LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] harde muziek buurman

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
timefa

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door timefa »

Ook wij kunnen er over meepraten. Onze buurman draaid zo hard muziek als zijn vrouw niet thuis is dat het horen en zien je bij ons binnen vergaat.
Wat kan er aan gedaan worden? Helemaal niets zolang het tussen 7 uur 's ochtend is en voor tien uur 's avonds.

Talll

Ongelezen bericht door Talll »

Nou, heb dinsdag de politie gebeld, helaas hield het heel snel vanzelf op. Nou ja helaas, het is uiteraard wel de bedoeling maar helaas net nadat ik de politie had gebeld en zij het dus niet zelf hebben kunnen horen.
Maar gisteren wel gelukt! Heb de politie gebeld en binnen 5 minuten stonden ze op de stoep en hebben het fors aangesproken op de muziek. HEt was erg grappig, de hele straat kon meegenieten van zijn muziek maar kon ook meegenieten dat de politie hem erop aansprak. Het was gelijk helemaal over, dus hopen dat het zo blijft. Het was trouwens gewoon half twee 's middags dus timefa: gewoon bellen! Ze zijn erg meelevend in dit soort gevallen, tenminste dat is mijn ervaring.

Wellicht ook een mail sturen naar de politie van jouw gemeente om advies te vragen. Waarschijnlijk vertellen ze je ook dat je 24 uur per dag kunt bellen. Dus ook doen!!!

Bij hem is de eerste waarschuwing in ieder gavel al binnen...

Barnier

Ongelezen bericht door Barnier »

klagen,klagen,klagen bij de huurbaas,totdat hij er gek van wordt,dan wordt hij wel zijn huis uitgezet.Heeft bij ons ook geholpen,toen we een lastige gast naast ons hadden wonene.

svdmeer

Ongelezen bericht door svdmeer »

Als ik dit topic + alle genoemde voorbeelden lees dan blijkt maar weer hoe slap de wetgeving is. Een goede oplossing zou zijn: 3x = wegwezen. Momenteel wordt er zoveel gedoogd dat het heel lastig is voor een verhuurder om een uitruimingszaak te winnen.

D-M

Ongelezen bericht door D-M »

Ik heb ook altijd kei harde muziek gedraaid. Zit in mijn eentje
en hoor de hele dag buren knallen met van alles, nooit geleerd
een deur normaal dicht te doen b.v., als maar verhuisgeluiden etc.
Ze zullen wel alles goed schoon gemaakt hebben elke dag weer.
Je kunt ook moeilijk verwachten dat de buren voor jou stil gaan
zitten etc. Maar als finale consument heb geen zin er naar te
luisteren.

Je moet wel durven klagen. Voor hetzelfde geld wordt je
(dadelijk) flink met de dood bedreigd. Kras op auto etc.
Vaak geldt toch dat de buurman die er het sterkste uit ziet
het meeste lawaai maken. (wet van de Jungle)

In sommige wijken mag je geen eens de politie waarschuwen.
Als ze je daar alleen al van verdenken wordt je er flink op
aangesproken.
Dit is ook de-marketing. Elke keer als je polite belt of aangifte doet
komt er meer werk voor hun. Soms hebben ze ook een beleid hoe
meer voorvallen des te meer agenten per wijk/straat.
Dus geen politie in de wijk meer.
Ook:
Als niemand meer belt etc. hebben zij bijna geen werk meer.
-----
quote:
En daarna werd het weer goedgemaakt met veel hartstocht als je begrijpt wat ik bedoel. Piepende bedden, wederom veel geschreeuw, gekreun en gehijg.
-----

Ohropax kan soms werken. Maar veel mensen nemen volgens
mij daaarom maar wiet of zo.
Een tuinhuisje of een bestelbus die je in een rustig bos parkeerd
of een kajuitbootje. Je kunt ook in je bergbox gaan liggen.

