LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Flufjuh
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2010 15:33

Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door Flufjuh »

/
Laatst gewijzigd door Flufjuh op 21 nov 2010 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Flufjuh

Gewoon je poot stijf houden en het niet toestaan. Het is een grove inbreuk op je privacy en derhalve een onredelijk verzoek.

Maxiem.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Als ik 11.2 lees dan kan ik niet anders concluderen dan dat:
U de verhuurder en potentiele nieuwe huurders toegang tot het gehuurde moet verschaffen in de laatste drie maanden voor het einde van uw huurcontract, dan wel als u heeft opgezegd en
Dat u borden te huur moet gedogen.
Niet meer en niet minder. Nu de verhuurder zelf niet heeft verplicht gesteld dat u het maken van foto's moet gedogen lijkt mij het niet rechtens dat u dit moet toestaan. (er vanuitgaande dat de bepalingen geen "kapstok" artikel bevatten waaronder deze plicht kan worden geschoven).

Je kunt de verhuurder vragen om naar jouw te motiveren waarom hij van meningi s dat de plicht tot medewerking in deze op jou zou rusten. Dan heb je meteen een stuk om in verweer te gaan bij de rechter indien nodig

Flufjuh
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2010 15:33

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door Flufjuh »

.
Laatst gewijzigd door Flufjuh op 21 nov 2010 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31210
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door witte angora »

Wees gerust, de verhuurder mag het pand alleen binnentreden voor het verrichten van onderhoudswerkzaamheden. Het maken van foto's valt daar beslist niet onder. Ik zie daar ook geen enkele reden toe.

Vaak zie je wel dat van huurhuizen foto's van de gevel worden gemaakt, en dat er een plattegrond van het inwendige wordt bijgevoegd.

Gewoon de poot stijf houden dus.

Een maand of twee terug was hier ook een ingehuurde malloot van de woningbouw (derde in 2 jaar tijd) die zo nodig mijn tuin in moest om foto's van de buitenkant te maken. Ik woon aan de achterkant van het gebouw, en er is geen mogelijkheid om achterom te komen. Ik heb dit geweigerd, zie daar geen enkele reden toe. Dat het architectonisch zo'n o zo bijzonder pand zou moeten zijn, a la. Maar voor de derde keer?

Heb hem dus maar naar het bollenveld aan de andere kant van de beek gestuurd, kon hij vanaf dat veld foto's maken. Is nog mooier ook, volgens mij.

Tot nu toe heb ik er geen problemen van ondervonden.
Laatst gewijzigd door witte angora op 20 okt 2010 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Flufjuh
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2010 15:33

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door Flufjuh »

=
Laatst gewijzigd door Flufjuh op 21 nov 2010 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door crazyme »

Flufjuh schreef:maar we hebben al zooooveel ellende gehad met deze verhuurder dat ik gewoon al de kriebels krijg als ik er aan denk.
Pas dan maar op met opleveren, dat zal ook nog wel het nodige gezeur opleveren.

Kun je zelf geen foto's maken ?

Om eerlijk te zijn lijkt het me nogal flauw om te stellen dat je privacy wordt geschonden. Wat dacht je van al die duizenden huizen die op funda staan ?

Flufjuh
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2010 15:33

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door Flufjuh »

.
Laatst gewijzigd door Flufjuh op 21 nov 2010 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik heb het gevoel dat je gewoon de verhuurderwilt treiteren.

Ken je de uitdrukking : boontje komt om zijn loontje ?

Flufjuh
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2010 15:33

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door Flufjuh »

/
Laatst gewijzigd door Flufjuh op 21 nov 2010 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door mich24 »

Ik vraag me af welke privacy je bedoelt. dat ze zien welke bank en tv je hebt??
Ik vind het nogal een overtrokken reactie.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Het lijkt me als je dure spullen in huis hebt staan (bijvoorbeeld) dat het riskant kan zijn foto's van je interieur op het net te zetten, zeker met je adres erbij.

Flufjuh
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2010 15:33

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door Flufjuh »

''
Laatst gewijzigd door Flufjuh op 21 nov 2010 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door mich24 »

mijn mening is dat ik het ver gezocht vind,mja...

witte angora
Berichten: 31210
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door witte angora »

Foto of geen foto, op het moment dat de woning te huur staat, weten 'ze' toch wel dat je weg gaat. Daar zit het probleem niet zo.

Het zit meer gevoelsmatig denk ik, dat je privacy wordt geschonden, alsof wildvreemden als het ware bij je op de koffie komen als ze de foto's zien. Terwijl jij die wildvreemden niet te zien krijgt.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door lostlovey »

Vergezocht of niet, als ik mijn huis te koop zou zetten, zou ik ook met de makelaar bepaalde afspraken willen maken over wat ik liever niet op het internet getoond wil zien. Ben er ook niet van gediend dat jan en alleman kan zien wat ik in mijn huis heb staan.

Flufjuh
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2010 15:33

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door Flufjuh »

-
Laatst gewijzigd door Flufjuh op 21 nov 2010 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door Sann »

Beste Flufjuh,

Zelf heb ik enige tijd geleden mijn huur opgezegd en mij is ook verzocht om foto's te laten maken van het appartement.
Ik heb hier destijds mee toegestemd en er zijn ook een paar keer mensen op bezoek geweest om het appartement te bezichtigen.
Ik vond dit vervelend, onder andere omdat het appartement iedere keer op orde gemaakt moest worden en er toch vreemden in je huis komen.

De reden dat ik hiermee ingestemd heb, is omdat wij twee maanden borg aan de verhuurder betaald hadden. De paar 'vervelende' momenten heb ik op de koop toegenomen, om het einde van de huur zo prettig mogelijk af te ronden en geen gezeur met de borg achteraf te krijgen.

Ook al sta je misschien in je recht om de verhuurder geen foto's te laten maken van de binnenkant, je snijdt jezelf misschien in de vingers.

Ik neem aan dat de waardevolle spullen opbergbaar of verplaatsbaar zijn (nauwelijks verplaatsbare spullen worden ook niet zo gauw gestolen), waardoor ze niet op de foto's hoeven te komen. Ik denk dat je je zelf er mee mee geholpen had door op het verzoek van de verhuurder in te gaan en foto's te laten nemen. Misschien dat de verhuurder nu ook regels in het huurcontract vindt, die negatief voor jou uitvallen....

Laura1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:57

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door Laura1971 »

Beste Flufjuh, ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal geen zin in hebt om foto's van je woning te laten maken. Laat ze het maar lekker doen als je weg bent, toch?

Ik heb alleen geen idee of je sterk staat ja of nee.
Succes in ieder geval

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Huur opgezegd, verhuurder wil foto's maken

Ongelezen bericht door seconds-out »

Flufjuh.

Houd er wel rekening mee dat de verhuurder ook een sleutel van je huis heeft en foto s kunnen maken als jij niet thuis bent.
Onverwacht "bezoek" kan je voorkomen door er (tijdelijk) een ander slot op te zetten.

Gesloten