LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huur garage wordt niet meer betaald.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Druivis

huur garage wordt niet meer betaald.

Ongelezen bericht door Druivis »

Hallo,

Wat vinden jullie?

Ik verhuur mijn garage...krijg daarvoor maandelijks een bepaald bedrag.
Nu ineens niet meer. :evil:
Ik, SMS, bel, en mail de huurder maar hij reageert niet. :evil: :evil:
Ik weet niet zijn adres o.i.d.
De garage staat nog steeds vol (o.a. auto) met zijn spullen.
Wat te doen?
Ander slot erop? De hele inhoud op straat mieteren? ... ??

Wat is wijsheid?

kweenie

Re: huur garage wordt niet meer betaald.

Ongelezen bericht door kweenie »

Als er een auto instaat, dan zou je in een extreem geval aan de hand van het kenteken kunnen achterhalen wie de eigenaar is en waar die woont.

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Ik weet niet zijn adres o.i.d.
Niet echt slim. Heb je ook geen huurcontract op papier gezet?

Druivis

Ongelezen bericht door Druivis »

Ik vraag niet of ik slim ben, ik vraag of er iemand een tip heeft.
En als ik zijn adres wel gehad had? Wat dan?

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Sorry hoor maar slim ben je niet. Wie verhuurt nu iets zonder de gegevens van de huurder te hebben ? Je kunt nu ook geen aangetekende brief sturen dat je alles op straat " mietert" wanneer hij niet betaald. Stuur hem een SMS met gelijke strekking. Maar dan nog heb je een verantwoordeijkheid voor zijn spullen.

A.Warnaar

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

als er verder niets bekend is van de huurder en hij is met de noorderzon vertrokken zou je misschien een garageverkoop van zijn/haar spullen kunnen doen. Kom je toch nog aan de achterstallige huur.

Je kunt misschien via het kenteken van de auto achter de gegevens van de huurder komen :idea:

danstoko.nl

Ongelezen bericht door danstoko.nl »

Geachte,

Even een ander slotje erop monteren, mocht de persoon in kwestie er ineens staan dan belt hij je vast wel op om de deur te openen, en die gaat dan open bij contante betaling.

Hoor je er niks meer van terwijl er een ander slot opzit tja dan moet je even kijken hoelang je de spullen moet bewaren ( is er iemand hier op het forum die ons dat kan vertellen ).

gr pieter jan

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Neem aan dat er geen huurkontrakt is. Stuur hem een sms en geef hem 1 week de tijd om te betalen, wel eerst even zorgen dat hij niet bij zijn spullen kan, voordat hij heeft betaald (dus ander slot) goed advies.
Zet in de sms dat als hij niet reageert op je sms, je de spullen zult verkopen in januari. Ik neem nu aan dat je niets op papier verder hebt staan, anders had je zijn adres immers gehad.
Mocht hij komen betalen, zorg dan dat hij zijn spullen ook maar gelijk meeneemt,
want anders zit je straks weer met hetzelfde probleem en begint het weer van voren af aan.
Ik denk niet dat er een andere oplossing gaat zijn in deze zaak.
Het kenteken zal wel niets opleveren denk ik.

gr. jeanne

jeanne-veghel

Lieve mensen, dat zal hij inmiddels zelf ook wel weten en zich voor zijn hoofd slaan.
Het gaat er nu om hoe hij geholpen gaat worden en of we hem met tips kunnen
helpen toch. Volgende keer zal hij het wel anders doen. We maken allemaal toch fouten en leren er hopelijk van.
gr. jeanne

jeanne-veghel

Dat klopt wel wat je zegt, maar ja, het is nu eenmaal zo en hij kan er ook niets meer aan veranderen toch, dan een oplossing te zoeken, eventueel met hulp van anderen (advies).
Maar je hebt gelijk hoor.

gr. jeanne

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmmm.... heb even nagedacht over dit topic en de reacties.

TS, heb je helemaal geen huurcontract ofzo? Dan weet ik niet wat jouw rechten precies zijn.