Maar als je straks andere buren hebt krijg je te maken met
honden die als de buren weggaan gaan janken en dan heb
je zelf geen rust als ze even weg zijn,
hyper actieve kleinen eb grote kinderen die de hele dag
schreeuwen en stampen en knallen met van alles,
piano oefeningen,
feest om alles en nog wat,
buurman slaat zijn vrouw steeds in elkaar enz enz.
Dit is dus nog maar je begin. Je bent nog maar een groentje.
Je moet kennelijk nog een hoop ervaring opdoen....

Het is ook te gek voor woorden dat mensen op elkaar worden
gestapeld in betonnen hokken en het flats noemen.

Tja iedereen moet zonodig kinderen. Er waren er al genoeg
van. Vergrijzing, we zijn al op de goede weg.

ageeth12

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Ik heb vorige woensdagavond meegemaakt met een feestje van de bovenburen. De hele buurt kon meegenieten. Ik heb rond 22.30 gewaarschuwd dat de muziek wat zachter kon. EN ik heb om 23.00 de politie gebeld. Ze zijn tot 2.00 uur in de nacht doorgegaan. En dan moet je vroeg je bed uit in de ochtend. Nu heeft een van de buren over mij een klacht ingediend bij wbv omdat ik de poltie heb gebeld. Moet ik dit pikken. Groetjes, Ageeth

Fiore

Ongelezen bericht door Fiore »

Ik weet niet hoe dat juridisch zit. Ik persoonlijk vind het niet erg als mijn buren eens af en toe een feestje geven en dan wat later doorgaan, je moet in je eigen huis toch ook een feestje kunnen geven! Dagelijkse overlast vind ik wel hinderlijk.
Maar zoals gezegd, een feestje ok, wel met mate, niet te vaak, en doordeweeks is natuurlijk ook niet zo handig, maar in het weekend zijn er nog genoeg mensen die klagen.

ageeth12

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Je moet weten dat de woningen van ons erg gehorig zijn. En dat ik weet dat er bepaalde regels vanuit de wbv zijn met betrekking overlast van dingen. Dat is door de weeks na 22.00 uur rust. En ik zit niet met feestjes die in het weekend wordt gegeven. Maar ik hoorde achteraf dat de onderbuurvrouw over het feestje een klacht bij de wbv heeft ingediend, Ze heeft al vaker over die buren een klacht ingediend. Ageeth

bjornis

Ongelezen bericht door bjornis »

wij hebben ook zo'n buurman, op zich vinden wij het helemaal niet erg als we eens iets horen, maar sinds begin dit jaar is er een nieuwe buurman gekomen, eerder hoorden we zelden iets maar nu is het alleen rustig als hij weg is of hij slaapt, wij hebben hierover gesprekken gevoerd met de woningstichting.
met hem viel absoluut niet te praten, dat ondervond de woningstichting ook omdat hij 'gewoon' geen zin had in een gesprek en de woningstichting hem volgens hun niet kan verplichten.
op hun advies ben ik in gesprek gegaan met de wijkagent die aangaf gewoon bellen want dit hoort niet.
op een gegeven moment toen ik na lang wikken en wegen de politie belde zouden ze komen, na meer als een uur gewacht te hebben kwam er een politie agent om de overlast te constateren.
ondanks dat zijn muziek boven onze tv uitkwam kreeg ik van deze agent te horen dat ik eigenlijk me eigenlijk aanstelde en hij het geen overlast vond..... ik had gewoon pech dat de buurman van muziek houd.
en daar kon ik het mee doen.
Dus of het echt zin heeft de politie te bellen.......
ik heb op dit moment zo als ik s' nachts zijn muziek hoor ga ik gewoon weer zelf naar hem toe en zie wel waar het schip strand.

