongeren, waarom eigenlijk? Waar moeten ze heen?

NAK

Wat stelt u zich bij maatregelen voor?
Als je goed leest dan zie je van zelf wat ik me daar bij voorstel.
Er zal waarschijnlijk gekeken worden naar maatregelen binnen andere gemeenten.
Daarom worden die problemen niet opgelost.
Er zijn namelijk maar weinig gemeenten die daadkrachtig op willen en durven treden tegen de hangjeugd.
Wat deed u zelf toen u van de zelfde leeftijd was?
In de tijd dat ik jong was, bestond het fenomeen hangjeugd (nog) niet.
Daarbij durf ik te stellen dat wij meer respect bijgebracht kregen dan grote groepen jeugd van tegenwoordig.
Hangjongeren, waarom eigenlijk?
Omdat ze aan hun lot overgelaten worden. Ouders hebben geen tijd, want die zijn druk met carriere maken. En als ze dat niet doen zijn ze vaak te druk met zichzelf bezig om op hun kinderen te letten.

En wie krijgt daarvan de schuld............ ?????????????

pluisje

Ongelezen bericht door pluisje »

tis hard maar nak zegt het goed :wink:

Eugene Cernan

Ongelezen bericht door Eugene Cernan »

Tegenwoordig heb je zelf het fenomeen: hangouderen, hoe zijn deze mensen opgevoed vroeger.....?

amstaff

Ongelezen bericht door amstaff »

mensen vergeten wel eens dat ze zelf ook jonge geweest zijn.
wanneer men eens gewoon met deze jongeren een babbeltje zou gaan maken zonder direct te beginnen over overlast dan zou je al een end op de goede weg zijn.

NAK

Tegenwoordig heb je zelf het fenomeen: hangouderen, hoe zijn deze mensen opgevoed vroeger.....?
Beter als de jongeren van tegenwoordig.
De hangouderen worden namelijk niet direct agressief als je in hun richting kijkt.
En ze roepen ook niet gelijk: "wat nou.....?"

Maar de grootste factor, die in het voordeel van de hangouderen spreekt, is dat er met hen wél te praten is....... en met de jongeren meestal niet.

De gedachte van amstaff vind ik dan ook een utopische.

Gesloten