LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huur opzeggen en grind verwijderen
huur opzeggen en grind verwijderen
Afgelopen week is er iemand van de woningbouw onze woning komen inspecteren naar aanleiding van onze opzegging per 1 nov.
Nu ligt er in de voor en achtertuin grind. In de voortuin is er wel een pad en ook in de achtertuin is er een pad en een terras. Ook is er een deel beplanting.
Nu heeft de wonnigbouw aangegeven dat als de nieuwe bewoners het grind niet willen overnemen wij het moeten verwijderen.
Nu twijfel ik eraan of dit wel klopt. In de voorwaarden wordt er niets gemeld over grind. Er moet een pad en terras aanwezig zijn, maar dit is ook het geval. Verder moet de tuin voor sier of moestuin doeleinden gebruikt worden zo staat er in de voorwaarden, maar grind behoort toch ook toch een siertuin.
Kunnen ze ons hiertoe verplichten?
Alvast bedankt voor u reactie
Nu ligt er in de voor en achtertuin grind. In de voortuin is er wel een pad en ook in de achtertuin is er een pad en een terras. Ook is er een deel beplanting.
Nu heeft de wonnigbouw aangegeven dat als de nieuwe bewoners het grind niet willen overnemen wij het moeten verwijderen.
Nu twijfel ik eraan of dit wel klopt. In de voorwaarden wordt er niets gemeld over grind. Er moet een pad en terras aanwezig zijn, maar dit is ook het geval. Verder moet de tuin voor sier of moestuin doeleinden gebruikt worden zo staat er in de voorwaarden, maar grind behoort toch ook toch een siertuin.
Kunnen ze ons hiertoe verplichten?
Alvast bedankt voor u reactie
Re: huur opzeggen en grind verwijderen
Nee,
dat kunnen ze je niet verplichten, als je aan de omschreven voorwaarden voldoet, kunnen ze niets. Misschien heb je een grint hater tegen het lijf gelopen?
dat kunnen ze je niet verplichten, als je aan de omschreven voorwaarden voldoet, kunnen ze niets. Misschien heb je een grint hater tegen het lijf gelopen?
ja dat kunnen ze wel verplichten er zijn nieuwe regels ...alles wat niet is zoals het volgens een woningbouw moet verwijdert worden , hier in mijn wijk hadden mensen ook grind in de voortuin, die moesten het ook weghalen schijnt dat er wel gras mag liggen!
als ik jouw was zou ik het wel doen want als de woningbouw het doet krijg je een vette rekening.
als ik jouw was zou ik het wel doen want als de woningbouw het doet krijg je een vette rekening.
-
Laat ik het zo zeggen: als ik een woning aangeboden zou krijgen met grind in de tuin, dan blief ik hem niet. Ik wil de tuin zelf kunnen aanleggen zoals ik wil, maar om grind te verplaatsen, dat is een drama.
Valt volgens mij ook niet onder verharding/terras.
Valt volgens mij ook niet onder verharding/terras.
meestal zit er onder het grind een zeil als je geluk hebt dan.
-
Klopt. Maar dan nog. Als je de tuin opnieuw in wilt richten, waar laat je die zooi? Planten kun je in de groencontainer gooien. Tegels zet je op marktplaats, of je brengt het naar de stort. Maar grind?tiptoo schreef:meestal zit er onder het grind een zeil als je geluk hebt dan.
Dit beleid wordt er door de meeste woningbouw toegepast.tiptoo schreef:ja dat kunnen ze wel verplichten er zijn nieuwe regels ...alles wat niet is zoals het volgens een woningbouw moet verwijdert worden , hier in mijn wijk hadden mensen ook grind in de voortuin, die moesten het ook weghalen schijnt dat er wel gras mag liggen!
Je moet de woning in de oorspronkelijke staat weer terugbrengen, of het moet een verbetering voor het huis zijn.
