LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huren met overlast

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Robbol
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 aug 2012 17:38

Huren met overlast

Ongelezen bericht door Robbol »

Ben al een geruim een jaar bezig.heen en weer geslingerd te worden van hier naar daar.
Mijn buuren stel zwijnen eersteklas hebben een hoog treiter gehalte.
Ze organiseren housefeesten in huis kunnen niet op normale toon met elkaar comuniceren.dus word er automatisch de heledag geschreeuwd.zal wel komen door de harde muziek steeds dat ze doof zijn.
Overmatige agressiviteit en ogen zo groot als een knaak.De rotzooi licht er van altijd bij mij voor de deur van die gevouwde envelopjes.
En een oudwasmachien waar snachts mee gewassen word en herrie maakt voor een tank.
Het is me dus langzaam de neus uitgekomen.en ben netjes eens aan de deur gegaan.
En het uitgelegd dat ik er onderhand wel genoeg van had.en ze ook rekening hielde met hun buuren.ik was een oude zeur...en moest mij maar aan hun aanpassen.
Nou sorry dat was ik dus niet van plan.dus de dag later naar weer zon festijn aan de deur gegaan.om nogmaals een gesprek aan teknopen.met ook de moeder van die..ezels.Die me raar aankeek of ze water zag branden.en mijn verhaal aan hoorde en verder niets.een van de zoons thuis gekomen lachte er om.en draaide zich om en trok gewoon zijn broek naar beneden richting mij.
Dus duidenlijk dat ze er schijt aan hebben.en toen is het alleen erger geworden.die zoon ging expres op muuren zitten bonken.en springt steeds van de trap af die aan mijn huiskamer zit.nogmaals op goed fatsoen gevraagd of hij er toch eens mee wilde stoppen.en het andwoord was 'wij doen wat wij willen wij zijn zo' daarna werden er mensen die bij mij aan de deur kwamen geintimideerd etc.zo ook mijn vriendin die ze weg hebben gejaagd en uitgescholden.waar na een mooie relatie ten einde kwam.mijn moeder werd gevraagd ook zelfs opgenomen.waneer kom je mij eens p**pen...
toen ben ik naar de woningbouw gestapt Woningbelang.en het verhaal uitgelegd.ja sorry daar kunnen we wijnig mee...zijn contact geluiden..ja ja helaas is daar weinig tegen te doen.
Ik zeg ow ja? na tienen savonds behoord het stil te zijn.waar ze mij toch wel in gelijk moesten stellen.
Dus ben ik bij gaan houden waneer hoelaat etc.geluids opnames video's
En of ze het er om deden het werd maar erger en erger.zo kwam ik hem eens buiten tegen en zei op een iets ongepastere manier van verdomme waneer houd dat nu onderhand eens op.hij zei toen als je hier mee door blijft gaan moet je het maar zien dan zijn de gevolgen voor jou....ik zeg dat is mooi dat wil ik wel eens zien.de zelfde avond ja weer bonken en herrie maken.en schreeuwen komt er dan uit dit en dat.dus ik bel de politie ja sorry we zijn nu te druk.ik zeg ja dadenlijk hoef je dan niet meer te komen etc verhaal uitgelegd.toen kwamen ze na n uur aankakke.mja we horen nu niks het is stil waarop ik antwoorden ja denk je dat ze op jullie wachten.hmm ja we zullen even kijken dus daar aangebeld.en ja ze waren zo weg.er gaan dagen met herrie overheen.nachten niet slapen overdag het zelfde.weer naar dat woningbelang de gebeurtenis uitgelegd.ja god dat is wel vervelend zus en zo.we zullen ze eens uitnodigen opgesprek.nou dat had ik beter niet kunnen doen.twee dagen later savonds staat hij aan mijn deur met een mes.staat tegen mijn deur te trappen en nou eruit komen opschietten.denk ja dan word ik maar neer gestoken.weer een hoop gezeik etc.toen de dag later naar een advocaat gestapt het verhaal weer uitgelegd.ow ja kunnen we van alles aan doen we gaan naar woningbelang etc.nou daar alles optafel gegooit ondertussen moest ik van kennissen getuigenissen oplaten schrijven bij voorvallen die voorviellen als ze er waren.nou dat heb ik ook gedaan.naderhand aan de advocaat overhandigd en weer een gesprek met advocaat bij woningbelang.het zou een rechtzaak worden of er zou een hotelkamer voor mij geregeld moetten worden werd er beloofd.
