Ik zit met het volgende.
We hebben ons huis gekocht van de woningbouwvereninging en er moet een nieuwe verwarmingsketel (combi) in, de oude (20 jaar) is kapot geweest een met een tussenreparatie gemaakt. Er werd ons geadviseerd deze te vervangen gezien de leeftijd en de te verwachten reparaties.
We hebben Inhome opgebeld en er is iemand langs geweest om een offerte te maken.
We twijfelen tussen kopen en huren, wat zijn jullie adviezen ook gezien onderstaande prijzen? Wellicht handig om te vermelden dat we nog ongeveer 5 jaar hier blijven wonen.
Bedankt voor jullie reacties.
Keteltype:
Emeha Quinta 28C
Huur optie:
590 totaal (zijn kosten voor installeren)
30 per maand service kosten
120 maanden zit je eraan vast
Koop optie:
1800 euro totaal
1245 voor ketel + toebehoren
500 voor installeren
5 jaar service incl
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huren/kopen verwarmingsketel
Re: huren/kopen verwarmingsketel
nou wat denk jezelf ?
Kopen natuurlijk (indien financieel mogelijk uiteraard) dan ben je voor 1800 klaar
en anders 4190 euro omdat je er 120 maanden aan vast zit + 590 installatie makkelijke keus denk ik zo.
Wel ff vragen of je na die 5 jaar dat restant bedrag naar nieuwe kopers kan over zetten oid geen idee of dat kan ..
Kopen natuurlijk (indien financieel mogelijk uiteraard) dan ben je voor 1800 klaar
en anders 4190 euro omdat je er 120 maanden aan vast zit + 590 installatie makkelijke keus denk ik zo.
Wel ff vragen of je na die 5 jaar dat restant bedrag naar nieuwe kopers kan over zetten oid geen idee of dat kan ..
Een bedrijf dat voor 1800 euro incl BTW een Remeha Quinta 28c komt hangen?
Dat kan bijna niet. De prijs van die ketel is daar te hoog voor of het moet door een kleine eenmanszaak zijn, maar die zal een ketel nooit als huuroptie aanbieden.
Zit er geen addertje onder het gras? Wat wordt er geleverd?
Worden onderstaande zaken vervangen:
- Expansievat
- Dakdoorvoer
- Wordt er een Isense thermostaat van Remeha geleverd
- Hoeveel meter leidingwerk wordt er uitgetrokken. Vaak zie je dat er bij offertes in de kleine lettertjes staat dat leidingwerk vervangen dat verder dan 1 meter van de ketel af is er nog bij komt.
Het huurbedrag vind ik erg hoog. 600 euro die je zo af moet tikken (is 33% van je koopsom van 1800 euro!!) De andere 1200 euro betaal je uiteindelijk dit omdat je 120x30 euro moet betalen. Daar betaal je dus 3600 euro voor!!
Er zijn voldoende kwaliteitsbedrijven die een Quinta aanbieden voor 12 jaar huur met een huurprijs van 35 euro incl. servicecontract waarbij alle kosten voor de ketel bij defect en onderhoud zitten ook de voorrijkosten en het uurloon en de prijs van het vervangen onderdeel.
Dat kan bijna niet. De prijs van die ketel is daar te hoog voor of het moet door een kleine eenmanszaak zijn, maar die zal een ketel nooit als huuroptie aanbieden.
Zit er geen addertje onder het gras? Wat wordt er geleverd?
Worden onderstaande zaken vervangen:
- Expansievat
- Dakdoorvoer
- Wordt er een Isense thermostaat van Remeha geleverd
- Hoeveel meter leidingwerk wordt er uitgetrokken. Vaak zie je dat er bij offertes in de kleine lettertjes staat dat leidingwerk vervangen dat verder dan 1 meter van de ketel af is er nog bij komt.
Het huurbedrag vind ik erg hoog. 600 euro die je zo af moet tikken (is 33% van je koopsom van 1800 euro!!) De andere 1200 euro betaal je uiteindelijk dit omdat je 120x30 euro moet betalen. Daar betaal je dus 3600 euro voor!!
Er zijn voldoende kwaliteitsbedrijven die een Quinta aanbieden voor 12 jaar huur met een huurprijs van 35 euro incl. servicecontract waarbij alle kosten voor de ketel bij defect en onderhoud zitten ook de voorrijkosten en het uurloon en de prijs van het vervangen onderdeel.
Volgens mij is die €1800,- een redelijk laag bedrag voor een dergelijke goede ketel, even aangenomen dat je ook een nieuw expansievat en overstortventiel krijgt (let daar dus op).
Bij internetbedrijven staat een kale ketel op 1000 - 1100€
Kan je, als je de poen niet op de bank hebt, misschien meefinancieren in je hypotheek, dan ben je het goedkoopste uit.
Beslist geen huurcontract (ook geen onderhoudscontract) nemen.
Bij internetbedrijven staat een kale ketel op 1000 - 1100€
Kan je, als je de poen niet op de bank hebt, misschien meefinancieren in je hypotheek, dan ben je het goedkoopste uit.
Beslist geen huurcontract (ook geen onderhoudscontract) nemen.
-
De prijs klopt aardig hoor! Een nieuwe ketel die gekocht is zorgt er wel voor dat je huis meer waard wordt!
Ik zou de ketel kopen.
Vorig jaar heb ik zelf dezelfde ketel gekocht, was €2200 kwijt. Hierbij is de keukengeiser en de oude (1986) CV (geen combi) vervangen door een Remeha Avanta 28c.
Dit is inclusief keukenboiler, afvoer condenswater via badkamer, watertoevoer en afvoer, leidingen, bijvulpunt naast de ketel, modulerende Remeha thermostaat, Grohe keukenkraan en dakdoorvoer.
Ik heb bij een installateur een onderhoudscontract afgesloten, €20,- per jaar vaste bijdrage (abbonement op storingsdienst) en betaal voor onderhoudsbeurt €75 (1x per jaar)
Vorig jaar heb ik zelf dezelfde ketel gekocht, was €2200 kwijt. Hierbij is de keukengeiser en de oude (1986) CV (geen combi) vervangen door een Remeha Avanta 28c.
Dit is inclusief keukenboiler, afvoer condenswater via badkamer, watertoevoer en afvoer, leidingen, bijvulpunt naast de ketel, modulerende Remeha thermostaat, Grohe keukenkraan en dakdoorvoer.
Ik heb bij een installateur een onderhoudscontract afgesloten, €20,- per jaar vaste bijdrage (abbonement op storingsdienst) en betaal voor onderhoudsbeurt €75 (1x per jaar)