LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Spiffy
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2013 00:48

Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door Spiffy »

Kan iemand mij helpen? Ben al aan het googelen geweest maar kom niet verder.
Wij zijn net een weekje op vakantie geweest, komen terug en onze kozijnen zijn (verschrikkelijk lelijk) geschilderd.
Wij hebben echter niets mondeling of schriftelijk vernomen van verhuurder of huismeester dat dit zou gaan gebeuren.
Kunnen ze dit zo maar doen? En omdat wij er niet waren, en de ramen dus dicht, is het ook nog niet eens geheel afgemaakt.

Nu verteld de verhuurder dat het om een proef gaat, dat ze onze woning als proef hebben gebruikt. Hebben ze dan ineens het recht om zo maar wat op kozijnen te kliederen?
De huismeester zegt dat het al definitief is en dat alle woningen zo geschilderd gaan worden na de bouwvak....
Hebben we totaal geen recht op inspraak? Zijn met 404 huishoudens in totaal.

Hoop dat iemand weet of dit echt zo maar kan.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door Barman »

Waar maak je je nu in vredesnaam druk over? Als het een proef is wordt het toch hersteld?

riddert
Berichten: 2148
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door riddert »

Spiffy schreef:Kan iemand mij helpen? Ben al aan het googelen geweest maar kom niet verder.
Wij zijn net een weekje op vakantie geweest, komen terug en onze kozijnen zijn (verschrikkelijk lelijk) geschilderd.
Wij hebben echter niets mondeling of schriftelijk vernomen van verhuurder of huismeester dat dit zou gaan gebeuren.
Kunnen ze dit zo maar doen? En omdat wij er niet waren, en de ramen dus dicht, is het ook nog niet eens geheel afgemaakt.

Nu verteld de verhuurder dat het om een proef gaat, dat ze onze woning als proef hebben gebruikt. Hebben ze dan ineens het recht om zo maar wat op kozijnen te kliederen?
De huismeester zegt dat het al definitief is en dat alle woningen zo geschilderd gaan worden na de bouwvak....
Hebben we totaal geen recht op inspraak? Zijn met 404 huishoudens in totaal.

Hoop dat iemand weet of dit echt zo maar kan.
Als ik u was zou ik er hier eentje uitzoeken, dan kun je lekker zelf bepalen wat, wie en wanneer de kozijnen geschilderd worden. http://www.funda.nl/

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door sjohie »

Spiffy schreef:Kan iemand mij helpen? Ben al aan het googelen geweest maar kom niet verder.
Wij zijn net een weekje op vakantie geweest, komen terug en onze kozijnen zijn (verschrikkelijk lelijk) geschilderd.
Wij hebben echter niets mondeling of schriftelijk vernomen van verhuurder of huismeester dat dit zou gaan gebeuren.
Kunnen ze dit zo maar doen? En omdat wij er niet waren, en de ramen dus dicht, is het ook nog niet eens geheel afgemaakt.

Nu verteld de verhuurder dat het om een proef gaat, dat ze onze woning als proef hebben gebruikt. Hebben ze dan ineens het recht om zo maar wat op kozijnen te kliederen?
De huismeester zegt dat het al definitief is en dat alle woningen zo geschilderd gaan worden na de bouwvak....
Hebben we totaal geen recht op inspraak? Zijn met 404 huishoudens in totaal.

Hoop dat iemand weet of dit echt zo maar kan.
Er is meestal een bewonerscommissie of andersoortig orgaan waarin je/jullie enige inspraak hebben in dit soort dingen? Vraag daar anders eens de notulen van op zou ik zeggen. Maar de verhuurder gaan echt niet alle 404 huishoudens naar hun favoriete kleur vragen. En dat jij het niet mooi vindt, is natuurlijk subjectief.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef: Maar de verhuurder gaan echt niet alle 404 huishoudens naar hun favoriete kleur vragen.
Met de aanname dat er uiteindelijk 1 kleur moet worden gekozen is dat overigens wel een leuke uitdaging... Ik denk alleen dat het hout al verrot is voordat er consensus is.

witte angora
Berichten: 31075
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door witte angora »

Nu verteld de verhuurder dat het om een proef gaat, dat ze onze woning als proef hebben gebruikt. Hebben ze dan ineens het recht om zo maar wat op kozijnen te kliederen?
Sorry, maar van dit gez/eik krijg ik echt spontaan de neiging om te gaan emigreren.