Dus grind denk ik, heeft geen kans!
witte angora schreef: Maar grind?
daarvoor ken je hier bellen net als met groen wat te groot is dus er vanaf kom je wel
@ tennis klopt in de oude staat maar de regels zijn nog scherper , vroeger kon je wel eens nieuwe mensen matsen ...nu moet je alles weghalen ondanks dat andere misschien bijvoorbeeld aan een zonnescherm plezier kennen hebben het moet er van de woningbouw af.
Ook bij ons in het milieu park, kan je grind brengen, valt hier onder de categorie: puin!tiptoo schreef:witte angora schreef: Maar grind?
daarvoor ken je hier bellen net als met groen wat te groot is dus er vanaf kom je wel
Maar betalen!
-
Het is niet alleen het betalen, maar grind is zo ongeveer onhandelbaar. Tegels kun je nog goed vastpakken, maar grind? Al die kleine steentjes?
met zeil en al eruit halen althans als het niet te groot is. en geloof dat het hier gratis ophalen is in verband met illegaal storten hier zijn veel bossen.witte angora schreef: Al die kleine steentjes?
Of grind in je tuin nu wel mooi/fijn of niet is daar valt over te twisten, wij hebben er in ieder geval voor gekozen..
Maar zijn er dan algemene regels waar elke woningbouw in Nederland zich aan moet houden? Want anders moet het toch in hun voorwaarden staan lijkt me.
Oorspronkelijke staat heeft alleen betrekking op een pad van voordeur naar stoep en een terras achter met pad naar de poort/schuur maar dat is er. (van tegels!) Daarnaast hebben we delen beplanting en delen grind. In de voorwaarden staat dat de tuin verder gebruikt moet worden voor sier of moestuin. Grind lijkt me ook te vallen onder siertuin.. Er wordt verder nergens genoemd dat grind een uitzondering vormt. Dus tenzij er landelijke wettelijke regels zijn waar ze op terug kunnen vallen hebben ze volgens mij geen poot om op te staan..
Maar zijn er dan algemene regels waar elke woningbouw in Nederland zich aan moet houden? Want anders moet het toch in hun voorwaarden staan lijkt me.
Oorspronkelijke staat heeft alleen betrekking op een pad van voordeur naar stoep en een terras achter met pad naar de poort/schuur maar dat is er. (van tegels!) Daarnaast hebben we delen beplanting en delen grind. In de voorwaarden staat dat de tuin verder gebruikt moet worden voor sier of moestuin. Grind lijkt me ook te vallen onder siertuin.. Er wordt verder nergens genoemd dat grind een uitzondering vormt. Dus tenzij er landelijke wettelijke regels zijn waar ze op terug kunnen vallen hebben ze volgens mij geen poot om op te staan..
debozoe schreef: Nu heeft de wonnigbouw aangegeven dat als de nieuwe bewoners het grind niet willen overnemen wij het moeten verwijderen.
zie hier je eigen zin....je moet het zelf weten je ken wel zeggen ze hebben geen poot om op te staan ik betwijfel dat want er zijn allemaal nieuwe regels gekomen en ja als je zelf denkt dat je sterk staat moet je niet raar kijken als je later een rekening krijgt!
Ben ook niet van plan om het zomaar te laten liggen. En wie weet hebben de nieuwe bewoners er geen problemen mee.
Jij hebt het over nieuwe regels, maar zijn dat dan landelijke regels? Want anders zouden die toch in de voorwaarden van de woningbouw moeten staan?
Ik weet ook dat de woningbouw dat gezegd heeft, maar ik vraag me dus af of dat ze dat mogen eisen gezien de voorwaarden, en hoop hier iemand te treffen die daar meer over weet..
Jij hebt het over nieuwe regels, maar zijn dat dan landelijke regels? Want anders zouden die toch in de voorwaarden van de woningbouw moeten staan?
Ik weet ook dat de woningbouw dat gezegd heeft, maar ik vraag me dus af of dat ze dat mogen eisen gezien de voorwaarden, en hoop hier iemand te treffen die daar meer over weet..
-
Er zijn bij mijn weten geen landelijke regels, omdat de woningbouw een vrije sector is.
Vraag aan je woningbouw of zij je in de voorwaarden willen aanwijzen waar staat dat grind niet mag.