Talll

Ongelezen bericht door Talll »

Gewoon politie bellen! Ik heb ze drie keer bij hem op zijn dak gestuurd en nu heeft hij gewoon nooit meer muziek aan staan... Ook niet eens zachtjes. Bij mij heeft het dus wel degelijk geholpen. Maar het was ook wel erg extreem in mijn geval...

inburger

Ongelezen bericht door inburger »

Geef de buurman met Sinterklaas een koptelefoon!

kritisch consument

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Onze buren hebben volgens mij een nieuwe geluidsinstallatie, en een plasma-tv of zo. Eerst hoorden we dagen lang constant boorgeluid, en nu staat de muziek regelmatig zo hard dat we Frans Bauer letterlijk kunnen verstaan. Dat is prima als je van Frans Bauer houdt maar dat doen wij dus niet 8) ! En nee, Marianne Weber is ook niet onze favoriet. :wink: .Ik ben dan ook sterk geneigd om de buurvrouw (want het gebeurt meestal als zij alleen thuis is) uit te nodigen voor een kopje koffie, en nee... ze hoeft Frans en Marianne niet te missen, want die mag ze gewoon laten aanstaan. :lol: . Misschien helpt luisteren naar de overlast die je anderen bezorgt bij mijn buren nog wel het beste.

Rolandroland

Ongelezen bericht door Rolandroland »

En je buren moeten na 23 uur bij lawaai maken ook nog een boete betalen van ik meende van 250 euro.

431 Sr Met geldboete van de eerste categorie wordt gestraft hij die rumoer of burengerucht verwekt waardoor de nachtrust kan worden verstoord.

Verder ben ik van mening dat in dit soort situaties streng op moet worden getreden. Zo zijn er mensen die menen dat er ook nog eens muziek op de tuin moet worden gedraaid. Als iedereen dat nou wil doen?
Of zelf (tja geen goede advies) keiharde muziek inzetten.... of een irritant geluid laten horen piepjes oid. Maar goed dan maak je het denk ik alleen maar erger. Vaak zijn zulke mensen nogal agressief, zo ken ik mensen die om die reden zijn verhuisd. Of je moet een soort container woningen maken waar dat soort figuren heen kunnen en elkaar tot last zijn. Of een verplichte training geven?

Ik ben er voor doe een hoofdtelefoon op en zet hem maar zo hard dat het vanzelf wel stil wordt (oftewel je bent doof, lekker rustig) er zijn tegenwoordig ook spul te koop wat een soort anti geluid maakt?

Ed Klerks

Ongelezen bericht door Ed Klerks »

Regel schijnt te zijn bij melding en constatering door de politie:
1e maal een waarschuwing, binnen 1 jaar opnieuw dan een proces verbaal en bij de 3e keer weer binnen 1 jaar inbeslagname apparatuur en uiteraard weer een proces verbaal met de daarbij behorende boeten.

Maak bij de verhuurder melding van ieder bezoek van de politie en probeer ook andere huurders te vinden die last hebben van de betreffende buurman.

Maak ook voor uzelf een dossier met data. U kunt verder de verhuurder erop wijzen dat hij moet instaat voor uw woongenot. Ontbinding van het huurcontract kan de volgende stap zijn

catnail

Ongelezen bericht door catnail »

Daar waar mensen dicht op elkaar wonen is het haast onvermijdelijk dat er kleine of grote irritaties ontstaan. Deze irritaties kunnen uiteindelijk leiden tot ogenschijnlijk onoplosbare conflicten. Oplossingen worden dan gezocht door politie, woningvereniging of rechter in te schakelen. Met andere woorden de oplossing die de ander(politie, rechter, woningbouwvereniging) aandraagt, is dan waarschijnlijk in het voordeel van de een en in het nadeel van de ander.
Een andere vorm van oplossing kan worden gezocht door, met hulp van een deskundige zoals een mediator samen te zoeken naar oplossingen waar beide partijen zich in kunnen vinden. Beide partijen halen dus voordeel.
Overleg eens met je huurbaas, gemeente of politie of inschakeling van een mediator jou en je buurman kan helpen je probleem op te lossen.
Kijk eens op www.nmi-mediation.nl. Op deze site tref je veel informatie over conflictoplossing middels mediation. Succes.

