LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huren zonder inkomensgegevens

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
LiN!BaS

Huren zonder inkomensgegevens

Ongelezen bericht door LiN!BaS »

Ik ben benieuwd naar of iemand ervaring heeft met huren als medebewoner, zonder inkomensgegevens.

Ik en mijn vriend willen gaan samenwonen. We hebben gereageerd op een woning geheel naar onze wensen, sociale huur. Ik sta al ruim 5 jaar ingeschreven, hem heb ik vermeld als medeaanvrager. Voor de desbetreffende woning, worden in ieder geval 2 bewoners gevraagd.

In mijn eentje kan ik de huur betalen, voldoe ook aan de inkomenseisen en kan inkomensgegevens overleggen.

Mijn vriend heeft geen inkomensgegevens, heeft nooit inkomen gehad en nooit belasting betaald. Ook heeft hij geen uitkering. Jarenlang bij zijn vader in het bedrijf gewerkt, met de bedoeling het bedrijf over te nemen (hij was daar in de leer en kreeg kost en inwoning). Dit is nu van de baan. Mijn vriend heeft naar zijn vader toegegeven dyslectisch te zijn en de overname gaat niet door. Nu wil hij graag opnieuw beginnen, maar zonder woning gaat dat een stuk moeilijker.

Wie kan ons helpen?

Heksie

Re: Huren zonder inkomensgegevens

Ongelezen bericht door Heksie »

Dat ligt heel erg aan de verhuurder. Sommigen stellen dat van beide huurders het inkomen voldoende moet zijn om de last in zijn/haar eentje te kunnen dragen voor het geval een relatie ten einde komt of er een overlijden is ofzo...
Andere verhuurders kijken alleen naar het totaal. Als jouw inkomen toereikend is, geef dan voor je partner een inkomen van 0 op en dan zou het geen probleem moeten zijn.

borrijn

Ongelezen bericht door borrijn »

Het komt vaak genoeg voor dat van een getrouwd stel de man werkt en de vrouw niet. Ik ken er in ieder geval genoeg. Dus ik zie niet in waarom bij andere relatievormen beide partners een inkomen zouden moeten hebben. Zeker bij sociale huurhuizen niet.

svdmeer

Ongelezen bericht door svdmeer »

Vaak moet je bij het huren van een woning aantonen dat je aan een bepaalde minimum-eis voldoet. Als je zelf al aan een minimum voldoet, dan hoeft er niet nog een 2e inkomen aangetoond te worden. Dat is niet meer relevant.

Een ander verhaal wordt het als er sprake is van een maximum inkomen. Bij sociale huurwoningen is dat nog wel eens het geval. Dan moet je aantonen dat je partner echt geen inkomen heeft. Dat kan volgens mij prima met een verklaring van de belastingdienst (vraag bij belastingtelefoon naar een IB60), ik neem aan dat hij een sofinummer heeft.

Heksie

Ongelezen bericht door Heksie »

even ter ondersteuning van mijn opmerking dat er ook wel eens een minimum bij beide partners wordt gevraagd: Link

Bosjesman

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Heksie, dat is vrije sector, geen sociale huur. En ik ga helemaal mee met svandemeer. Volgens mij staat het antwoord daar.

marieke2407

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi

wat een situatie
volgens mij is meneer of mev s van de meer,goed op de hoogte..
maar stel......je vriend heeft nu jaren dus gewerkt daar...kan je schoonpa hem dan nu niet in dienst nemen??dan heeft ie toch een inkomen...tot je een huis hebt..of ingeschreven staat....?immers hij werkt er nog...het hoeft niet veel te zijn als je maar aankan tonen van hij verdient iets ,desnoods afspraak maken met de woningbouw en uitleggen waarom hij zou weinig verdient ,als ze niet akkooord gaan met jou inkomen,idd waarom zou een vrouw niet alleen mogen verdienen ,andersom mag het wel...maar ja..ned he..je weet het niet..

laat je weten aan ons of het gelukt is met alles...

marieke 2407 en veel succes

Gesloten