En zelfs voor een rechtzaak betaald.goed ik werd ziek van al die inspanningen en mijn weerstand liep terug.mijn moeder kwam mij savonds wat medicijne brengen en liet wat op de grond vallen.waar na er weer een heele hijsa ontstond.en weer de politie er bij moest komen.toen zijn ze daar naar binnen gegaan ook schreeuwde ze toen hard.en was er te horen dat ik gek was.en de spullen werden gepakt en de politie was weer weg.nog geen enkele minuut later begon het dus weer.waar bij ik mijn Ah boodschappentas gepakt heb met een slaapzak in november.en buiten ben gaan slapen in een oude schuur om van dat getreiter af te zijn.daar heb ik een streptobacterie opgelopen op mijn longen.dus moest ik maar bij mijn moeder gaan zitten.want die wou dat zo niet hebben.intussen weer bij woningbelang langs geweest weer alles uitgelegd ja...nu zouden we eens woningmediation kunnen proberen.ik moest er van de advocaat aan mee werken.die inmiddels naar zeggen een hoop papierwerk van de famillie opgevist had.en er nu bekend was dat ze in andere buurden ook weg gepest zijn door de buurt.ze hadden bij achter buuren ramen in gegooit ontlasting tegen de ramen etc.dus onderhand werd er hoop gegeven dat er wat op touw kwam.maar helaas de hoofd huurder de moeder dus.wist van alles niks meer af want ze had een zogenaamde Tia gehad.en wist echt niks meer van het gebeuren dat de politie en zo was geweest.een dag later toen ik ze buiten tegen kwam.vroeg ze of ik wel normaal was voor dat beetje geluid naar de woningstichting te stappen...Oink dan weet ze toch drommels goed waar het overging en ze het andwoord gaf je kunt het je zelf zo moeielijk maken...het eerste gesprek bij die woningmediation toestand liep vrijwel al meteen ten einden. om dat ik uitgelegd had dat ze niks kon onthouden en er dan ook geen afspraken gemaakt kon worden.dus werd er gevraagd of ze er aan mee wou werken..nee dat deed ze niet en had ze geen tijd voor....inmiddels dook de advocaat langzaam onder de tafel kon niet veel meer voor me doen en zo...en ineens ze wou mee werken aan het trajekt. in de tussentijd ben ik nog wel eens terug gegaan en in mijn huis gaan slapen.en ze wisten goed dat ik dus er last van had.maar de situatie was geen spier veranderd.en de woningtoestand stopte om dat ze niks kon onthouden.en er dan ook geen afspraken nageleefd konden worden en ik eerlijk gezegd na die bedreiginen etc voelde ik me ook niet echt meer veilig daar.inmiddels betaal ik nutteloos voor n huis...want anders vervielen mijn huur rechten en zou het nog langer duuren voor ik in aanmerking kwam voor een andere woning.dus gewoon gratis geld vangen...en zevenjaar wachten.ik zit bij bejaarde half ziekken ouders in huis.ben zelf dertig en moet me nu aan hun aanpassen...die om negen uur savonds gaan slapen.ik ben heel mijn sociaal leven kwijt etc..en weet mezelf totaal geen raad meer.en mischien klinkt het cru wat ik nu zeg maar als het zo verder moet.had ik graag dat de lichten nu uitzouden gaan.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Veeeeeeeeellllllllll te lang, weinig interpunctie...... Onleesbaar en niet interessant.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door tenormin »