luttikhuizen

Ongelezen bericht door luttikhuizen »

mijn dochter en schoonzoon wonen in een gehorig pand en kregen onlangs een tweeling. De onderbuurman was al intimiderend tijdens haar zwangerschap en bij de eerste kraamvisite begon hij tegen zijn plafond te bonken met een stok, duidelijk geirriteerd over de geluiden. Bij de tweede kraamvisite flipte hij op een rondrennnende kleuter en na te bonken verscheen hij schreeuwend in het trappenhuis. Wij schrokken geweldig en belden de politie die hem een kwartier heeft toegesproken. Wij informeerden ok de verhuurder die openhartig meldde dat zij hem al spuugzat waren
de tweeling huilt nooit, ze zijn 2 maanden oud, er is nooit muziek of zo, hij flipt dus op het lopen over de vloer of een omvallende stoel.
Wij vinden dit nogal gestoord.
Weet iemand hoe met zo'n idiote dreiging om te gaan of er van af te komen?[/b]

Cheeko

Ongelezen bericht door Cheeko »

Om grote problemen te voorkomen juist omdat het je buurman is en hij instaat is jou je leven zo zuur te maken met z´n harde muziek kan ik je alleen maar aanraden het uit handen te geven. Wat ik daarmee bedoel is, heb je een rechtsbijstandbverzekering?? bel je tussenpersoon of je verzekeringsmaatschappij waar je hem hebt afgesloten, leg de situatie voor en vraag aan hun om jou te helpen, uiteindelijk betaal je je premie ervoor dus heb je ook recht op BIJSTAND. Zo voorkom je dat jouw leven een living hell wordt wat veroorzaakt wordt door 1 iemand.

Ik wens je veel succes.

alfredo

Ongelezen bericht door alfredo »

Ik kan me de frustratie voorstellen indien je overlast blijft houden. Alleen de verhuurder kan hier afdoende maatregelen tegen nemen. Maar we leven nu eenmaal in Nederland, een land van wetten en wetten, en een van die wetten is dat een zich misdragende huurder niet 1,2,3 uit huis kan worden gezet. De waanzin ten top eigenlijk. Derhalve een goeie raad: verzamel medebewoners en ga zelf tot harde aktie over, bv door je toegang te verschaffen tot het bewuste pand, en neem dan de aktie die je wenst. Dan wordt de verhuurder zenuwachtig, en zet dan meestal het tuig uit de woning. In mijn geval is dat gelukt, na een aantal gefrustreerde jaren ellende te hebben gehad. Laat je leven niet vergallen door tuig!!
Succes gewenst!

Radion

Ongelezen bericht door Radion »

Ideaal zou zijn dat je de buurt/buren uit zou kunnen zoeken op leefgewoontes. Dus de herrieschoppers bij elkaar en de rustzoekers bij elkaar. Hou je je niet aan die buurt dan een veel makkelijker verwijdering.

Tip.

Maak een brief voor de woningbouw vereniging en politie en laat deze medeondertekenen door de andere buren die ook overlast ondervinden. Je staat dan veel sterker.

Cornel40

Ongelezen bericht door Cornel40 »

Ik heb in het verleden ook een (ex) junk als buurman gehad die s'nachts altijd luidruchtig bezoek en ****** trance muziek draaide, maar toen hij met opzet de kachel met mij wilde aanmaken, heb ik uit wanhoop de boormachine gepakt en een gat dwars door de vloer heen geboord (op de plaats waar zijn stereo stond :roll: ) vervolgens de tuinslang erop gezet via een trechter, toen hij met hoge poten aan mijn deur stond te bonken, stond ik met een scherpe hooivork voor zijn neus, hij kon kiezen, of vertekken of de hel brak echt los! Hij heeft uiteindelijk voor vertrekken gekozen, en het gat incident was wekenlang het gesprek bij de woningbouwvereniging en lokale politie (stond zelfs een klein berichtje in de krant over) Buurman boord gat in vloer wegens burenruzie :wink:

Gesloten