Hierbij wat links over wat je rechten zijn ingeval er wél een huurcontract is:

http://www.das.nl/nl/1652-Thema_situati ... ituatie=83

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 18&t=60225

http://www.huurgeschil.nl/adviezen/huur ... uurder.doc

Uit deze laatste link blijkt dat jouw huurder wel een ontruimingsbescherming heeft. Je mag niet zomaar het slot vervangen en de boel eruit mieteren. Helaas voor jou. Het enige wat er op zit is dat je de huur opzegt, met een opzegtermijn van twee maanden. Je moet duidelijk aangeven dat aan het eind van de huurperiode de garage ook ontruimd moet zijn.

Officieel moet dit schriftelijk, maar je hebt geen adres. Officieel mag je zeker de garage niet in om via het kenteken te kijken waar je huurder woont. Maar als je zijn telefoonnummer hebt, dan is het mischien mogelijk om achter het adres te komen? Je zou bij een juridisch loket kunnen informeren of het in dit geval ook per sms kan. Immers, tegenwoordig kan een opzegging van een krantenabonnement ook via internet of telefonisch (zie deze link: http://www.tvkrant.nl/index.php?id=8210 ).

Dus, doorgeredeneerd, waarom zou een opzegging van een garage, als er geen andere mogelijkheid is, niet per sms kunnen?

Je zou iig. een sms kunnen sturen waarin je meedeelt dat je de huur per 14/15 februari opzegt, en dat de garage per die datum ontruimt moet zijn. Bewaar dit sms wel goed, wie weet heb je het later nodig.

Succes ermee, laat nog eens horen hoe het gegaan is.

jeanne-veghel

Mag hij het slot wel vervangen als het nu plotseling kapot gaat?????????????
Kan toch gebeuren en de huurder kan hij niet bereiken helaas.
SMS sturen om toch maar even contact op te nemen, omdat het slot kapot was
en de verhuurder dacht dat er lekkage was, dus hij moest naar binnen, vandaar
dat hij bemerkte dat het slot kapot was en moest vervangen worden.
Huurder die 2 maanden alvast laten betalen van de opzegging als dat kan en dan zul je wettelijk in orde zijn en heb je het geld waar je recht op heb.
Hoef je niet te zeuren als hij weg is, dat je nog huur tegoed hebt.

witte angora

@ Jeanne
Mag hij het slot wel vervangen als het nu plotseling kapot gaat?????????????
Kan toch gebeuren en de huurder kan hij niet bereiken helaas.
SMS sturen om toch maar even contact op te nemen, omdat het slot kapot was
en de verhuurder dacht dat er lekkage was, dus hij moest naar binnen, vandaar
Een verhuurder heeft niks te zoeken in een garage die hij verhuurd heeft. Hoe kan hij dan weten dat het slot kapot is of dat er mischien lekkage is? Een kapot slot is ook nog eens de verantwoording van de huurder, niet van de verhuurder. Dat is bij woningen zo, ik neem aan dat dat ook bij garages zo gaat.

TS zou wel kunnen informeren bij bedrijven als Shurgard en City box. Zij verhuren boxen, zij het dan met contract. Maar ook zij krijgen ongetwijfeld te maken met wanbetalers. Dus de mensen achter de balie van dit soort bedrijven zijn eigenlijk de experts in dit soort zaken. Zij kunnen vertellen wanneer je een slot wel of niet mag openbreken.

Praat TS alsjeblieft geen onzin aan, als hij een verkeerde stap zet en de huurder stapt naar de rechter, dan heeft TS een nog veel groter probleem.

jeanne-veghel

Je hebt wel gelijk, maar dit is eigenlijk geen normaal probleem natuurlijk.
Een beetje creatief denken helpt misschien, zie je toch ook wel eens in die series.
Dan horen ze om hulp geroep zogezegd en dan gaan ze toch naar binnen.
Zul je wel zeggen dat ik teveel naar die series kijk en dat is ook wel zo, moet
ik eerlijk toegeven. Dan is het eigenlijk maar goed dat ik tot de orde wordt geroepen en ik denk dat het advies wat u geeft, om even te rade te gaan bij
die firma's eigenlijk een goed advies is, beter dan dat van mij.
eerlijk is eerlijk.

gr. jeanne :D

witte angora

Jeanne, ik heb diep respect voor je eerlijkheid en oprechtheid. Klasse!

danstoko.nl

Ongelezen bericht door danstoko.nl »

Geachte witte angora,

Een verhuurder mag dus niet zomaar een nieuw slot erop monteren?

