LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huren bij roompot

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
joze1985

huren bij roompot

Ongelezen bericht door joze1985 »

Goede dag, Ik heb een vraag een vriendin van mij zit op een camping in een huisje heeft ze 1 jaar contact gekregen nu heeft ze gemaild naar het park of ze er langer mocht blijven wonen nou kreeg ze een mail dat het niet was toegestaan door de gemeente van roompot.
Nou wil het geval dat de gemeente haar heeft geholpen om daar te mogen verblijven...
Ze staat eigenlijk op straat als ze hier niet mag blijven en ook heeft ze het geld niet om weer een borg te betalen en komt niet in aanmerken voor een huur woning i.v.m schulden. Na wat zoeken via internet las ik iets over een gedoogbeschikking.
Kan de gemeente dus bepalen dat zij hier wel mag blijven wonen want vind het apart dat ze eerst iemand helpen en daarna iemand weer op straat laten staan.
Dat zou voor haar betekenen dat ze weer moet zwerven en ik weet dat ze dit niet gaat trekken.
Iemand tips? Of goed advies?
Trouwens ze gaat zo snel mogelijk naar de gemeente word vervolgend.

berndv

Re: huren bij roompot

Ongelezen bericht door berndv »

Beleid van een gemeente kan wijzigen. Afgelopen jaar bijvoorbeeld verkiezingen gehad, dus andere mensen aan het roer, andere regels. Zoals je je verhaal eindigd is de enige plek waar je je antwoord kan krijgen. De gemeente.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als ze anders op straat zou staan of zou gaan zwerven, kan het best zijn dat de gemeente heeft geregeld dat ze, bij uitzondering, tijdelijk (voor max een jaar) op de camping mocht verblijven, zodat ze tijd had om iets definitievers te vinden. Dan is het dus niet gek dat die toestemming niet zomaar wordt verlengd.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Is het niet zo dat, als men op een camping verblijft je er wel mag wonen maar ca. 3 á 4 weken per jaar afwezig moet zijn? Heb zelf op een camping gestaan waar men bijna het hele jaar mocht wonen minus de genoemde weken. Maakten er zelf alleen maar 6 á 8 maanden per jaar gebruik van (wel heel jaar uiteraard betalen) maar anderen, vooral gescheiden mensen, mochten er dus wel gebruik van maken en soms kneep de Gemeente ook een oogje dicht met de geëiste weken van afwezigheid. Dus maar eens aan de bel bij de Gemeente rinkelen.

@kweenie, denk niet dat men tegenwoordig binnen een jaar "echte" woonruimte vind als men niet urgent is.

Gesloten