De verhuurder heeft gewoon het recht om de woning te onderhouden. Wat bij jou gebeurd is, is een stukje voorbereiding, waarschijnlijk voor de offerte. Natuurlijk is het niet af. En natuurlijk ziet het er niet uit. Dat komt nog, als het hele gebouw wordt aangepakt. En als het hele gebouw wordt aangepakt komt er heus wel een brief waarvan jij vindt dat je er recht op hebt.

Hier kwamen in het voorjaar maar liefst 4 bedrijven voor een offerte. De kant waar ik woon is niet toegankelijk, de bedrijven moeten of bij mij de tuin in, of bij de buurman. Dus ja, als ze aanbellen laat je ze gewoon (via de tuindeur) binnen. Een beetje normale medewerking moet toch mogelijk zijn? Dat gez/eik over de eigen rechten, de plichten van de ander en al dat gemier in dit land... Je bent nota bene bij de huismeester geweest, die heeft je toch al verteld hoe of wat?

Werk nou gewoon eens een beetje mee in plaats van overal over te nuilen, dan zou het vele malen makkelijker zijn. Het zijn nota bene toch hun kozijnen, toch niet de jouwe? En wat wil je hier mee bereiken? Een dikke vette schadevergoeding of iets dergelijks? Of dat een rechter 'foei' zegt tegen de wbv? Vergeet het maar mooi.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door ciske »

De verhuurder heeft gewoon het recht om de woning te onderhouden
Klopt, maar het zou wel zo netjes zijn , als de verhuurder dat even aankondigd. Rare thuiskomst dat je kozijnen als proef zijn gebruikt.

witte angora
Berichten: 31075
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben ik met je eens, Ciske. Maar de mensen waren er niet, hoe moesten ze toestemming vragen dan? Of overal aanbellen in de hoop dat er iemand thuis is? Sommige dingen moeten nu eenmaal gebeuren. Het is aan de buitenkant, dus de wbv kan er gewoon bij, geen probleem. En de ramen hoefden nog niet open, dus dat is ook geen probleem.

Overigens is dit geen kwestie van onderhoud, maar ter voorbereiding van het onderhoud.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door ciske »

Misschien dan toch een ander huis uitkiezen? Ik vind het persoonlijk behoorlijk aso van die wbv . Waarom mensen hun kozijnen verven als ze er niet zijn? Al is het proef.
Of het aan de buitenkant is doet weinig ter zake. Je vraagt gewoon zoiets. Als je opgevoed bent dan.

witte angora
Berichten: 31075
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien waren de andere mensen ook niet thuis? Ik gok maar wat.

Maar dan ook nog de vraag of er recht is op inspraak met de kleurkeuze, 404 huishoudens, kom nou...

Teunbosseman
Berichten: 4375
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:Ben ik met je eens, Ciske. Maar de mensen waren er niet, hoe moesten ze toestemming vragen dan? Of overal aanbellen in de hoop dat er iemand thuis is? Sommige dingen moeten nu eenmaal gebeuren. Het is aan de buitenkant, dus de wbv kan er gewoon bij, geen probleem. En de ramen hoefden nog niet open, dus dat is ook geen probleem.

Overigens is dit geen kwestie van onderhoud, maar ter voorbereiding van het onderhoud.

Ook ik vindt zeer onfatsoenlijk !!

Mag toch aannemen dat de WB dit niet 1 week van te voren wist dat zij een proef zouden gaan doen.
Normaliter dient dit ruim van te voren te worden aangekondigt zodat de bewonders niet van een koude kermis thuis komen.....ronduit aso !

In mijn huurperiode werd ik weken zoniet maanden vantevoren bericht dat bv de ketel zou worden vervangen of schilderwerkzaamheden oid zou worden verricht.

witte angora
Berichten: 31075
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door witte angora »

Teunbosseman schreef:
Ook ik vindt zeer onfatsoenlijk !!
Ja en dan? Het is toch al gebeurd? De huismeester is er al over benaderd, en wat moet er nu gaan gebeuren dan? We knallen het lekker op een openbaar forum, en nu? Rechter er bij, en dan? Of gaan we met zijn allen even een paar weken terug in de tijd om dat 'kliederwerk' ongedaan te maken?

Voor het schilderwerk ligt hier inderdaad ook al de brief binnen, dat ze volgende week gaan beginnen, met het verzoek de ramen open te zetten zodat ze er bij kunnen. Dat is volkomen normaal. Maar sommige dingen zul je gewoon even moeten accepteren.