IK huur al jaren ( 4 jaar ) een opslagloods bij een boer, zonder contract oid
krijg een driemaandelijkse rekening die ik normaal altijd netjes betaal.

1x vergeten belde ze me op ik zeg ja sorry excuses etc etc.
kom ik er enkele dagen later zat er een ander ( hangslot ) op de deur.

vandaar dat ik ervanuit ding dat dit dus mocht en dat zij volledig in haar recht stond. Had immers niet betaald.

Kun jij hier een reactie op geven.

Met vriendelijke groet,

Pieter Jan

jeanne-veghel

Ik heb nog steeds een beetje moeite met woord verhuurder, dat is hij natuurlijk wel, maar er is geen contract. Door geld te aanvaarden heb je wel een verplichting natuurlijk, maar dat zal ook niet via de bank zijn gegaan, neem ik aan tenminste. Ik heb momenteel ook wat spullen opgeslagen staan van iemand
in mijn garage, krijg ik wel niets voor (vriendendienst) maar als ik een ander slot er op wil zetten, zal ik dat toch zeker doen. bij wijze van.

Ik denk dat de verhuurder toch wel een beetje sterk staat als er geen bewijzen zijn dat hij de garage heeft verhuurd.
Hij kan wel een vriendendienst hebben verleend, zoals ik.

Of zie ik dat verkeerd? Kan zijn hoor.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

hoe werden de betalingen gedaan? als per bank dan is er toch geen probleem? dan bestaat er gewoon een relatie alsof er wel een overeenkomst was, en dan gelden gewoon de algemene wettelijke bepalingen voor verhuur lijkt mij.

Indien alles kontant gedaan is dan loop je nog eens een risico dat de eigenaar als ie kwaad wilt je gaat pesten/dwarszitten en gaat beweren dat je de zaken van hem gestolen hebt... zo zijn de mensen nu eenmaal tegenwoordig...

witte angora

danstoko.nl schreef:Geachte witte angora,

Een verhuurder mag dus niet zomaar een nieuw slot erop monteren?

IK huur al jaren ( 4 jaar ) een opslagloods bij een boer, zonder contract oid
krijg een driemaandelijkse rekening die ik normaal altijd netjes betaal.

1x vergeten belde ze me op ik zeg ja sorry excuses etc etc.
kom ik er enkele dagen later zat er een ander ( hangslot ) op de deur.

vandaar dat ik ervanuit ding dat dit dus mocht en dat zij volledig in haar recht stond. Had immers niet betaald.

Kun jij hier een reactie op geven.

Met vriendelijke groet,

Pieter Jan
Beste Pieter Jan,

Hoe het bij jullie precies geregeld is weet ik niet, maar normaal gesproken heb je het volledige en exclusieve recht op gebruik van de loods of wat dan ook. Als die boer het bestaande slot er af haalt en er een nieuwe opzet dan breekt hij in feite in. Of hij de loods al dan niet binnen gaat doet niet ter zake. In feite is dat al het antwoord op je vraag.

Dat je niet betaald had is onzin, dat heb je later alsnog gedaan, na de telefonische herinnering.

Als jij niet betaald dan zal hij normaal gespoken de officiele weg moeten volgen: herinnering, aanmaning, blablabla. 2 Maanden opzegtermijn. Maar daar zal die boer geen zin in hebben, want: dan wordt het voor de heer W. Bos en consorten ineens duidelijk dat meneer stiekem extra inkomsten heeft. En daar zit die boer niet op te wachten. Dus dan doet hij het zo maar om zijn geld binnen te krijgen, en jou duidelijk te maken dat je dit geen tweede keer moet doen.

Zijn boodschap, door het slot te vervangen, is: "ik wil op tijd mijn geld en daar zorg jij gewoon voor."

Mischien kun je het deze keer beter laten rusten, ooit komt de dag dat je de loods op zult leveren. Als je nu goede maatjes bent, ben je het straks ook. Maar als je nu problemen gaat maken over dat slot, dan kan ik je op een briefje geven dat die boer bij het opleveren van die loods wel héél wat gebreken zal constateren die jij zult moeten gaan betalen. Ook al is het over 50 jaar, maar hij zal je pakken. Dat kun je beter vóór zijn denk ik.

Gesloten