Robbol, sorry, heb absoluut geen antwoord op je "Tokkie" verhaal, maar ik denk dat het je al een heel klein beetje heeft opgelucht om alles van je af te schrijven. Burenoverlast is rampzalig, ik weet het, helaas kan ik je niets aan te hand toen, tips o.i.d. Wens je veel sterkte.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door ciske »

Heb ook niet direct een antwoord, zou zeggen bel elke keer de politie het zal er niet beter op worden.

sterkte.

Robbol
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 aug 2012 17:38

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Robbol »

Tenormin, dank voor je begrip.het valt echt niet mee..en raad heeft er denk ik niemand niet voor.
Misschien iemand van radar zelf...?

En Ciske ik ben er weg uit dat huis.vertik het ook om er terug tegaan.me neer laten steken zeker...no way

@ Frantic, als je het niet interessant vind.ik verplicht je het niet te lezen he.
Maar je mag de sleutels van het huis wel lenen hoor voor een paar weken.Kryg je nog honderd euro toe! dan piep je wel anders !
Laatst gewijzigd door Robbol op 12 aug 2012 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door ciske »

Misschien heeft Miepje nog wat tips voor je, heeft ook burenoverlast.

Edit: zie dat je bericht is aangepast, als ze dreigen moet zeer zeker de politie komen.
Laatst gewijzigd door ciske op 12 aug 2012 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Robbol
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 aug 2012 17:38

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Robbol »

ciske schreef:Misschien heeft Miepje nog wat tips voor je, heeft ook burenoverlast.

Tips voor de woning zelf...hebben weinig nut meer heb het hele huis leeg gehaald.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door ciske »

Je zal toch wel ergens wonen? Dan de huur opzeggen, helaas heb ik niet veel tips voor je.

Robbol
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 aug 2012 17:38

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Robbol »

ciske schreef:Je zal toch wel ergens wonen? Dan de huur opzeggen, helaas heb ik niet veel tips voor je.
Ik woon nergens nee...kan zo af en toe hier en daar slapen.
Of bij mijn bejaarde ouders zitten.en de huur opzeggen kan niet want dan verlies ik zeggen ze de huurrecht...

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door sephora30 »

Sjemig, klinkt echt als een stelletje asocialen :shock:

Wacht maar tot ze de verkeerde tegenkomen, dan zijn ze niet meer zo bijdehand.

Zit maar 1 ding op in deze situatie, verhuizen :(

Ik wens de dr sterkte mee :?

Robbol
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 aug 2012 17:38

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Robbol »

sephora30 schreef:Sjemig, klinkt echt als een stelletje asocialen :shock:

Wacht maar tot ze de verkeerde tegenkomen, dan zijn ze niet meer zo bijdehand.

Zit maar 1 ding op in deze situatie, verhuizen :(

Ik wens de dr sterkte mee :?

Thnx,maar helaas kan ik niet verhuizen was het maar zo.
En ze zijn al regelmatig de verkeerde tegen gekomen.er is er al eens een neergestoken.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door sephora30 »

Pfff je bent er lekker mee zeg :shock:

Misschien de media opzoeken, maar ja, dan moet je wel onderduiken ben ik bang.

Robbol
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 aug 2012 17:38

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Robbol »

Jep dan kan ik het hier zeker verlaten...en ik vind zoal geen andere woning niet eens in andere stad.maar de gedachten lagen er wel.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door sephora30 »

Nee een andere woning vinden is lastig these days.

Huurmoordenaar inschakelen dan maar 8)

(is geintje hoor mod voordat ik een ban krijg) :mrgreen:

Robbol
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 aug 2012 17:38

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Robbol »

Ja ze zijn zelf al zo. dus vermoed ik dat ze er wel wat anders voor terug hebben.
Maar pas maar op dan voor de mod anders hebben we dat weer :P

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Beste Robbol, ik leef met je mee. Wat jij meemaakt daar stellen mijn problemen niet zoveel bij voor. Toch moet je in alle gevallen dezelfde procedure volgen. Het allerbelangrijkste is een lange adem hebben... wij zijn nu 2 jaar bezig en pas nú hebben we enig resultaat.
Ten tweede: praat niet met die mensen. Dat heeft geen zin. Wij hebben het 2 keer gedaan maar er wordt ook gewoon gezegd dat 'wij maar aan ze moeten wennen'. Ik heb nog nooit één onvertogen woord tegen ze geuit, ook niet naar de woningbouw toe. Ik blijf ze stug 'de bewoners van nummer x' noemen, of 'de heer en mevrouw X'.
Dat heeft er wel voor gezorgd, denk ik, dat we iets serieuzer worden genomen. Verder hebben wij voortdurend contact met de wijkbrigadier.

Punt is wel dat het hier ook zo lang duurt omdat onze vorige contactpersoon erg aardig was maar niet zo bekwaam als wij hoopten. Wij hoorden pas van onze nieuwe contactpersoon (in mei) dat we alle klachten op een speciaal formulier moesten noteren. Afijn, ik heb alle klachten uit het 'klachtendagboek' op formulieren ingevuld. Verder heb ik samengewerkt met de andere buren die ook overlast van onze buren hebben.