Waarschijnlijk zullen ze je wijzen op het feit, dat de tuin in oorspronkelijke staat moet worden hersteld.
Dat is nog discutabel, omdat het volgens jou alleen voor de looppaden geldt.
Maar elke verandering die door de huidige bewoner is aangebracht wordt door de volgende bewoner bekeken en als hij/zij het niet wil overnemen, moet het eruit.
En aangezien jij óf het grind hebt geaccepteerd toen je de woning betrok, óf het zelf hebt aangebracht, ben jij nu dus verantwoordelijk voor het verwijderen.
Ik geef je weinig kans dat je dit wint van de woningbouw.
Mijn zus heeft hetzelfde aan de hand gehad, de nieuwe bewoonster wilde geen grind en dus hebben drie man een dag staan scheppen om de achtertuin leeg te maken.
Vraag aan je woningbouw of zij je in de voorwaarden willen aanwijzen waar staat dat grind niet mag.
Waarschijnlijk zullen ze je wijzen op het feit, dat de tuin in oorspronkelijke staat moet worden hersteld.
Dat is nog discutabel, omdat het volgens jou alleen voor de looppaden geldt.
Maar elke verandering die door de huidige bewoner is aangebracht wordt door de volgende bewoner bekeken en als hij/zij het niet wil overnemen, moet het eruit.
En aangezien jij óf het grind hebt geaccepteerd toen je de woning betrok, óf het zelf hebt aangebracht, ben jij nu dus verantwoordelijk voor het verwijderen.
Ik geef je weinig kans dat je dit wint van de woningbouw.
Mijn zus heeft hetzelfde aan de hand gehad, de nieuwe bewoonster wilde geen grind en dus hebben drie man een dag staan scheppen om de achtertuin leeg te maken.
-
Justem. Dat grind is de keuze van de oude bewoner. Waarom moet de nieuwe bewoner dan met drie man een dag staan scheppen om die rommel weg te krijgen al hij dat niet hebben wil?dus hebben drie man een dag staan scheppen om de achtertuin leeg te maken.
-
Ik vind het ook zeker terecht, want als nieuwe bewoner wil je de 'troep' van een ander niet.witte angora schreef:Justem. Dat grind is de keuze van de oude bewoner. Waarom moet de nieuwe bewoner dan met drie man een dag staan scheppen om die rommel weg te krijgen al hij dat niet hebben wil?dus hebben drie man een dag staan scheppen om de achtertuin leeg te maken.
Maar het blijft een &$^@%#^ klus.
Dan heb je even zo'n moment van 'Gelukkig heb ik een beperking waardoor ik niet kan helpen'.
Dus ben ik dozen in gaan pakken.
En af en toe heb ik even lachend naar de scheppende heren gekeken.
-
Gewoon op Marktplaats zetten en geld toe aanbieden om het weg te laten halen. Al was het maar 50 of 100 euro. Met alleen "gratis' kom je er denk ik niet...
Dat is altijd nog goedkoper dan een hovenier inschakelen om het "vakkundig" te laten verwijderen.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php? ... earch=Zoek
Dat is altijd nog goedkoper dan een hovenier inschakelen om het "vakkundig" te laten verwijderen.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php? ... earch=Zoek
-
De verhuurder kan van u verwachten dat u de woning oplevert in de staat zoals u deze hebt betrokken. Lag er toen grint in de tuin dan mag u het laten liggen.
Meestal loopt er een drie tegels tellend tegelpad naar de achteringang. Indien dit ten tijde van het betrekken van de woning zo was moeten zelf die terug geplaatst worden.
Meestal loopt er een drie tegels tellend tegelpad naar de achteringang. Indien dit ten tijde van het betrekken van de woning zo was moeten zelf die terug geplaatst worden.
troubleshooter schreef:. Lag er toen grint in de tuin dan mag u het laten liggen.
dat moet je dan wel kennen bewijzen hoor ook al zou het er al liggen als de woningbouw zegt het lag er niet.....ken je er op rekenen dat je het alsnog moet weghalen, sommige woningbouwcorporaties hebben last van geheugenverlies als het in hun straatje te pas komt