LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge rekening na verhelpen gaslucht.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Louisah
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 mar 2006 12:04

Re: hoge rekening na verhelpen gaslucht.

Ongelezen bericht door Louisah »

je kent mij niet. Dus hoef je mij niet te gaan vertellen wat het beste voor me is. Daar is deze site niet voor bedoeld.
Ik heb een vraag geplaatst en krijg alleen maar bijdehandte reacties en raak idd nogal geïrriteerd.
Hoe ik daar verder mee omga moet ik helemaal zelf weten.

bibel
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2006 22:45

Re: hoge rekening na verhelpen gaslucht.

Ongelezen bericht door bibel »

nou ik vind dat je gelijk heb hoor.
Wat een domme reacties van die mensen.
Die hebben echt niets beters te doen.
Ik zou waarschijnlijk ook in paniek zijn geraakt van die gaslucht.
Zeker als er vlak daarvoor in de straat een huis afgebrand is.
en over die rekening.Ik vind het errug veel voor 5 min werk.
Bel de verhuurder en vraag dan idd om een specificatie.
Ik hoop dat je er uit komt en dat iedereen die niet serieus is,
zijn psychologische praatjes voorzich houd (Frankk)
sucses ermee hoop nog te horen hoe het afloopt
groetjes

Bodosan
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2004 10:56

Re: hoge rekening na verhelpen gaslucht.

Ongelezen bericht door Bodosan »

Een tijdje geleden kwam mijn onderbuurvrouw in paniek op mijn deur kloppen wegens een sterke gaslucht op de gang, die ik ook heel duidelijk rook. Wij hebben echter geen huisbaas of service gebeld maar de brandweer (dit is in Amsterdam). Terwijl mijn buurvrouw de brandweer belde trachtte ik door miin neus te volgen uit te vinden waar de lucht vandaan kwam. Van boven, maar veel verder kwam ik niet, totdat de onderhand gearriveerde brandweerman meteen zei dat het butagas betrof en geen standaard aardgas. Toen kreeg ik een idee en dat klopte (een butagas tank van mijn onderbuurvrouw lag op haar zolder te lekken). De brandweerhulp was volledig zonder kosten en zeer snel aanwezig. Ik vind overigens de berekende prijs (bijna 500 oude guldens, sorry generatietik) buiten elke proportie en zou hier zeker bezwaar tegen maken. Maar bij gaslucht voortaan meteen de brandweer bellen lijkt mij de beste en goedkoopste oplossing.
Bodosan

carrloo
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2005 19:25

Re: hoge rekening na verhelpen gaslucht.

Ongelezen bericht door carrloo »

er zijn heel veel mensen die thuis niet eens weten hoe ze het gas of water moeten afsluiten, of ze hebben de sleutel van de meterkast niet eens. mischien een tip voor veel lezers, controleer het eens thuis.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: hoge rekening na verhelpen gaslucht.

Ongelezen bericht door Frankkk »

Met alle respect vind ik toch dat je moet weten waar het gaskraantje zich bevindt, zodat je dat kunt afsluiten. Bij mij zit zo'n gaskraantje daar waar de gasslang die naar de gasoven loopt is bevestigd.

Als alternatief kun je ook allereerst alle ramen openen, dan zal al snel de gasconcentratie afnemen en er zal al snel geen explosiegevaar meer zijn, voorzover dat al het geval was.

Daarna buiten iemand bellen en rustig bespreken wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: hoge rekening na verhelpen gaslucht.

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wanneer er een gaslucht geroken wordt, is het natuurlijk zaak om direct de hoofdkraan bij de gasmeter dicht te draaien!,

Wanneer er een gaslucht geroken wordt, moet je altijd van het ergste uit gaan!,

Net zo goed staat het onder de vloer, in de kruipruimte vol gas!, sterkte als daar een vonk bij komt!...

Een "paniek reactie" is niet nodig, de kop er bij wel!,


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: hoge rekening na verhelpen gaslucht.

Ongelezen bericht door NAK »

Ik heb een service-abonnement en vraag me af of ik moet betalen voor de 5 min. dat die man hier binnen is geweest.