Al met al is het lastig als je huurt van een wbv die ook niet veel wil doen. Misschien kan je, eventueel met de wijkbrigadier o.e.d. er bij, eens met hén gaan praten in plaats van met je 'buren'?

Ik wens je heel veel sterkte...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sephora30 schreef:Nee een andere woning vinden is lastig these days.
Er staat zat leeg en te huur tegenwoordig....

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door renegade66 »

pffff, ik wil wel die honderd euro verdienen.
ik heb ook zo'n buurman gehad, vorige bewoners en huidige bewoners waren al ruim 5 jaar bezig hem er uit te krijgen.
toen wij daar kwamen wonen hadden ze ons al gewaarschuwd.
ik had zoiets van, ach zal wel mee vallen.

nou dus niet, het heeft een jaar geduurd en toen heb ik er zelf voor gezorgd dat hij kon verkassen.
het is toen zo uit de hand gelopen dat de politie mij bijna arresteerde ( ik gaf hem een kopstoot waar politie bij was) maar het resulteerde er in dat de politie uit voorzorg de woningbouw heeft gebeld en gezegd dat het anders zeker verder zou escaleren.

ik heb zulke lui er zo uit, leuke vriendjes genoeg die ff bij mij komen wonen. :wink: :evil: :lol:

ondertussen zijn wij ook verhuist naar grotere woning en betere buurt.

Robbol
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 aug 2012 17:38

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door Robbol »

Hallo Miepje en allemaal, ik was al over die tijd heen bijna,en om dat ik het zelf niet meer volhoud van wegen dat ik ook iets chronisch heb kon ik dit niet meer trekken.
Tegen die mensen praten doe ik niet meer want ik woon niet meer in dat huis.
Serieus word ik hier verder niet genomen.om dat ze zelf hier schrik hebben van die famillie,de agente bij aanhouding een kopstoot geven mensen proberen aanterijden etc gebeurd daar gewoon.
De buurt brigadier kent fam in kwestie ook goed.en loopt met een boog om ze heen.
De klachten heb ik allemaal genoteerd en opgenomen.ook heb ik getuigenissen op voorval laten opschrijven door derden die op het moment bij mij waren.
Dus niemand werkt met mij samen en kryg helaas ook van niemand geen hulp.
De mensen uit de straat zeggen recht in mijn gezicht dat het gevaarlijke mensen zijn etc.
En puntje bij paaltje...dan weten ze niet veel van de familie af.
De andere buuren hebben zelfs ergens in renessen een chalet gehuurd om zovaak mogenlijk weg te kunnen zijn.en geen last van de herry te hebben.





@GJvdZ als jij mij adresjes door kan geven.mag dat via Pb daar zou ik erg blij mee zijn.

@ renegade66 jij mag eventueel ook Pb contact opnemen.de woning staat leeg dus ga je gang.


Oh volgens mij gaat hier een persoonlijk bericht sturen niet lukken

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Huren met overlast

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste Robbol. Uw berichten zijn zo goed als onleesbaar. Ik begrijp dat u in uw opwinding zeer gehaast deze berichten hier intypt, maar de leesbaarheid bevorderd het niet. Veel mensen die misschien goede tips voor u hebben haken hierdoor af.

Een tip om uw berichten hier leesbaar te maken: Tik in een tekstverwerker (MS-Word o.i.d.) uw tekst rustig in. Rustig is hierbij belangrijk, val niet over uw eigen woorden heen. Print daarna uw tekst uit en controleer deze op papier. Geef hierop eventuele wijzigingen aan. Breng in de tekstverwerker deze wijzigingen aan en herhaal het uitprinten en controleren, net zo lang tot u tevreden bent. Plaats daarna pas met Copy en Paste vanuit uw tekstverwerker de door u zelf gecontroleerde tekst hiet op het forum

Om een heel lang vehaal kort te maken: Log in op de volgende internetsite en u wordt een heel stuk wijzer wat u kunt doen en waar externe partijen in uw probleem toe verplicht zijn. URL: http://www.huurgeschil.nl/index.php?page=overlast.php#

Gesloten