Nadat we heel veel problemen hebben gehad met onze woning(douche is tot 4 keer toe gerepareerd, behang 3 keer vervangen, omdat dit weer ging rotten door de lekkage alles weer opnieuw gekit, vreselijk veel tijd heeft dit gekost). We hebben onze huur opgezegd in Amsterdam IJburg en hebben inmiddels een woning gekocht en onze oude woning verlaten. Na veel gedoe(muren witten alle gaten dichten kroonsteentjes plaatsen, schoonmaken, enz.) ging de inspecteur van Vesteda woongalerie Amsterdam akkoord met de oplevering van de woning.
Vesteda woongalerie Amsterdam zou dan na 2 maanden de bankgarantie vrijgeven en dat ze het recht hebben om deze 6 maanden in te houden. Dit vond ik echter te lang duren, omdat dit een garantie is van 3 maanden huur. Na doorvragen bij Vesteda bleek dit echter, omdat mensen hun betalingen gaan storneren op het moment dat ze de woning hebben verlaten. Vesteda stelde voor om de bedragen te storneren en vervolgens weer terug te storten op de rekening van Vesteda. De bedragen heb ik toen gestorneerd, zodat ze de volgende dag weer op mijn rekening stonden.
Zat mij niet lekker en heb nog maar eens gebeld met Vesteda, omdat ik hier toch wel eerst een schriftelijke bevestiging van wilde hebben. Helaas was deze persoon heel erg druk en heb deze nooit meer aan de telefoon gekregen en niemand wist hier meer iets van. In totaal 6 keer gebeld en toen maar een brief geschreven.
In dit schrijven heb ik medegedeeld dat ik nog geen afrekening van 2009 en 2010 heb ontvangen en dat ik mijn bankgarantie terug wil. Het bedrag dat was afgeschreven kwam overigens niet overheen met de datum van opzegging. Ik heb gevraagd of ze mij schriftelijk kunnen bevestigen op welke datum de bankgarantie wordt teruggegeven en dat ik dan direct de laatste maand huur en de parkeerplaats conform afrekening die gestorneerd is zal terugstorten.
Hoe lang mag een verhuurder de bankgarantie vasthouden?
Een oude bewoner van IJburg.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe lang mag een verhuurder de bankgarantie vasthouden?
-
-
Re: Hoe lang mag een verhuurder de bankgarantie vasthouden?
Dit lijkt me dus de verkeerde volgorde. Volgens mij zal Vesteda dït ook nooit accepterenIk heb gevraagd of ze mij schriftelijk kunnen bevestigen op welke datum de bankgarantie wordt teruggegeven en dat ik dan direct de laatste maand huur en de parkeerplaats conform afrekening die gestorneerd is zal terugstorten.
Je zult eerst aan je verplichtingen moeten voldoen ( alle huur) en dan pas krijg je de bankgarantie terug.