Kijk eens wat daar in staat, dan krijg je vanzelf antwoord op je vraag.

bibel
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2006 22:45

Re: hoge rekening na verhelpen gaslucht.

Ongelezen bericht door bibel »

als je in paniek bent denk je waarschijnlijk niet zo snel aan de gaskraan
ook al zou dat in dit geval wel beter zijn.Niet iedereen blijft op zo'n
moment rustig .De een is de ander niet.En iemand bellen is dan ook een alternarief ook al is het wel een duur alternatief

0059099
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2006 10:31

Re: hoge rekening na verhelpen gaslucht.

Ongelezen bericht door 0059099 »

En mensen die in paniek raken en daarover anderen later komen, moeten daarvoor betalen. Zo simpel is het.

-Ja € 208,- is veel, maar je betaald niet zozeer voor die 5 minuten dat hij onderweg is, maar het feit dat hij standby staat en naar je toekomt.

-Als je zo angstig bent, zou ik al helemaal niet de gasslang losmaken en zeker niet weer vastmaken zonder eerst gastape om de aansluiting te draaien.

-Daarnaast reageer je zwaar overdreven om mensen die je niet naar de mond praten en dit forum is WEL bedoeld om tips te geven hoe mensen (ook in de toekomst) iets het beste kunnen aanpakken.

carrloo
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2005 19:25

Re: hoge rekening na verhelpen gaslucht.

Ongelezen bericht door carrloo »

dat van die gastape is ook niet helemaal waar, want op je gasslang zit al een rubber ring die voor de afsluiting zorgt, dus tape eromheen is overbodig. [/quote][/url]

bibel
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2006 22:45

Re: hoge rekening na verhelpen gaslucht.

Ongelezen bericht door bibel »

ik vind dat ze helemaal niet overdreven reageert.
Je verwacht van mensen serieuze reacties.
en geen kinderachtige of kleinerende praatjes.
Maar goed ik vind dat we te ver afwijken van het onderwerp.
Ze weet de volgende keer echt wel wat ze moet doen.
groetjes bibel

0059099
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2006 10:31

Re: hoge rekening na verhelpen gaslucht.

Ongelezen bericht door 0059099 »

Ligt eraan welke koppeling je hebt. Maar wat ik bedoel; Als je wel jezelf instaat acht om een gasslang los te halen en weer vast te maken, maar jezelf niet instaat acht om gaskranen te controleren en/of af te sluiten, maak je m.i. toch een inschatingsfout(je)

bibel
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2006 22:45

Re: hoge rekening na verhelpen gaslucht.

Ongelezen bericht door bibel »

pppffffff vermoeiend zeg

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: hoge rekening na verhelpen gaslucht.

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een oude tip om gasleidingen te conroleren op lekkage,

Wanneer je bij een gasleiding gas ruikt, neem een kommetje water met afwasmiddel er in,

pak de vaatborstel en doop deze in het water met de afwasmiddel, en smeer wat op de leiding die je verdenkt,

Wanneer er een lek zit, zie je gegarandeerd belletjes komen!, m.a.w. lekkage!, dus gaskraan sluiten, en evt. deskundige hulp inroepen!.

Vriendelijke groeten,


Ulbe.

donovanmeijer
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2006 22:36

Re: hoge rekening na verhelpen gaslucht.

Ongelezen bericht door donovanmeijer »

Je moet dat tegelzettersbedrijf vragen of ze dit willen vergoeden zonder er een zaak van te maken. En zeggen dat je een oud vrouwtje bent.

Volgende X opletten.

In je polisvoorwaarden staat vast en zeker dat je geen gas mag laten lopen door eigen schuld ofzoiest weetjewel (eigen woorden).

Als je vanavond gaat stappen, draai je dan wel de waterkraan dicht? Anders moet je weer die tegelzetter of de timmerman, schilder of metselaar enz, op zn falie geven hi hi.

Neem het niet te zwaar op alsjeblieft.

Succes

Vr gr Don

Gesloten