Ik kreeg ook geen brief dat er 4 bedrijven voor een offerte kwamen, normaal is dat ook niet nodig, alleen toevallig hier is de achterkant onbereikbaar. Maar dan ga ik toch ook niet moeilijk doen dat ik niets weet en ik om die reden de meute niet binnen laat? Het bedrijf dat het komt doen zit in Dronten, dat is ruim 100 kilometer van hier, als ik ze toen zou weigeren zouden ze nog een keer moeten komen voor die offerte, als ik eenmaal een officiële brief los heb weten te peuteren, wie is er dan asociaal?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door ciske »

We knallen het lekker op een openbaar forum,
So what?? TS wordt ineens geconfronteerd met een geschilderde kozijn, net wat Teun hier ook al zei, je weet al veel langer van te voren wat je van plan bent als wbv. Ronduit aso van die wbv . Dus TS heeft het recht net zo te reageren, al vind ik het van TS niet aso.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door bprosman »

Ronduit aso van die wbv .
Doet een wbv een keer iets uit zichzelf zijn ze ook aso :wink: is het weer niet goed.
Een ding is zeker Portaal kan het niet zijn.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wees blij dat ze wat aan onderhoud doen ! Ben het met angora eens dat het gezeur is om niets.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door Barman »

ciske schreef: Waarom mensen hun kozijnen verven als ze er niet zijn? Al is het proef.
Misschien omdat het hun kozijnen niet zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door sjohie »

ciske schreef:
De verhuurder heeft gewoon het recht om de woning te onderhouden
Klopt, maar het zou wel zo netjes zijn , als de verhuurder dat even aankondigd. Rare thuiskomst dat je kozijnen als proef zijn gebruikt.
Misschien hebben ze dat wel gedaan, maar staat het mailtje in de spambox, of is die brief onbedoeld bij het oud-papier terecht gekomen? :wink:

witte angora
Berichten: 31075
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:
ciske schreef:
De verhuurder heeft gewoon het recht om de woning te onderhouden
Klopt, maar het zou wel zo netjes zijn , als de verhuurder dat even aankondigd. Rare thuiskomst dat je kozijnen als proef zijn gebruikt.
Misschien hebben ze dat wel gedaan, maar staat het mailtje in de spambox, of is die brief onbedoeld bij het oud-papier terecht gekomen? :wink:
Of de huismeester zou even de aankondiging doen, maar de mensen waren er niet...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door ciske »

sjohie schreef:
Misschien hebben ze dat wel gedaan, maar staat het mailtje in de spambox, of is die brief onbedoeld bij het oud-papier terecht gekomen? :wink:

Flauwe kul. dat soort dingen krijg je per post.

Teunbosseman
Berichten: 4375
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Help, schilderwerk uitgevoerd zonder medeweten.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:
Teunbosseman schreef:
Ook ik vindt zeer onfatsoenlijk !!
Ja en dan? Het is toch al gebeurd? De huismeester is er al over benaderd, en wat moet er nu gaan gebeuren dan? We knallen het lekker op een openbaar forum, en nu? Rechter er bij, en dan? Of gaan we met zijn allen even een paar weken terug in de tijd om dat 'kliederwerk' ongedaan te maken?

Voor het schilderwerk ligt hier inderdaad ook al de brief binnen, dat ze volgende week gaan beginnen, met het verzoek de ramen open te zetten zodat ze er bij kunnen. Dat is volkomen normaal. Maar sommige dingen zul je gewoon even moeten accepteren.

Ik kreeg ook geen brief dat er 4 bedrijven voor een offerte kwamen, normaal is dat ook niet nodig, alleen toevallig hier is de achterkant onbereikbaar. Maar dan ga ik toch ook niet moeilijk doen dat ik niets weet en ik om die reden de meute niet binnen laat? Het bedrijf dat het komt doen zit in Dronten, dat is ruim 100 kilometer van hier, als ik ze toen zou weigeren zouden ze nog een keer moeten komen voor die offerte, als ik eenmaal een officiële brief los heb weten te peuteren, wie is er dan asociaal?

Ja en ?? De reden dat al gebeurd is zonder dat bewoner(s) zijn ingelicht is de reden van dit topic. Nogmaals, neem aan dat dit niet in 1 dag besloten is geweest en ook de huismeester reeds enige tijd hiervan op de hoogte moet zijn geweest.

En wat dan nog dat op een openbaar forum wordt gegooid ? Je hoeft het niet te lezen of te reageren.......das het mooie van openbaar he.

Hoe zou jij reageren als je zonder inlichten thuiskomt en je kozijnen zijn half bakken geschilderd ? Ach dat vindt jij normaal en moet niet zeuren en accepteren......niet iedereen is hetzelfde WA.

TS stelt in mijn ogen een normale vraag en wordt van diverse kanten afgezeken, en das blijkbaar nog steeds schering en inslag hier.

Gesloten